Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

USA Low budget op 1 locatie

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
robonpost
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

USA Low budget op 1 locatie

Bericht door robonpost »

Na een week New York en (zuid) Florida zijn mijn vrouw en ik helemaal verkocht; we willen heel graag terug naar de USA!! Omdat we nu ons eerste kindje hebben gekregen, wordt het rondreizen echter een stuk lastiger. Ook financieel wordt het voor ons een uitdaging om de Atlantische weer over te steken. Wie van jullie heeft goede low-budget tips om 3 weken, op z'n goedkoopst, lekker in de USA, vanuit één locatie, te wonen, winkelen, wandelen, en doen?

Het gaat dus vooral om goedkoop verblijven/overnachten op 1 locatie. Wie kent goedkope manieren/omgevingen? Ik hoop dat jullie ons verder kunnen helpen! :wink:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: USA Low budget op 1 locatie

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Ik vraag me af waarom je naar de VS zou willen als je het eigenlijk niet kunt betalen en je geen rondreis wilt maken. Waarom niet kiezen voor iets dichter bij huis? Wat zouden jullie dan willen doen? Zoek je een stad of wil je de natuur in?
Een goedkope locatie zal waarschijnlijk niet interessant zijn; en interessante locaties zullen niet goedkoop zijn. Het maakt natuurlijk wel uit in welke tijd van het jaar je gaat, om welke periode gaat het?
Heb je airbnb overwogen?

Marianne
Gast

Bericht door Gast »

1 belangrijke vraag: wat is je totale bedrag voor het hele reisgezelschap (neem aan twee personen) qua budget?
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Kamperen in een tent? Dat lijkt me het voordeligst.
En anders eens kijken wat TUI aanbiedt rond Orlando.
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Hoe zie je het voor je? J
Welke gebieden trekken je het meest?
Hoever wil je bijvoorbeeld gaan wandelen ( en wil je dat überhaupt met een heel klein kindje )

Waarom niet nog een paar jaar wachten en flink sparen? Dan haal je veel meer uit je vakantie dan dat je gaat doen zoals je het nu voor ogen hebt.
Amerika is groot en je vergist je al snel in de afstanden. Maak eens een plan met wat je echt graag wilt zien en kijk dan of dat haalbaar is voor nu.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89

Bericht door mtl »

Dit gaat hem niet worden. Ga dichter bij huis op vakantie.
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Wat is iedereen toch "negatief" hier...

Budget kan volgens mij prima. Tenminste...

Wij zijn in januari met TUI naar Orlando afgereisd voor 369 euro pp (vliegen en een week appartement). Zo'n appartement lijkt ideaal met een kleine. Persoonlijk vind ik dat niet heel duur. Wel?

Wij gingen er heen voor de pretparken en dat maakt het weer duur(der) natuurlijk. Gelukkig is er in Florida ook genoeg te zien zonder die parken. Forumlid Sunshine State heeft hierover een prachtig topic voor aangemaakt. Volgens mij kun je met zijn tips een vrij goedkope, afwisselende en leuke vakantie maken. Zie het topic hier: viewtopic.php?f=11&t=65983
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Marjolijne
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Marjolijne »

Helemaal met spaceAce eens.
USA kan makkelijk met een klein budget, maar dan moet je wel even zoeken.
Wat je idd het beste kan doen is een TUI aanbieding afwachten (Orlando is vaak het goedkoopst.
In de wintermaanden buiten de schoolvakanties zijn de aanbiedingen vaak te vinden.
En als het kan probeer een appartement te zoeken met een keuken, scheelt ook weer veel geld.

Hou er wel rekening mee, dat als het vliegtuig vol is, je wel de baby de hele reis op schoot moet houden.
Maar vaak zorgen ze er wel voor dat de baby een vrije stoel krijgt.

Even bovenstaande prijs 369 pp voor vliegen en appartement tel daar nog ongveer 250 voor een auto bij op.
Dan zit je nog onder de 1000 euro. Daar komen nog wel je uitjes bij en eten.
Maar eten "moet" je ook thuis.
newyorkgirl
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door newyorkgirl »

Volgens mij kunnen kinderen onder de twee jaar op schoot? Bij KLM is dat vaak het geval. Wel betaal je dan vaak maar een percentage van de volledige ticketprijs. Je kan een reiswiegje aanvragen voor het gemak aan boord. Als je kind een eigen stoel heeft betaal je dus drie tickets voor de volle mep.

Verder goed zoeken naar voordelige aanbiedingen en aldaar op locatie via groupon e.d. scherp geprijste entreekaarten etc. aanschaffen? Het zal puzzelen zijn maar ik denk dat er wel manieren zijn om de reis low budget te realiseren. Of een aantal jaar wachten en er voor sparen maar dat weten jullie zelf natuurlijk al
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

USA kan makkelijk met een klein budget, maar dan moet je wel even zoeken.
Blijft de vraag wat je onder klein budget verstaat. Ik ben net voor €650 incl alles 8 dagen in Gran canaria geweest. Turkije of Spanje had nog goedkoper gekund...

Spaceage zegt 369 voor een vlucht en appartement voor 1 week. TS wil al 3 weken.. zeg dat je 1000 betaald voor 3 weken appartement, wat heb je dan voor iets. Auto voor 3 weken, ook zeker een 300.

Onder de €1000 voor de complete reis van 3 weken (vlucht, auto, accommodatie) voor 2 personen, het kind niet meerekenend, zonder de uitgaven ter plekke lijkt me al erg straf als ik eerlijk ben. En stel je zit tegen dat bedrag, wat heb je dan?

Belangrijkste lijkt me dat TS zich even iets verduidelijkt qua budget en data waarop het deze vakantie zou willen ondernemen. Dat scheelt ook al veel in het budget. Dan kan er imo ook veel duidelijker info worden gegeven.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Wat natuurlijk wel een optie is, als je een langere periode wilt gaan, is te kijken of je iets met huizenruil kunt doen. Dan moet je natuurlijk ook zelf wel een interessant huis hebben om te swappen maar kun je voor minimale kosten langere tijd in het buitenland verblijven. Natuurlijk zitten er ook nadelen en risico's aan, maar over het algemeen zijn de ervaringen positief.
jetusa
Amerikakenner

Bericht door jetusa »

Je bericht is vrij breed, wat meer details over gebied wat je in gedachte hebt of de periode en het budget is natuurlijk wel zo handig.

Naar mijn idee hoeft een vakantie zoals jij je voorstelt echt niet vreselijk veel meer te kosten dan iets dichtbij. Oke met de auto naar een sta-caravan in Frankrijk zal mss wel wat goedkoper zijn maar wordt je daar gelukkig van? Antw is wrs nee anders had je de vraag niet gesteld.

De kleine vliegt nu nog mee voor weinig, onder de 2 jaar wel op schoot, tenzij je mazzel hebt.
Auto heb je in de USA bijna overal wel nodig om erop uit te kunnen, dus die moet je ook meetellen.

Buiten het hoogseizoen (en kijk dan vooral naar het lokale hoog/laagseizoen) bv april/mei in Florida is daar laagseizoen, kan je ongetwijfeld via prive verhuurders een app of huis huren. Kijk eens op rentalo.com, vrbo.com, flipkey.com of op airbnb. Zeker als je voor 3 weken op 1 locatie wilt huren, valt er best een prijsafspraak te maken. Kost je wel even wat meer zoeken en mailen met de huiseigenaar, dan als je naar Tui loopt of klikt op booking.
Voordeel is dat zo’n app of huis vaak van meer gemakken voorzien is dan een app of hotel via een reisorganisatie of van een keten. Zo hebben best veel eigenaren kinderstoel, bedje, traphekjes etc. Met een kleine erbij is dat wel zo handig.

Ik noemde al even Florida als voorbeeld. Denk al typend dat dat ook heel goed aansluit bij wat je omschreef: beetje wandelen, beetje winkelen, uitstapjes. Florida heeft een lekker klimaat en genoeg plaatsen met een boardwalk of boulevard waar je ook met een kinderwagen terecht kunt.
En vliegen op Florida is niet zo duur, evenals autohuur.
dirkmuis
Amerikakenner

Bericht door dirkmuis »

Wij reizen ook gewoon met onze dochter sinds dat ze net 1 was. Het is allemaal prima te doen en je hoeft echt niet op 1 plek te blijven.
Het budget zou eerder mijn zorg zijn in jullie geval. Je moet je wensen zo opstellen dat het past in je budget. Als je wacht op goedkope tickets op de diverse bekende sites is daar je eerste winst. Vervolgens kun je hetzelfde doen met een auto.
Tenslotte zijn er nu eenmaal gebieden die duurder zijn dan andere. Denk aan grote steden of bijvoorbeeld Moab.
Desalniettemin kun je nog steeds een prachtige reis maken.

Waarom niet gewoon nog een paar weken Florida? Het zuiden heb je al gehad dus Miami en Key West sla je over. Er is daar nog voldoende te zien natuurlijk.
ADE01
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door ADE01 »

Ligt er helemaal aan wat je onder "budget" verstaat natuurlijk, maar laat je niet uit het veld slaan door de reacties. De hele oost kust is vrij goedkoop qua tickets tegenwoordig en als je ergens buiten de grote steden/populaire toeristische locaties een leuke AirBnB of vakantiehuisje huurt waar je zelf een beetje eten klaar kunt maken is het echt niet te duur. 3 weken is overigens niet ideaal, vanaf 4 weken krijg je vaak long stay korting van soms wel 50%.

Overigens als je het leuk vind om met vrienden/familie op vakantie te gaan is het helemaal super om een villa te huren voor langere periode. Dan heb je al snel iets met zwembad voor een redelijke PP.
Gast

Bericht door Gast »

roelb schreef:Wat natuurlijk wel een optie is, als je een langere periode wilt gaan, is te kijken of je iets met huizenruil kunt doen. Dan moet je natuurlijk ook zelf wel een interessant huis hebben om te swappen maar kun je voor minimale kosten langere tijd in het buitenland verblijven. Natuurlijk zitten er ook nadelen en risico's aan, maar over het algemeen zijn de ervaringen positief.
Volgens mij komt er binnenkort nog een huis in Cape Coral vrij?
winterpark
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 50

Bericht door winterpark »

Goedkoopst is inderdaad vliegen naar Orlando, klein autootje huren en dan lekker in een villa chillen. Wij huurden vaak voor 500 euro per week een huis daar. Ik denk dat je best korting kan krijgen als je drie weken gaat.
Kostenplaatje:
Vliegen 2 pp = 1000 euro
Huis = 1500
Goedkope auto huren 3 weken = 500
= 3000 euro voor 3 weken Florida.

Boodschappen doen, goedkoop uiteten, tel je er 1000 bij op.
3 weken voor 4000 euro in een lekker huis met zwembad. Doen?
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Helaas is TS na zijn openingspost nooit meer ingelogd, dus we zullen het voorlopig niet weten
Gast

Bericht door Gast »

Dus daarom ben jij al 50 keer naar Amerika geweest? 4000 voor twee personen is echt geen geld, dat is 2000 per persoon voor 3 weken. De reizen die ik met mijn ouders maak, daarvan was de laatste (3 weken) al meer dan 4000 per persoon.
Laatst gewijzigd door Gast op 28 okt 2017, 19:10, 1 keer totaal gewijzigd.
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

Stormbreaker, je hoeft niet elke keer een heel bericht te quoten .... sterker nog, dat is tegen de regels van het forum ...
stormbreaker schreef:De reizen die ik met mijn ouders maak, daarvan was de laatste (3 weken) al meer dan 4000 per persoon.
Dat kan vast en zeker een stuk goedkoper ... het is voor een groot deel maar net hoe budget je wilt reizen .... daar maakt iedereen zijn eigen keuzes in ... dit klinkt alsof jullie best wel luxe deden?
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

T hangt ook veel af van locatie. Als je 3 weken steden aandoet of 3 weken middle of nowhere.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer