Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

TomTom GPS in handbagage of ruimbagage?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Kev D
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

TomTom GPS in handbagage of ruimbagage?

Bericht door Kev D »

Hi,

De vraag klinkt misschien onnozel maar met alle nieuwe regeltjes & bans omtrent electronic devices de laatste tijd vroeg ik me af waar ik mijn TomTom GPS beter zou stockeren op de reis naar San Diego, in de handbagage of in de ruimbagage? Als je deze meeneemt in de handbagage moet je deze ook in het bakje leggen samen met de smartphone veronderstel ik?

Ik probeer zo weinig mogelijk electronic devices mee te doen deze keer, iPad blijft ook al thuis wegens afgesleten uitzicht maar m'n GPS is toch onmisbaar... ;)
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: TomTom GPS in handbagage of ruimbagage?

Bericht door Njit »

Alles wat je niet kwijt wil in je handbagage. In het ruim heb je er geen zicht op en ben je niet verzekerd voor schade of diefstal.
En wat maakt het uit als je spullen uit je handbagage moet halen? Je mikt het in een bak en later stop je het weer terug.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
vinceG
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door vinceG »

Ja zou alle elektronica gewoon lekker in de handbagage doen. En ook gewoon de ipad meenemen!
Ze kunnen wat mij betreft gewoon de boom in met al hun regeltjes en neem gewoon mee wat ik nodig heb. Dan duurt de controle maar wat langer.
Division
Amerikakenner

Bericht door Division »

Die zou ik in de ruimbagage doen. Kan prima tegen een stootje en al helemaal als je het goed inpakt.
Afbeelding
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Je TomTom zou ik in de handbagage stockeren.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Goed inpakken en het ruim in.
Of thuislaten en navigeren op smartphone?
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door elninjoo »

Heenweg sowieso handbagage zodat je niet je koffer hoeft te openen als je je auto gaat ophalen. Terugweg kan dat wel in de koffer, thuis heb je 'm toch niet nodig.
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

Heenweg sowieso handbagage want stel dat je koffer niet (op tijd) aankomt dan heb je geen navigatie voor de eerste dagen...
Christian
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Christian »

Zeker in de handbagage om bovenstaande redenen. Maar ook heeft een TomTom vaak een koude start als hij een grote afstand heeft afgelegd als hij weer aangezet wordt. Dat houd in dat het soms wat langer kan duren voor hij een fix heeft (ontvangst signaal van satellieten). Daarom is het verstandig om zodra je bij de autoverhuurder komt de TomTom zsm aan te zetten. Dus voordat je de auto ontvangen hebt al. Dan kan hij deze fix regelen terwijl jij de auto uitzoekt. Anders sta je op het terrein en kun je niet meteen weg omdat TomTom nog niet weet waar je heen moet.
Marco en Cindy
Amerikafan

Bericht door Marco en Cindy »

Alle electronica gaat bij ons gewoon in de handbagage. Want wat als inderdaad er een koffer kwijt is met daarin nu juist je navigatie? Het scheelt als je alle electronica bij de check niet in je trolley/rukzak laat zitten maar in een losse bak gooit. In ieder geval je tablet, laptop, fototoestel met elektronische lenzen (Spiegelreflex met losse lenzen met beeldstabilisator) en videocamera's. Voorheen haalde ik alleen de tablet uit mijn rugzak en had altijd een extra check van de rugzak. Sinds ik tablet, fototoestel en videocamera samen in een losse bak leg geen enkele probleem meer.

Navigatie gaat bij mij al aan in de shuttlebus naar de verhuurlocatie. Omdat het soms inderdaad erg lang kan duren voor je fix hebt. Soms wel 10 tot 15 minuten.
Volg onze reizen via polarsteps: https://www.polarsteps.com/MarcoBos6
Gast

Bericht door Gast »

Kev D schreef:Hi,

De vraag klinkt misschien onnozel maar met alle nieuwe regeltjes & bans omtrent electronic devices de laatste tijd vroeg ik me af waar ik mijn TomTom GPS beter zou stockeren op de reis naar San Diego, in de handbagage of in de ruimbagage? Als je deze meeneemt in de handbagage moet je deze ook in het bakje leggen samen met de smartphone veronderstel ik?

Ik probeer zo weinig mogelijk electronic devices mee te doen deze keer, iPad blijft ook al thuis wegens afgesleten uitzicht maar m'n GPS is toch onmisbaar... ;)
Heb je wel kaarten van de US op je TomTom? Als je alleen een West Europese TomTom hebt, heb je er sowieso weinig aan....
Kev D
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Kev D »

Terpies schreef:Heb je wel kaarten van de US op je TomTom? Als je alleen een West Europese TomTom hebt, heb je er sowieso weinig aan....
Yup, heb ze gekocht via de TomTom shop & staan actief op SD kaartje van m'n TomTom. :wink:

Als ik de meeste reacties zo lees zal ik het toestel gewoon meenemen in de handbagage bij de rest van de apparatuur. Ik denk dat er meer elektronica in mijn handbagage zal zitten dan iets anders :lol: (GPS, fototoestel, filmcamera, iPad, oude GSM met m'n Belgische SIMkaart, ...).
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

GPS inderdaad in de handbagage, zeker bij de heenreis. Nu hadden wij afgelopen vakantie wel bijna onmiddellijk een fix vast maar meestal duurt dit redelijk lang. Ik had deze keer al thuis de USA kaart klaargezet.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Pepito
Amerikakenner

Bericht door Pepito »

sanook schreef:Heenweg sowieso handbagage want stel dat je koffer niet (op tijd) aankomt dan heb je geen navigatie voor de eerste dagen...
Zal een vervangend navigatie-apparaat tegenwoordig ook al tot de 'essentials' voor de eerste dagen horen voor een bagagevertragingsverzekering van de cc? Niemand lijkt meer zonder te kunnen dus het moet haast wel.

Eerder nam ik de gps ook mee in de handbagage, maar tegenwoordig alleen maar een houder voor mijn telefoon die je in het ventilatierooster kan steken en een oplaadkabel en stekker.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

Ik wil (nog net) niet zeggen dat het een essential is maar als je op een eenvoudige wijze kunt voorkomen dat je het apparaat eventueel moet missen dan doe ik dat graag.
Er zullen genoeg mensen zijn die zonder navigatie ook een prima vakantie hebben, of zelfs zonder telefoon, maar ik heb een keuze en dan kies ik ervoor om met navigatie en telefoon te reizen. Geeft mij net wat extra gemak.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer