Amerika: JA! Waarheen: GEEN IDEE!

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
MichielvE
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Amerika: JA! Waarheen: GEEN IDEE!

Berichtdoor MichielvE » 13 aug 2017, 11:33

Dag allemaal,

Na een uiterst succesvolle (eerste!) campertrip door Canada in 2015, mede dankzij alle tips en verhalen die ik op dit forum ben tegengekomen, kunnen we niet wachten om na lang sparen een tweede campertrip te gaan maken, deze keer door Amerika. Mijn digitale vertrekpunt ter voorbereiding op deze reis is dit forum.

Het 'probleem' van dit forum is echter de vele keuze- en reismogelijkheden die er zijn. Ik zie door de bomen het bos niet meer. :( En eigenlijk is dat ook een beetje mijn eigen schuld. Want buiten een globaal idee waar we deze vakantie naar opzoek zijn, hebben we nog geen concreet doel of idee waar in Amerika we de rondreis willen gaan maken.

Dit is waar we naar opzoek zijn deze vakantie;
- Periode april/mei/juni 2018;
- Duur; 3 weken;
- Aantal personen: 2;
- een rondreis met de camper (one-way of roundtrip);
- Niet elke dag reizen, maar afwisselend 2-3 nachten ergens verblijven;
- Veel, heel veel natuur, zo min mogelijk (grote) steden;
- Uiteraard moeten we National Parken tegen gaan komen deze reis;
- Veel wandelen (dagtrips, afwisselend de toeristische trekpleisters maar ook de wandelingen waar we geen andere hikers tegen zullen komen);
- Grote campgrounds, afgewisseld met kleine campgrounds;
- Rust, ruimte en natuur dus.

Op basis van bovenstaande wensen hebben we nog geen idee WAAR in Amerika we deze rondreis zullen gaan doen. De mogelijkheden zijn enorm en het land megagroot.

Wat adviseren de ervaren USA-reizigers en forumleden op basis van bovengenoemde wensen ons?

Enorm bedankt alvast voor alle input.

- Michiel

Arno
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Amerika: JA! Waarheen: GEEN IDEE!

Berichtdoor Arno » 13 aug 2017, 11:52

Voor april zou ik een rondje doen vanaf Las Vegas of Phoenix. Met de omgeving van Tucson, Death Valley, Zion, Anza-Borrego Desert State Park, Joshua Tree, Mojave Nat Preserve, Valley of Fire, etc.
Voor mei zou ik het 'standaard' rondje doen, zonder Yosemite+San Francisco met daarvoor in de plaats Moab. Dus Zion, Bryce, Page, Grand Canyon, Death Valley, Las Vegas, etc etc.
Voor juni zou ik een rondje doen vanaf Denver of SLC. Met Yellowstone, Moab, Grand Teton, Dinosaur NM, Colorado NM, Flaming Gorge, Rocky Mountains NP, etc etc.
04/2006 - FL
10/2007 - CA-NV-UT-AZ-CA
04/2008 - Orlando
09/2008 - UT-WY-UT-AZ
11/2008 - Atlanta
10+11/2009 - AZ-NM-UT-NV
04/2012 - CA-AZ-NV-CA
09+10/2013 - CO-UT-NM-CO
04/2015 - NV-UT-AZ-NV
09+10/2016 - AZ-NM-AZ
10+11/2017 - AZ-?

elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Berichtdoor elninjoo » 13 aug 2017, 12:08

Yellowstone, maar dan wel pas in de tweede helft van juni

MichielvE
Amerika-newbie

Berichtdoor MichielvE » 13 aug 2017, 15:00

Arno schreef:Voor april zou ik een rondje doen vanaf Las Vegas of Phoenix. Met de omgeving van Tucson, Death Valley, Zion, Anza-Borrego Desert State Park, Joshua Tree, Mojave Nat Preserve, Valley of Fire, etc.
Voor mei zou ik het 'standaard' rondje doen, zonder Yosemite+San Francisco met daarvoor in de plaats Moab. Dus Zion, Bryce, Page, Grand Canyon, Death Valley, Las Vegas, etc etc.
Voor juni zou ik een rondje doen vanaf Denver of SLC. Met Yellowstone, Moab, Grand Teton, Dinosaur NM, Colorado NM, Flaming Gorge, Rocky Mountains NP, etc etc.

Dank je wel Arno!

Sentinel
Amerikafan
Contacteer:

Berichtdoor Sentinel » 13 aug 2017, 17:53

We gaan volgend jaar in mei naar het zuidwesten. In 2011 zijn we in mei/juni in het noordwesten geweest.

Het noordwesten vonden wij echt super. Alleen zit je wel met het weer, het kan regenen, sneeuwen, ijzelen en warm zijn. Wij vonden (op de regen) het erg leuk om met 23 graden de berg op de te rijden en vervolgens alle weer soorten mee te maken.
Het zuidwesten is qua weer stabieler en je hebt op de rondreis altijd wel ergens zon. In de bergen (Yosemite en equoia/King) is er kans op wat slechter weer.

Het noordwesten is minder toeristisch dan het zuidwesten. Je hebt een grote kans om tijdens de hikes niemand tegen te komen. Verder zijn de wensen zo "universeel" dat je dat volgens mij in zowel het noordwesten als zuidwesten kan vinden.

MichielvE
Amerika-newbie

Berichtdoor MichielvE » 13 aug 2017, 20:19

Dank je wel Sentinel!

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht