Telefonie en mobiel internet in de VS

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS

Berichtdoor roelb » 17 jul 2017, 16:38

Ja, ja en ja :-). Helemaal juist.

Enige nadeel van Walmart is dat je $7 tot $10 betaalt voor de SIM, en dat dat bij een AT&T store zelf max $4.99 is. Voordeel van Walmart is dat je het vooraf kunt bestellen met in-store pickup. Weet je ook 100% zeker dat je niet misgrijpt.

Voor wat betreft je vragen:

- Gophone is sinds een week van naam veranderd en heet nu AT&T Prepaid. Daarom kom je de naam Gophone online niet meer tegen. De branding van de diverse verpakkingen zal dus ook gaan wijzigen in de aankomende periode, maar alle verpakking waar nog gophone op staat zijn gewoon goed.

- De refill card kun je inderdaad in de winkel kopen. Doe je dat niet, en koop je alleen de SIM, dan kun je ook gewoon online op att.com/mygophone inloggen, een credit card toevoegen en daarmee saldo storten. Dat kan iets goedkoper uitpakken omdat je dan state taxes kan vermijden (zie onder).

- $45 aan saldo is inderdaad wat je nodig hebt om het $45 plan met 6GB data en de mogelijkheid tot hotspot use (tethering) te activeren. Let op: koop je een refill card in de winkel dan betaal je daarvoor $45 + de sales tax van de staat waar die winkel zit. In california is de state tax 8,25% dus dan betaal je voor de $45 refill card $48.71.

- Bij het activeren moet je een adres opgeven. Maar daar kun je ook het adres van een hotel voor gebruiken of een ander willekeurig adres. AT&T zend er in principe geen post naar toe. Het adres wordt wel gebruikt voor het toewijzen van een telefoonnummer (de area code van je nummer zal uit die regio komen) en voor het berekenen en afdragen van belastingen over saldo dat je stort op je account.

- Tipje van Roel: zoek een adres in een van de staten waar geen state tax geldt (Oregon bijvoorbeeld). Dan betaal je bij het storten van saldo geen belastingen en kost $45 aan saldo je dus ook echt $45.. Dat heeft trouwens alleen nut als je het saldo online stort per credit card. Doe je het storten via een refill card dan betaal je de state taxes over de waarde van de refill card in de winkel, op basis van de locatie van de winkel.

chapterT
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

Berichtdoor chapterT » 18 jul 2017, 12:19

He-le-maal top Roel! Bedankt voor je uitleg. Heb intussen de app op m'n gsm geïnstalleerd en voel me een pak zekerder in m'n schoenen wanneer ik daar land met deze info :D Ga dit denk ik inderdaad best online via credit card doen dan en een sim kopen bij AT&T. Doei!

Matan
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Berichtdoor Matan » 19 jul 2017, 17:32

Ik denk in september ook maar weer te kiezen voor ATT. Is dan voor in Hawaii. Vorige keer met T mobile was dit niet echt goed. Maar ik denk uit gemak gewoon te stoppen in een AT&T store in Houston en daar alvast het kaartje oppikken. Betaal je iets meer door die sales tax, maar ben je wel meteen in orde :)

1BJK903
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Berichtdoor 1BJK903 » 19 jul 2017, 21:07

Ben van plan een T-Mobile simkaart te kopen met ongelimiteerde data. Prima deal lijkt mij, voor 30 dollar.

lautjeb
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 12

Berichtdoor lautjeb » 21 jul 2017, 17:56

Hoi allemaal,

Ik ben van plan de mini 5577s te gaan kopen.
Mij is verteld dat alle simkaartjes erin kunnen behalve die van t-mobile ivm met het ontbreken van de band 1700.

nu zag ik deze simkaart bij kampeerwifi.nl
http://kampeerwifi.nl/product/vakantie-sim-5gb/

ik heb ze gebeld en ze zitten op het At&T netwerk dus dat zou moeten gaan lukken.

Zijn er mensen met ervaringen met de simkaarten van kampeerwifi.nl?

Alvast bedankt

roelb
Amerika-expert

Berichtdoor roelb » 21 jul 2017, 18:11

Niet doen, lees dit topic door voor alle nadelen van dit soort aanbieders. Dit is overigens een kaart van three (UK provider).

Gewoon AT&T prepaid ter plaatse kopen, goedkoper ($45/month met 6GB), geen beperking vwb tethering/hotspot gebruik, geen snelheidsbeperking.

lautjeb
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 12

Berichtdoor lautjeb » 21 jul 2017, 20:35

bedankt voor je antwoord, dan koop ik de simkaart ter plekke.
ga ik alleen alvast de e5577 bestellen

roelb
Amerika-expert

Berichtdoor roelb » 21 jul 2017, 20:48

Waarom gebruik je niet gewoon een oude telefoon als hotspot? Of als je die niet hebt, koop er een op Marktplaats. Voor 50 euro koop je een tweedehands Lumia 640 LTE. Windows heeft standaard hotspot functionaliteit. En je kunt ook nog gewoon gratis unlimited bellen en gebeld worden, wat erg handig is natuurlijk tijdens een tripje.

Edit: misschien goed om even te vermelden wat handige toestellen zijn hiervoor.

Microsoft:

Lumia 950 (XL)
Lumia 930
Lumia 830
Lumia 650
Lumia 640 (XL) LTE
Lumia 550
Lumia 1520

eventueel:

Lumia 925 (let op: kan wel Win10 draaien maar dat vereist wat speciale stappen. WP8.1 doet echter ook hotspot).
Lumia 920 (Alleen WP 8.1)

Apple:

Iphone SE
Iphone 6 / 6s / 6 plus
iphone 7

De iPhone 5s/5c is hier in europa verkocht zonder ondersteuning voor de LTE banden die in de US worden gebruikt. Een amerikaans model zou wel werken.

Android:

Versie 4.4 (kitkat) of hoger
/en/ een telefoon met 4G en de goede LTE frequenties voor de US (LTE banden 2,4,5,17)

Edit: de hieronder genoemde Samsung ondersteunt /geen/ 4G!
Laatst gewijzigd door roelb op 21 jul 2017, 21:32, 1 keer totaal gewijzigd.

elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Berichtdoor elninjoo » 21 jul 2017, 20:53

Ik heb nog een Samsung Galaxy S2 mini te koop die eenmalig op reis gebruikt is. Simlock vrij.

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Reizen algemeen”