Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Overstappen in Amerika verschrikkelijk???

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
deeyore
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Overstappen in Amerika verschrikkelijk???

Bericht door deeyore »

Hoi,

Deze zomer vliegen we waarschijnlijk met Delta via een overstap (ik geloof in Cincinatti) in Amerika naar Salt Lake City. Er zit ruim een uur
tussen deze twee vluchten. Is dat voldoende om te kunnen overstappen
of moet je je dan verschrikkelijk haasten. Hoe zit het met douane en je bagage, kost dat niet allemaal erg veel tijd?
Ik hoorde van iemand die ook in het reisbureau zat (om een reis te boeken) dat overstappen in Amerika een ramp is.
Wat zijn jullie ervaringen en is een uur tussen de vluchten te doen?

Verder hoorde ik dat Delta al anderhalf jaar geen garantiefonds meer heeft (o.i.d. ik weet niet of ik zo goed formuleer),
want inhoudt dat als ze failliet gaan, je de kosten voor het ticket niet terug krijgt. Het reisbureau gaat de tickets rechtstreeks voor ons boeken,
maar moet ik me zorgen maken en kan ik beter met een andere maatschappij vliegen?

Groetjes Danielle
braveman
Amerikafan

Bericht door braveman »

Ik moet eerlijk zeggen dat een uur overstaptijd aan de krappe kant is. Normaal gesproken moet het wel te doen zijn, maar het wordt een beetje haastwerk. Het ligt er maar net aan hoe druk het bij Immigrations is. Je moet ook je bagage van de band halen en deze op de transferband zetten. Er is personeel genoeg om je hiermee te helpen. Probeer gewoon lekker van je reis naar Amerika te genieten.
Vlieg ook gewoon lekker met Delta, het gaat al jaren slecht met deze maatschappij. Dezelfde verhalen gingen 4 jaar geleden over US Airways en die vliegen ook nog steeds. Veel plezier in Amerika!
Georgia on my mind........
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: Overstappen in Amerika verschrikkelijk???

Bericht door Coyote »

deeyore schreef:Deze zomer vliegen we waarschijnlijk met Delta via een overstap (ik geloof in Cincinatti) in Amerika naar Salt Lake City. Er zit ruim een uur
tussen deze twee vluchten. Is dat voldoende om te kunnen overstappen
of moet je je dan verschrikkelijk haasten. Hoe zit het met douane en je bagage, kost dat niet allemaal erg veel tijd?
Afgelopen zomer heb ik ook met Delta via Cincinnati gevlogen. Cincinnati is een redelijk klein vliegveld en daardoor heel overzichtelijk. Ook vond ik het een heel netjes vliegveld. Niet superdruk en daarom een heel goed vliegveld om je overstap te maken. Je hebt met 'iets meer dan een uur' niet heel veel tijd. Toch moet het wel te doen zijn. Ik geloof dat ik afgelopen zomer een minuut of 20 gewacht heb voordat ik door Immigrations was. Vervolgens haal je je koffer op (staat goed aangegeven) en die kun je gelijk weer afgeven voor je doorvlucht. Dan ga je weer door een controle en kun je op weg naar de gate. Die zal op dezelfde Terminal zijn als waar je aankomt.

Als ik op een voor mij onbekend vliegveld aankom, bekijk ik van te voren altijd even een plattegrond van dat vliegveld. Voor Cincinnati kun je dat hier doen. Zo krijg je al een beetje een indruk hoe e.e.a. daar gaat.
Ik hoorde van iemand die ook in het reisbureau zat (om een reis te boeken) dat overstappen in Amerika een ramp is.
Wat zijn jullie ervaringen en is een uur tussen de vluchten te doen?
Hmm, eigenlijk vind ik dat maar raar een antwoord van die persoon. Waar haalt hij/zij die wijsheid vandaan? Het valt nl. reuze mee. Ik heb nu al 7x een tussenstop gehad in Amerika en dat is altijd zonder problemen verlopen. Zou er niet teveel waarde aan hechten.

Slechts één keer heb ik meegemaakt dat ik maar 50 min. had om over te stappen (2005, Dulles Int'l Airport). Dit kwam door een vertraging. Volgens schema had ik één uur en 3 kwartier de tijd. Landing, taxiën, uitstappen, door Immigrations, koffer ophalen en weer afgeven en (op een holletje) naar de gate lukte me in 3 kwartier. Vijf minuten voor vertrek zat ik dus in het vliegtuig, zelfs de koffer bleek meegekomen te zijn. :D Dit zijn echter uitzonderingen en de afstanden naar de gates op Cincinnati zijn lang zo groot niet als op Dulles Int'l Airport.
Verder hoorde ik dat Delta al anderhalf jaar geen garantiefonds meer heeft (o.i.d. ik weet niet of ik zo goed formuleer),
want inhoudt dat als ze failliet gaan, je de kosten voor het ticket niet terug krijgt. Het reisbureau gaat de tickets rechtstreeks voor ons boeken,
maar moet ik me zorgen maken en kan ik beter met een andere maatschappij vliegen?
Als je via een reisbureau boekt kun je toch ook altijd een vliegticketgarantie nemen? Gek dat het reisbureau je daar niet op gewezen heeft. Zou je zelf het ticket rechtstreeks bij Delta kopen (zou ik nl. doen, scheelt weer boekings- en ticketkosten bij het reisbureau) dan kan dat inderdaad niet.

Toch hoef je je echt geen zorgen over Delta te maken. Ze hebben een moeilijke periode achter de rug maar het gaat nu beter met ze. Niet voor niets dat ik zonder problemen mijn ticket rechtstreeks bij ze zou boeken. Dat heb ik nl. voor mijn vlucht van afgelopen zomer ook gedaan en zou het voor een volgende vlucht zo weer doen.

Als ik je verhaal zo lees, heb ik het niet zo op met dat reisbureau en zijn bezoekers. Hier op het forum kunnen we betere informatie geven. :wink: Ik zou het heft in eigen handen nemen en de vluchten mooi zelf boeken, rechtstreeks bij Delta.com.

Succes ermee!

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Overstappen is geen ramp,zeker niet.

Over het algemeen gaat het vlot en goed geregeld,met de kanttekening dat een uurtje toch wel weinig tijd is,iets tegenwind en je haalt het niet.
Geen man overboord dan,gewoon laten overboeken op een volgende vlucht.Het is vakantie.... :wink:

Over het failliet zijn van Delta en andere maatschappijen,ze zijn niet failliet,maar hebben uitstel van betaling aangevraagd,al een paar jaar geleden:

http://money.cnn.com/2005/09/14/news/fo ... /index.htm

Chapter 11:

http://en.wikipedia.org/wiki/Chapter_11

Dus geen faillisement!
mirdj
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Wij hebben 1x een niet zo'n prettige overstap gehad, maar dat lag meer aan United als aan de luchthaven. We kwamen terug uit Las Vegas en moesten in Chicago overstappen. Onze vlucht vanuit LV had een vertraging van 1,5 uur waardoor we maar 15 minuten hadden om naar de andere gate te komen. United wilde echter niet mee werken om ons zo snel mogelijk bij de andere gate te krijgen en tot overmaat van ramp moesten we ook nog naar een andere terminal (waarom weten we nog steeds niet) Die 15 minuten waren dus wel heel erg krap, gelukkig vertrok onze aansluitende vlucht 10 minuten te laat dus hebben wij en onze koffers het net gered.

Op de heenweg bleek onze vlucht vanuit Chicago door een technische storing aan het toestel niet te gaan dus misten we onze overstap in Denver. Toen konden we ons heel makkelijk om laten boeken naar een rechtstreekse vlucht vanaf Chicago naar LV, speciaal nog een vlucht later genomen zodat onze koffers ook met dezelfde vlucht mee konden, maar ondanks toezeggingen is dat toch niet gebeurd. Uiteindelijk zijn onze koffers met de originele Denver vlucht gekomen (kwam 2 uur later aan als wij), mijn koffer is dus op meer luchthavens geweest als ik :lol:
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
deeyore
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door deeyore »

Heel erg bedankt voor de uitgebreide info. Ik ben zeker gerustgesteld w.b. Delta. I.v.m. het overstappen ga ik kijken
of het lukt om een langere tussentijd te hebben tussen de vluchten, dat moet wel lukken.

@Roland: Dit keer viel het reisbureau ons ook flink tegen. We zijn hier al vaker geweest en iedere keer prima geholpen, nu dus helaas niet.

Aangezien we naast de vlucht ook de autohuur en de eerste hotelovernachting boeken hebben we dit altijd bij een reisbureau gedaan,
maar na deze info en wat ik verder op het forum heb gelezen,
ben ik er steeds meer voor om het zelf te doen!

Danielle
mirdj
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Wij hebben er voor gekozen om alles zelf te boeken en uiteindelijk gaan we een week langer en zijn we even duur uit als de reis van 3 weken die we in eerste instantie in gedachten hadden via het reisbureau. Voor ons loont het zelf boeken dus duidelijk.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
dujardin
Amerikafan

Bericht door dujardin »

"Hell on earth": mijn overstap vorig jaar op Washington Dulles. Probleem was niet tijdsgebrek, maar tijd te veel! Ik was al moe op voorhand, en moest na mijn aankomst uit Brussel (met United) een uur of drie wachten op mijn aansluiting naar San Diego. Het was enorm druk in de terminal, en echt gezellig kan je die midfield terminals op Dulles zowieso al niet noemen. Echt ellendig.
Antoinette
Amerikafan

Bericht door Antoinette »

Wij hebben al die keren ook maar 1 keertje problemen gehad.
We vlogen met de familie met twee vliegtuigen die beiden vertraging hadden van LA naar Chicago.
De helft haalde de vlucht naar NL wel en de anderen niet.
Maar via Engeland is de rest 5 uurtjes later dan de rest in NL
aangekomen.

Alleen de koffers waren zoek maar zijn na twee dagen keurig thuis gebracht.

Leuk is het niet maar een oplossing komt er toch wel.
Antoinette
mirdj
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Wij hebben het een keer meegemaakt dat we al boven de Noordzee vlogen en vervolgens zagen we op het scherm dat we gewoon omkeerden!! Bleek dat Schiphol gesloten was door mist en dat ze moesten uitwijken naar Heathrow, op zich niet erg zou je denken, maar we michten op Heathrow niet uit het vliegtuig en hebben daar gewoon 2,5 uur ergens achteraf op het vliegveld gestaan. Daar word je echt niet vrolijk van, zeker niet als je voordat je vertrok al 1,5 uur op Newark opgesloten hebt gezeten omdat er technische storingen waren waardoor er geen airco was. We mochten toen ook het vliegtuig niet uit want als we uit zouden stappen zouden we van de vlucht geschapt worden. Al met al heeft die hele vlucht ipv ongeveer 8 uur 12 uur geduurd en dan ben je echt gaar als je op Schiphol aankomt.
Antoinette
Amerikafan

Bericht door Antoinette »

Dat is inderdaad een groot nadeel van Engeland, voor je gevoel ben je al bijna thuis maar moet zo lang wachten voor je verder kan.
Maar dan is de Noordzee toch wel groot. :lol:
Antoinette
Tomsky
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Tomsky »

Hoi

Hoe zat het nu ook alweer met de bagage als je een tussenlanding maakt: wordt deze automatisch op je volgende vlucht geplaatst of moet je deze zelf gaan ophalen? Kan me ni meer voorstellen hoe dat weer in zen werk ging.
Wij stappen over in Chicago (met American Airlines).

Groetjes Tom
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Als je in de VS overstapt moet je het op de heenweg zelf ophalen (raar genoeg op de terugweg niet) en opnieuw inleveren. Als je bv in Engeland overstapt wordt het (meestal) voor je gedaan.
mirdj schreef: Al met al heeft die hele vlucht ipv ongeveer 8 uur 12 uur geduurd en dan ben je echt gaar als je op Schiphol aankomt.
Verschrikkelijk! Ik heb eens gehad dat ik voor 1 week naar de VS ging en op de heenweg kreeg ik te maken met een tornado boven Cincinatti. In plaats van een vlucht van ongeveer 10 uur heb ik 14 uur in het vliegtuig vastgezeten :?
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ons record staat op 5 uur vertraging op Schiphol.... :?

Vliegtuig technische problemen (wat ook kan betekenen dat een lampje op het toilet niet werkt) en dus later uit Amerika vertrokken,waardoor het dus ook later op Schiphol kwam.....en wij daar meer dan 7 uur (2 uur van te voren aanwezig,netjes toch?) hebben rondgehangen.

Aansluitende vlucht ook gemist natuurlijk,hoewel we meer dan 4 uur overstaptijd hadden.... :lol:

Uiteindelijk ipv 11 uur in de avond om 11 uur in de ochtend in Phoenix aangekomen,heeft ons dus uiteindelijk geen dagen gekost.
Tomsky
Amerikafan

Bericht door Tomsky »

Mijn record staat op 6 uur vertraging op de luchthaven van Miami.
Moesten een vlucht hebben naar Schiphol maar door technische problemen met het vliegtuig (stond nog ergens op een luchthaven in de Caraiben) hadden we dus 6 uur vertraging. :?

Dan hebben we pasjes gekregen om in de lounge bar onze tijd te doden, dus a volonté drank. Was wel positief. Enkel was het minder, als je wat wou slapen was het enorm koud door de air conditioning. Deze kon niet afgezet worden spijtig genoeg.

Kwamen uiteindelijk om 01u30 aan in Schiphol, dan nog met wagen naar Antwerpen. Lag pas om 03u30 in bed en moest die ochtend om 06u30 weer uit de veren voor mijn werk. Je kan geloven dat ik daar met HEEEEEL kleine oogjes toekwam. :)

Groetjes
mirdj
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Vertraging op zich is al niet leuk, maar als je dan ook nog eens opgesloten zit in het vliegtuig, de airco het niet doet en de crew alleen water uit mag delen wordt je ook niet vrolijk. Toen dook het probleem op dat wij ergens anders moesten gaan zitten want de crew ging over hun tijd heen dus moesten slapen (dat was eigenlijk niet erg want uiteindelijk hadden we ieder 3 stoelen tot onze beschikking.) Dan heb ik liever vertraging als ik nog door de terminal kan lopen, maar uiteindelijk heb je het liefste natuurlijk helemaal geen vertraging.
Tomsky
Amerikafan

Bericht door Tomsky »

Inderdaad, helemaal geen vertraging hebben is het meest aangename natuurlijk. Maar ja, aan die vertragingen kan je toch weinig doen he, spijtig genoeg. :(

Groetjes Tom
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Mijn record staat op 11 uur! Dat was van 's middags 2 uur tot 's nachts 1 uur "hangen" op de luchthaven van Orlando. Het ging om een vlucht van Martinair die zoveel vertraging had.

Wat overstappen betreft heb ik twee keer behoorlijke vertraging gehad. Eén keer bij een overstap met United Airlines op Dulles Int'l Airport in Washington DC. We moesten toen doorvliegen naar Orlando, maar de motor was kapot. Dat leverde 5 uur vertraging op.

Een andere keer vertrokken we met 4 uur vertraging vanaf Schiphol, waardoor we in Chicago de aansluiting naar Las Vegas misten. We werden overgeboekt op een latere vlucht en kwamen toen midden in de nacht in Las Vegas aan met zo'n 5 uur vertraging.

We kregen als compensatie van United ieder een cheque ter waarde van $ 200, te besteden bij een volgende vlucht, waar we een jaar later natuurlijk met plezier gebruik van hebben gemaakt...... :wink:

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Ik vind het trouwens zo vreemd dat er alleen water uitgedeeld mag worden als het vliegtuig vast staat op de grond! Wij moesten uitwijken naar een vliegveld zonder immigrations. Uiteindelijk ging de copiloot (die als een van de enigen het vliegtuig uitmocht 200 burgers bij Wendy's bestellen. Net voor ze klaar waren mochten we weer opstijgen :)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Die keer dat ik op Washington Dulles Int'l Airport maar net op tijd bij mijn vliegtuig was, kreeg nog een staartje... :wink:

We verlieten al vrij vlot de gate maar werden midden op het platvorm geparkeerd. Vanwege slecht weer in de buurt was er een vliegveld dicht gegaan waardoor het extra druk was op Dulles. Wij konden daardoor niet opstijgen en we 2,5 uur moesten wachten.

Gelukkig draaiden ze om de tijd te doden een film in het vliegtuig waardoor het nog wel uit te houden was. Ik kwam daardoor wel later in Phoenix aan maar dat mocht de pret niet drukken. De eerste dag ben je toch al kwijt.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer