Wij trekken er deze zomer met de camper op uit. Een mooi rondje Denver Yellowstone ligt in het verschiet! Ik wil heel graag mijn eigen olielampen meenemen (stormlampen). Kan ik deze meenemen in mijn (ruim)bagage?
Natuurlijk gaan de lampen leeg mee, maar ik heb begrepen dat er lastig kan worden gadaan over de lonten
Of ben ik de eerste die dit overdreven idee wilt uitvoeren
Geen probleem, dat mag perfect mee.
Op voorwaarde natuurlijk dat je de olie niet meeneemt, zoals je zelf al aangaf.
Zolang de lamp zelf geen hitte kan produceren door middel van batterijen en/of vloeistof die er bij zit, is er geen enkel probleem zoals voorgeschreven door IATA in de D(angerous) G(oods) R(egulations) manual
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
Bij de geringste hint van de aanwezigheid van brandstof (geur) kan het uit je bagage verwijderd worden. Bij zo'n olielampje zul je dus iig moeten zorgen dat het lont nieuw is en de rest van de lamp grondig is gereinigd (vaatwasser).
Precies zo met bijvoorbeeld benzinebranders. Ook die heb ik wel eens meegenomen, maar dan inderdaad vooraf door de vaatwasser. Zorg er in ieder geval voor dat je zoiets gewoon tussen je kleren kunt vervoeren, zonder plastic zakjes oid er omheen. Zodra je het echt gaat verpakken gaan er sneller alarmbellen rinkelen.
Maar goed, dan nog: er hoeft maar een official te zijn die de regels anders interpreteert en je bent het kwijt. Zo zag ik laatst hoe een stelletje dat was wezen backpacken in NZ in China afscheid moest nemen van een Jetboil. Gewoon los, schoon en zonder gas.
Maar goed. Waarom zou je in hemelsnaam een olielamp willen meenemen? Als je dan al zo'n ding wilt voor "de gezelligheid", koop het dan gewoon daar voor een paar dollar.
Ik denk dat ze in een aantal winkels in de usa ook prachtig mooie (olie)lampen verkopen...waarom zou je al die moeite doen en risico lopen dat ze je koffers overhoop halen?
Dank je wel voor al jullie reacties!!
Ik denk dat jullie bevestigen wat ik al dacht. Het is te veel gedoe en levert te veel risico's op.
Jammer, ik had graag mijn eigen lampen mee willen nemen. Maar ik koop er wel een paar in de VS.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.