Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Van West naar Oost USA. Tent of hotels?
- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Van West naar Oost USA. Tent of hotels?
In dat topic gaat het over benzinebranders. Ik heb het hier over gasbranders. Dat maakt volgens mij het verschil. Ook volgens de in dat topic aangehaalde lijst met verboden items. Daar staan benzinebranders expliciet in vermeld, gasbranders niet. Bij benzinebranders kunnen eenvoudig residuen van brandstof achterblijven, bij gasbranders kan dat niet.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Niet goed gelezen dus.
Marianne
Marianne
Bovendien kan je dan de picknickbank als voetenbank gebruikenmichelly schreef:Daar heb je helemaal gelijk in maar ik vind het toch ook wel lekker om een beetje relaxt onderuit te zitten na een dag hiken of zo en dat valt aan die picknicktafels niet meeGalapogos schreef: Stoeltjes heb ik overigens niet gemist. Nagenoeg overal komt een campsite compleet met een picknicktafel. Wat wil een mens nog meer.![]()
En ook een benzinebrander mag gewoon mee, mits je hem maar gewoon goed reinigt. Vorig jaar nog met mijn MSR gevlogen naar de states. Op de heenweg is 'ie door de vaatwasser geweest (brander, pomp en fles). Voor de terugweg heb ik hem een paar uurtjes in een warm sopje met afwasmiddel laten liggen. Fles open vervoerd, dop apart. Gewoon tussen de overige bagage, niet apart in een afgesloten doosje of zak oid.
@ Marianne: Dit is nu ongeveer de planning:
2 Adam SF
3 SF
4 SF
5 SF Yosemite
6 Yosemite
7 Yosemite
8 Yosemite Lake Tahoe
9 Lake Tahoe
10 Lake Tahoe
11 Lake Tahoe …
12 … Moab
13 Moab
14 Moab
15 Moab Rocky Mountain NP
16 Rocky Mountain NP
17 Rocky Mountain NP Denver
18 Denver …
19 … …
20 … Chicago
21 Chicago
22 Chicago …
23 … Niagara
24 Niagara …
25 … NY
26 NY
27 NY
28 NY Adam
Google laat de snelste route zien van Lake Tahoe naar Moab via US-50, ong 12u rijden .Andere mogelijkheid is via de 80, scheelt bijna niks in reistijd. Dat worden wel twee dagen langer rijden maar daarom hebben besloten om tent en hotel af te wisselen, hier zoeken we onderweg dan een motelletje op.
Bedankt voor alle tips! Ik zal ook het boodschappenlijstje proberen op te zoeken, zeker handig.
En wat nemen jullie allemaal mee vanuit NL? Ik lees al zaken als slaapzakken, gasbrander, pannen maar wat is handig betreft je bagage?
Voordeel voor ons is misschien dat we een kleuter meehebben die wel als 1 bagage telt maar lang geen koffer vol mee hoeft.
2 Adam SF
3 SF
4 SF
5 SF Yosemite
6 Yosemite
7 Yosemite
8 Yosemite Lake Tahoe
9 Lake Tahoe
10 Lake Tahoe
11 Lake Tahoe …
12 … Moab
13 Moab
14 Moab
15 Moab Rocky Mountain NP
16 Rocky Mountain NP
17 Rocky Mountain NP Denver
18 Denver …
19 … …
20 … Chicago
21 Chicago
22 Chicago …
23 … Niagara
24 Niagara …
25 … NY
26 NY
27 NY
28 NY Adam
Google laat de snelste route zien van Lake Tahoe naar Moab via US-50, ong 12u rijden .Andere mogelijkheid is via de 80, scheelt bijna niks in reistijd. Dat worden wel twee dagen langer rijden maar daarom hebben besloten om tent en hotel af te wisselen, hier zoeken we onderweg dan een motelletje op.
Bedankt voor alle tips! Ik zal ook het boodschappenlijstje proberen op te zoeken, zeker handig.
En wat nemen jullie allemaal mee vanuit NL? Ik lees al zaken als slaapzakken, gasbrander, pannen maar wat is handig betreft je bagage?
Voordeel voor ons is misschien dat we een kleuter meehebben die wel als 1 bagage telt maar lang geen koffer vol mee hoeft.
- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik zou sowieso voor reistassen gaan. Die zijn flexibel. Dus als ze leeg zijn, nemen ze nauwelijks ruimte in beslag in de auto. Op die manier hoef je niet bij elke kampeerstop al je slaapspullen (en tent, mocht je die van huis meenemen) weer helemaal netjes in te pakken. Wat ik tijdens het tentkamperen ook erg handig vond is dat onze reistassen van de bovenkant zijn te openen. Je hoeft ze dus niet 'open te klappen'. Dat maakt het eenvoudig om ze gewoon in de kofferbak te laten staan. Je hoeft de tassen dan niet uit de auto te halen om ze open te kunnen maken en er iets uit te pakken. In een hotel ofzo maakt dat niets uit, maar als je op een camping aan komt en het heeft toevallig geregend of het is erg donker ofzo dan is dat minder prettig.
Wij nemen overigens met twee man alles vanuit Nederland mee, behalve de koelbox. Dat kan alleen als je relatief compacte spullen hebt. En we hebben qua kookspullen dus enkel een klein gasbrandertje en een pannetje van net iets meer dan een liter. Dit omdat we niet/nauwelijks zelf koken.
Dat stuk van de US-50 wordt ook wel "Loneliest Road in America" genoemd. Ben er niet geweest, maar het lijkt me alleen om die reden al vet om die weg te rijden.
Wij nemen overigens met twee man alles vanuit Nederland mee, behalve de koelbox. Dat kan alleen als je relatief compacte spullen hebt. En we hebben qua kookspullen dus enkel een klein gasbrandertje en een pannetje van net iets meer dan een liter. Dit omdat we niet/nauwelijks zelf koken.
Dat stuk van de US-50 wordt ook wel "Loneliest Road in America" genoemd. Ben er niet geweest, maar het lijkt me alleen om die reden al vet om die weg te rijden.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 5246 Weergaves
-
Laatste bericht door LunaMiq
-
- 13 Reacties