Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Telefonie en mobiel internet in de VS

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Binnus
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS

Bericht door Binnus »

Het is ook een beetje afhankelijk van de snelheid die de lokale provider aanbied op 3G. In het begin waren er aan aanbieders die maar 1Mbit of 3,6Mbit aanboden. Later werd dit al 7,2 en 14,4Mbit. Voor surfen is dat meer dan genoeg.
Daarnaast is de signaalkwaliteit ook van belang.
PetraW
Amerika-ontdekker

Bericht door PetraW »

Galapogos schreef:Hoe lang geleden is dat? Het niet toestaan van tethering zou anno 2017 namelijk een flagrante schending van de netneutraliteit zijn.
Vorige week :D
Afbeelding
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Dan hoop ik je dat een slecht geïnformeerde medewerker hebt gesproken. :P
Binnus
Amerikafan

Bericht door Binnus »

Binnus schreef:Zijn er eventueel nog mensen die een mifi voor Amerika overwegen en ook in Europa er mee willen werken?
De ZTE MF923 is een goede mifi. Wordt ook wel als gelockte AT&T Velocity verkocht.

Ik wil er een paar uit Amerika halen en zo kunnen we de verzendkosten + invoer wat verminderen. Misschien dat we nog iets korting kunnen krijgen. Het gaat om tweedehands uitvoeringen.

Niewenoord heeft er goede ervaringen mee.
Even mezelf quoten.
Ik kan de MF923 krijgen voor zo'n 55 euro, deze zijn dan tweedehands en kunnen krasjes bevatten. De werking is natuurlijk 100%.
Dit is inclusief:
- lader
- doosje
- verzending en invoerkosten naar mij
- unlocken
- verzenden naar de geïnteresseerde mensen.

Exclusief:
- SD kaart
- handleiding

Mocht het een en ander meevallen aan kosten dan verreken ik dit met jullie.
Ben nu van 4 stuks uitgegaan. 2 voor mezelf en 2 voor geïnteresseerden. Sanook heeft aangegeven geïnteresseerd te zijn. Mochten er meer bij komen, dan zal ik kijken of nog wat korting kan bedingen (denk wel dat de rek er een beetje uit is).
Anonymous123

Bericht door Anonymous123 »

Binnus schreef:Goed opgemerkt Sanook, ik ben dat vergeten te melden.
Nu heb ik in Nederland ook 3G en dat bevalt me prima qua snelheid. Helemaal als je een rooted telefoon hebt die veel reclame etc blokkeerd.
In Amerika wordt er aan 3G niet veel meer bijgebouwd, maar 4G des te meer. Dat gaat echt hard. Vandaar dat ik wilde dat de mifi in elk geval 4G ondersteund. Zo ben je iets toekomst zekerder.
Mijn oude mifi is zeker 7 jaar oud en doet het nog steeds goed, maar in Amerika zou ik niet verder komen dan 2G.
Rooted telefoon maakt echt helemaal niks uit mbt internetsnelheid, hoogstens het openen van je internetbrowser!
4G zal ook niet superveel meer gebouwd worden, maar nog wel wat. Ondertussen wordt er al gekeken naar het 5G netwerk op de achtergrond.
Binnus
Amerikafan

Bericht door Binnus »

Doordat reclame elementen etc geblokkeerd worden is het surfgedrag sneller. De snelheid zelf blijft gelijk.
5G is inderdaad de opvolger. In Nederland staan er al fieldtesten gepland, maar verwacht niet dat al heel snel 5G uitgerold is. Toevallig zag ik er vandaag een interessant stuk over: https://tweakers.net/video/14389/het-5g ... komst.html op heet eind geven ze ook al aan dat het nog wel 5 jaar kan duren voor veel apparatuur geschikt is voor 5G snelheden.

Voor veel mensen is 3G snel genoeg. Hoe ze er in Amerika tegenaan kijken weet ik niet. Het oppervlakte is veel groter met veel gaten in de dekking omdat het daar niet vlak is.
Binnus
Amerikafan

Bericht door Binnus »

Vandaag zijn de mifi's binnen gekomen. Toch nog snel gegaan, 6 dagen met weekend erbij.
Ze zien er ook als nieuw uit.

Gelijk eentje geunlocked en getest:
Afbeelding

Bijkbaar ziet hij wel 4G in Nederland, of hij toont dit standaard natuurlijk. Een mooi en degelijk apparaatje waar je zelf ook een VPN op kun instellen, zo heb je in elk geval wat meer privacy.
Er zit een UK stekker bij, maar iedereen heeft wel een telefoonlader waar hij de mifi aan kan opladen.
Mocht er nog iemand belang hebben bij eentje dan hoor ik het wel.

Overigens kwam ik ook nog deze aanbieding tegen die ik nog niet in dit topic heb voorbij zien komen: https://roammobility.com/data-plans maar kijk ook eens naar de daily plans. Als je zeg maar een kort verblijf hebt van 14 dagen dan is dat interessant. En tetheren is toegestaan: https://support.roammobility.com/hc/en- ... -included-
Ze versturen ook naar Europa, let op dat het wel 20 dagen kan duren! De prijs is in Canadese dollars $1,- = €0,69
madpatrick
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door madpatrick »

Overigens kwam ik ook nog deze aanbieding tegen die ik nog niet in dit topic heb voorbij zien komen: https://roammobility.com/data-plans maar kijk ook eens naar de daily plans. Als je zeg maar een kort verblijf hebt van 14 dagen dan is dat interessant. En tetheren is toegestaan: https://support.roammobility.com/hc/en- ... -included-
Ze versturen ook naar Europa, let op dat het wel 20 dagen kan duren! De prijs is in Canadese dollars $1,- = €0,69
Het dekkingsgebied wel slecht.
https://roammobility.com/coverage
Afbeelding
Binnus
Amerikafan

Bericht door Binnus »

Ze gebruiken het T-Mobile netwerk, reviews vind je hier: http://youngandthrifty.ca/roam-mobility-review/
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

He Binnus, ik heb uiteindelijk ook die ATT-naam uit mijn MIFI gekregen hoor :-) Mooi mijn eigen netwerknaam aan gegeven. Maar hij werkt, fijn! We hebben inderdaad dezelfde. Heb nog even gekeken.
Binnus
Amerikafan

Bericht door Binnus »

Ja een heel mooi ding. Veel mogelijkheden.
Mijn vorige mifi is iets kleiner maar heeft maar een heel klein schermpje. Hier zie je alles overzichtelijk op. Het SSID pas ik nog aan. Heb ze allemaal getest met een Nederlandse simkaart. Updaten van de firmware gaat alleen als je een AT&T simkaart op het AT&T netwerk gebruikt.
De laatste firmwareversie is 2.3.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Die firmware zal ik dus niet updaten, dat ding gaat voorlopig niet meer mee naar de USA.
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Hallo,

Ik hoop dat jullie mij even willen helpen zonder dat ik heel dit topic van vele pagina's heb doorgespit.

Ik koop morgen een Huawei Mate 9 (dual sim) en wil daarvoor graag een US sim zodat we tijdens onze reis gebruik kunnen maken van het internet aldaar. Onze zoon blijft alleen thuis, dus goed bereikbaar zijn vind ik belangrijk. Dat is een van de redenen.

Kan ik zo'n sim het beste al vanuit hier aanschaffen? En zo ja waar?
En hoe plaats ik er dan tegoed op en hoe lang blijft dat geldig?
Mijn dochter en ik gaan namelijk over 4 weken naar New York, en vervolgens gaan we met zijn drieën in juli een rondreis maken, dus als ik het tegoed wat van New York eventueel overblijft ook voor juli kan gebruiken zou dat tof zijn. Zo niet, ook geen probleem, maar dan ga ik natuurlijk minder tegoed aanschaffen voor New York.
Anonymous123

Bericht door Anonymous123 »

Je kan gewoon zoekfunctie gebruiken hoor...En op elke pagina staat er wel iets over, dus in de tijd dat je zit te wachten op een antwoord had je het antwoord zelf al kunnen zoeken! :thumbup:
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

Er zijn diverse mogelijkheden, 1 ervan is om een AT&T winkel binnen te stappen en een sim kaart met dataplan kopen.
Misschien niet de goedkoopste oplossing maar je weet wel dat je met een werkende oplossing de winkel uitstapt.
https://www.att.com/maps/store-locator.html
Binnus
Amerikafan

Bericht door Binnus »

moon29 schreef:Hallo,

Ik hoop dat jullie mij even willen helpen zonder dat ik heel dit topic van vele pagina's heb doorgespit.

Ik koop morgen een Huawei Mate 9 (dual sim) en wil daarvoor graag een US sim zodat we tijdens onze reis gebruik kunnen maken van het internet aldaar. Onze zoon blijft alleen thuis, dus goed bereikbaar zijn vind ik belangrijk. Dat is een van de redenen.

Kan ik zo'n sim het beste al vanuit hier aanschaffen? En zo ja waar?
En hoe plaats ik er dan tegoed op en hoe lang blijft dat geldig?
Mijn dochter en ik gaan namelijk over 4 weken naar New York, en vervolgens gaan we met zijn drieën in juli een rondreis maken, dus als ik het tegoed wat van New York eventueel overblijft ook voor juli kan gebruiken zou dat tof zijn. Zo niet, ook geen probleem, maar dan ga ik natuurlijk minder tegoed aanschaffen voor New York.
Ik ben het wel eens met Vimo. Zoeken naar de weg moet je straks ook, dan kan je ook niet op antwoord gaan wachten tot iemand je vertelt waar je heen moet.

Als ik het zo begrijp ga je in 2 delen op reis?
Er zijn meerdere mogelijkheden. Omdat je niet aangeeft wat je budget is benoem ik ze gewoon.

1. Three 12GB (ook 3GB verkrijgbaar).
12GB is 12 maand geldig, maar er staat me iets van bij dat je maar 2 maand de simkaart in het buitenland mag gebruiken. Three is een provider uit Engeland. Je kunt ook overwegen om dan 2 kaartjes te kopen, zodra je er eentje in je device stopt wordt hij geactiveerd.
Waar te koop: http://www.ebay.co.uk/itm/New-3-PAYG-4G ... 1598351562
Vooraf kopen: Ja
Gebruik in een telefoon: blijft een klein beetje een gok, soms krijg je een melding in het display dat tetheren (hotspot) niet is toegestaan. Bij andere werkt het wel weer. In een mifi device schijnt het wel te werken.
Prijs: omgerekend zo'n 30 euro
Hier zit alleen data bij in.

2. Simple Mobile
Verkrijgbaar: http://www.ebay.com/itm/Simple-Mobile-P ... 2486118689
Je neemt deze simkaart voor 1 maand af. Er staat 2 maand maar dat moeten de verkopers in de advertentie zetten van Simple. In dat geval zou je er 2 of 3 kunnen kopen.
Prijs: was zo'n 40 euro voor 1 maand, maar zie nu hogere prijzen

3. T-Mobile USA
Verkrijgbaar: http://www.ebay.com/itm/Preloaded-T-mob ... 2754530434
Ook hier werkt het met 1 maand, daarna kan je alsnog een maand nemen (maar de kosten van het opwaarderen zullen dan wel wat hoger zijn). De eerste maand is een soort van aanbieding.
Je kunt met deze simkaart alles doen (bellen, sms en internet), ook tetheren is toegestaan (14GB). Bellen naar NEderl
Prijs: Zo'n 48 euro
Een andere variant heeft ook bellen naar het buitenland: http://www.ebay.com/itm/Preloaded-T-Mob ... 2491964159

4. Arieli Mobile
Lijkt een beetje hetzelfde als Simple Mobile, als je op hun site naar de landen gaat waarna je gratis kunt bellen dan krijg ik de PDF van Simple Mobile :): http://www.arielimobile.com/wp-content/ ... lCalls.pdf (naar Nederland alleen gratis naar een vast nummer, geen mobiel nummer)
Info: https://www.arielimobile.com/ als je voor 31 maart activeert krijg je gratis dubbele data. Deze aanbieding was er ook in februari.
Let op dat tetheren en hotspot niet is toegestaan, maar wel schijnt te werken

Voor allemaal geld dat je kunt opwaarderen zoals je ook in Nederland doet, maar dan met een creditcard. Bij Three zou ik een extra simkaart bestellen omdat opwaarderen een stuk duurder is. Meer info: http://www.camperforum.nl/viewtopic.php?f=15&t=8450083

Je kunt ook overwegen om gewoon in Amerika wat te bestellen, T-Mobile en AT&T zitten door heel het land. Vaak heb je dan niet korting zoals via Ebay maar weet je wel dat je met een werkende oplossing de winkel uitloopt. Misschien dat ze wel shop acties hebben.
Bestellen via Ebay kan soms wel wat langer duren als het per brief gaat. Een pakket nam afgelopen week maar 6 dagen verzenden in. Maar een brief kan zo 3 weken duren.
Controleer in elk geval goed, min informatie kan foutjes bevatten.

Edit: Doordat ik lang aan typen en zoeken geweest ben was Sanook me net voor met mijn laatste optie :)

Laat je weten wat je uiteindelijk hebt gekozen en hoe het is bevallen?
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Three bied maximaal 3G aan in het buitenland.

Gewoon in de US een AT&T Gophone SIM kopen. Let op: voor alle resellers van AT&T wordt tethering actief geblokkeerd. Als je dus een "nette" device hebt die vooraf check of het mag zul geen mobile hotspot functionaliteit oid aan kunnen zetten. Voor AT&T zelf (Gophone) is die beperking er niet. T-Mobile is ook een optie, maar houd er wel rekening mee dat de dekking in landelijke gebieden veel beperkter is.
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Dankjewel voor jullie reacties!
Ik was zelf echt al wel gaan lezen door dit lange topic hoor, maar het is op een gegeven moment niet echt meer overzichtelijk.
Ik ga even kijken wat voor ons de beste oplossing is.
Ik ga inderdaad 2 keer: 1 weekje naar New York en 3 weken naar het Westen. Weekje NYC is van 21 tot 26 april, en andere reis van 4 tm 24 juli.

Ik heb inmiddels ook begrepen dat er nogal een verschil in bereikbaarheid zit tussen de verschillende providers, zeker voor de afgelegen gebieden.
We gaan onder andere ook naar Supai (Havasupai) voor 2 dagen, maar ik vrees dat ik daar helemaal geen ontvangst zal hebben dan....
Iemand ervaring mee toevallig?

En ik zal jullie zeker laten weten welke keuze ik heb gemaakt en hoe het is bevallen! :thumbup:
Gast

Bericht door Gast »

Als je vaak (elke dag?) even naar Nederland wilt bellen is de kaart van ARIELI MOBILE een aanrader. Wij hebben deze kaart al een aantal keren gebruikt tijdens onze trips in verschillende delen van de USA. De problemen met de dekking zijn ons meegevallen, al moet je er wel rekening mee houden dat de ontvangst totaal niet vergelijkbaar is met Nederland (of Europa), domweg omdat er veel dunbevolkte gebieden zijn waar te weinig mensen wonen om dekking te hoeven hebben. Meestal zijn dat helaas wel de gebieden (zoals onherbergzame gebieden of Nationale Parken) waar je in geval van nood graag bereik wilt hebben, maar waar dit simpelweg onmogelijk is.

Onze ervaringen zijn wel dat ARIELI prima en probleemloos werkt, dat het qua dekking prima is, het fijn is dat je gratis naar vaste nummers in NL kunt bellen en dat de kaart relatief goedkoop is. 5GB is meer dan genoeg voor 30 dagen, tetheren (in een iphone) werkt prima, ook al staat er op de site dat het niet zou werken, wij hebben nog nooit problemen gehad. MiFi devices gebruik ik niet, dus dat zou ik niet weten.

Ik heb net weer een kaartje besteld voor onze USA vakantie in juni.

Succes!
Binnus
Amerikafan

Bericht door Binnus »

@Terpies, je zegt 5GB maar er is alleen 4 en 10GB sim verkrijgbaar? Met de aanbieding wordt het 8 of 20GB. Had je dan de 4GB met dubbele data?
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer