Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Visum verlengen/ terugticket boeken
Visum verlengen/ terugticket boeken
Beste allen,
Komende winter ga ik voor een aantal maanden voor (medisch wetenschappelijk) onderzoek naar Los Angeles. Omdat het extra-curriculair is, val ik niet onder een J1 visum en ga ik met een touristen visum die kant op. Ter plekke willen we kijken of er mogelijkheden zijn om te verlengen, aangezien ik eigenlijk 5 maanden wil blijven.
Een paar vragen:
1. hebben mensen ervaring met verlengen van een touristen visum?
2. Bestaat de mogelijkheid om voor een korte periode naar een buurland te gaan en weer terug te komen met een nieuw touristen visum?
3. Moet je al een terug ticket hebben geboekt om je visum aan te vragen? Of gaan ze bij aankomst in de VS moeilijk doen als je nog geen terug ticket hebt?
Alvast bedankt!
Claire
Komende winter ga ik voor een aantal maanden voor (medisch wetenschappelijk) onderzoek naar Los Angeles. Omdat het extra-curriculair is, val ik niet onder een J1 visum en ga ik met een touristen visum die kant op. Ter plekke willen we kijken of er mogelijkheden zijn om te verlengen, aangezien ik eigenlijk 5 maanden wil blijven.
Een paar vragen:
1. hebben mensen ervaring met verlengen van een touristen visum?
2. Bestaat de mogelijkheid om voor een korte periode naar een buurland te gaan en weer terug te komen met een nieuw touristen visum?
3. Moet je al een terug ticket hebben geboekt om je visum aan te vragen? Of gaan ze bij aankomst in de VS moeilijk doen als je nog geen terug ticket hebt?
Alvast bedankt!
Claire
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Re: Visum verlengen/ terugticket boeken
1) Heb je dan al een visum ?
2) Nee
3) je moet geen tickets hebben om een visum aan te vragen. Immigratie kan daar bij aankomst naar vragen. Het verhaal dat je daar vertelt dient sluitend te zijn. Als men je uitleg raar/verdacht vind kan je problemen krijgen. Ik dacht dat er "open" tickets bestaan, dus zonder vaste datum. Dat kan helpen. Helemaal geen ticket is immers "meer verdacht".
Een B1/B2 visum is niet noodzakelijk kwa tijdsduur verbonden aan een specifieke reis. Een vriend van mij had een visum nodig omdat hij Iran bezocht had en dus niet meer op ESTA mag. Hij heeft nu een visum voor 10 jaar. Hij ging ondertussen deze maand naar de VS voor een dag of 10.
2) Nee
3) je moet geen tickets hebben om een visum aan te vragen. Immigratie kan daar bij aankomst naar vragen. Het verhaal dat je daar vertelt dient sluitend te zijn. Als men je uitleg raar/verdacht vind kan je problemen krijgen. Ik dacht dat er "open" tickets bestaan, dus zonder vaste datum. Dat kan helpen. Helemaal geen ticket is immers "meer verdacht".
Een B1/B2 visum is niet noodzakelijk kwa tijdsduur verbonden aan een specifieke reis. Een vriend van mij had een visum nodig omdat hij Iran bezocht had en dus niet meer op ESTA mag. Hij heeft nu een visum voor 10 jaar. Hij ging ondertussen deze maand naar de VS voor een dag of 10.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Vraag 2:
Nee, kan niet. Je kunt wel naar een buurland gaan, die dagen tellen niet mee voor de 90 dagen, maar je verlengt de 90 dagen er niet mee. Alleen als je weer terug bent geweest naar je thuisland.
Verder vermoed ik dat je beter hier al een visum kunt aanvragen, gezien de papierwinkel.
Nee, kan niet. Je kunt wel naar een buurland gaan, die dagen tellen niet mee voor de 90 dagen, maar je verlengt de 90 dagen er niet mee. Alleen als je weer terug bent geweest naar je thuisland.
Verder vermoed ik dat je beter hier al een visum kunt aanvragen, gezien de papierwinkel.
-
Saense
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Ik begrijp dat je geen visum hebt maar op een ESTA naar de USA reist.
Dit kan dus niet verlengd worden. Reizen naar Canada of Mexico telt gewoon mee als dagen in de USA. Je zult terug moeten reizen naar Europa. Bij terugkomst in de USA op korte termijn kan je eventueel wel vragen verwachten bij de paspoortcontrole.
Werken of studeren e.d. is absoluut verboden op ESTA. Je loopt het risico dat als dit uitkomt je niet alleen uitgezet wordt maar ook voor jaren niet meer naar de USA kunt reizen.
Voor het aanvragen van een visum is geen retourticket vereist, maar aan ieder visum zijn voorwaardes verbonden.
Op een enkele reis reizen kan alleen als je een geldig visum hebt, open tickets bestaan nauwelijks nog. Wel (duurdere) tickets die gewijzigd kunnen worden.
Dit kan dus niet verlengd worden. Reizen naar Canada of Mexico telt gewoon mee als dagen in de USA. Je zult terug moeten reizen naar Europa. Bij terugkomst in de USA op korte termijn kan je eventueel wel vragen verwachten bij de paspoortcontrole.
Werken of studeren e.d. is absoluut verboden op ESTA. Je loopt het risico dat als dit uitkomt je niet alleen uitgezet wordt maar ook voor jaren niet meer naar de USA kunt reizen.
Voor het aanvragen van een visum is geen retourticket vereist, maar aan ieder visum zijn voorwaardes verbonden.
Op een enkele reis reizen kan alleen als je een geldig visum hebt, open tickets bestaan nauwelijks nog. Wel (duurdere) tickets die gewijzigd kunnen worden.
Ik heb het idee dat hier esta en visum wat door elkaar worden gebruikt. Op een esta kun je 90 dagen gaan, dat is niet verlengen, en de teller van 90 dagen gaat alleen naar 0 als je daadwerkelijk terug naar NL gaat (of in elk geval verder dan Canada, Mexico en het Caribisch gebied). Een toeristenvisum wordt meestal voor langere tijd toegekend (10 jaa), maar bij aankomst in de VS zal telkens bepaald worden hoe lang je mag blijven, als je geluk hebt is dat meteen 6 maanden. Dit visum kan volgens mij soms ook nog, terwijl je in de VS bent, verlengd worden. Maar, bij de aanvraag van een toeristenvisum loop je altijd de kans dat het geweigerd wordt, en dan kun je helemaal niet meer gaan, ook niet op een esta.
Terug in Texas!
Een esta is 90 dagen geldig en absoluut niet langer. Gebruik geen trucjes om langer dan die 90 dagen te verblijven, dat kan je flink opbreken.
-
Marcopstal
- Amerika-expert
Misschien is er dan inderdaad wat duidelijkheid nodig.
Als je spreekt van een toeristenvisum dan is dit een B1/B2 visum welke je uiteraard vooraf moet regelen.
Als je op ESTA gaat = max 90 dagen, dat is GEEN visum. Dat gaat nu net over "visumvrij" naar de VS gaan.
Als je spreekt van een toeristenvisum dan is dit een B1/B2 visum welke je uiteraard vooraf moet regelen.
Als je op ESTA gaat = max 90 dagen, dat is GEEN visum. Dat gaat nu net over "visumvrij" naar de VS gaan.
-
Gast
Ik zie het woord 'esta' nergens in de originele post.
-
Marcopstal
- Amerika-expert
Klopt, maar ik krijg ook de indruk dat TS gewoon op ESTA wil gaan (en denkt dat dit een toeristenvisum is) en langer wil blijven dan de 90 dagen.
Hierover kan maar één iemand duidelijkheid brengen.
Hierover kan maar één iemand duidelijkheid brengen.
-
Gast
Je mag niet in de VS werken zonder het juiste visum. Zelfs geen onbetaald vrijwillerswerk of onderzoek.clairevh schreef: Komende winter ga ik voor een aantal maanden voor (medisch wetenschappelijk) onderzoek naar Los Angeles. Omdat het extra-curriculair is, val ik niet onder een J1 visum en ga ik met een touristen visum die kant op
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 23 Reacties
- 18014 Weergaves
-
Laatste bericht door leona69!
-
- 24 Reacties