Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Glutenvrij in zuid-west Amerika

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Nicole1969
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Glutenvrij in zuid-west Amerika

Bericht door Nicole1969 »

Onze dochter eet vanwege coeliakie glutenvrij. Wie heeft ervaring met glutenvrij eten in zuid-west Amerika? We willen zelf gaan rondreizen met een auto.
gastxyz

Re: Glutenvrij in zuid-west Amerika

Bericht door gastxyz »

Roowbin
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Roowbin »

Ben net een week in zuidwest usa, en bij iedere wallmart waar ik tot nu toe ben geweest heb ik een glutenvrije afdeling zien staam :thumbup:
Kelly*
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Kelly* »

Ik ben ook glutenvrij wegens ziekte van Crohn en vond in de US opties genoeg.
Vele restaurants hebben ook een glutenvrij menu als je ernaar vraagt.
Walmart etc hebben vaak een redelijk goed aanbod (kan wel van winkel tot winkel afhangen).
M Kactus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door M Kactus »

Zowel glutenvrij, lactosevrij als vegetarisch zijn er in de VS veel meer opties dan hier.
In zo goed als elk restaurant is er een optie voor, en zeker in de grote steden heb je zelfs hele restaurants/winkels speciaal voor die wensen.

In iets als de Wholefoods of Trader Joe's heb je de meeste kans, maar zoals gezegd is glutenvrij wel genoeg verspreid dat het zelfs in de WalMart ligt.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Wij zaten zelfs tegenover een glutenvrije bakery. Echt, de USA is er prima op ingesteld.
truuske
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door truuske »

Ook wij reizen deze zomer in zuidwest amerika. Wij eten met 3-en van de 4 glutenvrij. Dus erg fijn om jullie positieve ervaringen te horen.

Ik heb me al wel een beetje voorbereid op glutenvrij in Amerika.
Ik heb veel gehad aan de tips van de website 'de glutenvrije man'.
Ook heb ik inmiddels een app op mijn telefoon staan, find me gf. Daar staan veel restaurants op, en vaak ook met beoordelingen van coeliaken.
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

In de supermarkt is het heel makkelijk om een goed aanbod van gf producten te vinden, en de meeste restaurant ketens bieden gf opties aan. Maar hou er wel rekening mee dat er nog steeds kans is op cross contamination (hoe noem je dat in het Nederlands???). Als het goed is gebruiken ze schone pannen en bestek enz, maar er is altijd kans dat de kok een verkeerde lepel pakt. Als je heel extreem gevoelig bent is het dus heel goed opletten.

En hou er rekening mee dat veel sauzen en soepen met meel worden ingedikt. Goed navragen dus als je iets van het menu kiest wat niet specifiek als glutenfree wordt aangeboden. Zelfs groenten kunnen gluten hebben als er een sausje op zit. Van een kennis weet ik dat Chilli's heel goed is met de keuken schoonmaken i.v.m. allergens, maar dat veel Chinese restaurants fouten maken. En met coeliakie is het natuurlijk heel belangrijk dat de inname van gluten zo veel mogelijk vermeden wordt. Als het een lifestyle choice is maakt het veel minder uit als er een keertje per ongeluk toch meel op de kip zit ofzo.

Je kan trouwens ook vragen of ze i.v.m. haar ziekte zelf meegebracht eten mag eten. Veel restaurants maken een uitzondering voor mensen die allergisch zijn zolang de rest van het gezelschap natuurlijk wel van het menu besteld. En gluten zijn niet gelukkig niet iets wat via de lucht gevaarlijk kan zijn. Een neefje van m'n man is extreem allergisch voor mais en kan helaas nooit in een restaurant eten omdat het risico van besmetting via de lucht te groot is. Manneke kan bijv. ook niet naar de kapper omdat daar vaak babypoeder op basis van cornstarch gebruikt wordt.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

nieuwenoord schreef:Wij zaten zelfs tegenover een glutenvrije bakery. Echt, de USA is er prima op ingesteld.
bedoel je die in Tucson op Oracle?
daar zijn wij enkele weken geleden gaan eten. Vriendin van Evy moet ook glutenvrij eten en ik proefde daar geen verschil in. Lekker gegeten daar.

Volledige bakery is glutenvrij. Je mag ook geen eigen drinken mee binnen brengen om kruisbesmetting te voorkomen.
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ja, precies, tegenover La Posada, daar zaten wij.
Essiej
Amerikafan

Bericht door Essiej »

Dude schreef:
nieuwenoord schreef:Wij zaten zelfs tegenover een glutenvrije bakery. Echt, de USA is er prima op ingesteld.
bedoel je die in Tucson op Oracle?
daar zijn wij enkele weken geleden gaan eten. Vriendin van Evy moet ook glutenvrij eten en ik proefde daar geen verschil in. Lekker gegeten daar.

Volledige bakery is glutenvrij. Je mag ook geen eigen drinken mee binnen brengen om kruisbesmetting te voorkomen.

Oh dat klinkt goed, hoe heet die?
Afbeelding

An official Tucsonian, (and now an official Phoenician too)
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Renée76
Amerikakenner

Bericht door Renée76 »

Wij willen volgend jaar ook naar de westkust van de VS gaan. Onze oudste heeft coeliakie en eet dus glutenvrij. Nu lees ik dat je overal makkelijk gv kunt krijgen maar wat ik mij afvraag. Wat is lekker brood, hoe doen jullie het met lunch, welke producten zijn er verkrijgbaar. Ik ben dus op zoek naar tips voor eten wat we echt zelf kunnen meenemen zodat we ergens kunnen picknicken bv en dat we niet naar een restaurant hoeven. Zijn er supermarkten die goed gv kant en klaar brood hebben? Niks wat je moet bakken roosteren etc om het eetbaar te maken.
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Lekker brood is sowieso heel moeilijk te vinden in Amerika. Heb zelf nooit glutenvrij brood geproefd maar heb van een kennis gehoord dat Whole Foods het lekkerste gv brood verkoopt. Maar zij gebruikt meestal tortillas als vervanger voor brood. Moet je wel goed de verpakking lezen om zeker te weten dat ze niet in een fabriek met meel gemaakt zijn.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Inderdaad: lekker brood is al lastig, dus glutenvrij en lekker lijkt me helemaal een uitdaging. Wij hebben vorig jaar niet overal lekker brood kunnen vinden, en als het er was, was het erg duur (zo'n 5 dollar voor een volkorenbrood).
Ik zou me ook niet te veel op brood focussen. Als je een Amerikaans ontbijt neemt is het niet nodig om te lunchen. Wij eten dan meestal wat fruit en rauwkost of wat snacks tussendoor.

Marianne
Renée76
Amerikakenner

Bericht door Renée76 »

Dus het idee van zo'n smerig Amerikaans brood klopt :?
Dan moet oudste komend jaar maar salades en rauwkost leren eten.
Alternatief zou nog zijn om voorverpakt vanaf hier mee te nemen maar ik weet niet hoe streng Amerika is met voorverpakt eten. Ga ik nog uitzoeken.
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Wat vinden jullie smerig aan het brood in de USA :?:
Ik vind het eerlijk gezegd hetzelfde smaken als in Nederland. Heb er geen problemen mee in ieder geval. De meeste supermarkten verkopen tegenwoordig heel fatsoenlijk brood.
Sunsina
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Sunsina »

Wat ik me kan herinneren van onze vorige reizen, maar goed dat was langgeleden, is dat er overal sour Cream aan toe was gevoegd. Ook aan het brood, althans zo smaakte het. En dat vond ik toch niet echt lekker... Ben wel benieuwd hoe het nu is.
Anita

Zuid-West 2016
Noord-West 1995 / Zuid-Oost 1997 / New Orleans 1999 /
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Vito schreef:Wat vinden jullie smerig aan het brood in de USA :?:
Ik vind het eerlijk gezegd hetzelfde smaken als in Nederland. Heb er geen problemen mee in ieder geval. De meeste supermarkten verkopen tegenwoordig heel fatsoenlijk brood.
Wij vonden het brood dit jaar verrassend veel beter dan een aantal jaren geleden. Over glutenvrij brood kan ik weinig zeggen.
Claire
Amerikafan

Bericht door Claire »

Onze kinderen zijn ook allebei glutenvrij.
Het brood wat zij lekker vonden was van udi's
En ik moest van ze ook even zeggen dat de pizza van uno's echt heel erg lekker is :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer