Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vraagje over kapper
-
parure
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Vraagje over kapper
Tijdens onze vakantie wil mijn moeder vast een paar keer naar de kapper. Maar ik weet helemaal niet hoe we moeten uitleggen wat wassen en watergolven is. Zijn daar termen voor in Amerika?
- rmathijssen
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: Vraagje over kapper
Misschien foto's meenemen van het eindresultaat dat je wilt zien?
Maar een aantal keren naar de kapper tijdens vakantie... Hoeveel maanden gaan jullie? De kapper tijdens vakantie is nu niet echt iets wat ik snel tegenkom.
Maar een aantal keren naar de kapper tijdens vakantie... Hoeveel maanden gaan jullie? De kapper tijdens vakantie is nu niet echt iets wat ik snel tegenkom.
-
LittlePhoenix
- Amerika-expert
Wassen is shampoo of wash. Geen idee wat watergolven is en dus geen idee hoe het in het Engels heet.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wash and set, hoor ik hier naast me.
-
parure
- Amerikafan
- Contacteer:
rmathijssen schreef:Misschien foto's meenemen van het eindresultaat dat je wilt zien?
Hahaha snap ik. Eigenlijk moet ze krulspelden in haar haar en dat lukt haar zelf niet in nieuwe schouder, niet en een half uurtje kapper is zo klaar. Hier in Nederland tenminste. Maar een foto is wellicht nog het handigste
Het was een vraag waard
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Een paar keer?? Van wat ik lees gaan jullie 21 dagen.... Kan ze niet beter vooraf gaan? Of het bij 1x kapper houden misschien? Dan kan er ook minder misgaan als je niet zeker van je zaak bent mbt kapsels en benamingenparure schreef:Tijdens onze vakantie wil mijn moeder vast een paar keer naar de kapper. Maar ik weet helemaal niet hoe we moeten uitleggen wat wassen en watergolven is. Zijn daar termen voor in Amerika?
Ik zou een leuke pet of hoed kopen.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
-
Anonymous123
PSVwally schreef:Een paar keer?? Van wat ik lees gaan jullie 21 dagen.... Kan ze niet beter vooraf gaan? Of het bij 1x kapper houden misschien? Dan kan er ook minder misgaan als je niet zeker van je zaak bent mbt kapsels en benamingenparure schreef:Tijdens onze vakantie wil mijn moeder vast een paar keer naar de kapper. Maar ik weet helemaal niet hoe we moeten uitleggen wat wassen en watergolven is. Zijn daar termen voor in Amerika?
Als ik het goed begrijpt lukt het haar niet meer vanwege haar schouder
Ik zou de TS een kappers opleiding aanraden, dan kan ze haar moeder helpen
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wat als ze nu graag naar de kapper gaat?
Ik heb mijn haar al diverse keren laten knippen en verven op vakantie, ook in de USA. Gewoon omdat de reis te lang was of omdat het vooraf niet uitkwam.
Ik heb mijn haar al diverse keren laten knippen en verven op vakantie, ook in de USA. Gewoon omdat de reis te lang was of omdat het vooraf niet uitkwam.
-
parure
- Amerikafan
- Contacteer:
We gaan het oplossen hoor en een foto doet wonderen. Waarom en paar keer hoor ik je zeggen? Nou na een douche bij Maid of the mist etc zit het niet meer zoals ze dat graag wil hahaha.
Bedankt voor de reacties
Bedankt voor de reacties
Ik ga ook altijd een keer per vakantie naar de kapper. Vergeet inderdaad niet om fooi te geven, het is not done dat niet te doen.
Groetjes,
Daniel
Daniel
Een fooi geven bij de kapper?? Ik dacht dat dat enkel in restaurants was.
Is dat mss de reden dat ik de derde keer minder mooi geknipt was?
Maakt het nog uit of het om een herenkapper of dameskapper gaat?
Groet, Eric.
Is dat mss de reden dat ik de derde keer minder mooi geknipt was?
Maakt het nog uit of het om een herenkapper of dameskapper gaat?
Groet, Eric.
Maakt helemaal niks uit. Het fooiensysteem geldt bij restaurants, maar dus ook bij kappers. Nog een paar andere voorbeelden zijn taxi's, schoonmaak, valet, instructeurs, gidsen... Eigenlijk iedereen die je een dienst levert.
-
Gast
Kappers moeten vaak hun stoel huren van het bedrijf dat ze werken. Fooien helpen daarbij. En je geeft een signaal dat je hun werkt waardeert.
Is dat niet een beetje te romantisch gedacht? Een fooi is in de VS niks "bovenop je normale loon". Het is gewoon betalen voor een dienst. De kost van de dienst zit daar gewoon nooit in het product inbegrepen. Dus een fooi geven is geen hulp of signaal, het is gewoon betalen voor wat je krijgt. En géén fooi geven terwijl je wel de dienst hebt gekregen (zolang die naar behoren was), is hetzelfde als wel de cola nemen, maar niet betalen.
- rmathijssen
- Amerikafan
@M Kactus,
Met je laatste voorbeeld ben ik het niet helemaal eens. Jij doet het voorkomen alsof geen fooi geven diefstal is, dat is pertinent onjuist. Je sluit een overeenkomst met een bedrijf (bijvoorbeeld een kapperszaak) tegen een bepaalde vergoeding een dienst af te nemen. Het achterwegen laten van je fooi is je goed recht, het is alleen niet sociaal geaccepteerd en naar mijn inziens absoluut onwenselijk. Dit is iets heel anders.
Ik ben overigens een groot voorstander van het fooi-systeem. Levert iemand een dienst welke absoluut niet naar behoren is dan gaat de fooi ook echt naar 0. Ik heb het overigens maar 1 keer meegemaakt dat ik dit daadwerkelijk gedaan had. Ik heb overigens ook meegemaakt dat ik na een teleurstellende service bij een restaurant de fooi op de bon op 12% had gezet en er uiteindelijk alsnog 20% was berekend op de creditcard. Dat laatste is puur diefstal..
Mijn gemiddelde fooi ligt overigens tussen de 20% en 25% bij goede service.
Met je laatste voorbeeld ben ik het niet helemaal eens. Jij doet het voorkomen alsof geen fooi geven diefstal is, dat is pertinent onjuist. Je sluit een overeenkomst met een bedrijf (bijvoorbeeld een kapperszaak) tegen een bepaalde vergoeding een dienst af te nemen. Het achterwegen laten van je fooi is je goed recht, het is alleen niet sociaal geaccepteerd en naar mijn inziens absoluut onwenselijk. Dit is iets heel anders.
Ik ben overigens een groot voorstander van het fooi-systeem. Levert iemand een dienst welke absoluut niet naar behoren is dan gaat de fooi ook echt naar 0. Ik heb het overigens maar 1 keer meegemaakt dat ik dit daadwerkelijk gedaan had. Ik heb overigens ook meegemaakt dat ik na een teleurstellende service bij een restaurant de fooi op de bon op 12% had gezet en er uiteindelijk alsnog 20% was berekend op de creditcard. Dat laatste is puur diefstal..
Mijn gemiddelde fooi ligt overigens tussen de 20% en 25% bij goede service.
-
IngridZw
- Amerika-expert
Een krultang meenemen is ook wel handig. Zit altijd standaard in mijn bagage. Natuurlijk wel eentje die werkt op 110 volt.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida