Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rondtrekken met gekochte camper en 3 honden

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
gpsuperbike
Amerika-ontdekker

Rondtrekken met gekochte camper en 3 honden

Bericht door gpsuperbike »

Voor mijn leven als 'mama' (en ook nog een beetje tijdens) deed ik 25 staten van de States. Het is altijd de bedoeling geweest om heel Amerika te doen, en nu de kids met 1,5 voet uit huis staan, wordt het stilaan tijd om aan de andere helft te beginnen. Maar, ik heb 4 honden en ik ga niet zonder hun. D.w.z. één hond is nu bijna 13 jaar, de kans dat hij hier blijft, is wel groot.
Omdat ik met de honden zit, is hitchhiking of het gebruik van Greyhound of Amtrak bussen/treinen uitgesloten. Ik wil daarom met een eigen camper rondtrekken. Indien goedgekeurd door de ambassade(s), wil ik graag voor een heel jaar gaan — ik zou ook graag nog eens een deel van Mexico en de zuidkust van Canada willen aandoen. Het aankopen van een camper is daarvoor de beste manier, maar koop ik deze hier of ginder (2dehands)? Het wordt een zware administratieve klus (maar geen probleem). Tips & trics en vooral persoonlijke ervaringen zijn wel zeer welkom. Vooral wat het deel honden betreft: ik las al verhalen over personen die met 1 hond vertrokken, maar nog geen verhalen over meerdere honden. Hoe dit praktisch en wettelijk allemaal kan of moet verlopen. Ook handige tips over het aankopen van een camper zijn welkom: bvb. in Montana, want daar geen belastingen/BTW. En is het wettelijk gezien toegestaan om een camper binnenin te verbouwen? Bestaan hier regels voor?
Ik zoek al geruime tijd informatie op op het internet, maar inside informatie en handige weetjes zijn altijd véél leuker!
bello
Amerikakenner

Re: Rondtrekken met gekochte camper en 3 honden

Bericht door bello »

Wellicht kun je eens contact opnemen met Co en Lia Keizer? http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?t=63657

Ze houden een blog bij over hun lange rondreis met een eigen camper: http://www.dekeizersreizen.nl/USA_Canada_2016-10.html

Als je je eigen camper verscheept, ben je een stuk goedkoper uit en zal je ook makkelijker huisdieren mee kunnen nemen.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

belasting zal je moeten betalen op een of andere manier. Of te wel, wellicht bij aankoop zal er geen belasting op de RV zitten maar de DMV wilt ook wat verdienen.

Hier de officiele site van Montana en DMV: http://www.dmv.org/mt-montana/car-registration.php

Motorhomes and Recreational Vehicles

If you have a recreational vehicle (RV) or motorhome, be sure to have it registered first before you take it for a drive. You'll need to visit your local MT DMV with payment for the registration fees.
NOTE: Your registration will be valid for 1 year at a time. If your RV is 11 years old or older, you have the option of registering it permanently.
The fee to register your motorhome or RV will be based on the age of your vehicle:
Under 2 years old: $282.50.
2 to under 5 years old: $224.25.
5 to under 8 years old: $132.50.
8 years old or older: $97.50.
11 years old or older (permanent registration): $237.50.
You may also need to pay the following additional fees:
MT Highway Parol Salary and Retention fee: $5.
New license plate fee: $10.
Insurance verification fee (if using existing plates when permanently registering RV): $5.
Bron: http://www.dmv.org/mt-montana/other-typ ... hicles.php

Wat betreft het verbouwen van de RV. Dit is toegestaan, kijk naar omgebouwde schoolbussen naar RVs. Wellicht hier nog een goed informatief artikel: http://www.technomadia.com/2015/10/is-i ... t-buy-new/

Succes
gpsuperbike
Amerika-ontdekker

Bericht door gpsuperbike »

Het zou inderdaad makkelijk zijn om de RV hier al aan te kopen, te verbouwen en zo naar ginder te vertrekken. Stel dat hem toch ginder koop (bvb. 2dehandssites, craigslist …) dan vertrekken we hier met het vliegtuig. Maar de meeste luchtvaartmaatschappijen aanvaarden geen 3 honden, max. 1 à 2 honden per vlucht, te verdelen over alle passagiers. Bij sommige maatschappijen kan het tot 4, maar dan moeten het 4 kleine honden zijn waarbij bij voorkeur 1 à 2 kleine honden op de schoot genomen worden. Helaas vetrek ik met een duitse dog, een berner sennen en een kelpie. Deze laatste is de kleinste maar toch te groot voor op de schoot. Iemand daar misschien een tip voor of ervaring mee?
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Kennissen van ons hebben 4 honden meegebracht vanuit Dallas naar Amsterdam met KLM. Amerikaanse maatschappijen rekenden 11000 dollar vrachttarief, KLM 300 euro per hond. Waren twee kleine en twee grote honden.
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Kan 1 van de honden met een eerdere of latere vlucht mee? Een fokker die honden aan mensen in het buitenland verkoopt, stuurt die honden toch ook mee met een vlucht zonder zelf mee te vliegen? Dan moet de derde hond wel even wachten tot jullie er ook zijn. Of jullie moeten nog eens terug naar de luchthaven om de derde hond op te halen.
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Een hond alleen laten vliegen kost enorm veel geld. Daarom wordt er ook vaak gevraagd of iemand een hond weg wil brengen of mee terug wil nemen. Wanneer je samen met een hond vliegt wordt de hond gezien als extra bagage.
Mijn zoon heeft ooit eens een hond naar Sint Maarten gebracht, heeft daar drie dagen in een luxe resort gezeten voor hij terug vloog. Dit was goedkoper dan de hond alleen te laten vliegen.
Misschien kun je iemand vinden die op dezelfde vlucht een hond voor je mee wil nemen.
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Weet je zeker dat de 2 grote honden geen problemen hebben met uit de RV klimmen? Onze Mastiff mix heeft haar voorpoot ernstig bezeerd tijdens een weekendje in de RV.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer