Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vakantie. Hoe doen jullie het?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Hollie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Vakantie. Hoe doen jullie het?

Bericht door Hollie »

Een goedemiddag,

Na 5 keer een rondreis te hebben gemaakt in Amerika en Canada via een bureau willen wij het voor Juni/Juli 2017 zelf gaan boeken/regelen. Waarom? omdat het denk ik vele malen goedkoper kan en je dan zelf meer vrijheid hebt op je vakantie.

Maar... we zijn (zoals altijd bij een 1ste keer) een beetje bang voor de hoe, wat en waar. :geek:

Mijn vraag aan jullie die hard zelf planners, hoe doen jullie het? waar kijken jullie naar? waar moet je op letten? waar boeken/vergelijken jullie de huurauto's en hotels/motels? Vliegtickets, waar en hoe, en waar opletten?

Hoe zit het met eventuele annuleringen als er plotseling iets voorvalt?

Heb de zoekfunctie meerdere malen gebruikt maar word er zelf niet heel veel wijzer van.

Hoop dat jullie mij/ons hier mee op weg willen/kunnen helpen? Zou het namelijk erg graag zelf willen regelen zonder de extra kosten van een bureau.

Alvast zeer vriendelijk bedankt voor jullie tijd! :thumbup:
yarrah
Amerika-expert

Re: Vakantie. Hoe doen jullie het?

Bericht door yarrah »

Ten eerste niet bang zijn voor het grote onbekende. Voor elk probleem is wel een oplossing.
Je zoekt een datum dan boek vliegtuig/auto/camper. Niet te veel plannen hooguit wat je wilt zien. En gaan.
Verzekeringen gaat van zelf en de afwikkeling gaat makkelijker dan je denkt.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door SanFran »

Als je een auto huurt kun je vaak nog tot 24 uur vooraf kosteloos annuleren. Hetzelfde geldt geloof ik ook voor hotels via booking.com (vast ook via andere sites). Kijk goed naar de voorwaarden en of je dus kosteloos kunt annuleren. Als je dan een wijziging in je route hebt of iets goedkopers, beters vindt dan zit je nergens aan vast :D
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Goed dit forum in de gaten houden voor mooie deals voor vliegtickets en autohuur.
Als je voor een camper gaat dan op tijd boeken ivm de vroegboekkortingen.

Als je al precies weet waar je naartoe wilt dan kun je wat alerts zetten op bijv. skyscanner.
Wij hebben de laatste keren juist geboekt aan de hand van aanbiedingen en zijn toen pas de route gaan plannen. Het is maar net wat je wilt.
Rachel.
Amerikakenner

Bericht door Rachel. »

Mijn grote hulp bij korte termijn tripjes (weliswaar meestal stedentripjes, geen lange reis) was de Mystery Deal van Priceline, vaak een goede hoteldeal!
Christian
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Christian »

Na 5 keer Amerika weet jullie wel een beetje hoe het er daar aan toe gaat. Dus geheel onbekend zal het niet zijn.
De opbouw van hoe te werk gaan is ongeveer zo:
Je bepaald eerst welke richting je op wil. Oost, west, noord of zuid Amerika. Waarschijnlijk heb je daar al wel een idee over.
Daarna bepaal je wat je allemaal wil gaan zien.
Op basis van die gegevens plan je een route. Die route kan one-way zijn of een rondje. (bijv. afhankelijk van drop-off kosten van huur auto of tijd.)
Op die route zijn waarschijnlijk een aantal grote plaatsen. Deze kun je gebruiken in de zoektocht naar vliegtickets om daar te landen of te vertrekken.
Hierbij kijk je ook steeds wat het kost om op dat vliegveld de auto te huren, aangezien dat per lokatie flink kan verschillen. Dan kijk je dus onderaan de streep wat de kosten zijn.
Kom je langs grote bekende nationale parken, dan is het slim om deze hotels vooraf te boeken. In deze periode is het druk en snel uitverkocht. Of je moet het niet erg vinden om een stukje buiten het park te verblijven. Maar ook dan kun je misgrijpen of boven je budget uitkomen.
Is je planning erg strak en heeft het geen ruimte om ter plaatsen je route te wijzigen, dan kun je ook er voor kiezen om alle hotels vooraf al te boeken. Veel hotels zijn 24 uur vtv te annuleren. Let er wel op dat bij o.a. Booking.com vaak prijzen staan waar annuleren niet mogelijk is.

Voor de rest is het vooral gewoon doen. Het kan bijna niet fout gaan. Je kan een keer misgrijpen, maar ook dat kan leuke dingen opleveren.

Bekijk mijn reisverslagen website eens voor tips en routes die wij gereden hebben.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Eerst eens bedenken waar je naar toe wilt en wat je wilt doen en dan je route op het forum voorleggen. En DAN pas tickets boeken. (Tenzij je zoals Elly een mooie aanbieding ziet en de route er op aanpast, maar dat vind ik zelf meer iets voor als je zeker weet dat je vaker zult gaan). En dan hotels. Maar hotels kun je ook eerder boeken (wij hebben voor Yellowstone al meerdere nachten voor 2017 vastgelegd). En dan de auto. Stap voor stap, is helemaal niet moeilijk.
Je vindt hier op het forum topics over ticketprijzen en over autohuur. Bekijk die eens (zie het vervoer forum).
Hollie schreef: Hoe zit het met eventuele annuleringen als er plotseling iets voorvalt?
Wij hebben een annuleringsverzekering. Vooral handig voor de tickets. Dat is de grootste, niet gratis te annuleren post. Als we hotels boeken dan doen we dat meestal bij de hotels zelf, en dan is annuleren vrijwel altijd gratis tot 24 uur van te voren. Geldt ook voor de boekingssites. Zo kun je - ook zonder dat er een reden voor is - altijd nog schuiven. Als je boekt via een reisbureau zitten er altijd kosten aan een wijziging.

Overigens zou ik het niet doen voor de kosten - het is echt niet zo dat je vele malen goedkoper uit zult zijn - maar omdat het leuk is en je veel flexibeler bent.

Marianne
Hollie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Hollie »

Bedankt voor de reacties!

De hotels, boeken jullie die altijd vooraf of gewoon terplekke? En welke website raden jullie aan om hotels/motels te boeken? Zie Priceline en booking wel regelmatig voorbij komen.

Hebben jullie ook een voorkeur voor autoverhuur? misschien goede en slechte ervaringen? Normaal gesproken werd het voor ons gedaan bij Alamo. Echter denk ik dat het ook hier misschien wat goedkoper en beter kan? Zag op het forum wel bij Alamo / National iets over een Emerald Card? daar moet ik me nog even in gaan verdiepen wat dat allemaal is en of dat wel iets toevoegd.

De vliegtickets, hoelang van te voren boeken jullie die? En zijn er nog websites waar jullie dit het meest doen?

Sorry voor de vele vragen :oops:
Thierry73
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Thierry73 »

Hotels ligt voor mij aan de locatie.
Als we een roadtrip doen waar ook grote steden of erg toeristische gebieden in zetten dan boek ik die wel van te voren
Motels onderweg boek ik nooit, die zijn altijd wel te vinden en dat houdt je lekker flexibel in het rijden.
Dan rij je de enige dag wat meer als je zin hebt en de andere wat minder.

Deze trip heb ik bijna alles geboekt via Hotels.com
Was de goedkoopste vaak en inderdaad heel makkelijk met weer opzeggen als je een betere optie vind.

Mijn voorkeur voor huurauto's ligt ook aan de locatie
Las Vegas heb ik echt een voorkeur voor Alamo gekregen, ook omdat ze bekend zijn met de Nevada wetgeving dat je partner gratis als tweede bestuurder wordt meegenomen.
In Texas en NY kies ik meestal gewoon de goedkoopste en dat is bijna altijd Dollar.
Is prima geregeld vaak.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Wat overnachtingen betreft pak ik het anders aan dan de meesten doen. Wij hebben het liefst geen ketenhotels maar kleinschalige, sfeervolle locaties. Ik vind die vaak door gewoon de "bedjes" op Google Earth aan te klikken. Meestal boek ik dan rechtstreeks. Voor grotere steden/plaatsen zoek ik vaak via Hotwire. Daar kun je mooie deals scoren maar je weet niet vooraf welk hotel het is en je kunt niet meer annuleren.
Duklo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door Duklo »

Onze reizen naar the USA beginnen altijd met de vliegtickets. Als die geboekt zijn gaan we de route bepalen. Er is nog zo veel te zien in de States, dat het ons vooralsnog niet zo heel veel uit maakt of het Oost/West/Noord, Zuid of een combi daarvan wordt. Mijn werkwijze;

Ik, ik ben tenslotte hoofd vakantieplanning bij Duklo :D, bepaal wanneer we ongeveer willen gaan. Dus de kids hebben zomervakantie van x t/m Y en ergens gedurende die 6 weken willen we 3 weken naar de andere kant van de plas. Vervolgens maak ik een excel sheet met 2 verschillende reisdata (1e weekend vd zomervakantie en 4e weekend van de zomervakantie) en de mogelijke luchthavens waar we willen arriveren, maar ook vandaan willen vertrekken en ik check via Skyscanner hoe de prijzen ongeveer liggen. Vaak is vliegen op maandag of dinsdag nl. goedkoper. Ik pas daar de gewenste reisdata op aan. Als dat beeld zich gevormd heeft check ik via Google.com/flights de prijzen voor de verschillende reisdata/luchthaven van vertrek (Amsterdam, Brussel, Dusseldorf) / luchthavens van aankomst. Hier begin ik in september mee en vervolgens doe ik iedere week een check en zie ik wat de prijzen door de weken/maanden doen. Op voorhand heb ik een maximaal bedrag in mijn hoofd en meer wil ik er ook echt niet aan uit geven.

Wat ik ook doe is Expedia in de gaten houden. Als je daar een vlucht en een hotel boekt dan krijg je vaak leuke kortingen. Vaak neem ik dan het hotel voor de eerste nacht en de vlucht. De rest van de hotels kun je dan zelf verder invullen op je eigen manier.

En natuurlijk houd ik dit forum in de gaten. Er zal maar net die aanbieding voorbij komen die te mooi is om voorbij te laten gaan. Als je dan al wat voorwerk hebt gedaan weet je ook hoe goed de aanbieding is en geniet je des te meer van de besparing die je realiseert :D

Arbeidsintensief deze methode ? Ja dat wel, maar ik vind het gewoon een sport om er mee bezig te zijn :D

Zoals al eerder gezegd denk ik niet dat het zo heel veel qua prijs uit maakt of je een pakketreis boekt of dat je alles zelf uit zoekt en los boekt. Maar de lol die in de voorbereiding gaat zitten is onbetaalbaar. Voor ons nooit pakketreizen meer, ik vind het veel te leuk om alles zelf uit te zoeken :D
Thierry73
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Thierry73 »

Goed te weten dat ik niet de enige ben die met Exel sheets werkt om de vakantie te plannen :lol:
Rachel.
Amerikakenner

Bericht door Rachel. »

Vliegtickets doe ik via Skyscanner, zij zoeken op meerdere websites, en via de TicketSpy nieuwsbrief. TicketSpy gebruik ik in de praktijk weinig omdat de kortingen die zij scouten vaak voor beperkte dagen gelden en relatief kort van tevoren bekend worden.

Op Skyscanner vul ik een paar verschillende vertrekdagen en routes in en vervolgens laat ik me een alert-mail sturen, die me op de hoogte houdt als de prijzen wijzigen. Voor Florida doe ik dat al een paar jaar dus weet ik op welk prijspunt ik tickets moet kopen. Het valt me op dat tickets in het weekend vaak in prijs dalen en dan maandag weer omhoog schieten, maar het beste ben je af met flitsacties van vliegvaartmaatschappijen. De prijzen buiten de aanbiedingen varieren voor Florida meestal niet zo heel veel, maar stijgen langzaam naarmate de datum van vertrek dichterbij komt.
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Ik vind Chaser een fijne site om vluchten te zoeken maar ook Momondo en Skyscanner pak ik erbij.

Voor autohuur: check de sites uit het autohuurtopic.

Hotels doe ik meestal rechtstreeks met AAA korting. Dan heb je wel de korting van meestal 10 % maar wel met mogelijkheid tot annuleren. Voor rankings en prijzen houd ik altijd trivago.com in de gaten omdat je toch pas per plekke in $ betaalt.
Er gaat veel tijd inzitten maar het is super leuk om te doen.

En verder: houd ook deze site in de gaten voor travelkitty vliegdeals en Hinko en harryh autohuur tarieven ;)

Overigens boek ik soms wel eerst de accommodatie voor meerdere nachten voordat ik tickets heb. Dit geldt voor schaarse accommodatie zoals in Yellowstone en bv Grand Canyon North Rim.
Angie21
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Angie21 »

Ik heb de express deals van priceline ontdekt en via een blog ontdekt hoe je heel makkelijk kunt achterhalen om welk hotel het gaat. Ik heb zo nu 3 hotels geboekt en flink wat kunnen besparen.
Ron Notenboom
Amerikakenner
Partner van: Sjaan
Contacteer:

Bericht door Ron Notenboom »

Ben wel benieuwd hoe je bij Priceline kunt achterhalen om welk hotel het gaat.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik ook. Zelf kijk ik naar betterbidding.com voor ervaringen op hotwire en priceline.
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Microsoft Streets & Trips
chaser.nl
skyscanner.nl (prijsalarmen)
tripadvisor.com
alamo.com

Ik heb t/m 2053 al voor elk jaar een route uitgewerkt in Streets & Trips. De komende 5 a 10 jaar ben ik daar natuurlijk het verst mee.
Voor komend jaar stel ik voor dit jaar een prijsalarm in op skyscanner zodat ik weet met welke prijzen ik (zeer) ongeveer rekening moet houden voor vliegen volgend jaar.
Ik stem mijn aankomst en vertrek luchthaven af op mijn route. Voor de route kijk ik naar het 'beste' jaargetijde daarvoor (juli/augustus vallen altijd af, te duur en te warm). Ik heb een persoonlijke voorkeur voor de herfst, zo ver mogelijk na labour day, maar wel voor de echte korte dagen met sneeuw. Al vind ik dat ook niet echt erg.
Deze route werk ik uit per dag in Numbers (het excel van Apple). Voor elke route voor de komende 10 jaar heb ik dit al uitgewerkt (min of meer) in Numbers. Hierbij zoek ik via tripadvisor.com (+ soms de beoordelingen van booking / yelp / etc.) hotels bij in mijn smaak met goede beoordelingen. Wat ik onderweg wil zien en doen verwerk ik natuurlijk ook in Street & Trips (met een geschatte tijdsbesteding). Zo kan ik goed inschatten of niet teveel doe op een dag.
Omdat ik weet in welke maand ik weg wil en hoe lang mijn route gaat duren (en hoeveel vakantiedagen ik over heb en over moet houden) vraag ik een jaar van te voren (dan kan dit pas) vrij aan bij mijn werkgever. Mocht dit een dagje oid veranderen als dit zo uitkomt is dit altijd geen probleem.
Een maand of 11 van te voren komen ook de echte vliegprijzen langs, hierbij gebruik ik een echt prijsalarm in skyscanner en zoek ik regelmatig via chaser naar 'goedkope' tickets. Omdat ik niet voor prijs maar voor de beste aankomstluchthaven voor mijn route ga, ga ik niet tot het gaatje voor een lage prijs. B.v. 600 euro vind ik ook goed, als weet ik dat 500 euro een paar maanden later ook wel eens kan voorkomen. Ik boek het liefst bij United wegens Economy Plus. Ik let wel op overstaptijden (al kunnen deze altijd veranderen). Meestal heen probeer ik te mikken op 3 a 3 1/2 uur, terug op 1 1/2 uur.

Mocht ik in het park in Yellowstone, Yosemite, etc. willen slapen boek ik alvast een te annuleren kamer een jaar van te voren. Soms die ik hiervoor meerdere boekingen zodat ik de dagen een beetje kan spreiden. De andere hotels boek ik zo snel mogelijk op de sites van het hotel zelf. Deze prijzen (met gekozen kamer) houd ik ook bij en check regelmatig of ze goedkoper worden, dan annuleer ik het en boek opnieuw de kamer tegen een lager tarief. Heb een voorkeur voor Marriott en Hilton, ook wegens hun uitstekende apps waarmee je 24 uur van te voren kunt inchecken en alvast een kamer zelf kan uitkiezen. Hiervoor lees ik de aanbevelingen op tripadvisor en bekijk ik het hotel met google maps (earth view). Waar ligt de snelweg? Het spoor? Een tankstation? En dan de andere kant van het hotel.

Qua huurauto's gebruik ik het bekende lijstje.
http://www.autoeurope.nl/
http://www.alamo.co.uk/brits
http://www.hertz.nl/anwb
http://www.alamo.co.uk/
https://www.nationalcar.co.uk
http://www.alamo.com
http://www.uscarhire.com/
http://www.budget.be
http://www.rentalcars.com
http://www.drive-usa.de
http://www.usareisen.de/
https://www.billiger-mietwagen.de/mietwagen-usa.html
http://www.alamo.nl
http://www.sunnycars.nl

Ik boek dan bij de goedkoopste (met een voorkeur voor alamo). Uit ervaring weet ik wel ongeveer wat een 'goede' prijs is. Dit check ik regelmatig of de prijzen niet gezakt zijn of dat er hier een speciaal tarief langskomt.

Zo doe ik dat.
Ongeveer.
Angie21
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Angie21 »

Voor de mensen die de mystery deals van priceline willen weten: http://flashpackerfamily.com/using-pric ... ess-deals/
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Arno schreef:Ik heb t/m 2053 al voor elk jaar een route uitgewerkt in Streets & Trips.
:lol: :clap:
Wat gebeurt er na 2053?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer