Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Met eigen camper in Canada en Amerika rondreizen.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Met eigen camper in Canada en Amerika rondreizen.

Bericht door PSVwally »

Mocht je op een esta de VS binnen willen gaan dan zou ik zeker zorgen voor een retourticket,
Ze vliegt iig heen op Canada. Ik denk dat ze het inmiddels wel had gemeld na alle reacties hier als ze op de heenweg een tussenlanding in de VS zou hebben. Zolang ze dus ook op de terugvlucht geen tussenlanding in de VS neemt is er dus geen probleem lijkt mij. :wink:

Overigens dien je eigenlijk wel een EtA voor Canada aan te vragen. Alleen omdat er problemen zijn om het allemaal geïmplementeerd te krijgen is er een soort 'grace' periode, maar dat betekent niet dat je het eigenlijk niet moet aanvragen. Neem iig dan zeker wel voldoende kennismateriaal van je reis mee, maar evt. ook van thuis dat je na je hele lange reis zeker kunt uitleggen dat je weer terugvliegt naar Europa.

Verder vroeg ik me dus af of je voor Canada in het bezit moet zijn van een retourticket. Op http://www.worldtravelguide.net/canada/passport-visa staat dat het wel moet. Maar op de site van de ambassade kan ik er niets over vinden. Dus het blijft een beetje ongewis.
Op internet vind ik wel diverse verhalen van mensen die aan de Amerikaanse grens werden tegengehouden omdat ze geen bewijs hadden voor hun teruggang naar Canada of terugvlucht naar Europa, maar ook verhalen van mensen die juist nergens geen problemen mee hadden bij de grens.
Ik hoop dat ze slagen voor de visumaanvraag, dan kunnen ze in ieder geval een fantastische reis maken.
Wat overigens bij de Amerikanen vaak helpt is om een soort van reisplan te laten zien. Dus een beetje je route en stops en verwachtingen van wanneer je op bepaalde plekken wilt zijn. Daaraan bepalen ze vaak ook dat je echt wel terug gaat naar je eigen land.

Welke route wil je overigens grofweg maken? Daar ben ik ook wel benieuwd naar?
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Paul, ik bedoelde daarmee als ze toch op een esta door de VS wil gaan reizen ipv een visum aanvragen, gezien de risico's van een geweigerd visum.

Aanvulling, ipv esta had ik visa-waiver moeten zeggen, ze gaat natuurlijk overland naar de VS. Maar volgens mij maakt dat voor de verdere regele sniet echt uit.
Terug in Texas!
Lia61
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Lia61 »

We hebben een B1/B2 visum aangevraagd bij de ambassade van de USA in Amsterdam. 17 mei gaan we voor een interview dus we gaan het allemaal zien dan. Verder hebben we een ETA aangevraagd en gekregen voor Canada. Ik heb vanmiddag een mail gestuurd naar de Canadese ambassade met de vraag of je met een enkele reisticket Canada in komt, daarop moet ik nog een antwoord krijgen.

We vliegen via Londen, IJsland, Toronto naar Halifax. We nemen het verschepingsbewijs van onze camper mee, bankafschriften waaruit onze financiele situatie blijkt, eigendomspapieren van ons huis, dan moet het toch goed komen lijkt mij.

Het is in ieder geval een avontuur.

PSVwally
Verder vroeg ik me dus af of je voor Canada in het bezit moet zijn van een retourticket. Op http://www.worldtravelguide.net/canada/passport-visa staat dat het wel moet. Maar op de site van de ambassade kan ik er niets over vinden. Dus het blijft een beetje ongewis.
Ik zie daar niet staan dat een retourticket verplicht is, er staat N/A, niet toepasbaar, of het is misschien niet bekend.

De route zijn we nog aan het uitstippelen. Grofweg willen we met onze camper op een rustig tempo oversteken naar de westkust, dan noordwaarts rijden naar Alaska om daar de beren op zalm te zien vissen. Daarna willen we zuidelijk langs de westkust van Canada naar de westkust van Amerika om daar de vele natuurparken op ons gemak te bezoeken. En dan via het binnenland van de USA terug naar Halifax in Canada. Maar we kunnen ook onze camper vanuit Baltimore terug naar Antwerpen laten verschepen en zelf daar vandaan terugvliegen naar Nederland.

Tegen de tijd dat we gaan zullen we wel een vastomlijnd reisplan hebben, maar een plan is pas goed als je het kunt wijzigen en dat zullen we onderweg zeker wel doen, zo reizen we nu eenmaal. Als het ergens bevalt blijven we wat langer en als het niet is zoals we verwacht hebben zijn we zo weer weg.

Ik blijf jullie op de hoogte houden hoe het allemaal verder gaat.
Tin_cricket
Amerikafan

Bericht door Tin_cricket »

Totaal naast de kwestie maar reuze benieuwd: wat kost zoiets, je camper verschepen naar de USA?
Lia61
Amerika-ontdekker

Bericht door Lia61 »

Verscheping hangt helemaal af van de lengte x breedte x hoogte van je camper. Onze camper is 7,35m x 2,90m x 2,35 = 50,09m3. Je betaald €47 per m3. Wij zijn voor een enkele reis in totaal kwijt (incl. toeslagen en havengelden) € 3228,66. Hier komt nog een verzekering bij voor de camper, onze Nederlandse autoverzekering geldt daar niet. Wij kiezen er zelf voor om geen zeetransportverzekering af te sluiten, dit kost 0,9% van de dagwaarde van je camper. Je betaald pas als de boot de haven uitvaart, je kunt ook kosteloos annuleren tot de dag van vertrek. Alleen als je dan je vlucht al hebt geboekt is dat een beetje lastig. Voor de terugvaart zal dat ca. hetzelfde kosten. Dus je kunt uitrekenen dat als je langere tijd gaat het voordeliger is om je eigen camper te verschepen. Het schijnt bij langer dan 10 weken rendabel te zijn.
Lia61
Amerika-ontdekker

Bericht door Lia61 »

Ik heb een mail gestuurd naar de Canadese ambassade met de vraag of je met een enkele reis ticket het land binnen komt, ook vermeldt dat we een ETA hebben. Dit is hun antwoord:
Dear Lia,

Thank you for your email.
If you are traveling on valid Dutch passports, you are allowed to stay in Canada for a maximum of up to 6 months as a tourist.
If you wish to stay longer, you may need a visa.
In regards to having a return ticket, please see http://www.cic.gc.ca/english/visit/apply-who.asp for entry requirements.
If you have any questions, please do not hesitate to contact us.

Kind Regards,
Ik heb op de link gekeken maar zie daar niets staan over een enkele reis of retourticket. Je moet alleen de officier overtuigen dat je terug gaat naar NL, dan zou een retour ticket een bewijs zijn maar dat hebben we dus niet. Dan nemen we daar bewijzen voor mee en we zetten ons 'eerlijke gezicht' op. Zou trouwens niet weten hoe dat gaat want we zijn altijd eerlijk. :-)
AnnInBC
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Ik denk toch dat je best een terug vlucht boekt. Die officiers in Canada gaan zeker hun twijfels hebben als jullie naar hier komen voor zolang en dan zeker met een eigen kamper. Hoe ga jij kunnen bewijzen dat je na 6 maanden ook daadwerkelijk het land gaat verlaten? Je moet al heel veel geluk hebben dat ze je gaan toelaten met een enkel ticket en je niet met de eerste vlucht terug sturen. Het hangt echt volledig af aan de persoon die je ondervraagt op de luchthaven als je in Canada aankomt en door de douane moet. Ik zou een retour ticket boeken wat je eventueel toelaat om achteraf nog te veranderen. Er staat inderdaad niets over enkel ticket, maar dat je een immigration officer moet overtuigen en geloof me dat kan soms heel erg moeilijk zijn. Als zij in hun hoofd overtuigd zijn dat je misschien niet terug gaat na 6 maanden dan moet je toch wel documenten hebben die iets kunnen bewijzen. Zorg dat je genoeg bewijzen hebt dat je bijvoorbeeld thuis een job hebt en dergelijke...

Toen ik naar Canada verhuisde in april 2000 (niet goed doorgedacht natuurlijk!!) kwam ik ook met een enkel ticket en ze hadden mijn hele koffers onderzocht, er alles uitgehaald, mij ondervraagd tot en met en mij bijna terug gestuurd met de eerste vlucht richting Europa. Het was maar goed dat mijn Canadese vriend op mij stond te wachten en dat hij de immigration officers hetzelfde wist te vertellen als ik hen had verteld en dat ik naar hier kwam voor een paar maanden om te kijken of ik Canada wel een leuk land zou vinden om te wonen. Als dat zo was dan zou ik via de legale papier een visum proberen aan te vragen om hier permanent te kunnen blijven. Ik kreeg toen een bezoekers visum voor 6 maanden wat ik op het einde van die periode nog eens kon verlengen met 6 maanden.

Veel succes ermee!!
INUVIK
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door INUVIK »

Hi,
Mijn Camper-Van is onderweg naar Halifax, in Container 20", vanuit R'Dam(Eimskip): heen & terug 2494 Euro all-in. Scheepvaartverzekering nooit genomen: Verschepingen reeds gedaan= 2xDurban, 1xHalifax, 1xBuenos-Aires, 1xIsland. Vlucht(Islandair)= Heen: BXL-Reykjavik-Halifax Terug Idem Telkens 1 Overstap, 978 Euro.Vertrek BXL: 14h Aankomst Halifax 19.30h!
PS: Alaska is ook usa! London/Ijsland/Toronto/Halifax?? Hoe zit het met de Camper-Verzekering voor Canada/USA??
Iemand Recente-Ervaring met Storage-Place in Canada voor x-aantal maanden?? Reeds gedaan van 2002 tot 2005(Toronto & Vancouver) & Seattle/Phoenix/Dallas. Toen! geen probleem...Geen Voertuig-Indicaties vermeld in Reispas bij Douane in Halifax.
Heb de eTA voor Canada, in/uit/in overland is geen probleem. Voor de USA grensovergang het I-94 formulier invullen. Totale Reisduur is 4 Maand.
grt
--------------
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Toevallig kwam ik het reisblog van Lia die dit topic startte tegen. Ze zijn inmiddels in Canada en hebben een B2-visum gekregen. Het kan dus wel.

Zie: http://www.dekeizersreizen.nl/USA_Canada_2016-02.html
Lia61
Amerika-ontdekker

Bericht door Lia61 »

Wij hebben inderdaad een visum B2 ontvangen in onze paspoorten. Het was geen probleem. Alleen, begin er op tijd mee. Wij zijn er 19 april mee begonnen, 5 weken voor vertrek, maar konden pas op 17 mei terecht op de ambassade in Amsterdam voor een interview. Terwijl er op de site van de ambassade op dat moment aangegeven werd dat voor een afspraak 8 werkdagen geldt. Op onze vraag of we onze paspoorten op konden halen vanwege vertrek op 24 mei naar Canada. Dat kon niet, de procedure is verzending via pakketpost. Op onze vraag of dat dan ging lukken voor 24 mei was het antwoord: het duurt 5 werkdagen, ze geven geen garantie dat het op tijd geleverd wordt. Daar kun je wat mee....

Het was zenuwslopend, de dag voor vertrek nog niets binnen, veel gebeld. Wat is de procedure van verzending. Het gaat van de ambassade in Amsterdam naar de luchthaven, dan naar Brussel, naar Bpost. Daar wordt het overgedragen aan DPD, een Belgisch postpakketten bedrijf. Die transporteert het naar Nederland naar een verdeelcentrum waar het gesorteerd wordt naar provincie. Dan gaat het op weg naar de klant.

Op de dag voor vertrek lag het pakket om 16uur nog in Brussel. Op onze vraag of we het op kunnen komen halen is het antwoord nee, ze kunnen het niet lokaliseren tussen zoveel pakketten.

Dinsdagmiddag om 16uur is het pakket bezorgt toen zaten wij al in Londen. We hebben op Schiphol op de dag van vertrek noodpaspoorten geregeld. Dat kantoor is 24 uur geopend en binnen een half uur was het geregeld. Onze 'echte' paspoorten hebben we na laten sturen naar Halifax waar ik contact heb met iemand die daar woont. Inmiddels hebben we onze paspoorten binnen. pffff.

We moesten onderweg veel uitleggen over het noodpaspoort, het heeft een roze kleur en valt dus erg op. Maar we hebben op deze paspoorten zelfs onze campers vrij gekregen uit de haven. Dus kunnen we nu op reis door Canada en Amerika.
AstridenRaoul
Amerikafan

Bericht door AstridenRaoul »

Wat een gedoe!! Mijn dochter heeft een J1 visum aangevraagd en kon wel 2 dagen later haar paspoort in Amsterdam ophalen!
Fijne vakantie!
Lia61
Amerika-ontdekker

Bericht door Lia61 »

Dit is toch ongelooflijk, je bent dus gewoon overgeleverd aan de willekeur en humeur van een ambtenaar of je wel of niet je paspoort op kunt halen. Echt ongelooflijk dit.

Dank voor je 'fijne vakantie' wens, dat gaat lukken hoor.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik ga jullie volgen, leuk!
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Dat was wel living on the edge én ENORM veel geluk gehad :shock: Als jullie die B2 niet hadden gekregen, had je nu in Canada 'gevangen' gezeten. Maar gelukkig is alles om 1 over 12 goed gekomen, goede reis!!!

PS @INUVIK Ik kan geen touw vastknopen aan je verhaal, sorry.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
hermanenloesk
Amerika-newbie

Bericht door hermanenloesk »

bij welke verzekerings-maatschappij in de USA hebben jullie de camper verzekerd??
Alessie uit rotterdam doet het niet meer de laatste jaren
bij voorbaat dank herman :thumbup:
Lia61
Amerika-ontdekker

Bericht door Lia61 »

Herman,

Dat is op dit moment een probleem.
Wij waren in het begin van de reis verzekerd via http://www.blueskyrvinsurance.com/index.html. Toen zijn we naar Mexico gegaan en hebben we de verzekering stop gezet omdat je in Mexico een aparte verzekering moet kopen.
Toen we weer terug kwamen in Amerika hebben we een andere verzekeringsagent gezocht omdat Bluesky best wel duur was. In Mexico spraken we een Nederlands stel die bij een andere agent verzekerd waren.
Wij hebben contact opgenomen met die agent maar kregen als antwoord dat ze geen nieuwe verzekeringen meer aannamen. Dit antwoord kregen we bij meerdere verzekeringsagenten.
Toen we terug contact opnamen met Bluesky kregen we ook eerst zo'n antwoord maar toen ze zagen dat we eerder bij hun verzekerd waren geweest namen ze ons toch aan, en wat schetste onze verbazing, we betaalden nu bijna een kwart van de premie van de eerste keer, voor dezelfde looptijd van 12 maanden en dezelfde camper waarde. We kregen als verklaring dat ze het bij een andere verzekeringsmaatschappij hadden ondergebracht.
Toen het Nederlandse echtpaar weer terug kwam in de USA konden ze niet meer terecht bij hun agent en gingen ze op zoek. Overal kregen ze nul op rekest. Uiteindelijk konden ze ergens een dure verzekering afsluiten.

De verzekering die wij beide keren bij Bluesky hadden afgesloten was met recht van retour van premie als je eerder terug ging dan de looptijd. Zie ook onze website met de voorbereidingen pagina: http://www.dekeizersreizen.nl/USA_Canad ... iding.html

Ik zag net op de website van Bluesky dat ze wel verzekeringen aannemen en onderbrengen bij andere maatschappijen. Dus je kunt in ieder geval een offerte aanvragen.

Succes met de voorbereidingen en daarna veel plezier in de USA.

Lia
idaahvlug
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door idaahvlug »

Beste Lia,

hoe is het afgelopen?
Lia61
Amerika-ontdekker

Bericht door Lia61 »

Wat bedoel je met 'hoe is het afgelopen'.
Wij zijn al weer bijna een jaar thuis, maar in Amerika waren wij gewoon verzekerd, gelukkig wel.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Volgens mij had idaahvlug die informatie ook gekregen door dit topic goed door te lezen.
idaahvlug
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door idaahvlug »

Ik ben nieuw en had de 2de bladzij over het hoofd gezien. Fijn dat alles uiteindelijk goed gekomen is.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer