Ze vliegt iig heen op Canada. Ik denk dat ze het inmiddels wel had gemeld na alle reacties hier als ze op de heenweg een tussenlanding in de VS zou hebben. Zolang ze dus ook op de terugvlucht geen tussenlanding in de VS neemt is er dus geen probleem lijkt mij.Mocht je op een esta de VS binnen willen gaan dan zou ik zeker zorgen voor een retourticket,

Overigens dien je eigenlijk wel een EtA voor Canada aan te vragen. Alleen omdat er problemen zijn om het allemaal geïmplementeerd te krijgen is er een soort 'grace' periode, maar dat betekent niet dat je het eigenlijk niet moet aanvragen. Neem iig dan zeker wel voldoende kennismateriaal van je reis mee, maar evt. ook van thuis dat je na je hele lange reis zeker kunt uitleggen dat je weer terugvliegt naar Europa.
Verder vroeg ik me dus af of je voor Canada in het bezit moet zijn van een retourticket. Op http://www.worldtravelguide.net/canada/passport-visa staat dat het wel moet. Maar op de site van de ambassade kan ik er niets over vinden. Dus het blijft een beetje ongewis.
Op internet vind ik wel diverse verhalen van mensen die aan de Amerikaanse grens werden tegengehouden omdat ze geen bewijs hadden voor hun teruggang naar Canada of terugvlucht naar Europa, maar ook verhalen van mensen die juist nergens geen problemen mee hadden bij de grens.
Ik hoop dat ze slagen voor de visumaanvraag, dan kunnen ze in ieder geval een fantastische reis maken.
Wat overigens bij de Amerikanen vaak helpt is om een soort van reisplan te laten zien. Dus een beetje je route en stops en verwachtingen van wanneer je op bepaalde plekken wilt zijn. Daaraan bepalen ze vaak ook dat je echt wel terug gaat naar je eigen land.
Welke route wil je overigens grofweg maken? Daar ben ik ook wel benieuwd naar?