Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Pinpassen deden het niet meer tijdens de vakantie in Amerika.
Pinpassen deden het niet meer tijdens de vakantie in Amerika.
Afgelopen vakantie (maart/april 2016) deden onze pinpassen van de rabo en ing (4 stuks) het niet meer. Al die jaren geen problemen gehad. Bij geen enkele winkel of benzine pomp, in verschillende staten.Volgens de mensen achter de kassa kwam het door het nieuwe iban nummer. Wij waren blij dat we meerdere creditkaarten bij ons hadden. Volgens de bank kunnen ze daar niets aan doen. Ben benieuwd of meer mensen er problemen mee hebben
P.S verleden jaar mochten we de magneetstrip nog gebruiken maar nu alleen de chip. En die werd niet geaccepteerd bij ons. Dit jaar mocht het niet meer van de cassière . We hebben 1 keer stiekem toch de magneetstrip gebruikt toen de ze niet keek en toen deed de pinpas het wel.
P.S verleden jaar mochten we de magneetstrip nog gebruiken maar nu alleen de chip. En die werd niet geaccepteerd bij ons. Dit jaar mocht het niet meer van de cassière . We hebben 1 keer stiekem toch de magneetstrip gebruikt toen de ze niet keek en toen deed de pinpas het wel.
Laatst gewijzigd door markro op 12 apr 2016, 12:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topictitel ter verduidelijking aangepast.
Reden: Topictitel ter verduidelijking aangepast.
Re: pinpas
En hoe ging het geld halen uit de geldautomaat? Ook problemen?
Vorige week mijn nichtje het zelfde probleem hier in de VS en in Canada. Zij kon wel geld halen uit de automaat maar in een winkel afrekenen ging gewoon weg niet. Ik probeerde het ook met mijn Nederlanse pas van ING zelfde probleem.
-
Vito
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Wij hebben onlangs onze pinpas met chip nog gebruikt bij een benzinestation in Fort Myers. De truc met de creditcard en postcode deed het niet maar gelukkig de pin aan de pomp wel.
Dit probleem had ik in 2013 al met de ABN AMRO pas. Enorm irritant en het meeste heb ik dan ook gedaan met de creditcard. Tot nu toe geen oplossing gevonden (of het probleem). Iemand anders wel?
2004 Los Angeles, Grand Canyon, Las Vegas
2013 Oregon en Mnt St Helens
2014 Florida
2016 GT, Yellowstone, Oregon en Washington State
2019 Alaska & Yukon
2013 Oregon en Mnt St Helens
2014 Florida
2016 GT, Yellowstone, Oregon en Washington State
2019 Alaska & Yukon
- bedeve
- Amerika-expert
De pinpas kun je in steeds meer staten op steeds meer plekken gebruiken.
De zipcode truc bij de pompstations steeds minder,wat je weer opvangt door met je pinpas te tanken
En om een of andere onnaspeurlijke reden doet met name die ING pas het incidenteel niet.
Ik ben hier sinds oktober nu voor de derde keer en merk hoe snel het pinnen met je creditcard wordt uitgerold.
De zipcode truc bij de pompstations steeds minder,wat je weer opvangt door met je pinpas te tanken
En om een of andere onnaspeurlijke reden doet met name die ING pas het incidenteel niet.
Ik ben hier sinds oktober nu voor de derde keer en merk hoe snel het pinnen met je creditcard wordt uitgerold.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
-
vinceG
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Waren de passen wel op wereldgebruik gezet? Standaard staat deze alleen ingesteld op Europees gebruik. Zeker bij ING is het belangrijk dit via de app of internetbankieren aan te zetten.
Mijn laatste trip afgelopen februari heb ik geen enkel probleem gehad met het gebruik van ING passen. Zelfs steeds meer pompstations waar je direct kunt pinnen met de ING betaalpas en pincode.
Mijn laatste trip afgelopen februari heb ik geen enkel probleem gehad met het gebruik van ING passen. Zelfs steeds meer pompstations waar je direct kunt pinnen met de ING betaalpas en pincode.
Waren de passen wel op wereldgebruik gezet ?
Eerste vraag van de bank. Ja,
Tweede vraag: of ik in de usa woon.Nee.
derde vraag: of het maestro op de pinautomaat staat; Ja
Vierde vraag: of chipper beschadig is. Nee.
Vijfde vraag: Je kan toch geen contant geld opnemen in een winkel? Doen we dus al jaren.
Advies laat de pas maar het hele jaar op werelddekking openstaan.
Advies En een nieuwe pas aanvragen want ze zijn al meer dan een jaar oud. Doen we dus en gaan het over 7 weken uitproberen.
In de supermarkt moesten wij overal de pincode invoeren zelfs van de creditkaart.
Wij hebben geen geld met de pinpas uit de geldautomaat gehaald.
Eerste vraag van de bank. Ja,
Tweede vraag: of ik in de usa woon.Nee.
derde vraag: of het maestro op de pinautomaat staat; Ja
Vierde vraag: of chipper beschadig is. Nee.
Vijfde vraag: Je kan toch geen contant geld opnemen in een winkel? Doen we dus al jaren.
Advies laat de pas maar het hele jaar op werelddekking openstaan.
Advies En een nieuwe pas aanvragen want ze zijn al meer dan een jaar oud. Doen we dus en gaan het over 7 weken uitproberen.
In de supermarkt moesten wij overal de pincode invoeren zelfs van de creditkaart.
Wij hebben geen geld met de pinpas uit de geldautomaat gehaald.
-
harryh
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 70
Even voor de zekerheid: In Canada kun je met onze Maestro pinpas NIET in winkels, bij benzinestations etc afrekenen, pinpas werkt alleen bij bankautomaten om geld op te nemen. Dat is recent niet veranderd, werkte sowieso nietBig_Mo schreef:Vorige week mijn nichtje het zelfde probleem hier in de VS en in Canada. Zij kon wel geld halen uit de automaat maar in een winkel afrekenen ging gewoon weg niet. Ik probeerde het ook met mijn Nederlanse pas van ING zelfde probleem.
In de VS werkte mijn ABNAMRO pinpas in februari gewoon nog wel, zal het over 2 weken in Florida weer proberen.
Je bent niet alleen, zie hier en hier. Hoewel dit vooral Canada betreft, hebben onze vrienden die vorige week terug zijn komen, ook op hun rondje westen (in de VS) problemen gehad met hun ABN- en hun ING-passen.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
-
harryh
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 70
Maar even voor de duidelijkheid: Canada werkt al jaren niet, in die zin niets nieuws. Dat ene draadje begint met mijn ervaring nl 
Ben wel benieuwd wat er in de VS aan de hand is want dat werkte recent nog.
Ben wel benieuwd wat er in de VS aan de hand is want dat werkte recent nog.
Passen van ons staan op wereld dekking inderdaad. Vond het vreemd dat ik zelfs met mijn Amerikaanse pas problemen had om iets af te rekenen in Canada. Zal hopelijk aan aan de pin automaat van de winkelier hebben gelegen.
Hier in de VS heb ik het niet geprobeerd met mijn ING pas, zal vanmiddag even naar de Jewel Osco gaan en zien of mijn ING pas daar werkt. Sja dat het in Canada niet werkte met Maestro, ben 8 jaar geleden daar voor het laatst geweest stom dat ik hier niet even had gekeken.
Hier in de VS heb ik het niet geprobeerd met mijn ING pas, zal vanmiddag even naar de Jewel Osco gaan en zien of mijn ING pas daar werkt. Sja dat het in Canada niet werkte met Maestro, ben 8 jaar geleden daar voor het laatst geweest stom dat ik hier niet even had gekeken.
-
DennisS
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Ik heb altijd exact hetzelfde in Amerika en Canada. Ik heb pinpassen van de ABN Amro. Die hebben het Maestro logo erop staan. Maestro wordt in Amerika bijna nergens (in winkels) geaccepteerd. Ze werken gelukkig wel altijd in de ATM's.
Maar inderdaad vervelend. Mijn inziens zou je pinpas (van welke bank dan ook) overal moeten werken...maar helaas is dat in de praktijk dus duidelijk anders
Maar inderdaad vervelend. Mijn inziens zou je pinpas (van welke bank dan ook) overal moeten werken...maar helaas is dat in de praktijk dus duidelijk anders
NY | 2014 (+ Canada) – 2017 – 2019
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
- avusa
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Schaf een gratis Master Creditcard van WeSwap ( http://www.weswap.com ) aan. Is eigenlijk een debetkaart (bestedingsruimte=saldo op kaart), maar voor de Amerikanen gewoon een CC. Dollars (en vele andere valuta) sparen tegen een wisselkoers (1%) waar de banken bang van worden. Betaal er al twee jaar mee in vele landen. Kaart is nog nooit ergens geweigerd.
Getz AVusa
Getz AVusa
-
usdreamer
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Re: Pinpassen deden het niet meer tijdens de vakantie in Amerika.
Omdat wij problemen hadden met onze credit cards (http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=3&t=63476), hebben we onze debetkaarten (of pinpassen zoals jullie ze noemen) ook een aantal keren (moeten) gebruiken in het zuidwesten.
Geld afhalen (een dure zaak trouwens):
ATM, Walmart in St George, UT: geen probleem
ATM, Fashion Outlets Las Vegas: lukte niet (was er 1 van travelex, worldwide money)
volgens de dame van het 'winkeltje' er vlakbij lukt het daar niet met kaarten met een chip
ze verwees ons naar een nabijgelegen benzine station of de Chase (bank)
bij de Chase lukte het zonder problemen
Kipling, Fashion Outlets Las Vegas: gewoon onze aankopen kunnen betalen met de debetkaart
Omwille van de problemen met de cc's (en het vaak voorkomende skimmen in tankstations?) hebben we bij elk tankstation cash betaald. De eerste keer gevraagd hoeveel het ongeveer zou kosten voor een volle tank. De andere keren zelf een schatting gemaakt. Je vult dan gewoon tot de teller op nul staat. Heel handig vonden we.
Het is ons wel volkomen niet duidelijk wanneer en/of waarom er soms enkel geswiped moet worden, soms een handtekening moet geplaatst worden en soms de pincode..
Ach ja, zolang het bedrag maar betaald geraakte (wat tijdens onze reis toch steeds weer spannend was).
Geld afhalen (een dure zaak trouwens):
ATM, Walmart in St George, UT: geen probleem
ATM, Fashion Outlets Las Vegas: lukte niet (was er 1 van travelex, worldwide money)
volgens de dame van het 'winkeltje' er vlakbij lukt het daar niet met kaarten met een chip
ze verwees ons naar een nabijgelegen benzine station of de Chase (bank)
bij de Chase lukte het zonder problemen
Kipling, Fashion Outlets Las Vegas: gewoon onze aankopen kunnen betalen met de debetkaart
Omwille van de problemen met de cc's (en het vaak voorkomende skimmen in tankstations?) hebben we bij elk tankstation cash betaald. De eerste keer gevraagd hoeveel het ongeveer zou kosten voor een volle tank. De andere keren zelf een schatting gemaakt. Je vult dan gewoon tot de teller op nul staat. Heel handig vonden we.
Het is ons wel volkomen niet duidelijk wanneer en/of waarom er soms enkel geswiped moet worden, soms een handtekening moet geplaatst worden en soms de pincode..
Ach ja, zolang het bedrag maar betaald geraakte (wat tijdens onze reis toch steeds weer spannend was).
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 5824 Weergaves
-
Laatste bericht door robert_2310
-
- 4 Reacties