Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

onze dochter reist alleen ... luchthaventips???

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
amboly
Amerikafan

Re: onze dochter reist alleen ... luchthaventips???

Bericht door amboly »

bello schreef:Maar goed, dat ben ik met mijn gebruikelijke beren op de weg. Hopelijk is je dochter een echte 18-jarige die dit soort onwaarschijnlijke gebeurtenissen luchthartig wegwuift :wink:
Het feit dat deze dame al in paniek raakt voor het overstappen op een vliegveld geeft geen goed gevoel! Dit kan toch alleen maar fout aflopen.....
breyntje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door breyntje »

hallo iedereen ,

tot op heden altijd goeie ervaringen gehad hier op dit forum. En zelf ook wel al enkele mensen geholpen ... de laatste opmerking vond ik er eigenlijk wel een beetje over, daar ik er altijd van uitgegaan ben dat hier op dit forum vragen kunnen gesteld worden waar anderen al dan niet kunnen mee helpen, bij deze wou ik "amboly" even citeren:

"Het feit dat deze dame al in paniek raakt voor het overstappen op een vliegveld geeft geen goed gevoel! Dit kan toch alleen maar fout aflopen. ..."

Eerst en vooral , ik heb in mijn posts nooit het woord 'paniek' gebruikt en als je uw dochter op 18 jarige leeftijd naar amerika laat vertrekken dan vind ik het als moeder niet meer dan normaal dat je een beetje bezorgd bent over het feit of alles wel op wieltjes zal lopen . Daarom dat ik ook de vraag op het forum stelde , had ze haar tussenvlucht gemist dan nog zou er geen enkele "paniek" geweest zijn want we hadden wel degelijk op voorhand de optie om kosteloos een volgende vlucht te nemen. ik vroeg me enkel af op dit forum of mensen tips hadden om haar wat op haar gemak te stellen dat alleen reizen best wel een leuke ervaring kan zijn. Daar het haar eerste keer was vond ik dit niet overbodig en heb tal van menselijke reacties gekregen waar we wel wat mee waren. Uw reactie , dit kan alleen maar fout aflopen ... vond onze dochter dan ook hilarisch. Ik heb altijd tegen heel veel mensen met veel lof over dit forum gepraat en er ook enkele vrienden aan overgehouden maar dit vond ik totaal ongepast en zelfs helemaal naast de kwestie , ik vraag me tot op heden nog steeds af wie je denkt hiermee "geholpen" zou kunnen hebben. ik heb het niet zo voor verwijten en dergelijke maar dit moest me toch even van het hart.
Voor de mensen die ons goeie tips gegeven hebben , ze waren wel degelijk heel nuttig ze had nog voldoende tijd over op de luchthaven van philly om iets te eten wat rond te neuzen en is zonder problemen op de vlucht naar detroit gestapt. Wat betreft de stage heeft ze uiteindelijk niet geluisterd naar ons advies en wel degelijk haar uitnodigingdocumenten getoont van haar stageplaats in het animal health care center (waar overigens geen chiuwawas verblijven) . Customs en immigratie heeft daar geen enkel probleem van gemaakt omdat het op uitnodiging was en omdat het niet langer dan een maand was met andere woorden , we zijn best wel trots op onze Loner ;-)
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Zo zie je dat zelfs bij immigrations menselijke mensen werken, al had ze ook een verkeerde kunnen treffen, ben ik bang.

Maar je hebt absoluut gelijk over de opmerking. Ik ken genoeg volwassenen die het al eng vinden om alleen van Eindhoven naar ons in Alicante te vliegen. Dat je je dochter wat wilt steunen, vind ik als moeder heel normaal. Ik heb mijn 19-jarige zelfs weleens naar Londen gebracht, terwijl haar broer op dezelfde leeftijd alleen naar Australië ging om te backpacken. Het ene kind is het andere niet. Fijn dat alles zo goed gegaan is!
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik had dat de 1e keer ook. Dan zit er wat spanning/adrenaline in, zeker als je jong bent en zo'n grote reis maakt. Ik vond dat heel wat anders als met een groep naar Spanje vliegen voor mijn gevoel (terwijl het grotendeels toch hetzelfde is). Ik denk dat ze zich een volgende keer al minder zorgen maakt. Fijn dat het zo gegaan is als het gegaan is.
amboly
Amerikafan

Bericht door amboly »

breyntje schreef: Uw reactie , dit kan alleen maar fout aflopen ... vond onze dochter dan ook hilarisch. Ik heb altijd tegen heel veel mensen met veel lof over dit forum gepraat en er ook enkele vrienden aan overgehouden maar dit vond ik totaal ongepast en zelfs helemaal naast de kwestie
Sorry, sorry, sorry. Deze opmerking was uiteraard niet kwetsend bedoeld, maar juist erg ironisch. Ik had me alleen moeten bedenken dat op een internetforum door een gebrek aan fysiek nooit zo overkomen als ze bedoeld zijn. Nogmaals mijn excuses.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Top Amboly :thumbup:
butterfly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door butterfly »

Ik kan me jouw, en haar, zorgen heel goed voorstellen hoor.
Onze zoon is 19 en vliegt komende zomer ook alleen naar de vs. Hij heeft een megaduur ticket omdat hij alleen rechtstreekse vluchten wilde.
Hij wordt van het vliegveld daar opgehaald door familie en reist na een week door naar vrienden die hem ook van het vliegveld halen. Toch maak ik me ook druk terwijl hij geen overstappen heeft, en hij afgehaald wordt. ( hoe zal het gaan bij de immigrations, kan ik beter wel of niet op de esta het adres van familie vermelden, zijn ze eerder bang dat hij blijft omdat er familie woont? etc etc)
Het is bij mij dan wel een jongen, maar ook niet zo zelfverzekerd.
Blij te horen dat alles goed is gegaan bij je dochter, dat zal wel een pak van je hart zijn!
breyntje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door breyntje »

@amboly super reactie om u te verontschuldigen, je hebt uiteraard een punt wanneer je zegt dat de lijn tussen ironie en kwetsend soms heel dun is op een forum dus bij deze zijn we beiden content :thumbup: :thumbup:

@ butterfly zelfs al heb je alles tot in de puntjes gepland , zorgen maken we ons als ouders toch altijd , eens het berichtje komt dat ze goed gearriveerd zijn kan je niet anders dan opgelucht ademhalen en geduldig wachten om opnieuw wat gezond nerveus te worden als hun terugreis ingezet is ... perfect normaal , maar alles komt goed !!
Gast

Bericht door Gast »

Wat een idioterie met paniek over overstappen voor een volwassen persoon die alleen reist. Met mijn autisme reis ik ook makkelijk alleen, laatste overgestapt op Charles de Gaulle in Parijs vanuit Ljubljana. Heenreis was geen probleem maar terug moest ik wel even rennen. Dan ben ik wel onrustig maar echte paniek heb ik absoluut niet, gewoon je kop erbij houden want anders ga je je raar gedragen en dat geeft weer aanleiding tot allerlei extra controles. Ik heb ASS maar voor iemand zonder ASS of ADHD o.i.d. vind ik die paniek echt belachelijk.
jetusa
Amerikakenner

Bericht door jetusa »

Misschien even het bericht van TS goed lezen?
Gast

Bericht door Gast »

Het bericht van de TS heb ik wel degelijk goed gelezen. Ze is 18 jaar en zover bekend geen beperking. Dus waarom maakt men zich dan druk. Iemand van die leeftijd hoort dat gewoon zelf te kunnen en anders moet ze niet gaan, ik zie het heel simpel. Je moet iets ook simpel maken.
De meeste luchthavens zijn te doen, en de VS is geen derdewereldland zoals bijv. de luchthaven in Nigeria waarvan de aankomsthal gewoon (deels) in een tent is.
jetusa
Amerikakenner

Bericht door jetusa »

Je reactie is redelijk simpel zoals je zelf al aangeeft. Volgens mij lag de vraag wat genuanceerder dan dat er sprake was van paniek in de ergste zin van het woord. Een 18 jarige is m.i. een jong-volwassene, maar afgezien van de leeftijd kan ik me voorstellen dat iemand die voor het eerst alleen een vliegreis maakt daar wat nerveus over is. Om dan te stellen dat iemand maar niet moet gaan is ook wat overdreven. Eens moet de eerste keer zijn.
butterfly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door butterfly »

Dus in deze tijd van stigma's heb je alleen recht van spreken als je een beperking hebt? Zonder beperking mag je nergens tegenop zien, angsten hebben, en al helemáál niet in paniek raken?
Gast

Bericht door Gast »

Nee, maar ik vind het gewoon apart, dat mag ik toch zeggen? Vind het maar overdreven gedoe op dit forum, al die topics over immigrations en mensen die bang zijn. Dan gaan die toch gewoon niet, als ze bang zijn?
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Vind het maar overdreven gedoe op dit forum, al die topics over immigrations en mensen die bang zijn.
Gewoon niet lezen dan. Ik vind zo veel overdreven en daar trekken de mensen zich niets van aan. En dat is maar goed ook. :wink:
Groet,

Old Faithful
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Vind het maar overdreven gedoe op dit forum, al die topics over immigrations en mensen die bang zijn.
Volgens mij valt het qua topics over mensen die bang zijn allemaal nog wel mee. Maar een forum is juist de plek waar mensen vragen mogen en kunnen stellen. Zoals OF al zegt, niet lezen, of vooral niet reageren in de topics die je overdreven gedoe vind. Dan erger je jezelf en anderen daar niet aan zoals met je reactie in dit topic.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ik denk dat de reactie van Stormbreaker juist voorkomt uit zijn beperking. Zich verplaatsen in anderen is het moeilijkst wat er is voor iemand met ASS. Laten we het daar maar op houden.
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

stormbreaker schreef:Wat een idioterie met paniek over overstappen voor een volwassen persoon die alleen reist. Met mijn autisme reis ik ook makkelijk alleen.
Dat doe jij ook pas sinds relatief korte tijd. Bovendien moet iemand die met een beperking worstelt toch op zijn minst inzien dat verschillende mensen met verschillende dingen moeite kunnen hebben ....
TS deed in de eerste post voorkomen dat dochterlief paniekerig was, maar later leek het meer om moeder zelf te gaan. En je zorgen maken om een dochter die alleen op reis gaat is het voorrecht van een moeder, daar hoeft een snotneuzerige jurist in spe niet minachtend over te doen ...
Wat mee inleving in anderen zal je straks goed van pas komen
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

nieuwenoord schreef:Ik denk dat de reactie van Stormbreaker juist voorkomt uit zijn beperking. Zich verplaatsen in anderen is het moeilijkst wat er is voor iemand met ASS. Laten we het daar maar op houden.
oh ja .... je hebt wel gelijk ....
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Gast

Bericht door Gast »

Kijken jullie maar even op mijn LinkedIn. Dan beseffen jullie dat ik voor mijn leeftijd heel veel connecties heb en dat jullie heel minachtend over mij praten. Ik reageer verder maar niet inhoudelijk op jullie onzin over autisme, regelrechte discriminatie natuurlijk alsof ik als autist geen mening mag hebben. En dat over niet kunnen inleven: ik had beter niet kunnen reageren want blijkbaar wordt een kritische noot niet gewaardeerd.

Note mod: Dit gaat inmiddels compleet off-topic en dat is niet waar TS dit topic voor heeft geopend en ook niet de weg die wij verder willen gaan met dit topic. Iedereen heeft inmiddels z'n zegje wel gedaan. Daarom zullen alle offtopic berichten na deze post worden verwijderd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer