Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

goedkope weekend tickets

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
original six
Amerika-ontdekker
Contacteer:

goedkope weekend tickets

Bericht door original six »

Zijn van plan om een paar dagen te shoppen in USA/Canada (23-7-07 tot 26-7-07 maar ik verschiet van de retour prijzen.
Wie weet een speciale site waar kort verblijf tickets besteld kunnen worden?
Hebben al op cheaptickets en op killroy gezocht maar tickets komen bijna allemaal boven de 1000 € pp uit en dat is toch echt teveel voor 3 dagen shoppen :wink: .
hans

*Note mod
verplaatst naar Reizen Algemeen, onderwerp pas hier beter dan in Amerika Algemeen.
make a difference to a kid:
http://www.wish.org USA chapter.
http://www.doeeenwens.nl Nederlandse afdeling
Een kleine moeite voor ons maar voor een ziek kind een wereld van verschil.
http://www.omejoopstour.nl/
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Die zul je nooit vinden! Daar zijn 2 redenen voor: je vliegt midden in het hoogseizoen, en er zit geen zaterdagovernachting in je reis!

In de reiswereld is het zo dat tickets vaak de helft goedkoper worden als er een zaterdagovernachting tussenin zit. Dat is de reden dat ik in het verleden zo vaak een gratis weekend kon boeken aan mijn zakenreis, omdat het ticket dan goedkoper werd.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Wie wil er dan ook in het hoogseizoen goedkope tickets zoeken.
Probeer het eens in april/mei of september/october :wink:
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik begrijp eerlijk gezegd toch niet waarom je een weekendje zou gaan shoppen hélemaal in Amerika. Het tijdverschil alleen al zou voor mij reden zijn om als het even kan alleen maar voor een week of twee of langer te gaan, maar ok, ik heb diabetes en ben dan ook goed ontregeld.

Maar toch? Duur weekendje shoppen lijkt me dat, helemaal over de oceaan of ben ik nou gek? Dan ging ik toch naar Londen of Parijs of weet ik veel ...
original six
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Jasmino schreef:Die zul je nooit vinden! Daar zijn 2 redenen voor: je vliegt midden in het hoogseizoen, en er zit geen zaterdagovernachting in je reis!

In de reiswereld is het zo dat tickets vaak de helft goedkoper worden als er een zaterdagovernachting tussenin zit. Dat is de reden dat ik in het verleden zo vaak een gratis weekend kon boeken aan mijn zakenreis, omdat het ticket dan goedkoper werd.
Jasmino ,klinkt redelijk en verklaart natuurlijk de prijs.

Ah ja, ik snap jullie reactie op de reisdatum.
De kneep zit hem net in het feit dat onze beide jongens in 10 dagen +- 500 km gaan fietsen met een groep van 180 kids en wij dan 10 dagen "vrij hof hebben" zoals we dat hier noemen.
Zaterdag is ouderavond en daar behoren we te zijn. no doubt!~
vandaar dat een weekend bij ons doordeweeks valt :?

De prijs is ook niet overdacht totdat we het idee daadwerkelijk besloten te onderzoeken.
Andere mooie steden genoeg inderdaad maar qua (reis) prijs zal een vlucht Londen-Parijs of Barcelona niet veel schelen verwachten/dachten we.
Reistijd is niet het probleem ,met de auto naar Parijs,Munchen of Londen duurt ongeveer net zolang .
Zoals gezegd het is maar een idee en niets staat vast :wink:
Bedankt voor jullie reactie,wordt hier erg gewaardeerd.
Hans
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

OK, reistijd naar Barcelona, Londen of Parijs is hetzelfde met de auto, maar een paar keer dat grote tijdverschil (toch minimaal 6 uur) overbruggen, kost meer energie denk ik.
mirdj
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door mirdj »

En tegenwoordig kan je met de prijsvechters spotgoedkoop naar alle grote steden in Europa vliegen. Bv Londen met Easyjet kost je max 100 euro pp en dat is dan al inclusief luchthavenbelasting.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Ik zou zelf de trein aanraden als je naar Londen of Parijs gaat. Dan ben je er een stuk sneller, en het station staat in het midden vd stad, anders zit je ergens in een buitenwijk.

En het prijsverschil is enorm, of je wil in NYC in een hostel slapen, en in Parijs een half hotel afhuren ;).
dujardin
Amerikafan

Bericht door dujardin »

Kleine reactie op sommige opmerkingen van hierboven.
Ik ben persoonlijk al dikwijls voor een dag of 3 naar de Oostkust geweest, en vind dit zeker de moeite waard. Wat je niet moet proberen is om je op die korte periode aan te passen aan het tijdsverschil. Dat doe ik dan ook niet: ik sta daar 's morgens op rond 4-5 uur. Voordeel is dat ik dan lekker fit voor de spits ergens heen rij, dan rustig ontbijten en tegen openingstijd gaan shoppen etc. 's Avonds rond een uur of 8 gaan slapen.
Meestal vertrek ik dan op donderdag (aankomst donderdagnamiddag), en kom zondagavond terug (terug thuis maandagmorgen). Mijn ervaring is dat je op die (dik) drie dagen toch heel wat kan doen! Ik doe dit wel buiten het hoogseizoen natuurlijk (ticket rond 350 à 400 euro).
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

dujardin schreef:Kleine reactie op sommige opmerkingen van hierboven.
Ik ben persoonlijk al dikwijls voor een dag of 3 naar de Oostkust geweest, en vind dit zeker de moeite waard. Wat je niet moet proberen is om je op die korte periode aan te passen aan het tijdsverschil. Dat doe ik dan ook niet: ik sta daar 's morgens op rond 4-5 uur. Voordeel is dat ik dan lekker fit voor de spits ergens heen rij, dan rustig ontbijten en tegen openingstijd gaan shoppen etc. 's Avonds rond een uur of 8 gaan slapen.
Meestal vertrek ik dan op donderdag (aankomst donderdagnamiddag), en kom zondagavond terug (terug thuis maandagmorgen). Mijn ervaring is dat je op die (dik) drie dagen toch heel wat kan doen! Ik doe dit wel buiten het hoogseizoen natuurlijk (ticket rond 350 à 400 euro).
OK, op die manier is het misschien te doen. Ik kijk daar met diabetes natuurlijk wat lastiger tegen aan, maar voor een gezond persoon, prima. Maar die tickets van 1000 euro zouden het voor mij toch een erg duur weekendje maken, daar kan ik in Europa heel wat andere dingen mee doen.
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Hoe kom je er in godsnaam bij dat een ticket naar Londen of Barcelona ongeveer wel even duur zou zijn als naar Amerika??
Dat is net zoiets als zeggen dat een Fiat Panda even duur is als een BMW.

Naar Londen vlieg je voor 100 euro in het hoogseizoen.
Naar New York kost het je zo 700,- in het hoogseizoen if not more.
En dat voor die paar dagen? Je hebt een giga-jetlag en voor je goed en wel gewend bent magje weer terug

Lijkt me verre van relaxed.
braveman
Amerikafan

Bericht door braveman »

Sterker nog, het klinkt als gekkenwerk. Bizar plan.
Georgia on my mind........
original six
Amerika-ontdekker
Contacteer:

nieuwenoord schreef:OK, reistijd naar Barcelona, Londen of Parijs is hetzelfde met de auto, maar een paar keer dat grote tijdverschil (toch minimaal 6 uur) overbruggen, kost meer energie denk ik.
Spijtig te horen dat je gezondheid je in de steek laat,wij mogen ons gelukkig prijzen daar geen hinder van te hebben.
Ook het tijdverschil is geen issue omdat ik mijn bioritme wekelijks verander/aanpas door het feit dat ik in ploegen werk.
Een jetlag hebben we op onze reizen naar usa/canada nooit echt hevig ondervonden maar eerlijkheid gebied te zeggen dat we ons ritme zoveel als mogelijk met onze kinderen proberen aan te passen voor vertrek.

braveman Geplaatst: Do Jan 18, 2007 12:50 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Sterker nog, het klinkt als gekkenwerk. Bizar plan.

Ieder zijn mening. :)
De èèn rijdt een dure auto of heeft een prachtig paard de ander doet iets anders.
Ieder zijn ding ,zonder dit generaliserend te bedoelen :)
no harm intended

Iris_1982 Geplaatst: Do Jan 18, 2007 11:04 am Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Hoe kom je er in godsnaam bij dat een ticket naar Londen of Barcelona ongeveer wel even duur zou zijn als naar Amerika??
Dat is net zoiets als zeggen dat een Fiat Panda even duur is als een BMW.

Vanwege het feit dat we ooit naar barcelona zijn geweest en een retour ticket met KLM toen rond de 600HFL p.p.kostte .
Rond de 400€ is de max. aan reiskosten die we willen uitgeven P.P.
Daar komt bij dat wij in maart 1998 met KLM/Northwest naar Washington DC vlogen voor 388,50 FL p.p. ofwel 174 € incl. .
Beseffen heel goed dat dit in het voorseizoen was en voor 9-11-01 maar toch het geeft een beetje aan waarom we zo denken al is het niet geheel realistisch :oops:

Voor de sceptici(vanwege de genoemde prijs) onder ons weten jullie de introductie nog van de Boeing 777?
Lang verhaal kort:
American airlines bood een retourticket aan voor 777 US$,KLM pareerde met HFL 777 voor 2 retourtickets.
Dit lazen wij in de gelderlander van 6 december 1997 en hebben toen direct geboekt :wink:

mirdj Geplaatst: Do Jan 18, 2007 8:47 am Onderwerp:

En tegenwoordig kan je met de prijsvechters spotgoedkoop naar alle grote steden in Europa vliegen. Bv Londen met Easyjet kost je max 100 euro pp en dat is dan al inclusief luchthavenbelasting.

we hebben geen ervaring met prijsvechters(maar gaan dit zeker onderzoeken :wink: ).
Met een prijsvechter vliegen zal ongetwijfeld goed zijn ware het niet dat iemand uit mijn kennissenkring op Londen heeft gevlogen met een prijsvechter en vervolgens op Stansted uitkwam en vervolgens nog een stuk met de trein moest naar hartje londen.
Deze reistijd optellend scheelt slechts een paar uur met een vlucht naar Amerika.

We begrijpen jullie standpunten en zoals eerder gezegd het is slechts een plan tot nu toe.
We vinden het erg prettig dat jullie meedenken en ons op andere gedachten proberen te brengen :wink: .
We begrijpen goed dat jullie anders tegen zaken aankijken als wij en andersom natuurlijk :)
Gaan zeker ook eens onderzoeken of we vanaf Niederrhein of Eindhoven een leuke bestemming kunnen vinden
wordt vervolgd.
Hans
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ik denk dat ik het al helemaal gewoon niet begrijp omdat ik niet zo dol op shoppen ben. En áls ik al aan de andere kant van de oceaan sta, blijf ik het liefst een maand of langer :P
boeffie
Amerikakenner

Re: goedkope weekend tickets

Bericht door boeffie »

original six schreef:Zijn van plan om een paar dagen te shoppen in USA/Canada (23-7-07 tot 26-7-07 maar ik verschiet van de retour prijzen.
Wie weet een speciale site waar kort verblijf tickets besteld kunnen worden?
Hebben al op cheaptickets en op killroy gezocht maar tickets komen bijna allemaal boven de 1000 € pp uit en dat is toch echt teveel voor 3 dagen shoppen :wink: .
hans

*Note mod
verplaatst naar Reizen Algemeen, onderwerp pas hier beter dan in Amerika Algemeen.
Hans,
Bel eens met een reisburo en vraag hen wat "kruistickets" kosten. Dat is een fake retourtje aan het oorspronkelijke ticket gekoppeld, waarvan je de fake reis niet gebruikt. Tarieftechnisch zijn er plenty mogelijkheden. Op het internet zal je nooit kruistickets vinden, omdat deze constructies door de reisburo's zelf worden gemaakt.
Ben zelf overigens vorig jaar 10 dagen wezen shoppen en dat is me best bevallen. Hoogstwaarschijnlijk gaan we in september weer, maar dan kunnen we maar een week weg. Maar beter een week als geen week! :D

Succes!
monster
Amerikakenner

Bericht door monster »

Nou, zo'n kruisticket zou ik niet adviseren, bij ons worden dan alle tickets geannuleerd tegenwoordig. De airlines kennne dit foefje zo langzamerhand ook wel en trappen er (niet meer) in.....
mirdj
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door mirdj »

original six schreef:mirdj Geplaatst: Do Jan 18, 2007 8:47 am Onderwerp:

we hebben geen ervaring met prijsvechters(maar gaan dit zeker onderzoeken :wink: ).
Met een prijsvechter vliegen zal ongetwijfeld goed zijn ware het niet dat iemand uit mijn kennissenkring op Londen heeft gevlogen met een prijsvechter en vervolgens op Stansted uitkwam en vervolgens nog een stuk met de trein moest naar hartje londen.
Deze reistijd optellend scheelt slechts een paar uur met een vlucht naar Amerika.
Als je naar Londen gaat kom je sowieso een eind buiten Londen terecht. Vanaf Luton en Stansted moet je idd met de trein, vanaf Heathrow moet je dik een half uur met de metro, vanaf Londen City weet ik het eigenlijk niet, maar ook dat zal trein of metro zijn. Overigens kan je als je met EasyJet naar Luton vliegt ook de easybus nemen, die brengt je voor een heel laag bedrag (euro of 7 uit m'n hoofd) naar Londen, je doet er ongeveer een uurtje over (afhankelijk van het verkeer) maar je hoeft niet te zeulen met je koffer.

In Parijs of Barcelona zit je ook niet gelijk in het midden van de stad, ook daar zal je met de trein of metro moeten, eigenlijk geldt dat voor ieder vliegveld waar ook ter wereld.

Ik begrijp wel dat de reistijd elkaar niet veel zal ontlopen, maar de tijd van en naar het vliegveld heb je altijd waar je ook heen gaat. Uiteindelijk gaat het dus om de daadwerkelijke vliegtijd en daar zit toch al gauw een verschil van een uur of 4-5 in.

Als ik naar Londen ga ben ik vanaf het moment dat ik m'n huis verlaat tot het moment dat ik daar m'n hotel instap ook snel 5 a 6 uur onderweg. Alleen de kosten schelen wel aanzienlijk, 100 euro voor een retourtje Londen + hotel of 500 euro voor een retourtje NY + hotel.

Uiteindelijk is de keuze natuurlijk aan jullie zelf en ik snap ook wel dat jullie liever naar de oostkust vliegen (ik heb het zelf ook voor een weekend gedaan), maar als je echt alleen gaat om te shoppen zou ik persoonlijk in Europa blijven.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
original six
Amerika-ontdekker
Contacteer:

De beslissing is gevallen,het wordt Edinburgh Schotland.
Dank jullie allemaal wel voor de reacties!! :D
Hans
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer