Ik vlieg redelijk vaak alleen ook en soms raak ik ook nerveus of meer opgewonden dat ik weer het land uit mag!

(ben nu 31!) En ik draai op hol omdat ik met me paspoort overal heen moet. Ik ben een van die mensen die altijd 1000 keer checked of mijn paspoort er nog is LOL.
Ergens als alleen reizende 18 jarige kan ik me alleen maar inbeelden wat voor rush het voor haar moet zijn. Mijn eerste alleen reis naar Curacao kan ik nog steeds goed herinneren, ik was 21, nerveus over bagage, zitten voor zo lang in het vliegtuig, zijn de mensen die mij komen halen op tijd.
Wat ik meestal doe voor ik op een reis naar het buitenland ga:
- zoek naar een kaart van het vliegveld. Leer het vliegveld een beetje en als je een smart phone hebt, zet er een plaatje van het vliegveld op:

- Ik heb altijd een back up om mijn telefoon met mijn vlucht informatie, een screenshot of als PDF bestand. Altijd handig als je een beetje verdwaalt bent. Open je document, laat en zien aan een airport attendant en weer op pad.
- Maak het duidelijk aan je dochter dat het vliegveld vol mede werkers zit die je de weg kunnen wijzen. Wees niet bang om iets te vragen!
- Heeft zij een manier om haar familie in Detroit te bereiken wanneer zij aankomt?
- Soms kan je op websites als
https://flightaware.com/ al zien waar je vliegtuig aan gaat komen en vanaf welke gate je volgende vlucht gaat. In combinatie met een kaartje van het vliegveld kan het zeker een uitkomst zijn.
- Als laatste, wrijf het in wat het voor unieke tijd het voor haar gaat zijn!