Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

onze dochter reist alleen ... luchthaventips???

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
breyntje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

onze dochter reist alleen ... luchthaventips???

Bericht door breyntje »

Onze dochter heeft onze Amerika microbe al van kleins af aan te pakken en is ook steeds met ons meegeweest. Nu is ze 18 en vertrekt binnen twee dagen naar detroit om vier weken stage te doen in 'the animal health clinic" in Howell MI. Wij hebben daar familie wonen en in de weekends dat ze niet op haar stageplaats hoeft te zijn zal ze bij onze familie logeren. Ze ziet de trip volledig zitten maar het is en blijft wel de allereerste keer dat ze alleen zal reizen. De laatste dagen maakt ze zich behoorlijke zorgen en merken we een lichte paniek over het feit dat ze bang is dat ze zal " verdwalen" op de luchthaven. Ze stapt op het vliegtuig in amsterdam en moet een overstap maken in Philadelphia. iemand van jullie enige tips of ideeen hoe ik haar iets meer op haar gemak kan stellen. We zijn ervan overtuigd dat ze alles wel zal vinden en dat alles zichzelf uiteindelijk wel uitwijst maar ik snap heel goed dat ze zich hier grandiose zorgen begint te maken. :-) :-) dus bij deze alle tips zijn welkom . oja misschien niet onbelangrijk ... ze vliegt met american airlines.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: onze dochter reist alleen ... luchthaventips???

Bericht door nieuwenoord »

Ik weet niet of Philadelphia een App heeft zoals Schiphol, maar daar kan je gewoon met je vluchtgegevens een hele looproute krijgen naar de plaatsen waar je zijn moet, zoals security en gate.

Ik gaf mijn ouders, die geen woord Engels spraken, sowieso altijd een brief mee waarop hun gegevens, vluchtnummer, bestemming e.d. in het Nederlands en het Engels stonden. Voor onze onzekere dochter doe ik dat zelfs voor het kort vluchtje naar Spanje in het Nederlands, Engels en Spaans. Het geef net dat beetje extra zekerheid.

Kijk van tevoren ook op plattgronden van de luchthaven online, dat geedt ook al wat vertrouwdheid. Maar eigenlijk word je gewoon altijd prima geholpen.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik reis zo vaak alleen. Inderdaad niets om je zorgen over te maken. Hoeveel overstaptijd heeft ze in Philly?
De bordjes zijn heel duidelijk en mijn ervaring is juist dat ik altijd ruim tijd over heb bij overstappen als ik aankom bij de volgende gate. Een eerste keer zal vaak zorgen voor wat adrenaline/spanning (zo was het bij mij iig) en daarom zou ik wel aanraden om gewoon direct naar de volgende gate te gaan met alle plichtplegingen van immigrations en douane. Dan is ze direct voor de volgende keren van de verdwaalmicrobe af.
Rachel.
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Rachel. »

Sluit ik me helemaal bij aan, natuurlijk is de eerste keer spannend maar er kan weinig mis gaan. Het helpt om van tevoren op te zoeken in welke terminal je moet zijn in Schiphol, 1, 2 of 3. En verder loopt er een wereld aan personeel rond die haar bij elke vraag zal willen helpen, als ze zenuwachtig is zou ik gewoon aanraden daar direct op een assistent af te stappen en die haar naar de juiste incheckbalie en gate te laten wijzen. Je bent tegenwoordig op Schiphol binnen een uur door de beveiliging (meestal...), dus als ze drie uur van tevoren aanwezig is heeft ze alle tijd. Reisschema meegeven is sowieso goed. ESTA/visum is in orde?
@nn@
Amerika-ontdekker

Bericht door @nn@ »

Vorige jaar is onze zoon, 18 jaar, ook alleen gegaan met overstap London. Grote chaos daar, maar is vanaf het uitstappen uit het vliegtuig direct naar een medewerker van de airport gelopen en deze heeft hem via allerlei snelle wegen in zn volgende vliegtuig gekregen.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

wat ik overigens vaak wel doe is ook de luchthaven vd overstap even vooraf opzoeken op google en YouTube en ook op flightracker of zo'n app even kijken bij welke terminal dezelfde vlucht dagen/weken eerder stopt en welke terminal je 2e vlucht weer vertrekt. Nogmaals, als ze een beetje gezond verstand heeft en gebruikt volgt het zichzelf wel, maar toch.
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Ik vroeg me eigenlijk direct ook af of het visum in orde is. Op ESTA mag ze geen stage lopen/vrijwilligerswerk doen. Als ze dit bij Immigrations zegt kan ze linea recta weer naar huis indien ze niet het juiste visum heeft.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Philadelphia is een relaxet,oudbollig,klein vliegveld.
DE Hub van American Airlines.
Eind van de maand moet ik er 3 uur wachten.
Laatste keer dat ik er was kostte het me 20 minuten om van vliegtuig, immigration,douane,security volgende vlucht, naar de gate van de aansluitende vlucht te komen.
Het is geen Chicago of Houston ; je kunt op PHL niet verkeerd lopen.
Erg veel eetgelegenheid is er ook niet trouwens,en je hebt wel wat nodig omdat in de aansluitende vlucht niets geserveerd wordt
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Ik vlieg redelijk vaak alleen ook en soms raak ik ook nerveus of meer opgewonden dat ik weer het land uit mag! :lol: (ben nu 31!) En ik draai op hol omdat ik met me paspoort overal heen moet. Ik ben een van die mensen die altijd 1000 keer checked of mijn paspoort er nog is LOL.
Ergens als alleen reizende 18 jarige kan ik me alleen maar inbeelden wat voor rush het voor haar moet zijn. Mijn eerste alleen reis naar Curacao kan ik nog steeds goed herinneren, ik was 21, nerveus over bagage, zitten voor zo lang in het vliegtuig, zijn de mensen die mij komen halen op tijd.

Wat ik meestal doe voor ik op een reis naar het buitenland ga:
- zoek naar een kaart van het vliegveld. Leer het vliegveld een beetje en als je een smart phone hebt, zet er een plaatje van het vliegveld op:
Afbeelding
- Ik heb altijd een back up om mijn telefoon met mijn vlucht informatie, een screenshot of als PDF bestand. Altijd handig als je een beetje verdwaalt bent. Open je document, laat en zien aan een airport attendant en weer op pad.
- Maak het duidelijk aan je dochter dat het vliegveld vol mede werkers zit die je de weg kunnen wijzen. Wees niet bang om iets te vragen!
- Heeft zij een manier om haar familie in Detroit te bereiken wanneer zij aankomt?
- Soms kan je op websites als https://flightaware.com/ al zien waar je vliegtuig aan gaat komen en vanaf welke gate je volgende vlucht gaat. In combinatie met een kaartje van het vliegveld kan het zeker een uitkomst zijn.
- Als laatste, wrijf het in wat het voor unieke tijd het voor haar gaat zijn!
newyorkgirl
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door newyorkgirl »

Afgelopen jaar ben ik voor het eerst alleen naar New York gevlogen en via Orlando weer naar huis. Ik was ook best nerveus van te voren dus heb ervoor gezorgd dat ik ruim op tijd op Schiphol was zodat ik relaxt door de douane kon gaan en op mijn gemak wat kon eten.

Ik heb geen idee over het vliegveld van Philadelphia maar als ik je dochter was zou ik altijd eerst even de 'route verkennen' naar de gate. Kijken hoe lang het lopen is, is het makkelijk te vinden etc. Tevens ook altijd iets te eten bij de hand houden zodat je je niet flauw gaat voelen.

Ik heb de reis als prettig ervaren en eigenlijk niet anders dan wanneer ik met familie of vrienden ga vliegen. Ik vond het juist wel stoer van mijzelf dat ik het aandurfde. En mocht ze er niet uitkomen dan zal iemand haar vast en zeker willen helpen!
breyntje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door breyntje »

superbedankt voor de reacties , het is idd vooral iets waar ze moet van genieten in de eerste plaats. plattegronden van de luchthaven amsterdam, philly en detroit zijn afgedrukt en al meerdere malen overlopen. Ze vliegt wel degelijk op esta maar staat nergens vermeld dat ze gaat voor een internship , ze is vier weken op familiebezoek en dit is ook de plaats waar ze verblijft. Kwestie van de hele mallemolen iets te omzeilen. Ze is al een heel stuk minder ongerust met de gedeelde ervaringen hier , het enige wat ik me afvraag en wat ik nerges kan terugvinden is of ze haar bagage zou moeten ophalen in philly ofdat ze gewoon naar de volgende gate kan gaan en boarden en de bagage automatisch verwisseld word. indien we er niet aan uitgeraken zullen we dit uiteraard wel te horen krijgen op schiphol. ze heeft 1u50 min de tijd om de overstap te maken dus dit zou volgens mij wel moeten lukken ! nogmaals bedankt
Gast

Bericht door Gast »

Bij aankomst in de VS (dus in PHL), moet ze eerst door de immigration, dan de koffers ophalen en door de douane gaan, en dan de koffers weer inleveren. En dan opnieuw door de security naar de volgende gate.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ze moet sowieso haar bagage in Philadelphia van de band halen als ze door immigrations is geweest. Je moet namelijk altijd de bagage persoonlijk door de douane brengen in de eerste plaats waar je in de USA aan land komt. The first port of entry, heet dat officieel. Na de douane kan ze de bagage weer op een band leggen en wordt deze vanzelf naar het juist toestel gebracht.

Enne ... geen woord of stage, werk of internship bij security natuurlijk!

Edit: eons was me voor.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

In Philladelphia is er de semi automatische toegangscontrole via de kiosken. Gaat het supersnel.
Stuur mij een PB !
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

nieuwenoord schreef: Enne ... geen woord of stage, werk of internship bij security natuurlijk!
En ook geen spullen of andere zaken meenemen die wijzen op stage lopen.
amboly
Amerikafan

Bericht door amboly »

breyntje schreef: Ze vliegt wel degelijk op esta maar staat nergens vermeld dat ze gaat voor een internship
Nu maar hopen dat immigratie er niet achter komt (ooit), want dan komt ze de VS nooit van haar leven meer in. Er staan recente horrorverhalen hierover op het forum, voor het geval je je wilt inlezen.
Gast

Bericht door Gast »

Dus ook geen foto's op Facebook met je stage-collega's. :thumbup:
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Vul ook alvast een keer het douaneformulier met haar in, voor- en achterkant: http://www.cbp.gov/travel/us-citizens/s ... ation-form (en zorg dat ze een pen bij zich heeft - ik moet de mijne altijd uitlenen aan buren zonder pen).

Hopelijk is haar stage bij de dierenkliniek niet 'gevaarlijk', als in dat ze in direct contact komt met de dieren. De (Nederlandse) ziektekostenverzekering zal zeker willen achterhalen hoe je dochter aan een hondenbeet komt bij een asiel/kliniek als ze 'gewoon' op vakantie is bij familie. Check in elk geval of haar reisverzekering stages én incidenten in de VS tegen ware kostprijs dekt. En wellicht ook haar eigen aansprakelijkheidsverzekering: wat als ze iemands chihuahua het verkeerde voer geeft en de kliniek wil de kosten op haar verhalen?

Maar goed, dat ben ik met mijn gebruikelijke beren op de weg. Hopelijk is je dochter een echte 18-jarige die dit soort onwaarschijnlijke gebeurtenissen luchthartig wegwuift :wink:
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

@Bello ;als je de kiosk gebruikt krijg je daar een uitdraai met je gegevens. Exit witte customs formulier.
Stuur mij een PB !
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

@ Bedeve Dat scheelt weer! :thumbup:
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer