Welkom op het allesamerika forum. Hier kan je echt heel veel info vinden over Amerika, maar ik raad je aan om ook erg veel via de zoekfunctie (uitgebreid en dan op titel zoeken) op te zoeken, dan kan je al veel antwoorden op je vragen vinden.
Met 17-31 Mei, zitten daar de vliegdagen bij? Dus vertrek je op 31 Mei vanuit LA (en kom je op 1 juni thuis), of vertrek je op 30 Mei en kom je op 31 Mei thuis. Dat scheelt namelijk een dag.
Wil je alleen de steden doen, of ook wat nationale parken? Als je iets van een route hebt, post die dan bv in het routeforumdeel...
- Klopt het dat de benzine prijzen per liter rond de €0.65 liggen?
Het scheelt op sommige plekken en tussen de staten nog wel eens, maar zo rond die koers kan het gemiddeld best liggen. Volgens mij op dit moment nog goedkoper.
- Zijn de aangeboden motels en hostels via booking.com en hostelworld.com veilig en betrouwbaar?
Hostelworld ken ik niet, maar booking is gewoon veilig ja. Zo heb je ook hotels.com, ebookers en nog veel meer...maar kijk ook altijd op de sites van de hotels zelf.
- Heb je te maken met tolwegen in Amerika?
Dat is afhankelijk van waar je heengaat en soms ook welke kant je op gaat. Als je via de kust van LA naar SF gaat heb je geen tol, als je naar San Diego zou gaan kan je zonder of met tolwegen rijden. Hou in de gaten dat rond San Francisco je een aantal bruggen hebt waar je wel tol moet betalen. De golden gate bridge moet je online tol betalen, de andere bruggen kunnen volgens mij nog ter plekke.
- Is de underage toeslag die je betaald voor 1 hoofdbestuurder of voor meerdere? Oftewel, betaal je per persoon die toeslag?
Die is per under age persoon, dus in jullie geval betaal je 2x voor under age. Je moet je afvragen als je alleen de steden aandoet of je wel beide moet rijden? In SF en Vegas zal je de auto bijvoorbeeld al niet veel gebruiken. In LA is een auto wel nodig, want dat is met het ov met maar een paar dagen echt niet te doen.
- Heb je veel last van 'gangs' 'criminaliteit etc. in goedkope overnacht locaties?
Het hangt er echt vanaf in welke wijken je zit. Ik zou in LA niet zo snel in Compton of Crenshaw gaan zitten. Ook oost downtown is niet de lekkerste wijk. Ik denk dat je vaak meer 'last' zult hebben van vieze hotels dan echt criminaliteit. Elke stad heeft zo zijn goede en minder goede buurten, dat is niet anders dan in Nederland. In SF opletten in Tenderloin, daar zou ik ook wegblijven. Verder kan je op de meeste plekken echt wel gewoon komen hoor.
Zo goedkoop mogelijk snap ik wel, maar maak van goedkoop geen duurkoop. Soms is enkele tientjes meer besteden en hele plus. Hou verder voor ogen dat je in het Memorial Day weekend zit (weekend van 31 Mei) en dat alles dan snel vol en veel duurder zal zijn. Vegas is in het weekend sowieso vaak meer dan dubbel zo duur (vrijdag en zaterdagavonden)...
Met zo weinig dagen zou ik je ook aanraden om eens te kijken naar vliegen op Las Vegas en terug vanaf Los Angeles ipv LA - LA... andersom kan ook, maar ik zou met memorial day denk ik niet zo graag in Vegas zitten qua prijs en drukte. Of begin in SF en rij via de kust naar LA en dan naar Las Vegas of andersom. Kijk behalve cheaptickets ook op momondo.com/nl/de en kayak.com en zo heb je wel meer sites. Soms hebben luchtvaartmaatschappijen ook wel aanbiedingen dus kijk ook op dit sites. Heb je onverhoopt vertraging of vluchtuitval, dan kan er veel sneller gehandeld worden dan als je via tix.nl of cheaptickets ed. boekt.