Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Eerste keer naar Amerika

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Dyll
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Eerste keer naar Amerika

Bericht door Dyll »

Hallo, mijn naam is Dylan (22 jaar). Na jaren studeren wil ik in dit tussenjaar met een vriend naar Amerika.
Ik heb al redelijk wat research gedaan en kwam uiteindelijk dit forum tegen.

Info: Vertrek 17 tot 31 mei.
Bezoeken: Zuidwest (California & Nevada)

Wij willen zo goedkoop mogelijk een roadtrip door de steden Los Angeles, San Fransisco en Las Vegas.
Aankomen in LA, en eindigen in LA.

Ik heb al aardig wat informatie opgezocht m.b.t. het huren van een auto. Aangezien wij beide 22 jaar zijn zitten wij met de underage toeslag. Zo ver ik weet kom je hier niet onderuit? Wel verschillen de prijzen, ik heb gekeken bij o.a. Sixt en Rental Cars. Heeft iemand nog goede tips?

Wij boeken onze tickets apart (cheaptickets), en boeken apart via een bedrijf een auto die wij vervolgens willen ophalen bij het vliegveld. Vervolgens zijn wij op zoek naar goedkope MAAR VOORAL VEILIGE motels en hostels in de bovengenoemde steden.

Ik hoop dat jullie onderstaande vragen na het lezen van de hierboven genoemde samenvatting kunnen beantwoorden.

- Klopt het dat de benzine prijzen per liter rond de €0.65 liggen?
- Zijn de aangeboden motels en hostels via booking.com en hostelworld.com veilig en betrouwbaar?
- Heb je te maken met tolwegen in Amerika?
- Is de underage toeslag die je betaald voor 1 hoofdbestuurder of voor meerdere? Oftewel, betaal je per persoon die toeslag?
- Heb je veel last van 'gangs' 'criminaliteit etc. in goedkope overnacht locaties?

Alvast heel erg bedankt! Wij waarderen uw advies, tips en verhalen graag! :thumbup:
Denvin
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Eerste keer naar Amerika

Bericht door Denvin »

Hey, wij hebben toen een auto gehuurd in florida vanuit sunnycars.nl. Hier zitten ook al alle verzekeringen enz inbegrepen en was een stuk goedkoper als bij andere aanbieders toen. De tax dat je pas 22 bent heb je helaas overal en is best pittig geloof ik. En over booking.com. Ik heb er wel eens een hotel in parijs geboekt en alles was in orde dus mijn ervaring is er goed mee.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Welkom op het allesamerika forum. Hier kan je echt heel veel info vinden over Amerika, maar ik raad je aan om ook erg veel via de zoekfunctie (uitgebreid en dan op titel zoeken) op te zoeken, dan kan je al veel antwoorden op je vragen vinden.
Met 17-31 Mei, zitten daar de vliegdagen bij? Dus vertrek je op 31 Mei vanuit LA (en kom je op 1 juni thuis), of vertrek je op 30 Mei en kom je op 31 Mei thuis. Dat scheelt namelijk een dag.
Wil je alleen de steden doen, of ook wat nationale parken? Als je iets van een route hebt, post die dan bv in het routeforumdeel...
- Klopt het dat de benzine prijzen per liter rond de €0.65 liggen?
Het scheelt op sommige plekken en tussen de staten nog wel eens, maar zo rond die koers kan het gemiddeld best liggen. Volgens mij op dit moment nog goedkoper.
- Zijn de aangeboden motels en hostels via booking.com en hostelworld.com veilig en betrouwbaar?
Hostelworld ken ik niet, maar booking is gewoon veilig ja. Zo heb je ook hotels.com, ebookers en nog veel meer...maar kijk ook altijd op de sites van de hotels zelf.
Dat is afhankelijk van waar je heengaat en soms ook welke kant je op gaat. Als je via de kust van LA naar SF gaat heb je geen tol, als je naar San Diego zou gaan kan je zonder of met tolwegen rijden. Hou in de gaten dat rond San Francisco je een aantal bruggen hebt waar je wel tol moet betalen. De golden gate bridge moet je online tol betalen, de andere bruggen kunnen volgens mij nog ter plekke.
- Is de underage toeslag die je betaald voor 1 hoofdbestuurder of voor meerdere? Oftewel, betaal je per persoon die toeslag?
Die is per under age persoon, dus in jullie geval betaal je 2x voor under age. Je moet je afvragen als je alleen de steden aandoet of je wel beide moet rijden? In SF en Vegas zal je de auto bijvoorbeeld al niet veel gebruiken. In LA is een auto wel nodig, want dat is met het ov met maar een paar dagen echt niet te doen.
- Heb je veel last van 'gangs' 'criminaliteit etc. in goedkope overnacht locaties?
Het hangt er echt vanaf in welke wijken je zit. Ik zou in LA niet zo snel in Compton of Crenshaw gaan zitten. Ook oost downtown is niet de lekkerste wijk. Ik denk dat je vaak meer 'last' zult hebben van vieze hotels dan echt criminaliteit. Elke stad heeft zo zijn goede en minder goede buurten, dat is niet anders dan in Nederland. In SF opletten in Tenderloin, daar zou ik ook wegblijven. Verder kan je op de meeste plekken echt wel gewoon komen hoor.

Zo goedkoop mogelijk snap ik wel, maar maak van goedkoop geen duurkoop. Soms is enkele tientjes meer besteden en hele plus. Hou verder voor ogen dat je in het Memorial Day weekend zit (weekend van 31 Mei) en dat alles dan snel vol en veel duurder zal zijn. Vegas is in het weekend sowieso vaak meer dan dubbel zo duur (vrijdag en zaterdagavonden)...

Met zo weinig dagen zou ik je ook aanraden om eens te kijken naar vliegen op Las Vegas en terug vanaf Los Angeles ipv LA - LA... andersom kan ook, maar ik zou met memorial day denk ik niet zo graag in Vegas zitten qua prijs en drukte. Of begin in SF en rij via de kust naar LA en dan naar Las Vegas of andersom. Kijk behalve cheaptickets ook op momondo.com/nl/de en kayak.com en zo heb je wel meer sites. Soms hebben luchtvaartmaatschappijen ook wel aanbiedingen dus kijk ook op dit sites. Heb je onverhoopt vertraging of vluchtuitval, dan kan er veel sneller gehandeld worden dan als je via tix.nl of cheaptickets ed. boekt.
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door SanFran »

Voor autohuur moet je het even goed uitzoeken en vergelijken. Je hebt ook pakketten waarbij underage fee voor alle bestuurders erin zit.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Dyll schreef: - Klopt het dat de benzine prijzen per liter rond de €0.65 liggen?
Kijk even op Gasbuddy http://www.gasbuddy.com/ kan je de actuele benzine prijzen vinden.
hostels zijn meestal wel redelijk betrouwbaar. Maar het kan altijd gebeuren dat er een lemon tussen zit. Ik zou aanraden om de recenties en wat onderzoek te doen online
Met het zuid westen ben ik niet geheel bekent maar JA Amerika heeft tol wegen. Zo bijvoorbeeld als je over de Golden Gate Bridge San Francisco in rijd (als ik dit goed herinner)
Nee hoor. Ik denk eerder dat je last hebt van geluid binnen de overnachting dan van "Gangs". Overigens de gangs zitten over het algemeen in delen waar de gemiddelde tourist niet komt. Wat ik hier boven op wil zeggen though, zoek het ook niet op. Jullie zijn jong (jij 22) en soms iets avontuurlijker, helemaal met vrienden onder elkaar (Jep ik ook heb mijn fair share of stupidities gedaan).
Veel plezier!
matthijsdk
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door matthijsdk »

Ik ben ook 22 en reis in die periode ook door het Zuidwesten. Groot verschil is dat ik alleen ga en zoveel mogelijk met het OV ga doen, maar kan wellicht wel wat ervaringen/tips/ideeën uitwisselen.

Ik heb nog maar heel weinig geboekt, omdat ik zoveel mogelijk op de bonnefooi wil reizen. De hostels die ik wél alvast geboekt heb, via hostelworld. Is een prima website daarvoor.

In LA heb ik het Samesun Venice Hostel alvast geboekt. Ideaal voor de 'strand kant' van LA. Een andere optie daar is het iets 'luxere' HI hostel in Santa Monica. Ik overweeg ook nog een hostel in Hollywood te boeken. Daar twijfel ik nog tussen USA Hostels Hollywood en Banana Bungalow Hollywood.
In SF heb ik nog niets geboekt, maar daar zitten voldoende, goed beoordeelde hostels. SF is daar ook meer een stad voor. Vegas is dat niet bepaald. Ik heb daar nog niets geboekt, omdat de hostels die ik tot nu toe gevonden heb allemaal behoorlijk afgelegen liggen en matige reviews hebben.

Auto huren wordt inderdaad een dure hobby, daarom probeer ik het zo min mogelijk te doen. Maar goed, ik ben dan ook alleen en ga veel langer (twee maanden).
Ivy123
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Ivy123 »

Voor 'goedkope' autohuur kan ik www.economycarrental.com van harte aanbevelen. Ik heb daar nu twee keer een auto gehuurd en heb de auto elders nog niet goedkoper gevonden. Ook zie je in één keer de totale prijs (incl. underage fee etc.) en kom je dus niet voor verrassingen te staan op het punt van boeken, wat bij veel andere sites toch wel het geval is! Na het boeken zie je pas bij welke maatschappij je een auto huurt, maar so be it. Bij ons was het steeds Alamo.
Essiej
Amerikafan

Bericht door Essiej »

Als je met zijn twee-en gaat rijden, hou er dan ook rekening mee dat je bijna het dubble betaald door Extra driver voor de verzekering.
Afbeelding

An official Tucsonian, (and now an official Phoenician too)
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Als je met zijn twee-en gaat rijden, hou er dan ook rekening mee dat je bijna het dubble betaald door Extra driver voor de verzekering.
Deze snap ik niet hoor. Tweede bestuurder is zowiezo inbegrepen in de prijs in Californië en dat heeft geen invloed op de verzekering. Er is natuurlijk de under age fee die je dan dubbel hebt.

Voor de brandstof kan je enorme verschillen zien. Er zijn plaatsen waar je ook € 1 per liter betaalt, de wisselkoers is het laatste jaar ook wat in ons nadeel ten opzichte van de voorbije jaren.

Tolwegen zijn er inderdaad en je moet er heel goed op letten want dat is niet altijd heel duidelijk zichtbaar. Maar bvb via een brug SF binnenrijden is altijd tol betalen.

Inzake criminaliteit is het uiteraard door de band genomen zo dat hoe goedkoper het logies is, hoe minder goed de buurt is. Dat is uiteraard niet steeds problematisch, maar toch iets om rekening mee te houden, afhankelijk van of je 's avonds gewoon op de kamer gaat zitten of nog een stapje in de wereld wil zetten. De scheiding tussen een goede en slechte buurt is soms ook zeer abrupt. De hoek om en je zit in een probleemwijk. Informeer je steeds ter plaatse.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer