Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vragen omtrent credit card (usa newbie)

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
70ccrossi
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Vragen omtrent credit card (usa newbie)

Bericht door 70ccrossi »

Goedendag allemaal,

Mijn vriendin en ik gaan a.s. zomer van 21 juli t/m 11 augustus naar het zuidwesten van Amerika.

De tickets zijn geboekt, en ben momenteel bezig een goede auto verhuur optie te onderzoeken, ik ben 25 mijn vriendin 24 en zitten momenteel op school. Ik weet dat er in de USA grotendeels met cc word betaald, echter heb ik toch wat vragen hierover. Omdat borg van de huur auto, hotels etc word ingehouden op de cc ben ik een beetje panisch geworden of mijn cc dat aan kan.

Ik heb een rabo cc waar max 1000 euro mee gereserveerd kan worden. Mijn plan is om een debet cc te kopen en die gewoon aan te vullen met het vakantiegeld. Mijn vraag is nu of de verhuurmaatschappij/hotels mijn rabo kaart accepteren als onderpand voor 21 dagen?

Misschien om te verduidelijken: Mijn Rabo kaart wil ik gebruiken puur voor de reservaties (geld wat maatschappijen inhouden) en de prepaid cc gebruiken voor diverse aankopen (restaurants, kleding etc)

Ik heb geen idee hoeveel de auto verhuurder inhoud op mijn cc en ook niet voor hoelang ze dit doen.

Ik hoor graag van de veteranen en kenners of dit een juiste plan van aanpak is of dat er nog wat gaten in het vergiet gedicht moeten worden.

Gr,

Chris
Erniebert
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 18

Re: Vragen omtrent credit card (usa newbie)

Bericht door Erniebert »

Stort je vakantiegeld of dat wat je dacht te besteden op je CC. Daarmee zet je je kaart in de plus. Hier betaal je je uitgaven van. Loop je niet het risico dat je over je kredietlimiet heen gaat en dan niets meer met je kaart kan doen. Ik doe op vakantie alles met mijn CC, heb wat losse dollars voor de kamermeisjes. Nooit geld te kort zo.
Zuidwest '12, New Orleans - Nashville '12, Noordoost '13, Florida '13, Noordwest + Canada, '14, Florida '15, Texas '16, Florida ‘19
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Chris ; nooit gaten in een vergiet dichten. Dan verliest deze zijn funktie.
Borg ;bij autohuur niet, bij hotels soms wel over de periode van je verblijf.
Jouw tekst slaat meer op reserveringen ipv borgsommen.
Als je een auto huurt die jij ter plaatse betaald is de huurprijs ook de reservering op jouw cc.
Wanneer je een auto pre-paid huurt heb je daar geen last van.
Hotelreserveringen worden afhankelijk van waar/hoe/wanneer soms ook als reservering op je creditcard gezet.
Maar geen wet van meden en perzen.

De tip van Erniebert over extra storten op je cc gaat voor jouw Rabocard niet op.
Ben je misschien ANWB lid, zodat je diens visa/mastercard kunt aanschaffen?
Jouw combinatie van je rabocard en een pre-paid debet card werkt ook prima.
De beste qua kosten/wisselkoers is de US Dollar card van Skrill
https://www.skrill.com/en/prepaid-mastercard/

In je financiele planning kun je ook doorrekenen waar het afrekenmoment van je creditcard in je vakantie ligt.
Als je in de loop van de maand gaat zit je al gauw in twee betaalperiodes van je CC dus heb je ook 2 x je limiet ter beschikking.
Als allerlaatste ; je kunt op steeds meer plekken gewoon pinnen.
Veel plezier met je voorbereidingen
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Ron Notenboom
Amerikakenner
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Ron Notenboom »

Benzine kun je bij de meeste tankstations zo wie zo pinnen mits je zorgt dat je betaalkaart voor vertrek is ingesteld op wereldgebruik. Scheelt weer op de limiet van je creditcard. Anders misschien nog een twee creditcard aanschaffen op naam van de vriendin/partner.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
70ccrossi
Amerika-ontdekker

Bericht door 70ccrossi »

bedeve schreef:Chris ; nooit gaten in een vergiet dichten. Dan verliest deze zijn funktie.
Borg ;bij autohuur niet, bij hotels soms wel over de periode van je verblijf.
Jouw tekst slaat meer op reserveringen ipv borgsommen.
Als je een auto huurt die jij ter plaatse betaald is de huurprijs ook de reservering op jouw cc.
Wanneer je een auto pre-paid huurt heb je daar geen last van.
Hotelreserveringen worden afhankelijk van waar/hoe/wanneer soms ook als reservering op je creditcard gezet.
Maar geen wet van meden en perzen.

De tip van Erniebert over extra storten op je cc gaat voor jouw Rabocard niet op.
Ben je misschien ANWB lid, zodat je diens visa/mastercard kunt aanschaffen?
Jouw combinatie van je rabocard en een pre-paid debet card werkt ook prima.
De beste qua kosten/wisselkoers is de US Dollar card van Skrill
https://www.skrill.com/en/prepaid-mastercard/

In je financiele planning kun je ook doorrekenen waar het afrekenmoment van je creditcard in je vakantie ligt.
Als je in de loop van de maand gaat zit je al gauw in twee betaalperiodes van je CC dus heb je ook 2 x je limiet ter beschikking.
Als allerlaatste ; je kunt op steeds meer plekken gewoon pinnen.
Veel plezier met je voorbereidingen
Hmm dat vergiet.. ik heb me even vergist met een ander gezegde.. :lol:

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat ondanks dat je het voertuig pre-paid betaald alsnog bij aankomst een borgsom word ingehouden op je cc. Ik geloof zulke berichten hier ergens op het forum gelezen te hebben. Bedankt voor de Skrill tip die ga ik ff onderzoeken. Ik ben gewoon bang dat ik ergens in de reis bij het geboekte hotel geweigerd word omdat mijn cc vol gereserveerd is.

Ik ben inderdaad lid van de ANWB, echter ben ik nog student en heb ik geen minimaal jaarsalaris van 22k+ dus dan kom je al snel niet meer in aanmerking voor een extra cc.

Ik zal het afrekenmoment ook meenemen in de notulen :)
70ccrossi
Amerika-ontdekker

Bericht door 70ccrossi »

Ron Notenboom schreef:Benzine kun je bij de meeste tankstations zo wie zo pinnen mits je zorgt dat je betaalkaart voor vertrek is ingesteld op wereldgebruik. Scheelt weer op de limiet van je creditcard. Anders misschien nog een twee creditcard aanschaffen op naam van de vriendin/partner.
Ja als het echt niet anders kan kan ik de cc van mijn broer meenemen, maar goed in eerste instantie houd ik het liefst in eigen beheer.
amboly
Amerikafan

Bericht door amboly »

Bij mij werd GEEN borg ingehouden op mijn CC voor de huurauto (Hertz). Dit zou ik ook gek vinden, aangezien Amerika geen Eigen risico kent (bij wet verboden). De huursom werd wel gelijk afgeschreven, maar dit was dan weer fijn omdat ik op die manier dit al ver voor mijn vakantie had betaald (dus geen problemen met de limiet).

Ik durf niet met zekerheid te zeggen of dit voor elke verhuurders geldt!
lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 28
Contacteer:

Bericht door lyan »

Ja als het echt niet anders kan kan ik de cc van mijn broer meenemen, maar goed in eerste instantie houd ik het liefst in eigen beheer

Dat mag dus niet, en op het moment dat je id wordt gevraagd en ze goed opletten kan het zijn dat je de kaart kwijt bent. Je mag alleen zelf je eigen kaart gebruiken! Een ander zijn kaart gebruiken valt onder fraude.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

@70ccrossi, voor jou te laat maar misschien goed voor je vriendin;

http://www.anwb.nl/creditcard/studenten-creditcard

Het is een echte creditcard,limiet is Eur. 500 ,maar het grootste voordeel is dat je er geld kan bijstorten zodat je daarmee je tegoed vergroot.
Datgene waar Erniebert het eerder over had, maar bij jouw Rabocard niet mogelijk is , kan bij deze card wel
Stuur mij een PB !
70ccrossi
Amerika-ontdekker

Bericht door 70ccrossi »

bedeve schreef:@70ccrossi, voor jou te laat maar misschien goed voor je vriendin;

http://www.anwb.nl/creditcard/studenten-creditcard

Het is een echte creditcard,limiet is Eur. 500 ,maar het grootste voordeel is dat je er geld kan bijstorten zodat je daarmee je tegoed vergroot.
Datgene waar Erniebert het eerder over had, maar bij jouw Rabocard niet mogelijk is , kan bij deze card wel
Hey bedeve,

Ik heb het even bekeken, helaas is de cc tot en met 24, ten tijde dat we in de USA zijn ben ik 25. een 25+ kaart moet je weer een loonstrook etc overleggen. ANWB lidmaatschap staat ook op mijn naam dus kan mijn vriendin er helaas niet een ontvangen. Ik zal a.s. maandag even bellen of ik misschien iets kan regelen. Ik laat het weten hoe de uitkomst is!

Zo niet lijkt me de prepaid cc van skrill me ook een goede oplossing.

to be continued
70ccrossi
Amerika-ontdekker

Bericht door 70ccrossi »

lyan schreef:Ja als het echt niet anders kan kan ik de cc van mijn broer meenemen, maar goed in eerste instantie houd ik het liefst in eigen beheer

Dat mag dus niet, en op het moment dat je id wordt gevraagd en ze goed opletten kan het zijn dat je de kaart kwijt bent. Je mag alleen zelf je eigen kaart gebruiken! Een ander zijn kaart gebruiken valt onder fraude.
Ah! bedankt voor de waarschuwing

Foei Foei :P
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Neem anders even contact op met de Rabobank; mogelijk kan (evt. tijdelijk) de bestedingslimiet verhoogd worden.
Een totale bestedingsruimte van €1000 voor een hele vakantie is wel krap.
Neem in ieder geval dan je Raboscanner mee zodat je evt. onderweg tussentijds al wat op de CC kan terugboeken (komt de bestedingsruimte weer vrij). En in winkels en benzinepompen kan je ook steeds meer met je Wereldpas betalen. Wel eerst voor de VS instellen (via Rabo Internetbankieren).
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
NeoDweezil
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door NeoDweezil »

Van je rabo credit card kan je online op de rabo site makkelijk je limiet verhogen. Terwijl het bij de bank zelf redelijk lastig gaat. Heb hetzelfde gehad. Bij de bank zelf wilden ze niet hoger als 1000.... online zonder problemen tot 4000 kunnen verhogen.

Hoop dat je er wat mee kan...
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Je kunt ook overal met cash terecht
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Erniebert
Amerikafan

Bericht door Erniebert »

Waarom zou extra saldo storten op de RaboCard niet kunnen? :shock:
Zuidwest '12, New Orleans - Nashville '12, Noordoost '13, Florida '13, Noordwest + Canada, '14, Florida '15, Texas '16, Florida ‘19
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Volgens mij wordt er bij Alamo ook geen directe borg op autohuur van je cc ingehouden (iig voor +25), maar wordt dit min of meer in een cloud gehouden... Ik heb iig nog nooit minder bestedingsruimte gehad ivm autohuur
Rachel.
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Rachel. »

Ik heb een ICS Mastercard via Euroclix, maar weet even niet meer of ik die tijdens mijn studententijd al had of daarna pas heb aangeschaft. Heeft een bestedingslimiet van 2500 euro en de mogelijkheid positief saldo te storten. Als je je zorgen maakt kun je natuurlijk sowieso kijken of je een tweede creditcard kunt aanschaffen buiten de Rabobank om.

https://www.icscards.nl/ics
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

NeoDweezil schreef:Van je rabo credit card kan je online op de rabo site makkelijk je limiet verhogen. Terwijl het bij de bank zelf redelijk lastig gaat. Heb hetzelfde gehad. Bij de bank zelf wilden ze niet hoger als 1000.... online zonder problemen tot 4000 kunnen verhogen.
:thumbup: :thumbup: :thumbup:
De Rabobank heeft het goed verstopt op de site.
Ik denk dat deze posting voor een heleboel Rabocardhouders die op vakantie gaan naar de USA een nieuwsitem is.
Hoever je online je limiet kunt verhogen hangt van je inkomsten op die rekening af.
Stuur mij een PB !
laanvdj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26

Bericht door laanvdj »

amboly schreef:Bij mij werd GEEN borg ingehouden op mijn CC voor de huurauto (Hertz). Dit zou ik ook gek vinden, aangezien Amerika geen Eigen risico kent (bij wet verboden). De huursom werd wel gelijk afgeschreven, maar dit was dan weer fijn omdat ik op die manier dit al ver voor mijn vakantie had betaald (dus geen problemen met de limiet).

Ik durf niet met zekerheid te zeggen of dit voor elke verhuurders geldt!
Wij hadden bij Budget gehuurd en de gehele huursom werd als borg vastgezet, kon dit bedrag pas weer na afloop van de huurperiode gebruiken.
Alle hotels die wij onderweg op onze reis in het zuid westen hadden, hebben bij aankomst een bedrag aan borg vastgehouden.
Ligt aan je bank wanneer dat bedrag weer vrij komt.
Bij de ING was dit pas na 4 weken, bij onze vrienden die de ABN hebben, gelijk na vertrek uit het hotel.
Dit bedrag wordt niet daadwerkelijk ingehouden maar je kunt het niet gebruiken.
Wij hebben ons hier vorig jaar flink mee in de vingers gesneden, nemen dit jaar een extra card mee
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer