Nu zit ik nog met een paar vraagjes waar jullie als ervaren Amerika-gangers vast wel een antwoord op weten.
1) Hoe zit het nu precies met de handbagage? Wat wel en niet mee mag heb ik wel zo'n beetje gevonden maar ik zit nog met de afmeting van de tas.
Ik wil iig mijn winterjas meenemen (Iowa
) en ik heb een tas van 40x35x20 cm.Nu zou dat volgens diverse websites kunnen maar aangezien er van mijn vader nog steeds een tas met laptop, palm, telefoon enz op Heathrow staat, ben ik er wel wat voorzichtig mee. Mocht altijd mee maar na die mogelijke aanslagen daar werd hij ineens ingenomen en die zie je natuurlijk nooit meer terug...
Ik vlieg overigens niet via Londen.
Zijn ze op schiphol en in Amerika weer zo dat je deze afmeting mee mag nemen?
2) Wat zijn de mogelijkheden voor rokers op vliegvelden?
In het vliegtuig uiteraard verboden maar zijn er op de vliegvelden ruimtes waar je mag roken? Of kan je tijdens het wachten op de volgende vlucht naar buiten als de tijd dat toelaat?
3) Hoe kan je het beste aspirines/imodium/de pil meenemen onderweg? In de handbagage of in de koffer? Of wat voor gebruik tijdens de reis mee in de handbagage en de rest in de koffer?
4) Mag een deo-stick (geen roller maar zo hard als een stuk zeep) mee in de handbagage of moet dat ook in een speciaal zakje?
Hopelijk kunnen jullie mij helpen met deze vragen, dat scheelt weer iets van de reis-stress