Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
reizen naar de USA met een minderjarige
- Simonrio
- Amerikafan
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 16 mar 2015, 23:33
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Locatie: Dordrecht
reizen naar de USA met een minderjarige
Aankomende augustus vlieg ik met mijn vriendin en een vriend van Dusseldorf via Amsterdam naar Boston met KLM en Delta voor een rondreis van 12 dagen.
Ik ben 21 in augustus en al twee maal in de USA geweest in 2014. Mijn vriendin is 17 en nog nooit in de USA geweest. De vriend die mee gaat is 18 en ook nog nooit in de USA geweest. ESTA's zijn al aangevraagd en goedgekeurd.
Mijn vriendin is dus nog minderjarig als we reizen, wat de dingen iets ingewikkelder maakt. Voor de douane op Schiphol hebben we al het 'Toestemming voor reizen met een minderjarige naar het buitenland' formulier ingevuld van het Ministerie van veiligheid en justitie. De Engelstalige versie hebben we ook ingevuld voor eventuele problemen in Duitsland of de USA. We hebben een kopie van de paspoorten van haar ouders. Op het document staat dat we verder ook nog een recent uittreksel BRP en/of afschrift geboorte acte nodig hebben. Die hebben we, een kopie uit 2011, is dat voldoende? Tevens staat er dat we een recent uittreksel van het gezagsregister nodig hebben??
Bovenstaande is dus volgens mij nodig om überhaupt te kunnen vertrekken. Iemand hier verder ervaring mee?
Om de USA in te komen vind ik verder weinig tot geen informatie. Ze doen niet zo moeilijk volgens mij? (buiten de normale vragen, hoe je je reis bekostigd, wat je gaat doen, enzovoort) We hebben voor de zekerheid wel een ondertekende Engelstalige brief opgesteld waarin haar beide ouders toestemming voor de reis geven. Die tip gaven ze namelijk ergens online. Moeten we verder nog wat doen?
Ik ben 21 in augustus en al twee maal in de USA geweest in 2014. Mijn vriendin is 17 en nog nooit in de USA geweest. De vriend die mee gaat is 18 en ook nog nooit in de USA geweest. ESTA's zijn al aangevraagd en goedgekeurd.
Mijn vriendin is dus nog minderjarig als we reizen, wat de dingen iets ingewikkelder maakt. Voor de douane op Schiphol hebben we al het 'Toestemming voor reizen met een minderjarige naar het buitenland' formulier ingevuld van het Ministerie van veiligheid en justitie. De Engelstalige versie hebben we ook ingevuld voor eventuele problemen in Duitsland of de USA. We hebben een kopie van de paspoorten van haar ouders. Op het document staat dat we verder ook nog een recent uittreksel BRP en/of afschrift geboorte acte nodig hebben. Die hebben we, een kopie uit 2011, is dat voldoende? Tevens staat er dat we een recent uittreksel van het gezagsregister nodig hebben??
Bovenstaande is dus volgens mij nodig om überhaupt te kunnen vertrekken. Iemand hier verder ervaring mee?
Om de USA in te komen vind ik verder weinig tot geen informatie. Ze doen niet zo moeilijk volgens mij? (buiten de normale vragen, hoe je je reis bekostigd, wat je gaat doen, enzovoort) We hebben voor de zekerheid wel een ondertekende Engelstalige brief opgesteld waarin haar beide ouders toestemming voor de reis geven. Die tip gaven ze namelijk ergens online. Moeten we verder nog wat doen?
- ingrid14
- Amerika-expert
- Berichten: 4246
- Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Locatie: België, Genk
Re: reizen naar de USA met een minderjarige
Bij ons kan je bij de gemeente een document "reistoelating voor minderjarigen" laten aftekenen. De ouders geven daar toelating mee aan hun minderjarige om te reizen.
Wij kunnen het document downloaden maar moeten wel voor een originele handtekening en stempel naar het gemeentehuis.
http://www.genk.be/dsresource?type=pdf& ... bjectname=
Ik heb het al vaker moeten doen, vb toen mijn zoon met school naar Parijs ging, of op ski vakantie.
Wellicht bestaat dat bij jullie ook.
Groetjes,
Ingrid
Wij kunnen het document downloaden maar moeten wel voor een originele handtekening en stempel naar het gemeentehuis.
http://www.genk.be/dsresource?type=pdf& ... bjectname=
Ik heb het al vaker moeten doen, vb toen mijn zoon met school naar Parijs ging, of op ski vakantie.
Wellicht bestaat dat bij jullie ook.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
-
KevAmerika
- Amerikafan
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 05 sep 2011, 13:29
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: reizen naar de USA met een minderjarige
Ik vraag me in bovenstaande case af of het een probleem vormt omdat een adult een relatie heeft met een minor, aangezien ze daar behoorlijk streng in zijn in de USA voor zover ik regelmatig lees, los van het formulier wat is ingevuld..
2011: NYC
2012: CA,UT,AZ,NV
September 2014:Washington,NYC & LasVegas
November/December 2014:Roadtrip Florida
November/December 2016: NV & UT
2012: CA,UT,AZ,NV
September 2014:Washington,NYC & LasVegas
November/December 2014:Roadtrip Florida
November/December 2016: NV & UT
- PSVwally
- Amerika-expert
- Berichten: 19494
- Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: reizen naar de USA met een minderjarige
Het probleem is dat het met immigrations officers juist alle kanten op kan. Je zou er zo door kunnen, het kan ook zijn dat ze allerlei vreemde vragen gaan stellen. Je mag officieel bv geen sex hebben met iemand van 17, jullie mogen beide in Amerika niet drinken, geen auto huren, etc etc. Ik hoop voor je dat ze iig niet moeilijk gaan doen, maar je kan dat dus nooit vooraf zeggen. Goed dat jullie allemaal documentatie hebben gehaald (en dan zal je zien dat ze er niet naar vragen)Om de USA in te komen vind ik verder weinig tot geen informatie. Ze doen niet zo moeilijk volgens mij?
Ik weet niet of je eenzelfde soort reis gaat maken als bv naar Orlando? Wat overigens een prima reisverslag opleverde
-
kastelke
- Amerika-expert
- Berichten: 18397
- Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
- Locatie: Oakville, Ontario
- Contacteer:
Re: reizen naar de USA met een minderjarige
In de meeste staten mag je wel sex hebben met iemand van 17:
https://en.wikipedia.org/wiki/Ages_of_c ... ted_States
En als je lang genoeg je rijbewijs hebt, mag je ook een auto huren (maar betaal je wel extra).
https://en.wikipedia.org/wiki/Ages_of_c ... ted_States
En als je lang genoeg je rijbewijs hebt, mag je ook een auto huren (maar betaal je wel extra).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- PSVwally
- Amerika-expert
- Berichten: 19494
- Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: reizen naar de USA met een minderjarige
Bij de meeste autoverhuurbedrijven kan je als 18 jarige niet zomaar een auto huren hoor. Alleen volgens mij in de staat NY en Missouri of Minnesota en volgens mij was het dan vaak nog dat je militair moest zijn volgens mij.
-
KevAmerika
- Amerikafan
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 05 sep 2011, 13:29
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: reizen naar de USA met een minderjarige
Is het niet zo dat als je onder de 25 bent dat je een flinke surcharge betaald, aangezien topicstarter 21 is,zal dit wel lukken gok ik zo.
Ik geloof dat Hertz auto's verhuurd aan drivers boven de 20 jaar,maar dan wel tegen een toeslag
Ik geloof dat Hertz auto's verhuurd aan drivers boven de 20 jaar,maar dan wel tegen een toeslag
2011: NYC
2012: CA,UT,AZ,NV
September 2014:Washington,NYC & LasVegas
November/December 2014:Roadtrip Florida
November/December 2016: NV & UT
2012: CA,UT,AZ,NV
September 2014:Washington,NYC & LasVegas
November/December 2014:Roadtrip Florida
November/December 2016: NV & UT
- PSVwally
- Amerika-expert
- Berichten: 19494
- Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: reizen naar de USA met een minderjarige
ow wacht, ik ging er vanuit dat ts 18 was...dat verandert het een en ander wel ja.
- Thierry73
- Amerikakenner
- Berichten: 1203
- Lid geworden op: 07 feb 2008, 16:37
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Locatie: Haulerwijk
Re: reizen naar de USA met een minderjarige
Het kan dan wel, maar zal zeker niet goedkoop zijn vrees ik.
Zover ik het heb meegemaakt vragen verhuurbedrijven altijd of de bestuurder boven de 25 is.
Wat de extra kosten voor iemand onder 25 zijn weet ik niet.
Zover ik het heb meegemaakt vragen verhuurbedrijven altijd of de bestuurder boven de 25 is.
Wat de extra kosten voor iemand onder 25 zijn weet ik niet.
Re: reizen naar de USA met een minderjarige
Wij hebben ook te maken met underage fee. We hebben een Standard SUV voor 22 dagen via sunnycars en de underage fee was geloof ik rond de €400, €500. Bij de meeste verhuurders moet je minimaal 21 zijn en 1 jaar je rijbewijs hebben.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
Re: reizen naar de USA met een minderjarige
het zal nu misschien anders zijn maar ong 20 jaar geleden ging ik als net 18 jarige met een 16 jarige vriendin naar the usa om onze favoriete bandleden te ontmoeten bij hun huis . en samen met ons gingen er legio minderjarigen alleen naar de us om deze reden . we hadden een guesthouse geboekt en deden alles met ov of taxi .
toen was het geen probleem maar bij immigrations weet je het nooit
toen was het geen probleem maar bij immigrations weet je het nooit
1996 boston
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2018 zuidwesten en Yellowstone
2019 florida
2021 florida
2023 florida
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2018 zuidwesten en Yellowstone
2019 florida
2021 florida
2023 florida
- Simonrio
- Amerikafan
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 16 mar 2015, 23:33
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Locatie: Dordrecht
Re: reizen naar de USA met een minderjarige
Ik was dit topic een beetje vergeten, sorry.
Om Nederland uit te gaan is geregeld via het formulier 'Toestemming voor reizen met een minderjarige naar het buitenland' van het Ministerie van veiligheid en justitie. Daar zit het dus wel goed.
De vraag was dus echt wat voor problemen we kunnen tegenkomen in de USA bij Immigration. Dat ik volwassen ben en mijn vriendin nog minderjarig maakt het inderdaad niet makkelijker. Als er vreemde vragen komen van de immigration officer, tja, dan beantwoorden we ze maar. Vooral de vraag of mensen ervaring hadden omdat we bepaalde formulieren moesten hebben van te voren.
Moeten we met zijn 3en (Ik, vriendin en die vriend), met 2en (vriendin en ik) of allemaal apart naar de Immigration Officer? Met mijn ouders en broertje in 2014 mochten we allemaal gezamenlijk. Maar weet niet of dat is omdat het gezinsverband is of groepsverband.
Regels omtrent alcohol, seks en autohuur ken ik goed. De kosten voor de Under age fee zijn gewoon in de reissom meegenomen. Rot geld, dat wel, maar ingecalculeerd. Ik heb mijn rijbewijs al sinds juli 2012 dus dat zal geen probleem vormen.
Om Nederland uit te gaan is geregeld via het formulier 'Toestemming voor reizen met een minderjarige naar het buitenland' van het Ministerie van veiligheid en justitie. Daar zit het dus wel goed.
De vraag was dus echt wat voor problemen we kunnen tegenkomen in de USA bij Immigration. Dat ik volwassen ben en mijn vriendin nog minderjarig maakt het inderdaad niet makkelijker. Als er vreemde vragen komen van de immigration officer, tja, dan beantwoorden we ze maar. Vooral de vraag of mensen ervaring hadden omdat we bepaalde formulieren moesten hebben van te voren.
Moeten we met zijn 3en (Ik, vriendin en die vriend), met 2en (vriendin en ik) of allemaal apart naar de Immigration Officer? Met mijn ouders en broertje in 2014 mochten we allemaal gezamenlijk. Maar weet niet of dat is omdat het gezinsverband is of groepsverband.
Regels omtrent alcohol, seks en autohuur ken ik goed. De kosten voor de Under age fee zijn gewoon in de reissom meegenomen. Rot geld, dat wel, maar ingecalculeerd. Ik heb mijn rijbewijs al sinds juli 2012 dus dat zal geen probleem vormen.
Re: reizen naar de USA met een minderjarige
Je hebt wel een heel jonge vriendin! Maar volgens de x/2 + 7 regel kan het net (niet)....Simonrio schreef: Ik ben 21 in augustus en al twee maal in de USA geweest in 2014. Mijn vriendin is 17 en nog nooit in de USA geweest.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Berichten: 13785
- Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Locatie: Macisvenda, Spanje
- Contacteer:
Re: reizen naar de USA met een minderjarige
Keer 2 +7? Mijn man is ruim 8 jaar ouder dan ik 
- Simonrio
- Amerikafan
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 16 mar 2015, 23:33
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Locatie: Dordrecht
Re: reizen naar de USA met een minderjarige
3,5 jaar verschil. Ik vind het meevallen en in het dagelijks leven merken wij nauwelijks het verschil. Maar daar ging de vraag niet over.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Berichten: 13785
- Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Locatie: Macisvenda, Spanje
- Contacteer:
Re: reizen naar de USA met een minderjarige
Ik vind het ook niet schokkend hoor, wij zijn in ons gezin wel erger gewend
Het punt is alleen dat minderjarig-meerderjarig in de USA weleens anders benaderd kan worden dan hier in Europa.
- Simonrio
- Amerikafan
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 16 mar 2015, 23:33
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Locatie: Dordrecht
Re: reizen naar de USA met een minderjarige
Dat ben ik mij bewust. Het is niet zo dat we ermee te koop gaan lopen in de USA hoor. 
- Simonrio
- Amerikafan
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 16 mar 2015, 23:33
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Locatie: Dordrecht
Re: reizen naar de USA met een minderjarige
Verder niemand ervaring of advies over deze kwestie?
Re: reizen naar de USA met een minderjarige
Het is ook algemeen bekend dat jongens later volwassen zijn dan meiden...Simonrio schreef:3,5 jaar verschil. Ik vind het meevallen en in het dagelijks leven merken wij nauwelijks het verschil. Maar daar ging de vraag niet over.
Re: reizen naar de USA met een minderjarige
Je zou ook kunnen zeggen dat je vriend de vriend van je vriendin is, dan is het verschil kleiner (al zie ik zelf weinig problemen). Als je niet vermeld dat je een koppel bent is de kans volgens mij heel reëel dat er niet eens naar gevraagd wordt. Ze zullen wel vaker vriendengroepen zien passeren denk ik dan. Ga gewoon met z'n drieën naar de officer en als men zegt apart te gaan ga je alle drie apart.
Tarieven voor auto huren onder 25 hoeven niet altijd onoverkomelijk te zijn. Bij SIXT (als die voldoen aan je reis eisen) betaal je max 100 dollar per huur. Bij de grote is het meestal wel duurder.
Tarieven voor auto huren onder 25 hoeven niet altijd onoverkomelijk te zijn. Bij SIXT (als die voldoen aan je reis eisen) betaal je max 100 dollar per huur. Bij de grote is het meestal wel duurder.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 173 Reacties
- 144646 Weergaves
-
Laatste bericht door Stan.Gobien
-
- 86 Reacties
- 48802 Weergaves
-
Laatste bericht door goldenhills
-
- 1 Reacties
- 1009 Weergaves
-
Laatste bericht door harryh