Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Esta spoedvraag

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Essiej
Amerikafan

Esta spoedvraag

Bericht door Essiej »

Afbeelding

Een vriendin van mij vertrekt deze week naar USA voor vakantie. Maar een half uur geleden kreeg ze deze email.

Ze heeft geen idee wat er aan de hand is, ze zegt dat ze niet kan inloggen maar als ze op de link klikt dat hij is ingetrokken. Er staat dus ook geen denied ofzo. Heeft iemand een idee wat er gebeurd kan zijn?
Afbeelding

An official Tucsonian, (and now an official Phoenician too)
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Esta spoedvraag

Bericht door Marcopstal »

Denied kan je enkel krijgen bij een nieuwe aanvraag.

Hier gaat het blijkbaar om een eerder toegekende ESTA die werd ingetrokken. (revocation)
Jammer genoeg kan dit en is men je geen uitleg verschuldigd.

Optie 1: proberen een nieuwe ESTA aan te vragen, kans op success is klein.

Optie 2: visum aanvragen, maar dat zal niet lukken in enkele dagen
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Als die esta echt ingetrokken is dan kan je vriendin niet naar Amerika met diezelfde esta. Ze kan het op goed geluk proberen maar de kans is groot dat ze bij aankomst geweigerd wordt en teruggestuurd. Of ze mag het vliegtuig niet in.
Essiej
Amerikafan

Bericht door Essiej »

Bizar dit, ze gaat maandag proberen naar het consulaat te gaan ( al vermoed ik dat die haar niet binnenlaten, niet geschoten is altijd mis).

Ze probeert al de hele tijd een nieuwe aan te vragen, maar elke keer als ze haar paspoort nummer in voert zegt het dat ze geen nieuwe mag aanvragen.

Echt heel raar, als ze geen nieuwe zou mogen zou die toch denied zeggen als ze het al had aangevraagd is wat ik denk?

Dank jullie wel voor jullie input trouwens, ik voel heel erg met haar mee.
Afbeelding

meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

wat gebeurt er als ze niet op de link klikt, maar gewoon via de ESTA site haar status controleert?
Ik zie hier niet staat dat ze nu niet meer mag, al zal dat wellicht wel de reden van de mail zijn (gelukkig kreeg ze een mail! dat gebeurt schijnbaar niet altijd) ... maar ik zou het toch zelf eerst willen zien ....
Wens haar maar sterkte van ons!!! balen dit soort dingen zo vlak op je vertrek .... :shock:
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Essiej
Amerikafan

Bericht door Essiej »

Thanks ! En ja er staat dus revoked, vrees het ergste voor haar. Zo bizar, want heeft geen strafblad oid...
Afbeelding

meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

een paar maanden terug was er hier een draadje over ... iemand die het toevallig nog even checkte en er zo pas achter kwam ..... te laat om iets te regelen voor zijn vlucht ... ook zonder duidelijke reden ... horror ...!!
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
lynn
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door lynn »

Ik snap uberhaupt niet dat zoiets maar kan. Hoor wel vaker dat mensen geweigerd worden. Wij vertrekken in maart weer naar de usa, en dit is dus t enige waar ik altijd zooo zenuwachtig van wordt!
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Kan dit te maken hebben met een bezoek aan een van de landen waar ze nu restricties voor hebben?
Essiej
Amerikafan

Bericht door Essiej »

Zit op telefoon en kan de quote knop niet vinden. Maar inderdaad, dat ze haar op een zaterdag zo maar een mailtje sturen met revoked en dat ze niks kan doen, niet eens bellen. Terwijl alles is betaald. En ze maandag zou vertrekken.

Nieuwenoord: ze is de afgelopen jaren alleen maar in USA geweest. En altijd netjes op tijd vertrokken ook.

Ik begin zelf te denken dat het identity theft is oid.
Afbeelding

nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Wat een nachtmerrie ...
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Hoogstwaarschijnlijk zal ze zelfs nooit kunnen te weten komen waarom dit is gebeurd. Men is immers geen uitleg verschuldigd.

Er is vrees ik helemaal niets aan te doen. Het komt toch wel af en toe voor dat dit gebeurd helaas. De situatie inzake terrorisme doet er ongetwijfeld geen goed aan.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Inderdaad, wat een nachtmerrie :shock:
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Marcopstal schreef:Hoogstwaarschijnlijk zal ze zelfs nooit kunnen te weten komen waarom dit is gebeurd. Men is immers geen uitleg verschuldigd.
ja, maar dat is wel superfrustrerend ......
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
moon29
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Wat een horror scenario!!
Sterkte voor je vriendin!

Aan de ervaringsdeskundigen hier: is het verstandig je Esta (zeer) ruim voor je reis aan te vragen, of juist heel kort van te voren? Of maakt dat allemaal geen verschil in de kans op dit soort horror scenario's?
Wij gaan in juli en onze huidige Esta verloopt ergens in april of mei a.s.
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Ik vraag een nieuwe ESTA altijd zo laat mogelijk aan ... lees ca 2 weken van tevoren .... dan geldt hij lekker lang .... dit horrorscenario kun je schijnbaar niet voor zijn ....
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Altijd zo ver mogelijk van te voren. Dan heb je wat tijd om evt een visum te regelen, dat weegt op tegen die paar dollar 'besparen' door het zo laat mogelijk te doen.

Ik had vorig jaar eenzelfde schrikmoment. Bij het inchecken vertelde de incheckapparaat dat ik naar de incheckbalie moest. Daar vertelde de jongedame dat mijn esta ingetrokken was. Kleine hartaanval later, mijn printje van de esta en wat getik later kreeg ik toch mijn boardingpas.
Wat dat nu was...
Texassim
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door Texassim »

jeetje dat is schrikken zeg....wil je nog laten weten hoe dit afloopt cq wat je kunt doen als je zoiets overkomt?
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Who can I contact if I think my ESTA was revoked in error?
Travelers with imminent travel may go to the CBP website at http://www.cbp.gov. If a traveler needs to speak to someone immediately, they may contact the CBP Information Center.
CPB phone# International Callers (202) 325-8000. Dit kan kosten want de wachttijden zijn lang.
Ik heb eens een vraag ge-emailed en het - nietszeggende - antwoord kwam drie maanden later.

Inderdaad heb je door ESTA langer tevoren aan te vragen ruimte om een visum aan te vragen. Maar het helpt niet wanneer de ESTA wordt goedgekeurd en dan opeens om onduidelijk redenen wordt ingetrokken. Dat kan gebeuren als je al op Schiphol staat om in te checken.
Ik hoop dat betrokkenen een verz. had mbt. cancellation en dat die uitbetaalt in dergelijke situaties. Indien niet, dan moet er wellicht een aktie-groep komen die dit voorstelt.
Essiej
Amerikafan

Bericht door Essiej »

Ik hou jullie zeker op de hoogte, ze is vanmiddag naar het consulaat gegaan, uiteraard geen antwoord gehad behalve het vage antwoord dat ze een afspraak kan maken voor een visum, b2 denk ik.

En thanks USInsider, dat nummer heb ik haar gegeven. Hopelijk kunnen die wat meer info geven.

Ze heeft haar vlucht ondertussen gemist.
Afbeelding

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer