Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaringen gezocht: met een dreumes van 1 jaar en 9 maanden naar ZW

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
marleen83
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Ervaringen gezocht: met een dreumes van 1 jaar en 9 maanden naar ZW

Bericht door marleen83 »

Wij zitten met een behoorlijk dilemma, wij zouden graag komende zomer naar het zuid westen willen, mede om vrienden te bezoeken die daar wonen. Wij zijn meerdere malen in amerika geweest maar yellowstone nog niet gezien en hebben daarom als idee:
- 25 juli tot 3 aug SFO met uitstapjes (bij vrienden)
- 3 aug - 7 aug lake tahoe
- 7 aug - 10 aug rit van lake tahoe naar Yellowstone
- 10 aug - 15 aug Yellowstone
- 15 aug - 17 aug rit naar Denver en weer naar huis vliegen

Volgens mij een rustig schema, waarbij we motels boeken met zwembad zodat onze zoon daar lol aan beleefd (en wandelen, strand bezoeken etc.) maar ik zie ook wel op tegen inpakken, uitpakken, verder reizen met een kleine dreumes... Andere jaren hebben wij dat altijd probleemloos gedaan.
Iemand ervaring? Op zich zie ik niet erg tegen de vlucht op, maar misschien onderschat ik dat? Nou ja, iedere ervaring, positief of negatief is mooi meegenomen! O en praktische tips, campingbedje, kinderstoel, hoe heb je dat opgelost? Alles is te koop, maar het moet wel leuk blijven natuurlijk!

Overigens hebben we tijdens onze vorige reis yosemite, zion, bryce, horshoeband, antilopecanyon, grand canyon, las vegas, arches, moab, los angeles en ik vergeet vast nog meer gezien, dus tips mbt de route zijn welkom, maar dan op de route zoals hierboven omschreven.
hemmie
Amerika-expert

Re: Ervaringen gezocht: met een dreumes van 1 jaar en 9 maanden naar ZW

Bericht door hemmie »

Wij reizen al jaren met jonge kinderen, ook wel reizen waarbij we na 1of 2 nachten weer verder trekken, en dat gaat echt prima. Natuurlijk kost alles iets meer tijd, maar zeker met maar 1 kind valt dat wel te overzien. Je kunt sowieso toch al minder doen op een dag dan zonder kinderen.

Wij reizen al 9 jaar rond met een onverwoestbaar Deryan bedje, jongste ligt er nu in, en na deze maand zal het dan echt voorbij zijn denk ik. Bedje past makkelijk in een koffer en is niet zwaar. Alle restaurants in de VS hebben wel een kinderstoel volgens mij, daar hoef je je niet druk om te maken. Autostoel kun je meenemen of huren. Of hier kopen, maar dat vind ik persoonlijk de minste optie, omdat je hem dan niet meteen hebt op het vliegveld.
Terug in Texas!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je zou wat minder tijd voor Lake Tahoe of de rit naar Yellowstone kunnen nemen en dan tussen Yellowstone en Denver via South Dakota kunnen rijden. Ik mis Grand Teton, is dat bewust?
Ik zou niet te veel opzien tegen het in- en uitpakken, dat zal wel meevallen en daar word je ook steeds handiger in. Maar anders is een camper natuurlijk ook een optie.
Tussen SF en Lake Tahoe vonden wij de ca49 een leuke route (zie ons 2006-verslag). Het is ook leuk om via een van de passen te rijden zoals de Sonora Pass of de Ebbetts Pass. Bij die laatste is een bezoek aan Calaveras Big Trees SP misschien een idee. Zie daarvoor ons 2013-verslag.
Voor de rit van Lake Tahoe naar Yellwostone kun je ons 2008-verlsag eens bekijken.

Marianne
monster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door monster »

Onze dochter was 21 maanden toen we met haar voor het eerst naar de USA gingen, ook het gebied van Denver / Yellowstone/ Grand Teton ed. Haar eigen autostoeltje meegenomen in het vliegtuig (vooraf aangevraagd) want deze kon in de slaapstand, heerlijk! Voor onderweg wat kleine kadootjes meegenomen, waarmee ze lekker zoet was. Verder heeft ze nog zo'n 5 uurtjes geslapen. Wij hebben dus wel een eigen stoel voor haar geboekt.

Het bedje hebben wij bij de Wallmart gekocht; gewoon omdat we dit fris vonden. De kosten waren ca 60 dollar, beddengoed van thuis mee met een slaapzakje. We wilden het bedje eigenlijk achterlaten, maar uiteindelijk konden we m gewoon meenemen zonder extra kosten. Vooraf hebben wij toen bij onze overnachtingsadressen gevraagd of we een bedje konden huren, maar dit kon niet overal, vandaar onze keus om m te kopen.
Wij hadden eerst voor onze eerdere reizen met haar ook een Deryan tent/bedje gekocht, maar hier wilde ze absoluut niet in slapen, ook niet nadat ze er thuis al in had gespeeld..... Wel heel praktisch om mee te nemen en op te zetten / in te pakken, dus wellicht eerst in NL uitproberen?

Ter plaatse hadden wij reisdagen van max. 4 uur in de auto ( maar ook kortere dagen) en dat ging prima. In de ochtend na t ontbijt twee uurtjes rijden, ergens stoppen voor een picknick / boodschapje / speeltuintje / parkje en dan weer verder en meestal sliep ze dan nog een uurtje of twee in de auto. Heerlijk rustig reizen zo!

Voor echte lange wandelingen, die niet geasfalteerd waren, hebben we een goede outdoor rugdrager aangeschaft van Nomad. Zo konden we toch wandelen en zij had het beste uitzicht van ons alledrie.

Het in en uitpakken viel ons erg mee, eigenlijk niet veel erger dan anders.... oke behalve je bedje en je buggy. Als je evt. nog speciale voeding hebt, kun je dit meenemen, maar anders kun je je potjes ( of eet je kindje al mee?) en luiers ed allemaal daar aanschaffen.

Wij reizen met onze dochter sinds ze 9 maanden oud was en ze is nu 7, altijd prima verlopen. Als je er zelf relaxed onder bent, komt het allemaal goed. Je zult iets meer moeten plannen ivm slaaptijden en maaltijden, maar wat ons betreft geen enkel probleem.

Veel plezier met plannen!
http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
bennov
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door bennov »

Hoi,

Wij zijn nu 2x keer naar Amerika geweest met onze kinderen. D.w.z, de eerste keer alleen met onze dochter van toen 20 maanden (auto + hotels) en de 2e keer met onze dochter die toen bijna 4 was en onze zoon van toen bijna 1,5. De laatste keer was met de camper. Beide keren is ons echt super bevallen, kinderen waren heel relaxed.......alles is eigenlijk zo goed bevallen dat ik gewoon dit jaar weer graag wil (als de situatie het toelaat). Ze vonden het vliegen super spannend/leuk en ook bij het rondreizen nagenoeg geen problemen. Soms hadden ze gewoon echt geen zin in autoreizen, dan maar iets vaker stoppen en wat leuks met ze doen (speeltuin, picknick etc) en dan weer verder.

Alle keren hebben wij voor de kids een aparte stoel in het vliegtuig geboekt. Niet goedkoop, maar wij vonden het ideaal. De tip over kado'tjes meenemen hebben wij ook toegepast: :thumbup: Echt een goede tip. Voor de wandelingen hadden we een draagzak bij ons. En inderdaad geregeld gestopt bij een speeltuin/speelpark. De 1e keer (dat was het Noordwesten en een deel Canada) kwamen we ze om de haverklap tegen. De 2e keer was het iets beter zoeken en hebben we dus ook vaak de visitor centers van de stadjes waar we doorkwamen/langskwamen gevraagd naar speeltuinen. Zo zijn we op zeer mooie plekjes voor de kids terechtgekomen (de mensen die daar werken hebben vaak ook (klein)kinderen (of een collega met (klein)kinderen) en die weten vaak de mooie playgrounds wel te vinden).

Ook probeerden wij vaak te rijden tijdens het slaapje van de kids. Vergt een beetje planning, maar was voor ons ideaal. Zo eindigden we bv vaak op de dag vlak bij hetgeen we de volgende dag wilden bezoeken. Dan konden we daar vroeg naar toe, zonder eerst een stuk te moeten rijden, en gingen we na de lunch rijden richting de volgende bestemming.

Campingbedje:
1e keer hadden we een Deryan tentje bij ons, werkte perfect voor mijn dochter. Thuis een paar keer geoefend zodat ze kon wennen. Past goed in de koffer
2e keer hadden we een Baby Bjorn Light reisbedje bij ons, voor ons zoontje. Die wilde nl. absoluut niet in een Deryan tentje. Thuis geprobeerd, maar dat was geen succes. Daarom de Baby Bjorn Light gekocht, die paste nl. precies in onze koffer. Daarmee was de helft van 1 koffer gevuld, maar dat was bij de Deryan enigszins hetzelfde. In de Baby Bjorn sliep hij heerlijk.

Autostoeltje:
1e keer hebben we het stoeltje gekocht bij de Walmart. Vooraf goed uitzoeken welke je wilt, eventueel alvast kopen en bij de dichtstbijzijnde walmart laten bezorgen. Dan staat hij al klaar voor je. Onze belangrijkste eis was dat deze in een slaapstand kon, zodat ze lekker kon slapen tijdens het reizen.
2e keer hebben we de eerste dagen nog een auto gehuurd en daarbij de autostoeltjes gehuurd. Dat is ons niet echt goed bevallen: niet helemaal schoon, geen ligstand. Gelukkig was dat voor een paar dagen, want toen we de auto omruilden voor de camper hebben we 2 stoeltjes gekocht.
Volgende keer koop ik ze weer daar. Ik heb nl. een zin om ze mee te slepen tijdens de vliegreis (heb al genoeg bij me, met 2 kids, rugtas, wat spulletjes voor de kids etc etc.). Uiteindelijk laten we ze dan daar achter (geven ze aan de medewerker van het aflevercenter van de huurauto).

Geniet ervan! Ik vond beide reizen samen met de kids misschien nog wel ietsje mooier dan de reis die mijn vrouw en ik samen door Amerika hebben gemaakt (al waren ze allemaal wel geweldig hoor).
ONYX666
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door ONYX666 »

onze eerste keer met kinderen naar het zuidwesten was toen de jongste 9 maanden en de oudste 2 1/2 was.

Wij hadden een camper waar we campingbedje snachts (en smiddags) ergens in een gangpad zetten.
Tijdens rijden in autostoeltje aan tafel, dan konden ze spelletje of iets anders doen (filmpje kijken)

Wat ik me nog herinner is dat het vervelend was op campings met grint/zand ondergrond, omdat de jongste nog niet kon lopen.

Verder alles goed gegaan. Wandelingen met ruggedrager gedaan (zowel jongste als oudste)

Wat wel vervelend was dat de jongste tandjes kreeg en we dus allemaal in dezelfde ruimte sliepen. Dus wel wat slaaptekort gehad :)
Ronald46
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door Ronald46 »

monster schreef: Als je er zelf relaxed onder bent, komt het allemaal goed.
Ik denk het allerbelangrijkste :) Met een camper vonden wij het met een net 3-jarige echt geen probleem. Ook het vliegen ging prima, gewoon zorgen voor vertier, filmpjes, etc. Zelf releaxed blijven en voldoende rustmomenten inbouwen. Onze dame sliep met gemak in haar stoeltje in de camper om vervolgens weer lekker aan tafel te spelen (in haar stoel in de gordels).

We doen het dit jaar weer, dan is ze bijna 5. Zal zeker goed komen, ze heeft er nu al zin in :)
2011: rondreis West-USA
2014: Chicago - LA
2016 (to go): Chicago - Seattle

Reisblog: http://familiehalmagoesusa.blogspot.com
marleen83
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door marleen83 »

Bedankt voor alle reacties, leuk om te lezen wat ieder zijn ervaring is. We hebben besloten dat we graag een stoel willen reserveren voor ons zoontje en dat het hoogseizoen dan niet aantrekkelijk is. Het maakt dan ook niet uit om nog even te wachten en gaan als hij twee is in het voorjaar. Het gaat er zeker van komen, maar deze zomer wordt het toch Europa. Nogmaals bedankt!!
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Het maakt dan ook niet uit om nog even te wachten en gaan als hij twee is in het voorjaar
Hou er rekening mee dat niet alle plekken in het zuidwesten in het voorjaar heel makkelijk bereisbaar zijn. Maargoed dat zie je over een jaar of wat dan weer wel...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer