Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
reisadvies san francisco roadtrip las vegas november
reisadvies san francisco roadtrip las vegas november
Hi!
Wij rijden eind november van San franciso naar Las Vegas , we zijn al eerder eens via de Tioga pas geweest in de zomer maar zag dat deze
nu dicht is ivm sneeuw.
Wie weet een mooie route ? willen liever niet via snelwegen (barstow).
alvast bedankt!
Wij rijden eind november van San franciso naar Las Vegas , we zijn al eerder eens via de Tioga pas geweest in de zomer maar zag dat deze
nu dicht is ivm sneeuw.
Wie weet een mooie route ? willen liever niet via snelwegen (barstow).
alvast bedankt!
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Re: reisadvies san francisco roadtrip las vegas november
In de winter is er niet "echt" een mooie route. De kotste route via Barstow en de Interstate kost je 8 uur.
Door de Central Valley rijden is saai.
Je kan via de US 88 doorgaans wel de sierra's over, dat kost je theoretisch een 2,5 uur meer tijd. Het addertje onder het gras is dat als je door de bergen gaat het weer zeer bepalend kan zijn. de ene moment is alles goed, de volgende moment begint het te sneeuwen en dan zijn op bepaalde wegen sneeuwkettingen verplicht. (bij huurauto's krijg je die niet, meer nog men verbiedt het gebruik in de contracten)
Door de Central Valley rijden is saai.
Je kan via de US 88 doorgaans wel de sierra's over, dat kost je theoretisch een 2,5 uur meer tijd. Het addertje onder het gras is dat als je door de bergen gaat het weer zeer bepalend kan zijn. de ene moment is alles goed, de volgende moment begint het te sneeuwen en dan zijn op bepaalde wegen sneeuwkettingen verplicht. (bij huurauto's krijg je die niet, meer nog men verbiedt het gebruik in de contracten)
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Hoeveel dagen heb je ervoor?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
De saaie route is onderlangs. Dan ontkom je tussen Fresno en Bakersfield iig niet aan snelweg of een vrij saaie B-weg die evenwijdig loopt. Als je die route moet nemen zou je beter toch gewoon de saaie 5 kunnen nemen.
Bovenlangs kan je via Lake Tahoe rijden of inderdaad via de US88 (carson pass). Ik neem aan dat je de hotels tussen SF en Vegas niet vooraf boekt? Anders zou je deze site in de gaten kunnen houden. Staan alle passen en wegen op en is vrij actueel: http://www.monolake.org/today/roads
De Carson pas proberen ze in ieder geval open te houden itt de andere passen. Maar zoals hierboven ook al aangegeven wordt kan het weer snel omslaan en dan moet je zelf beslissen hoe of wat je over sneeuwkettingen denkt.
Bovenlangs kan je via Lake Tahoe rijden of inderdaad via de US88 (carson pass). Ik neem aan dat je de hotels tussen SF en Vegas niet vooraf boekt? Anders zou je deze site in de gaten kunnen houden. Staan alle passen en wegen op en is vrij actueel: http://www.monolake.org/today/roads
De Carson pas proberen ze in ieder geval open te houden itt de andere passen. Maar zoals hierboven ook al aangegeven wordt kan het weer snel omslaan en dan moet je zelf beslissen hoe of wat je over sneeuwkettingen denkt.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De Tioga Pass is als ik het goed begrijp nog niet definitief gesloten voor de winter, dus hou het in de gaten. Zie daarvoor www.nps.gov/yose. Kijk op http://www.dot.ca.gov/cgi-bin/roads.cgi voor andere wegen in Californië. Als de Sonora Pass open is (de ca108) is dat een mooi alternatief, en anders kun je de ca88 nemen.
Marianne
Marianne
bedankt voor de reacties!
Heb een familie lid gesproken deze gaan we bezoeken met thanksgiving en die kwam ook met of via lake tahoe de 395(stukje langer)
of de 101 (uurtje langer dan de 5 en 99). En aangezien ik de 29e nov ga rijden de 5 en de 99 vermijden door het thanksgiving weekend kunnen
deze 4 uur zeeeer zeker richting de 8 uur gaan alles staat vast dan door de drukte.
Zijn nu aan het kijken of de lake tahoe route en de sneeuw proberen in de gaten te houden of de wat saaiere route maar dan vanaf Bakersfield
de route 66 deels en de Mojave reserve te doen die hebben we ook nog niet gezien.
Heb een familie lid gesproken deze gaan we bezoeken met thanksgiving en die kwam ook met of via lake tahoe de 395(stukje langer)
of de 101 (uurtje langer dan de 5 en 99). En aangezien ik de 29e nov ga rijden de 5 en de 99 vermijden door het thanksgiving weekend kunnen
deze 4 uur zeeeer zeker richting de 8 uur gaan alles staat vast dan door de drukte.
Zijn nu aan het kijken of de lake tahoe route en de sneeuw proberen in de gaten te houden of de wat saaiere route maar dan vanaf Bakersfield
de route 66 deels en de Mojave reserve te doen die hebben we ook nog niet gezien.
o ja heb 1 overnachting voor de rit gepland de 30e heb ik een meeting in Vegas
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Waarom vlieg je niet naar Vegas?
hoi was goedkoper 1x autohuur en benzine kosten dan 2 pers vlucht en extra bagage kosten en dan in San fran los auto en vegas los auto
En vinden t ook altijd wel leuk tijdens het rondrijden wat dingen te zien
En vinden t ook altijd wel leuk tijdens het rondrijden wat dingen te zien
2007 LA en Houston
2009 Roadtrip Florida en Vegas
2010 New york city
2010 roadtrip California en Vegas
2011 Vegas groepreis
2011 Roadtrip midwest usa
2012 Vegas - roadtrip Florida Keys
2013 Florida - roadtrip New england
2015 roadtrip San från - Vegas
2009 Roadtrip Florida en Vegas
2010 New york city
2010 roadtrip California en Vegas
2011 Vegas groepreis
2011 Roadtrip midwest usa
2012 Vegas - roadtrip Florida Keys
2013 Florida - roadtrip New england
2015 roadtrip San från - Vegas
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ja, met 2 personen zal rijden inderdaad goedkoper zijn. Ik zou eerder de 101 kiezen dan via Lake Tahoe, want ook op de 395 kan je nog weleens last van sneeuw krijgen. In de Mojave Desert is de loop via het Kelso Train Depot best leuk om te doen.
Ik zou overnachten in Pismo Beach en lekker de tijd nemen dus voor Highway 101 en dan de volgende dag naar Las Vegas, pittige ritje, maar goed te doen.
(Nah, ja, ik vind alles goed te doen, wij rijden gerust in 2 dagen van Zuid-Spanje naar Nederland en onlangs zelf in één ruk van 18 uur).
Ik zou overnachten in Pismo Beach en lekker de tijd nemen dus voor Highway 101 en dan de volgende dag naar Las Vegas, pittige ritje, maar goed te doen.
(Nah, ja, ik vind alles goed te doen, wij rijden gerust in 2 dagen van Zuid-Spanje naar Nederland en onlangs zelf in één ruk van 18 uur).
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 26181 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 20 Reacties