Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis advies!

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
VinMor
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Reis advies!

Bericht door VinMor »

Ik wil in een maand of 6 weer, mijn 10de, Amerika reis gaan boeken.
Deze moet alleen net even beetje groter worden dan mijn reizen die ik(wij) gehad hebben.
Waarschijnlijk de laatste keer dat we nog geen ouders zijn, dus hebben nog net even meer tijd, en budget, om lekker gek te doen.

Nu planning: 5 weken lekker rondrijden, begin San Francisco einde in.....(willen ook naar texas gaan) of natuurlijk andersom ook een mogelijkheid!

Nu dus een aantal vragen mbt informatie waar ikzelf nog nooit op de hoogte over was:

1) Welke periode is het beste, rekeninghouders met weer EN prijzen. Eerste keer dat we buiten schoolperiode kunnen
2) Welke route zouden jullie doen(ben zelf erg gevoelig voor continue naar de commerciële steden te gaan, waardoor ik vast dingen mis die ik zeker moet zien). We willen in ieder geval Sequoia NP zien en Grand Canyon.
3) Camper of auto/hotels? (ik snap, erg persoonlijk, maar sta open voor nieuwe dingen(camper dus))
4) Wie heeft er ervaring met het boeken van hotels in het land zelf? Dus stel: eerste de beste Best Buy, printer kopen en dan gewoon van dag op dag bekijken wat je wil gaan doen? (heb je trouwens nog wel een reservering op papier nodig, is een smartphone bewijs ook meer dan voldoende?)

Dit zijn momenteel even de vragen die ik heb, waar ik zelf geen antwoord op kan geven(wel vermoeden soms, haha!) dus hoop dat jullie hierin willen mengen?!

Mvg
2007: Miami/Orlando • 2009: West Coast(SFO, LA, LAS)
2009: New York • 2010: New York, Philadelphia, Washington
2011: Miami • 2011: Las Vegas • 2013: Orlando
2015: New Yok • 2015: Las Vegas
jetusa
Amerikakenner

Re: Reis advies!

Bericht door jetusa »

Mag ik je bericht nogal vaag vinden?

Laat ik bij het begin beginnen:
Wil je binnen nu en 6 maanden boeken of binnen nu en 6 maanden vertrekken?

Je wilt in SF beginnen of eindigen en naar Texas. Gezien je opmerking over Sequoia en Grand Canyon lijkt het erop dat je in de zuid-west hoek wilt reizen? Klopt dat? Want er zijn natuurlijk meerdere wegen die leiden naar Rome en dan wordt de vraag "welke periode is het beste" zo lastig te beantwoorden.

Wil je er een one-way reis van maken of heb je ook idee om terug te keren naar beginpunt? Misschien alvast eens onderzoeken wat de kosten van one-way is voor auto en/of camper tussen de 2 plaatsen die je ergens in je achterhoofd hebt (ik kan me niet voorstellen dat je helemaal blanco in het plan staat).
Er zijn in voor/najaar ook camper ophaal/wegbreng acties vanaf de fabriek naar diverse verhuurstation of terug van ene verhuur naar andere verhuurstation. Misschien zit daar iets bij.

De voors en tegens van auto/camper zijn onlangs nog uitgebreid hier of op het usa4all forum besproken.

Hotels kun je onderweg boeken (en annuleren, mits de voorwaarden in acht genomen), gewoon vanaf je mobiel, alle bekende bookingsites hebben daar apps voor ontwikkeld. Werkt in Amerika (en Canada) uitstekend (in tegenstelling tot Europa). Je krijgt een bevestiging per email en dat is voldoende, hoef je geen printer voor te hebben.
Leuke anekdote om aan te tonen hoe goed het werkt: wij zochten in een plaats naar een hotel, na bij 3 hotels gestopt te zijn die vol waren en de mededeling te krijgen dat het erg busy was in town, had mijn man opeens het idee om op expedia/booking te kijken. In de betreffende plaats was nog 1 kamer beschikbaar, aan de andere kant van town, om te voorkomen dat we daar net naast zouden grijpen, heeft hij die kamer online geboekt. Ik vond het wat overdreven, met 5/10 minuten zouden we er voor de deur staan. Maar ach. Komen we in het hotel, staat er iemand voor mij aan de balie en een balie-dame die in raadsels naar haar scherm staat te kijken en na een minuut of wat tegen de klant zegt: ik snap er echt niets van, zojuist was er nog 1 kamer vrij en nu probeer ik hem in te boeken en lukt het niet. Terwijl zij aan de balie die klant die kamer verkocht, hadden wij hem online ingepikt. Oeps.
Christian
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Christian »

Het is inderdaad erg ruim wat de mogelijkheden zijn.
Wellicht eerst zelf een globale trip maken zodat andere daar aanvullingen op kunnen geven.

Wij vinden juni of september altijd wel een fijne tijd om te gaan. Net buiten het seizoen, maar wel al lekker warm genoeg.
Door omstandigheden vertrekken wij deze keer over een paar weken o.a. naar Texas, Louisiana, en Mississippi. Hebben we wel weer Black Friday :D :D
Qua prijzen is buiten het seizoen altijd beter dan in het seizoen, maar dat is logisch. Ook voor de drukte ter plaatsen is het beter om buiten het seizoen te gaan.
Wij zullen niet snel met een camper gaan. Gewoon omdat het veel lomper rijden is en zeker in de grote steden niet makkelijk is met parkeren etc.
Wij gaan met een midsize suv lekker in hotels slapen. We kiezen voor deze auto omdat dan de koffers makkelijk achterin passen en niet in het zicht liggen. Aangezien je vaak onderweg nog wat bezichtigingen doet. Deze hotels hoeven niet heel luxe te zijn als ze maar fatsoenlijk zijn. Wij zoeken voornamelijk op Best Westerns en hebben daar een pasje voor zodat je punten spaart en vervolgens een keer gratis kan slapen en of voorrang hebt op upgrades indien overboekt bijv.. Dit werkt prima. Andere hotel ketens hebben dit ook, dus daar kun je evt nog in kiezen. Meestal boeken wij alleen het eerste hotel, maar de afgelopen twee keer ook niet eens. Bij de douane vragen ze vaak je verblijf plaats, dus schrijf ik een adres op van een hotel waar we waarschijnlijk gaan slapen, maar dat is dan nog niet zeker.
Indien we toe zijn om een hotel te zoeken voor die dag zoeken we er een uit in de TomTom en rijden er dan heen. Soms heb ik al een aantal BW hotels als favoriet in de TomTom gezet, maar er zijn ook bestandjes voor je tomtom waar ze allemaal in staan. Vaak hebben ze gratis wifi en checken we de prijs via een app of website als we vlak naast het gebouw geparkeerd staan en gaan dan naar binnen om te zien wat zij doen met de prijs. Meestal matchen ze die prijs en hoef je die app niet eens te gebruiken om te boeken. Maar een printer is niet meer nodig. Als je geboekt heb via een app of website, dan is je naam genoeg. En neem aan dat je die uit je hoofd kent :thumbup:
VinMor
Amerikafan

Bericht door VinMor »

jetusa schreef:Mag ik je bericht nogal vaag vinden?

Laat ik bij het begin beginnen:
Wil je binnen nu en 6 maanden boeken of binnen nu en 6 maanden vertrekken?
Het gaat echt om het boeken! Dit jaar al 2 keer geweest, dus even rustig aan doen :)
jetusa schreef: Je wilt in SF beginnen of eindigen en naar Texas. Gezien je opmerking over Sequoia en Grand Canyon lijkt het erop dat je in de zuid-west hoek wilt reizen? Klopt dat? Want er zijn natuurlijk meerdere wegen die leiden naar Rome en dan wordt de vraag "welke periode is het beste" zo lastig te beantwoorden.
Zuid West hoek ja, met mogelijkheid om er iets van af te wijken(zolang het maar in die 5 weken kan).
Zoek een periode: Niet koud(+20 graden) en betaalbaar :)
jetusa schreef: Wil je er een one-way reis van maken of heb je ook idee om terug te keren naar beginpunt? Misschien alvast eens onderzoeken wat de kosten van one-way is voor auto en/of camper tussen de 2 plaatsen die je ergens in je achterhoofd hebt (ik kan me niet voorstellen dat je helemaal blanco in het plan staat).
Er zijn in voor/najaar ook camper ophaal/wegbreng acties vanaf de fabriek naar diverse verhuurstation of terug van ene verhuur naar andere verhuurstation. Misschien zit daar iets bij.
One way inderdaad, dus niet terug naar beginpunt. Kosten daarvoor met autohuur hou ik in gedachten, is niet leading in keuzes.
Helemaal blank niet nee: San Francisco, Sequoia, Grand Canyon en Yosemite is wat ik sowieso wil meepakken. Verder wel helemaal blanco en open voor jullie inbreng :)

jetusa schreef: De voors en tegens van auto/camper zijn onlangs nog uitgebreid hier of op het usa4all forum besproken.

Hotels kun je onderweg boeken (en annuleren, mits de voorwaarden in acht genomen), gewoon vanaf je mobiel, alle bekende bookingsites hebben daar apps voor ontwikkeld. Werkt in Amerika (en Canada) uitstekend (in tegenstelling tot Europa). Je krijgt een bevestiging per email en dat is voldoende, hoef je geen printer voor te hebben.
Leuke anekdote om aan te tonen hoe goed het werkt: wij zochten in een plaats naar een hotel, na bij 3 hotels gestopt te zijn die vol waren en de mededeling te krijgen dat het erg busy was in town, had mijn man opeens het idee om op expedia/booking te kijken. In de betreffende plaats was nog 1 kamer beschikbaar, aan de andere kant van town, om te voorkomen dat we daar net naast zouden grijpen, heeft hij die kamer online geboekt. Ik vond het wat overdreven, met 5/10 minuten zouden we er voor de deur staan. Maar ach. Komen we in het hotel, staat er iemand voor mij aan de balie en een balie-dame die in raadsels naar haar scherm staat te kijken en na een minuut of wat tegen de klant zegt: ik snap er echt niets van, zojuist was er nog 1 kamer vrij en nu probeer ik hem in te boeken en lukt het niet. Terwijl zij aan de balie die klant die kamer verkocht, hadden wij hem online ingepikt. Oeps.
Voorkeur gaat voor auto, maar charmes van Camper spreekt mij aan. Dan moet ik mij gaan inlezen in kampeerplekken maar ook daar was al veel informatie over op het forum :)
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Je hebt keuze genoeg. Misschien een one way San Francisco - Dallas?
Afhankelijk van de tijd van het jaar dat je gaat kun je het andersom doen waarbij je SF - Yosemite- Sequoia in de warmste tijd doet.
Voor inspiratie voor een route door Arizona - New Mexico - Texas kun je misschien ons 2014 verslag eens doorkijken (auto icm hotels/campings).
Voor Yosemite en Sequoia ons verslag van 2015. Deze laatste reis was met een camper.
Zo heb je een idee van het reizen met een camper in vergelijking met een auto.
Gast

Bericht door Gast »

Een hoop vragen voor iemand die al 10 keer in de VS is geweest :)

Waar ben je al geweest, en wil je daar nog eens heen? Maw, zijn er plaatsen tussen SF en Texas die je niet meer wilt zien? Dan kun je daar je route ook op aanpassen.

Een printer heb je echt niet nodig, zolang je je maar kunt legitimeren en een CC hebt, dan zijn ze al blij. Of je schrijft je reserveringsnummer ouderwets op een stukje papier :thumbup:
pretberg
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door pretberg »

Wat betreft boekingen voor hotels in Amerika zou ik geen printer aanschaffen.

Afgelopen vakantie een aantal x een uurtje voor inchecken in het hotel, een hotel geboekt via apps van Priceline en Booking.com, bij aankomst in hotel alleen ID en creditcard nodig niet eens een reserveringsnummer.
2012 San Francisco - San Francisco ( Zuid-West)
2014 Seattle - Seattle (via Chicago)
2015 Atlanta - Atlanta (Zuidelijke staten)
2017 Las Vegas - Las Vegas
2022 Orlando - Orlando
2025 North East USA
VinMor
Amerikafan

Bericht door VinMor »

eoms schreef:Een hoop vragen voor iemand die al 10 keer in de VS is geweest :)

Waar ben je al geweest, en wil je daar nog eens heen? Maw, zijn er plaatsen tussen SF en Texas die je niet meer wilt zien? Dan kun je daar je route ook op aanpassen.

Een printer heb je echt niet nodig, zolang je je maar kunt legitimeren en een CC hebt, dan zijn ze al blij. Of je schrijft je reserveringsnummer ouderwets op een stukje papier :thumbup:

Die vragen komen, omdat ik het deze keer echt totaal anders wil doen. Zie onder mijn bericht waar ik allemaal al geweest ben.
Ik wil juist niet het bekende doen, en dus het commerciële opzoeken, juist de dingen waar je normaal niet zo snel aan denkt.
Een reisgids openslaan kan ja, maar jullie hebben uit ervaring meestal meer leuke dingen te melden waar je per ongeluk tegen aanloopt of....noem het maar :)
VinMor
Amerikafan

Bericht door VinMor »

pretberg schreef:Wat betreft boekingen voor hotels in Amerika zou ik geen printer aanschaffen.

Afgelopen vakantie een aantal x een uurtje voor inchecken in het hotel, een hotel geboekt via apps van Priceline en Booking.com, bij aankomst in hotel alleen ID en creditcard nodig niet eens een reserveringsnummer.

Heb het bij de meeste hotels ook niet nodig gehad, wel bij een paar! Daarom dacht ik dat het misschien slim was voor het geval dat ze erom vragen :)
Maar we leven anno 2015, dus dingen op papier afdrukken lijkt me inderdaad ook niet echt een must meer
VinMor
Amerikafan

Bericht door VinMor »

Even op onderzoek uitgegaan.

Even een route in elkaar gezet:

San Fransisco
Monterey
Yosemite
Sequoia
Los Angeles
San Diego
Sonoran Desert
Organ Pipe Cactus
Tucson
Phoenix
Montezuma Castle
Meteor Crater
Painted Desert
Grand Canyon
Monument Valley
Lake Powell
Arches
Bryce Canyon
Las Vegas

In hoeveel dagen zou je dit kunnen doen, in zen-modus? :clap:
Heb bewust gekozen om grotere steden dan te combineren met NP's!

Weet iemand trouwens een goede site om de route in elkaar te zetten, aangezien google maps maar max een stuk of bestemmingen aan kan???
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Handigste is nog steeds het programma Streets and Trips. Je zou ook eens naar http://www.myscenicdrives.com/ kunnen kijken.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Christian
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Christian »

Streets en trips is niet meer te te downloaden.

Als je de maps versie van Bing gebruikt kun je op 15 punten komen. Google = 10.
Maar ik geloof als je in google maps met lagen gaat werken dat je dan wel meer punten kan maken. Maar ben hier niet heel bekend mee.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

Pipo Chris schreef:Streets en trips is niet meer te te downloaden.
officieel niet meer nee..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Gast

Bericht door Gast »

VinMor
Amerikafan

Bericht door VinMor »

Maar het ging mij meer om de tijd en de dingen die ik wou zien, genoeg tijd om alles te zien, tijd over of te kort??
gastxyz

Bericht door gastxyz »

San FranCisco 3 dagen
Monterey 2 dagen
Yosemite 3 dagen
Sequoia 2 dagen
Los Angeles 1 dag
San Diego 2 dagen
Sonoran Desert wat wil je hier doen?
Organ Pipe Cactus 1 dag
Tucson 4 dagen
Phoenix 1 dag
Montezuma Castle 1/2 uur
Meteor Crater 1/2 uur
Painted Desert 1/2 uur
Grand Canyon 2 dagen
Monument Valley 1/2 dag
Lake Powell 5 minuten
Arches 1 dag
Bryce Canyon 2 dagen
Las Vegas 2 dagen
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Geen Canyonlands? Als je toch naar Arches gaat zou ik dat meenemen, net als Capitol Reef. En geen Zion?
Kijk eens in ons 2013-verslag voor Arches, Yosemite, Sequoia etc.
Als je er eeen rondje Las Vegas van maakt kun je ook de Tioga Pass meenemen. Of wil je in een periode gaan dat die nog niet open is?
Met een Hallwag-kaart (nr 5) kun je de route op de kaart uitstippelen. Voor de afstanden en reistijden gebruik je dan GoogleMaps.

Je kunt ook eens www.mapquest.com proberen.

Marianne
Laura&Edwin
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Laura&Edwin »

Arno schreef: Lake Powell 5 minuten
hahahaha. Inderdaad tijd genoeg wat mij betreft.

Als je wat van Texas wilt zien is eindigen in Las Vegas niet de beste optie. Wij gaan in 2016 ook die kant op. Starten en stoppen in Phoenix. Daar gaan we 4,5 week over doen. Als je one-way gaat, dan zou ik bijvoorbeeld de volgende route pakken:

San Fransisco 3 dagen
Monterey 1 dag
Yosemite 3 dagen
Seqouia 2 dagen
LA 1 dag
San Diego 2 dagen
Sonoran Desert 1 dag
Organ Pipe Cactus 1 dag
Tuscon 3 dagen
Phoenix 1 dag
Holbrook 1 dag
Canyon de Chelly 1 dag
Farmington 2 dagen
Santa Fe 3 dagen
White Sands NM 1 dag
Carlsbad Caverns 1 dag
Big Bend 3 dagen
San Antonio 3 dagen
Dallas 3 dagen

Ik weet niet wat je allemaal al hebt gezien, maar je zou kunnen overwegen om LA en San Diego te laten zitten en vrij snel door te steken naar Tucson. Ben je al eens eerder in SeKi geweest? Je zou bijvoorbeeld na Seki via Joshua Tree ook naar Tucson kunnen reizen. Daar win je 4 dagen mee die je in Texas makkelijk kwijt kan door wat langer te doen om van Big Bend in Dallas te komen. Als je van rechtstreeks vliegen tussen Schiphol en USA houdt, dan kun je ook opstappen in Houston.

En wat betreft de reisafstanden in met name Texas zou ik dan toch zelf opteren voor auto en hotel en niet voor de camper, maar daar zullen anderen ongetwijfeld anders over denken.
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014

Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
Gast

Bericht door Gast »

Martin & Marianne schreef:Geen Canyonlands? Als je toch naar Arches gaat zou ik dat meenemen, net als Capitol Reef. En geen Zion?
Kijk eens in ons 2013-verslag voor Arches, Yosemite, Sequoia etc.
Als ik het goed begrijp willen ze juist niet naar de geijkte plaatsen.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

KLM vliegt ook rechtstreeks van Dallas naar Schiphol.

Ik zou de route eens uitschrijven van dag tot dag, zoals Eoms hem net gaf. Zit veel potentie in!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer