Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Onduidelijkheid over esta
Onduidelijkheid over esta
Ik ben een jongen van 19 en wil in de kerstvakantie naar amerika gaan. Maar ik ben paar jaar geleden met politie in aanraking gekomen waardoor ik vervolgens een taakstraf heb moeten uitvoeren maar heb geen strafblad. Ik was medeplichtig bij een straatroof van een tas. Daarvoor ben ik ook nooit met politie in aanraking geweest dit was een pubertijdsfout van me. Dit heb ik achter me gelaten, tot de dag van vandaag ook niet meer met de politie in aanraking geweest. Dit was dus voor mijn 18de.
Hierbij mijn vraag: ik ben wel in aanraking gekomen dus met de officier van justitie, taakstraf uitgevoerd maar nooit een strafblad gehad. Moet ik hier nou dan een ja of een nee invullen?
2) BENT U OOIT GEARRESTEERD OF VEROORDEELD VOOR EEN MISDRIJF DAT HEEFT GELEID TOT ERNSTIGE MATERIËLE SCHADE OF ERNSTIG LETSEL AAN EEN ANDERE PERSOON OF SCHADE AAN EEN OVERHEIDSINSTELLING?
Ik hoop dat iemand mij hiermee verder kan helpen
Alvast bedankt
Hierbij mijn vraag: ik ben wel in aanraking gekomen dus met de officier van justitie, taakstraf uitgevoerd maar nooit een strafblad gehad. Moet ik hier nou dan een ja of een nee invullen?
2) BENT U OOIT GEARRESTEERD OF VEROORDEELD VOOR EEN MISDRIJF DAT HEEFT GELEID TOT ERNSTIGE MATERIËLE SCHADE OF ERNSTIG LETSEL AAN EEN ANDERE PERSOON OF SCHADE AAN EEN OVERHEIDSINSTELLING?
Ik hoop dat iemand mij hiermee verder kan helpen
Alvast bedankt
Re: Onduidelijkheid over esta
kijk hier even doorheen:
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 13&t=52361
Er zijn meerdere topics met dit zelfde onderwerp. Succes
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 13&t=52361
Er zijn meerdere topics met dit zelfde onderwerp. Succes
-
bastiaan76
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Re: Onduidelijkheid over esta
Als je veroordeeld bent tot het uitvoeren van een taakstraf heb je ook een strafblad. Alleen bij halt zaken heb je nog geen strafblad maar voor een straatroof (diefstal met geweld) kan je geen halt krijgen.
Je bent dus ooit aangehouden en veroordeeld voor een misdrijf. De vraag is heeft het ernstige schade of letsel veroorzaakt. Waar de grens voor ernstig ligt durf ik niet te zeggen. Wel duidelijk dat als je daar Ja invult je ESTA wordt afgewezen.
Je bent dus ooit aangehouden en veroordeeld voor een misdrijf. De vraag is heeft het ernstige schade of letsel veroorzaakt. Waar de grens voor ernstig ligt durf ik niet te zeggen. Wel duidelijk dat als je daar Ja invult je ESTA wordt afgewezen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht