Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Boete in Canada met Amerikaanse Huurauto

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
vreeze
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 10

Boete in Canada met Amerikaanse Huurauto

Bericht door vreeze »

Afgelopen weekend een boete opgelopen in Canada waar we een dag waren (parkeren op minder dan 5 meter van een brandkraan :sadcry: .. en het was zon mooi plekje!). Boete is 25 $ dus 17 euro). Het was met een Amerikaanse huurauto.
Naar de politie geweest, zij stuurde ons door naar de gemeente.. maar die was dicht in het weekend. Iemand suggereerde het cash in een envelop te doen en op te sturen. Dit heb ik niet gedaan.
Hoe groot is de kans dat ik hier nog wat van hoor? Canadese autoriteiten moeten het neerleggen bij de Amerikaanse autoriteiten, die gaan naar het auto verhuur bedrijf en die komen bij mij terecht. En dat allemaal voor 17 euro. Iemand ervaring?
bedeve
Amerika-expert

Re: Boete in Canada met Amerikaanse Huurauto

Bericht door bedeve »

Al online gekeken naar een betaalmogelijkheid ?
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Je bent in de fout gegaan en hebt een boete.

Misschien gewoon betalen ?
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

verhuurbedrijf vragen.
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
Jessicat
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Jessicat »

vreeze schreef:Afgelopen weekend een boete opgelopen in Canada waar we een dag waren (parkeren op minder dan 5 meter van een brandkraan :sadcry: .. en het was zon mooi plekje!). Boete is 25 $ dus 17 euro). Het was met een Amerikaanse huurauto.
Naar de politie geweest, zij stuurde ons door naar de gemeente.. maar die was dicht in het weekend. Iemand suggereerde het cash in een envelop te doen en op te sturen. Dit heb ik niet gedaan.
Hoe groot is de kans dat ik hier nog wat van hoor? Canadese autoriteiten moeten het neerleggen bij de Amerikaanse autoriteiten, die gaan naar het auto verhuur bedrijf en die komen bij mij terecht. En dat allemaal voor 17 euro. Iemand ervaring?

In de VS verdwijnt het niet zo maar, dus ga er vanuit dat het in Canada ook zo is. Vaak is het zo dat je het ter plekke kunt betalen (wij hadden een boete van parkeren in de verkeerde rijrichting) bij politie/ gemeente of iets dergelijks (staat op de boete). Dit is het handigst, dan ben je er direct vanaf. Het kan ook zijn dat het bij het verhuurbedrijf terecht komt en dat het later aan je doorberekend wordt.
Oost-Canada '16
New York '15
Alaska & Yukon ‘15
Alaska & Canada ‘14 http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag267
VS '13 Seattle-Denver (verslag270)
VS '12 Atlanta-Boston
Canada & VS '11 West (verslag268)
New York '10
Canada '08
VS '05 West
wim75
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door wim75 »

Wij hadden ook een boete voor parkeren in verkeerde rijrichting. Na lang zoeken naar een plekje eindelijk 1 gevonden, en toen dit even vergeten. Stom.
Op de boete stond een prima verwijzing naar betalen via het internet. Na circa een week was de boete verwerkt en kon ik ook daadwerkelijk de 65 dollar betalen via de site. Staat er op jouw boete niet een verwijzing naar een site van de gemeente, politie of iets dergelijks?
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

wim75 schreef:Wij hadden ook een boete voor parkeren in verkeerde rijrichting. Stom.
Niet te bestraffend naar jezelf Wim 1
In het hier zo populaire Monterey en Carmel wordt heel streng gecontroleerd of je voorwielen wel in de richting van de trottoirband wijzen.
Ik vind het online betalen binnen vastgelegde periode een mooi systeem.
Capitola CA stuurt na betaling een vriendelijke bedank email.
Alleen daarom al betaal je je bekeuring extra snel.
Een heel andere toon van communiceren dan met het calvinistische Leeuwarden.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Yankee-Doodle
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Yankee-Doodle »

Hadden eens in Amerika Mirtle Beach een parkeer boete met een huurauto.
Parkeertijd overschreden dus, eigen schuld dikke bult, moet je maar niet te lang winkelen.
Op de bon stond een code en een internet site, wij achter de PC, maar de site gaf aan de boete niet te kennen.
Een paar dagen wel en we konden betalen met de creditcard.

Als de boete bij de verhuur maatschappij terecht komt, krijg je hem uiteindelijk toch wel.

Overigens waren we dit jaar nog in Canada en werden in Vancouver gewaarschuwd dat er bruggen zijn waar je tol moet betalen, dit gaat dan via het kenteken.
De kosten kwamen uiteindelijk gewoon op de creditcard rekening.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer