Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Internationaal paspoort
Internationaal paspoort
Ik lees eigenlijk al jaren mee, en droom steeds om toch nog een reis naar Amerika te kunnen maken.
2 jaar terug zijn wij, ik en mijn partner, enkele dagen naar New York geweest. Mijn droomreis is nu om nog eens te kunnen terug gaan met partner en 2 dochters (nu: 11 en 13 jaar). Ik zou dan graag enkele dagen in New York verblijven, 1 à 2 dagen naar Washington en dan doorrijden naar het zuiden, Orlando (pretparken voor de dochters). en de komende zomer zal het dan eindelijk zover zijn!
Nu heb ik wel een vraag ivm de paspoorten. Wij, ouders, hebben reeds onze paspoorten, en die zijn deze zomer ook nog geldig. Maar wij hebben een nieuw huis gekocht in een andere gemeente, verhuis zal voorzien zijn voor november - december. Moeten wij dan terug andere paspoorten aanvragen, omdat ons adres verandert? Mijn partner dacht van niet, maar ik denk het tegendeel.
Ik lees nu ook op de site van de gemeentes dat de reispassen biometrisch (met vingerafdrukken) worden aangevraagd. Waarschijnlijk kunnen ze in deze reispassen het adres via pc veranderen?
Wij zitten nu in een situatie die niet makkelijk is, want zolang de reispassen niet in orde zijn, kunnen we ook geen vliegtickets boeken. Van zodra ik een exacte datum weet van verhuis, zal ik op gemeente inlichtingen gaan vragen, maar misschien heeft hier iemand, ooit, in dezelfde situatie gezeten en kan raad geven.
Bedankt
Laulis
2 jaar terug zijn wij, ik en mijn partner, enkele dagen naar New York geweest. Mijn droomreis is nu om nog eens te kunnen terug gaan met partner en 2 dochters (nu: 11 en 13 jaar). Ik zou dan graag enkele dagen in New York verblijven, 1 à 2 dagen naar Washington en dan doorrijden naar het zuiden, Orlando (pretparken voor de dochters). en de komende zomer zal het dan eindelijk zover zijn!
Nu heb ik wel een vraag ivm de paspoorten. Wij, ouders, hebben reeds onze paspoorten, en die zijn deze zomer ook nog geldig. Maar wij hebben een nieuw huis gekocht in een andere gemeente, verhuis zal voorzien zijn voor november - december. Moeten wij dan terug andere paspoorten aanvragen, omdat ons adres verandert? Mijn partner dacht van niet, maar ik denk het tegendeel.
Ik lees nu ook op de site van de gemeentes dat de reispassen biometrisch (met vingerafdrukken) worden aangevraagd. Waarschijnlijk kunnen ze in deze reispassen het adres via pc veranderen?
Wij zitten nu in een situatie die niet makkelijk is, want zolang de reispassen niet in orde zijn, kunnen we ook geen vliegtickets boeken. Van zodra ik een exacte datum weet van verhuis, zal ik op gemeente inlichtingen gaan vragen, maar misschien heeft hier iemand, ooit, in dezelfde situatie gezeten en kan raad geven.
Bedankt
Laulis
- Knabbeltje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 23
Re: Internationaal paspoort
Als je in Belgie verhuist ,dan moet je geen nieuwe paspoorten aanvragen.
In Nederland weet ik het niet .
Gr,
In Nederland weet ik het niet .
Gr,
- Bushmaster
- Amerika-expert
Ik neem aan dat het een Belgisch paspoort betreft? (in Nederland staat je adres niet in je paspoort nl.)
http://diplomatie.belgium.be/nl/Dienste ... rnieuwing/
Hernieuwing van het paspoort
Paspoorten zijn 7 jaar (5 jaar voor minderjarigen) geldig.
Ook na een verhuis naar een andere Belgische gemeente of naar een ander land blijft het paspoort geldig; een verhuis heeft geen effect op de uiterste geldigheidsdatum.
Wanneer uw paspoort niet meer geldig of bruikbaar is wegens verstreken of bijna verstreken, of omdat u niet meer op de foto in het paspoort lijkt maar toch verder een paspoort nodig heeft, dient u tijdig een nieuw aan te vragen.
http://diplomatie.belgium.be/nl/Dienste ... rnieuwing/
Hernieuwing van het paspoort
Paspoorten zijn 7 jaar (5 jaar voor minderjarigen) geldig.
Ook na een verhuis naar een andere Belgische gemeente of naar een ander land blijft het paspoort geldig; een verhuis heeft geen effect op de uiterste geldigheidsdatum.
Wanneer uw paspoort niet meer geldig of bruikbaar is wegens verstreken of bijna verstreken, of omdat u niet meer op de foto in het paspoort lijkt maar toch verder een paspoort nodig heeft, dient u tijdig een nieuw aan te vragen.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Waarom zou je geen vliegtickets kunnen boeken zonder reispas ? Ik snap het verband niet. Op een bepaald moment is deze info nodig, maar dat kan dan aangevuld worden.
Een reispas bevat voor zover ik weet niets van adresgegevens.
Een reispas bevat voor zover ik weet niets van adresgegevens.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Toen wij 2 jaar terug naar New York gingen, bij het boeken van de tickets hadden we het nr nodig van de paspoorten. We waren verplicht om dat in te geven. Die hadden we toen geboekt bij Brussels Airlines. Is dit niet zo bij andere maatschappijen?
Enja, ik woon in België.
Al bedankt voor de antwoorden!
Enja, ik woon in België.
Al bedankt voor de antwoorden!
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Je kan je paspoortnummers eigenlijk altijd nog online aanpassen na boeking, maar wacht wel met je ESTA-aanvraag.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 1902 Weergaves
-
Laatste bericht door MBA93x
-
- 6 Reacties