Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Moeilijke vraag mbt foto/film apparatuur
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Moeilijke vraag mbt foto/film apparatuur
Ja ja...ik heb weer eens een leuke vraag bedacht.Een vraag die ik nergens anders kwijt kan en die op zich niet veel met usa te maken heeft..
Binnenkort vertrek ik voor een 22 daagse westkust reis.
Nou kan ik van alles mee gaan sleuren in de koffer maar de bedrading en opladers beginnen beetje te gek te worden.
Dus ik zat te denken om de videocamera thuis te laten want die is het oudste.
Filmen doe ik dan wel met het fototoestel.
Is dat slim?? Of geeft de nieuwe fotocamera met film functie toch niet hetzelfde beeld als een 7 jaar oude filmcamera??
Voor de kenners onder jullie hier wat gegevens van alle apparatuur waar ik uit kan kiezen
Sony camcorder hdr-cx6 1/2.9 clearvid cmos sensor en Carl Zeiss lens..F 1.8-2.9... focus afstand 5.4-54 zoom optisch 10, digitaal 20
Sony foto Dsc-hx400v 1/2.3 exmor R cmos sensor en Carl zeiss lens. F 2.8-6.3...focus afstand 4.3-215 zoom optisch 50, digitaal film 200 of 810 met foto.
En dan heb ik nog mijn Samsung galaxy s5 telefoon voor het selfy fotowerk en een Sjcam Sj4000 voor het actievere/ waterdichte film werk.
Ben erg benieuwd of er iemand is die hierop kan/gaat/wil reageren.
Binnenkort vertrek ik voor een 22 daagse westkust reis.
Nou kan ik van alles mee gaan sleuren in de koffer maar de bedrading en opladers beginnen beetje te gek te worden.
Dus ik zat te denken om de videocamera thuis te laten want die is het oudste.
Filmen doe ik dan wel met het fototoestel.
Is dat slim?? Of geeft de nieuwe fotocamera met film functie toch niet hetzelfde beeld als een 7 jaar oude filmcamera??
Voor de kenners onder jullie hier wat gegevens van alle apparatuur waar ik uit kan kiezen
Sony camcorder hdr-cx6 1/2.9 clearvid cmos sensor en Carl Zeiss lens..F 1.8-2.9... focus afstand 5.4-54 zoom optisch 10, digitaal 20
Sony foto Dsc-hx400v 1/2.3 exmor R cmos sensor en Carl zeiss lens. F 2.8-6.3...focus afstand 4.3-215 zoom optisch 50, digitaal film 200 of 810 met foto.
En dan heb ik nog mijn Samsung galaxy s5 telefoon voor het selfy fotowerk en een Sjcam Sj4000 voor het actievere/ waterdichte film werk.
Ben erg benieuwd of er iemand is die hierop kan/gaat/wil reageren.
- Arends1989
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Re: Moeilijke vraag mbt foto/film apparatuur
Goeie vraag, ik kan me helemaal voorstellen dat je niet zoveel zin hebt om al dat spul mee te slepen!
Ik zou enkel voor het fototoestel en niet de camcorder kiezen. Je camcorder heeft slechts 3,2 megapixels, terwijl je fototoestel filmpjes kan maken met 28 megapixels in Full HD kwaliteit.
De beelden van je fototoestel zullen zoveel scherper dan je camera zijn, dat je die beter thuis kan laten.
Als je je smartphone en action camera er dan nog bij hebt, heb je het leuk compleet.
Ik zou enkel voor het fototoestel en niet de camcorder kiezen. Je camcorder heeft slechts 3,2 megapixels, terwijl je fototoestel filmpjes kan maken met 28 megapixels in Full HD kwaliteit.
De beelden van je fototoestel zullen zoveel scherper dan je camera zijn, dat je die beter thuis kan laten.
Als je je smartphone en action camera er dan nog bij hebt, heb je het leuk compleet.

-
- Amerikafan
Dank je voor je reactie Arends!!!
Je hebt zelfde idee dus als ik al had....moet even het idee loslaten dat de nieuwere fototoestellen betere films maken dan de oudere camcorders.
Had natuurlijk wel wat zoek werk gedaan en kwam erachter dat de nieuwe sensor in mijn fototoestel beter is in het donker plus nog eens meer pixels tijdens filmen....ok...
zag ik nou staan dat jij over 2 dagen vertrekt?? Save and happy flight then!!! enjoy!!
Je hebt zelfde idee dus als ik al had....moet even het idee loslaten dat de nieuwere fototoestellen betere films maken dan de oudere camcorders.
Had natuurlijk wel wat zoek werk gedaan en kwam erachter dat de nieuwe sensor in mijn fototoestel beter is in het donker plus nog eens meer pixels tijdens filmen....ok...
zag ik nou staan dat jij over 2 dagen vertrekt?? Save and happy flight then!!! enjoy!!
- Arends1989
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Ja, het is een beetje een gek idee dat een fototoestel tegenwoordig zomaar mooiere foto's dan een camcorder kan maken. Ik had datzelfde met de kwaliteit van de filmpjes van mijn Nikon spiegelreflex.
Vandaar dat de camcorder misschien een beetje aan het uitsterven is..
Klopt, ik vertrek zaterdag naar het Westen! Bedankt!
Vandaar dat de camcorder misschien een beetje aan het uitsterven is..

Klopt, ik vertrek zaterdag naar het Westen! Bedankt!

- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Blijft natuurlijk wel dat een Camcorder wat handiger in de hand ligt 

Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
- Amerikafan
klopt....camcorder is "makkelijker te sturen"...maar minder accu's,kabels en speciale sd kaartjes + cardreader meeslepen is ook wel lekker.
Mijn sony camera werkt met de sony sd kaartjes type (ben even de precieze benaming kwijt).
Hierdoor moet ik een cardreader meenemen om de kaartjes van de camera uit te kunnen lezen en op te kunnen slaan op de Intenso (wifi harde schijf) die OOK al meegaat....pffffffffff.
Mijn sony camera werkt met de sony sd kaartjes type (ben even de precieze benaming kwijt).
Hierdoor moet ik een cardreader meenemen om de kaartjes van de camera uit te kunnen lezen en op te kunnen slaan op de Intenso (wifi harde schijf) die OOK al meegaat....pffffffffff.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Memory Stick:PenE schreef:Mijn sony camera werkt met de sony sd kaartjes type (ben even de precieze benaming kwijt).

Ben blij dat er tegenwoordig een standaard is. Heb ook nog fototoestellen met Memory Stick (Sony) en xD (Fuji) gehad. Dan moest je idd een aparte card-reader meenemen om ze in te kunnen lezen.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
- Amerikafan
Njit:
Dat is inderdaad het HELE oude sony model..die heb ik ooit ook nog gehad.
Deze camera die ik heb is wel iets nieuwer dan dat maar Sony zou Sony niet zijn als ze ook hierbij hun eigen sd card uitbrengen.
De Micro Pro duo....lijkt extreem veel op de gewone micro sd card maar is NET iets anders. Link is van de Sony versie.
http://tweakers.net/pricewatch/247306/s ... o-4gb.html
Sony is inmiddels wel over gegaan op gewone sd card dus fototoestel werkt wel met gewone 64 gb sd card.
En laat ik er daar nou 4 van hebben...plus een 2 tb Intenso wifi harde schijf....moet helemaal goed komen met back ups maken tijdens de reis.
Nog 1 weekje!!!
Dat is inderdaad het HELE oude sony model..die heb ik ooit ook nog gehad.
Deze camera die ik heb is wel iets nieuwer dan dat maar Sony zou Sony niet zijn als ze ook hierbij hun eigen sd card uitbrengen.
De Micro Pro duo....lijkt extreem veel op de gewone micro sd card maar is NET iets anders. Link is van de Sony versie.
http://tweakers.net/pricewatch/247306/s ... o-4gb.html
Sony is inmiddels wel over gegaan op gewone sd card dus fototoestel werkt wel met gewone 64 gb sd card.
En laat ik er daar nou 4 van hebben...plus een 2 tb Intenso wifi harde schijf....moet helemaal goed komen met back ups maken tijdens de reis.
Nog 1 weekje!!!
-
- Amerikafan
Voor de personen die meelezen,
Gisteren contact opgenomen met Sony zelf. kijken wat hun ervan vinden.
Hier hun reactie.
Hoi Edwin, lastige vraag maar we kunnen je wel in de goede richting wijzen.
De twee camera's hebben dezelfde opnamespecificaties in AVCHD (Advanced Video Coding High Definition).
Maar aangezien de DSC een betere lens heeft zal de kwaliteit iets beter zijn.
Fijne vakantie!
Ofwel..Sony zelf zegt ook fototoestel ipv allebei meeslepen.
Helemaal toppie weer...iedereen bedankt voor het meedenken en reageren.
Gisteren contact opgenomen met Sony zelf. kijken wat hun ervan vinden.
Hier hun reactie.
Hoi Edwin, lastige vraag maar we kunnen je wel in de goede richting wijzen.
De twee camera's hebben dezelfde opnamespecificaties in AVCHD (Advanced Video Coding High Definition).
Maar aangezien de DSC een betere lens heeft zal de kwaliteit iets beter zijn.
Fijne vakantie!
Ofwel..Sony zelf zegt ook fototoestel ipv allebei meeslepen.
Helemaal toppie weer...iedereen bedankt voor het meedenken en reageren.
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Ik heb een zelfde dilemma over 4 weken. En ik sleep nog veel meer mee
Twee dslr, diverse lensen, sony systeemcam voor in de jaszak, gopro voor in de camper, en normaal gaat ook de video camera mee. Nu twijfel ik, en de enige reden waarom hij nog mee zou gaan is het bereik. Dat is veel meer dan bij de fotocamera's of ik moet gaan filmen met de 100 - 400 lens
Ben er nog niet uit 

Tsja, ik neem altijd mn camera rugtas mee en daar zit een Nikon in, met 3 lenzen. Een selfiestick, een Rollei (soort Go-Pro) voor de onder water filmpjes, een Sony hand camera en dan gebruiken we allebei ook nog onze telefoons. Het statief (mono) gaat in de koffer. Maar goed, ter plekke schieten we ook aardig wat foto's. Dagelijks zetten we die over op de laptop via een cardreader en we hebben allebeide onze tablet ook nog mee voor navigatie in de auto of om langs de kant van de weg ff je volgende hotel vast te leggen. In de koffer zit dan iig ook een goede stekkerblok en oplaadstekkers voor alle devices. Het meeste laden we snachts op in onze hotelkamer, dan heb je idd aardig wat stekkertjes en kabeltjes nodig. Twee digi fanaten, kan krijg je dat he

-
- Amerikafan
hahah wat herkenbaar allemaal.
Maar heb daar deze keer niet zoveel zin in...dus moet simpeler kunnen...vandaar dat ik wat onderzoek had gedaan met de apparatuur die ik heb.
Videocamera is makkelijker vasthouden voor langere tijd en heeft nightshot erop zitten....das ongeveer enige voordeel....
Maar als ik kijk wat we allemaal al meeslepen is de keuze snel gemaakt (zeker na advies hier en van Sony zelf)
Alleen van partner en mijzelf:
2 splinternieuwe Samsung telefoons met super goeie camera's erin voor het snelle en selfy werk. 1 ervan uitgerust als tourguide en navigatie onderweg met de HERE navigatie app van Nokia (gratis kaarten van te voren downloaden en offline routebegeleiding)
1 sony superzoom fototoestel met 50 keer optical zoom en 200+ digitaal (gebruik ik nooit maar ok)
1 Sony fototoestel met 3 wisselbare lenzen.
2 Samsung tablets om blogs bij te houden,te internetten, etc etc etc...en om te gebruiken om de SD kaartjes leeg te trekken en controleren of dat goed is gegaan.
1 Intenso 1TB wifi harde schijf..werkt super makkelijk...fototoestel sd kaart in de tablet drukken...en via Intenso app zet je alle bestanden via wifi over naar de harde schijf...en dan kun je met je tablet controleren of alles goed is gegaan.
1 Sjcam Sj4000....is de goedkopere versie van de GOPRO actioncam maar vergelijkbare kwaliteit.
1 500 gb travel harde schijf (creditcard formaat) als extra back up voor foto's, word elke avond back up gemaakt.
Multicard reader die op Samsung tablets werkt.
Statief 3 poot
Schoonouders nemen nog mee:
1 Samsung tablet
1 Appel(fruitmand) tablet
1 sony superzoom fototoestel (zelfde als ik heb)
1 videocamera (zelfde als ik heb,maar ik laat hem dus thuis)
1 Samsung galaxy fototoestel
1 500gb wifi harde schijf.
1 statief
en HEEEEEEEEEEEEEEEEEEL veel andere zooi.
Aantal jaar geleden hebben we de Rocky Mountains rondreis gedaan wat heel mooi was...en extreem veel foto's gemaakt.
Helaas is bij het leegtrekken van de sd kaartjes vaak iets niet goed gegaan waardoor 80% van de fotos allemaal digitale schade hebben opgelopen.
Toen hadden we een imagetank als back up....hier kon je alleen naar kopieren maar meer ook niet...dus kwamen er thuis pas achter dat het overzetten fout was gegaan....dat gaat me NOOIT MEER gebeuren.
Nou..zal vandaag maar eens beginnen met alles te verzamelen, controleren,opladen en veilig opbergen.....nog 4 daagjes.
Maar heb daar deze keer niet zoveel zin in...dus moet simpeler kunnen...vandaar dat ik wat onderzoek had gedaan met de apparatuur die ik heb.
Videocamera is makkelijker vasthouden voor langere tijd en heeft nightshot erop zitten....das ongeveer enige voordeel....
Maar als ik kijk wat we allemaal al meeslepen is de keuze snel gemaakt (zeker na advies hier en van Sony zelf)
Alleen van partner en mijzelf:
2 splinternieuwe Samsung telefoons met super goeie camera's erin voor het snelle en selfy werk. 1 ervan uitgerust als tourguide en navigatie onderweg met de HERE navigatie app van Nokia (gratis kaarten van te voren downloaden en offline routebegeleiding)
1 sony superzoom fototoestel met 50 keer optical zoom en 200+ digitaal (gebruik ik nooit maar ok)
1 Sony fototoestel met 3 wisselbare lenzen.
2 Samsung tablets om blogs bij te houden,te internetten, etc etc etc...en om te gebruiken om de SD kaartjes leeg te trekken en controleren of dat goed is gegaan.
1 Intenso 1TB wifi harde schijf..werkt super makkelijk...fototoestel sd kaart in de tablet drukken...en via Intenso app zet je alle bestanden via wifi over naar de harde schijf...en dan kun je met je tablet controleren of alles goed is gegaan.
1 Sjcam Sj4000....is de goedkopere versie van de GOPRO actioncam maar vergelijkbare kwaliteit.
1 500 gb travel harde schijf (creditcard formaat) als extra back up voor foto's, word elke avond back up gemaakt.
Multicard reader die op Samsung tablets werkt.
Statief 3 poot
Schoonouders nemen nog mee:
1 Samsung tablet
1 Appel(fruitmand) tablet
1 sony superzoom fototoestel (zelfde als ik heb)
1 videocamera (zelfde als ik heb,maar ik laat hem dus thuis)
1 Samsung galaxy fototoestel
1 500gb wifi harde schijf.
1 statief
en HEEEEEEEEEEEEEEEEEEL veel andere zooi.
Aantal jaar geleden hebben we de Rocky Mountains rondreis gedaan wat heel mooi was...en extreem veel foto's gemaakt.
Helaas is bij het leegtrekken van de sd kaartjes vaak iets niet goed gegaan waardoor 80% van de fotos allemaal digitale schade hebben opgelopen.
Toen hadden we een imagetank als back up....hier kon je alleen naar kopieren maar meer ook niet...dus kwamen er thuis pas achter dat het overzetten fout was gegaan....dat gaat me NOOIT MEER gebeuren.
Nou..zal vandaag maar eens beginnen met alles te verzamelen, controleren,opladen en veilig opbergen.....nog 4 daagjes.
- markro
- Moderator
- Contacteer:
Ook ik zeulde altijd allerlei camera-apparatuur mee tijdens onze Amerikareizen en ben daar van teruggekomen voor onze laatste reis vorig najaar. Altijd gingen er een spiegelreflex mee met 2 objectieven, een (groot) statief en een compactcamera. De videocamera had ik jaren geleden al thuis gelaten. Daarbij nam Rina altijd haar Nikon compactcameraatje met een klein driepootstatiefje mee.
Vorig jaar nam Rina zoals altijd haar Nikoncompact en statiefje mee en ik alleen een nieuw gekochte compact, de Nikon Coolpix S9700. Het was even wennen, maar wat een verademing; nauwelijks nog iets mee te zeulen tijdens de vluchten en de wandelingen. Camera in klein tasje aan mijn riem, altijd bij de hand. Volgende keer doe ik het weer op die manier.
Daarnaast hadden wij nog wel een laptop en externe (USB-)harde schijf (voor de back-up) bij ons.
Vorig jaar nam Rina zoals altijd haar Nikoncompact en statiefje mee en ik alleen een nieuw gekochte compact, de Nikon Coolpix S9700. Het was even wennen, maar wat een verademing; nauwelijks nog iets mee te zeulen tijdens de vluchten en de wandelingen. Camera in klein tasje aan mijn riem, altijd bij de hand. Volgende keer doe ik het weer op die manier.
Daarnaast hadden wij nog wel een laptop en externe (USB-)harde schijf (voor de back-up) bij ons.
- Marenko
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is misschien wel sjouwen, maar fotografie is ook mijn hobby, en juist tijdens de vakantie heb ik er ook de tijd voor. Vandaar dat ik wel alles meesleep. Ik vind het heerlijk om 's morgens vroeg op te staan, nog voor de zon er is, en dan op de juiste plek te staan als de zon opkomt met al mijn spullen
En 's avonds ook weer. Tijdens wandelingen of in steden neem ik dan de systeemcamera wel mee. 

wow , zoveel zeulen wij absoluut niet mee
Elks onze spiegelreflex , een GoPro en 1 Macbook Pro om ze online te zetten. (en de iPhones uiteraard)

Elks onze spiegelreflex , een GoPro en 1 Macbook Pro om ze online te zetten. (en de iPhones uiteraard)
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
De keuze is al gemaakt neem ik aan
. Met bijbehorende lenzen ga je toch mooier materiaal krijgen vanaf een DSLR.
Ik heb ook altijd wel een uitgebreide set mee, maar dat komt meer voort uit hobby/werk.
Ik las nog ergens:
"Je camcorder heeft slechts 3,2 megapixels, terwijl je fototoestel filmpjes kan maken met 28 megapixels in Full HD kwaliteit. "
Zo werkt dat niet hè. HD video is gewoon 1920x1080 pixels. Dat de beeldsensor van het fototoestel beter is staat buitenkijf
.

Ik heb ook altijd wel een uitgebreide set mee, maar dat komt meer voort uit hobby/werk.
Ik las nog ergens:
"Je camcorder heeft slechts 3,2 megapixels, terwijl je fototoestel filmpjes kan maken met 28 megapixels in Full HD kwaliteit. "
Zo werkt dat niet hè. HD video is gewoon 1920x1080 pixels. Dat de beeldsensor van het fototoestel beter is staat buitenkijf

- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
Hangt ervan af...
Mijn videocamera (Sony) geeft ongelooflijk goede resultaten. Volledig digitaal, en ik ben zeer onder de indruk van het geluid (stereo/surround).
Echter, ik ken ook professionele videografen die een digitale spiegelreflex voor video's gebruiken. Heeft die oude videocamera van je (echt) breedbeeld? Als dat niet het geval is dan zou ik die maar thuislaten...
Mijn videocamera (Sony) geeft ongelooflijk goede resultaten. Volledig digitaal, en ik ben zeer onder de indruk van het geluid (stereo/surround).
Echter, ik ken ook professionele videografen die een digitale spiegelreflex voor video's gebruiken. Heeft die oude videocamera van je (echt) breedbeeld? Als dat niet het geval is dan zou ik die maar thuislaten...
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 720 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 28 Reacties