Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vraag budget

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
kingre
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Vraag budget

Bericht door kingre »

Hoi!

Ik ga volgend jaar waarschijnlijk 42 dagen naar amerika met wat vrienden, Als ik met wat info van dit forum alles bij elkaar leg voor de kosten kom ik op ongeveer 2600 euro pp zonder vliegticket. Zou dit lukken denken jullie? We zullen een beautifull america pas aanschaffen en kamperen zoveel mogelijk in de nationale parken en verder bij koa en wat andere commerciele campings. Als we de plekken kunnen delen kom ik op ongeveer 8 euro gemiddeld per dag uit.

Dan in las vegas een wat luxer hotel aan de strip en dan kom ik gemiddeld op 15 pp. Verder heb ik voor eten en drinken 15 euro pp. We willen zelf koken vooral. Dus is 60 euro per dag met ze 4e haalbaar voor de supermarkt?

Verder komt er nog wat kosten bij voor benzine en auto, tomtom kaart updaten en wat spullen daar aanschaffen.

Is het totaal 2600 haalbaar voor 42 dagen? en dan vooral het slapen en eten, de andere kosten zijn wat beter in te schatten

Groeten
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Vraag budget

Bericht door Marcopstal »

Probeer je vragen wat te concentreren en start aub geen extra topics meer op anders wordt het moeilijk te volgen.

Als je spartaans wil gaan doen is dit misschien een haalbare kaart. Het is me alleen niet 100% duidelijk wat nu onder die 2600 pp moet vallen. Heb je het dan over logies, eten+ drinken, auto, benzine, toegangskosten, kaart update en wat spullen aanschaffen ? Of zie ik het verkeerd ?

Je gaat niet op alle plaatsen "goedkope" supermarkten vinden natuurlijk. Als je naar een andere store moet wordt het alweer wat duurder. Zaken zoals benzine zijn dan weer afhankelijk van de route (en afstanden). Maar alleen al de autohuur neemt toch al een flinke hap uit het budget, zeker met de under age fee.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Erg laag budget als je het mij vraagt. En sowieso zou je een extra buffer moeten hebben voor onverwachte uitgaven.
kingre
Amerika-ontdekker

Bericht door kingre »

Marcopstal schreef:Probeer je vragen wat te concentreren en start aub geen extra topics meer op anders wordt het moeilijk te volgen.

Als je spartaans wil gaan doen is dit misschien een haalbare kaart. Het is me alleen niet 100% duidelijk wat nu onder die 2600 pp moet vallen. Heb je het dan over logies, eten+ drinken, auto, benzine, toegangskosten, kaart update en wat spullen aanschaffen ? Of zie ik het verkeerd ?

Je gaat niet op alle plaatsen "goedkope" supermarkten vinden natuurlijk. Als je naar een andere store moet wordt het alweer wat duurder. Zaken zoals benzine zijn dan weer afhankelijk van de route (en afstanden). Maar alleen al de autohuur neemt toch al een flinke hap uit het budget, zeker met de under age fee.
We gaan met 4 personen en kunnen de auto huren bij sixt voor 1350 euro, dit gaat dan nog door 4, benzine heb ik 1000 voorstaan en gaat ook nog door 4e. Verder lijkt me 60 euro per dag met ze 4e een redelijk budget voor eten en drinken? of zie ik dit verkeerd?

Aangezien we vooral veel nationale parken afgaan zullen we daar ook overnachten, 20 dollar per nacht en dat kan met ze 4e gedeeld worden. Verder soms wat KOA campings en als die ook met ze 4e gedeeld worden is dat ook te doen, duurste was 66e dollar op onze route.
Marcopstal
Amerika-expert

Je hebt blijkbaar een route. Is deze haalbaar ? Dat kunnen we momenteel niet beoordelen. Je vraag is aldus zeer moeilijk te beoordelen. Ik weet dat ikzelf met een dergelijk budget er absoluut niet kom, maar dat is dan ook weer geen referentie.

Ga je alleen naar nationale parken ? Er zijn immers ook state parks e.d. zoals bvb Navajo Nation. Sommige zaken die men als must see beschouwd kosten ook wel al wat. Ik veronderstel dat je ook wel in steden komt. Ga je daar dan ook steeds je eigen potje koken ?

Wat dan met drank ? Beperk je je vooral tot water en koffie ? Als je ook wel eens een pintje of zo lust kost dat natuurlijk ook geld.

Ook een souveniertje kost al wel wat.

Vandaar dat ik de term '"spartaans" gebruik. Zelfs als ik zelf zou koken wil ik immers ook al wel eens een steakje op de BBQ. 2600 lijkt me dan toch ook zeer minimaal. 15 pp ga je volgens mij niet kunnen aanhouden voor eten en drank.
kingre
Amerika-ontdekker

Bericht door kingre »

Ik zal even de route posten

Dag Van Naar Opmerking
1 Amsterdam Phoenix
2 Phoenix Inkopen doen
3 Phoenix Grand canyon Reizen
4 Grand canyon Grand canyon
5 Grand canyon Page Reizen
6 Page Antelope canyon
7 Page Boottocht over meer
8 Page Moab Reizen
9 Moab Arches national park
10 Moab Capitol reef national park
11 Moab Canyon lands national park
12 Moab Bryce canyon Reizen
13 Bryce canyon Canyon bezoeken
14 Bryce canyon Zion Reizen
15 Zion Canyon bezoeken
16 Zion Canyon bezoeken
17 Zion Las vegas Reizen
18 Las vegas Dag chillen
19 Las vegas Death valley & hoover dam
20 Las vegas Dag chillen
21 Las vegas Visalia Reizen
22 Visalia Park bezoeken
23 Visalia Yosemite national park Reizen
24 Yosemite national park Park bezoeken
25 Yosemite national park Park bezoeken
26 Yosemite national park San Francisco Reizen
27 San Francisco Pier 39 & alcatraz
28 San Francisco Chinatown
29 San Francisco Goldengate bridge
30 San Francisco Monterey Reizen
31 Monterey Walvissen
32 Monterey Pismo beach Reizen
33 Pismo beach Los angles Reizen
34 Los angles Hollywood en walk of fame
35 Los angles Universal studio
36 Los angles Pretpark
37 Los angles Strand
38 Los angles Strand
39 Los angles Joshua Tree N.P Park bezoeken
40 Joshua Tree N.P Phoenix Reizen
41 Phoenix Laatste dingen
42 Phoenix Amsterdam Reizen

Ik zie soms mensen die half amerika doorrijden in een maand maar dat wil ik niet, liever ergens keer wat rustiger dan gehaast.

Kampeer spullen € 250,00
Huur auto € 1.350,00
Benzine € 800,00
Overige excursies € 500,00
Vliegticket € 1.000,00
Tomtom kaart € 80,00
Entree parken € 80,00
Las vegas eten + gokken € 200,00

Totaal € € 2.340,00

Kosten per dag
Kampeer plek € 30,00
Eten en drinken € 15,00

42 Dagen € 1.260,00

totaal € 3.600,00

Dit overzicht van budget. Ik zie trouwens dat ik benzine hier al had bijgesteld naar 800 euro, maar dit leek me op basis van afstanden wel voldoende.Kwam totaal op 4500 km ongeveer en dan komt er nog wat kleine stukjes rijden. dus alles bij elkaar misschien 600 en ik reken 1:10 en euro per liter voor benzine.

Verder zullen we niet echt veel drinken, zijn geen grote drinkers. Dus zal hoofdzakelijk water, cola en koffie worden. Eten willen we ook gewoon soms rijstgerecht met kip en wat groente maken.
Laatst gewijzigd door Aricon op 24 aug 2015, 21:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Gelieve niet het bovenliggende bericht te quoten --> quote verwijderd.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik kampeer niet, maar geef ook niet extreem veel uit en kom dan op ongeveer €1000 pp.per week. Nu kan daar door campings wel wat op worden gewonnen, maar 2600pp voor 6 weken lijkt me erg weinig. Ik zie ook niet helemaal hoe je aan die gemiddelden per dag komt. In de parken kun je niet overal enorm goedkoop staan.

Note mod: Kingre, zou je misschien niets steeds die hele grote stukken willen quoten? Een zin of kleine alinea is vaak meer dan genoeg.

In je route zou ik Canyonlands toch bij Moab zetten, Capitol Reef ligt ergens anders. Voor daar is de fruita campground een aanrader. Verder is er geen Visalia Park? Ik denk dat je Sequoia NP bedoeld
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Gaan jullie altijd zelf koken? Dan kan het eten redelijk goedkoop. Maar zoals hierboven al aangegeven zul je ongetwijfeld ook wel eens uit eten gaan. En vergis je niet in de extra kosten in de vorm van (fris)drank, ijs etc. Wij waren voor eten en drinken dit jaar per dag 66 dollar kwijt met z'n tweeën, dus 33 pp. Wij gingen weliswaar bijna elke dag uit eten, maar of 15 dollar pppd haalbaar is weet ik niet. Vergis je niet in de prijzen van eten in de supermarkt. Kijk eens wat je hier kwijt bent aan eten, gemiddeld over een langere periode. En hou er dan rekening mee dat je minder efficiënt met je spullen om zult gaan en dat je voor de boodschappen niet altijd in de goedkoopste winkels terecht kunt.

Voor benzine is je schatting redelijk, tenzij je meer kilometers gaat maken dan gemiddeld.
Als je op commerciële campings gaat staan ben je gauw 40 tot 50 dollar kwijt, zeker in het hoogseizoen op populaire plaatsen. Ik zou me zoveel mogelijk beperken tot nationale parken en state parks. Zonder je route te kennen en de steden die je aandoet is het lastig om iets te zeggen over de hotelprijzen maar hou er rekening mee dat bijvoorbeeld SF erg duur is;
Hou ook rekening met de aanschaf van kampeerspullen; ik neem aan dat je niet alles meeneemt. Een kooktoestel/brander kun je het beste ter plekke aanschaffen.
Ik zou zeker op 3000 euro rekenen, maar het liefst nog iets meer.

Kijk eens in de verslagen van Elly (http://www.michelly.nl) voor hun kampeerervaringen. Zij vermeldt de kosten ook altijd, per dag en achterin ook het totaal.

Marianne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zie nu je route. Wordt mooi! Maar zet de route eens in het zuidwestenforum. Er valt nog wel iets aan te verbeteren.
En geef dan ook even aan wanneer je gaat.

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert

Inderdaad een mooie route, maar er zitten best wel een aantal haperingen in die nog voor verbetering vatbaar zijn.

Vergeet ook kosten inzake toll, parking en gebruik van het openbaar vervoer (bvb in SF) niet.

Voor de excursies kom je er volgens mij niet met een 500 euro pp. Zaken zoals Antelope Canyon, Lake Powell, Universal studios kosten al wel wat.

Brandstof zal inderdaad wel minder zijn, let ook op waar je tankt, er zijn soms enorme verschillen waarbij het tot 50% duurder kan zijn per liter (of gallon).

Eten en drinken zou ik toch echt wel hoger gaan inschatten, zeker als je in de zomer gaat. Zoals reeds aangehaald, je kan niet steeds op de goedkoopste plaats winkelen en ik zie je echt geen 42 dagen drie maal per dag zelf eten voorzien. Ik zou toch zeker op een gemiddelde van € 25pp per dag rekenen. Wat je uitspaart kan dan voor een extraatje in aanmerking komen :P
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

2600 eurootjes voor 42 dagen vind ik persoonlijk ook vrij weining. Ene dag zul je wat minder uit geven dan de andere dag. En 15 euro pp in een hotel aan de strip vergeet ook niet dat je na je verblijf ook nog een resort fee moet betalen.

Zoals Marianne aangaf zou ik een minimum van 3000 aanhouden.
MiniMe
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door MiniMe »

kingre schreef: Kampeer spullen € 250,00
Huur auto € 1.350,00
Benzine € 800,00
Overige excursies € 500,00
Vliegticket € 1.000,00
Tomtom kaart € 80,00
Entree parken € 80,00
Las vegas eten + gokken € 200,00

Totaal € € 2.340,00
Ligt misschien aan mij, maar die som klopt toch totaal niet?
Al die bedragen opgeteld kom ik uit op €4.260... Klein verschilletje.
Memories...
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Een aantal posten moet je door 4 delen. :wink:

Marianne
MiniMe
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door MiniMe »

Mja... maar welke dan?
Vliegticket niet, Las Vegas eten en gokken ook niet, auto wel, kampeerspullen wel of niet?

Nou goed, het ligt dus aan mij. :lol:
Memories...
Jo&Les
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Jo&Les »

Ik heb het ook zo'n 4x opnieuw moeten berekenen, voordat ik op hetzelfde bedrag uitkwam :D ligt dus niet aan jou MiniMe :wink:

On topic: hoewel ik geen praktijkervaring bezit, denk ik dat je budget inderdaad aan de lage kant zit. Wij maken in september voor het eerst een reis naar Amerika en hoewel wij ook van het budgetteren zijn, zit je alles bij elkaar al snel op zo'n € 1000 per persoon per week.. en dan doe je echt geen gekke dingen.. Wees wel realistisch en budgetteer liever iets te veel dan te weinig.. het is zonde als je zo'n reis maakt en uiteindelijk op een houtje moet bijten de laatste weken!
September 2015 Chicago - Los Angeles > http://joenlesopreis2015.wordpress.com
Mei/Juni 2017 Los Angeles - Las Vegas > http://joenlesopreis2017.wordpress.com
Juni 2019 New York
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Kamperen is dan natuurlijk nog wel besparend en evt met 4 op een hotelkamer ook. Maar ik zou toch zorgen voor genoeg budget om ook een paar leuke zaken te doen.
kingre
Amerika-ontdekker

Bericht door kingre »

Wat raden jullie aan tolkosten?

Verder ben ik aan het kijken naar kosten van activiteiten, antelope canyon 50, alcatrac 30, Walvissen tour in monterey 50, universal weglaten en magic mountain 50 als 5 dagen van te voren boekt. Aangezien we verder vooral nationale parken bezoeken en zullen wandelen door de parken kan ik even niet zo 1,2,3 bedenken wat er nog aan verdere kosten komt voor activiteiten.

We willen ook bij SA en LA kamperen, moet ik dan toch rekening houden met parkeer kosten als je bij KOA overnacht?. Aangezien de auto op de tentsite staat lijkt me dat niet(en je met OV of shuttlebus naar de stad kan komen)?

Verder heb ik voor de nationale parken gewoon de tarieven van de sites gebruikt, daar staat toch meestal 20 dollar voor een plek. Dat deel je dan door 4 en kom je op 5 euro pp uit.

Enigste keer dat we een hotel kamer zullen nemen is dan in las vegas.

Verder vind ik het vaak lekkerder om zelf me eten te regelen dan ergens zitten, dus zal wel grotendeels zelf koken worden. In las vegas niet maar verder zoveel mogelijk in ochtend broodje, en middag ook en dan in avond iets van vlees/kip met wat ernaast. Eigenlijk gewoon wat een beetje thuis gegeten wordt.

Is de USA zo duur dat 60 euro per dag aan eten niet te doen is? Dat zou 420 euro per week zijn aan boodschappen. Dat redden wij hier met een gezin niet

EDIT: Als ik de USDA Food plans erbij pak en de moderate cost plan weklijks pak voor een familie, komen ze op 244 dollar uit.
Goed dan zal even wat duurder uitvallen om dat niet altijd even goedkoop kan dus laten we zeggen 300 euo per week voor ze 4e. Dan moet toch wel te doen zijn? dan zou nog onder budget vallen
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Je zal alleen tolkosten rond San Francisco hebben, deze moet je, als je je kenteken hebt, binnen een paar dagen na het binnenkomen vd stad via de golden gate en/of bay bridge betalen.

Die stiekeme kosten van even een starbucksje, ijsje, etc halen vergeet je snel.

Ik ben voor een 3 weekse reis zonder echt heel gek te doen €3000/€3300 euro kwijt. Ik zou het knap vinden als je alles wilt doen wat je wilt doen binnen jouw budget houdt voor 6 weken.

Als die 4500km alleen de van en naar km's zijn, ik ga dat nu even niet invoeren in google maps dan plan er makkelijk 500-1000km bij. In LA en in de nationale parken zul je nog heel veel extra kms gaan afleggen. LA is ook niet echt een handige stad om met het OV te doen. Maar zoals al eerder aangegeven kun je voor je route het best een routetopic aanmaken, dan blijft het hier gewoon on topic met het budget.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als je in SF en LA ook kampeert zit je wat overnachtingen betreft wel aardig goed. Maar je moet je afvragen of je dat ook wilt; je zit dan in SF ver van de stad. Met het ov reizen kost ook geld. Maar goed, parkeerkosten zijn, zelfs als je het met 4 man deelt, nog duurder denk ik. Je kunt daar wel een inschatting van maken. Tol heb je alleen als je SF binnenrijdt; die tarieven zijn ook op te zoeken, maar dat zal wel meevallen.
Met 500 euro pp zit je voor de attracties wel goed denk ik. Maar wellicht wil je ook eens ergens fietsen huren of een vlucht maken. Met Alcatraz, Antelope Canyon en een boottocht op Lake Powell (vergeet de benzinekosten niet) ben je ook weer aardig wat kwijt. Misschien wil je in Yosemite de bus naar Glacier Point nemen, in Aches de Fiery Furnace Walk doen, een jeeptocht in MV, etc etc.

En nu maar hopen dat de euro niet te veel gaat zakken. :wink:

En eten is echt duur: als je kampeert kook je andere dingen dan wanneer je een eigen keuken hebt. Je hebt weinig voorraad, zult sneller dingen weggooien, je weet niet waar je het goedkoopst kan winkelen, etc. Wil je lekker brood dan betaal je al snel 4 of 5 dollar voor een brood. Fruit is duur, net als verse groente. Gezond beleg vond ik ook duur. Je betaalt voor een klein bekertje yoghurt net zoveel als hier voor een literpak.
En het zal best dat het allemaal goedkoper kan, maar je gaat tijdens je vakantie niet aldoor op de kosten letten, of omrijden voor een goedkopere winkel. Sla voldoende in voordat je in een park bent, want daar betaal je sowieso veel meer.

Wat voor auto wil je huren? Met kampeerspullen en 4 personen moet je wel een ruime auto nemen.

Marianne
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

:offtopic:
Marcopstal schreef:let ook op waar je tankt, er zijn soms enorme verschillen waarbij het tot 50% duurder kan zijn per liter (of gallon).
50% duurder? Waar ben je dat tegen gekomen?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer