Bushmaster schreef: ↑27 jun 2022, 11:27
Heeft die piloot zich niet vergist in het vliegveld? beschrijving past meer bij Heathrow.
Dat is dus exact wat de piloot vertelde. Wij hebben een uur vertraging op Alicante. Dat komt omdat het vliegtuig te laat weggaat vanuit Amsterdam. Vervolgens komt er een uur vertraging bij in Alicante omdat men in Amsterdam te druk is of te weinig mensen heeft. De vraag is dus waar het probleem ontstaat. En wie er vervolgens mee opgezadeld wordt.
Ander voorbeeld. 3 weken geleden met een halfvol vliegtuig vanuit Amsterdam (weer) naar Alicante vertrokken. De rest stond nog ergens in de rij. Vervolgens in Alicante blijken we met een leeg vrachtruim gevlogen te hebben. Wie wordt er met een probleem opgezadeld??
Ander voorbeeld. Bij de incheckbalie van Transavia in Amsterdam staan honderden mensen in de rij. Waarom weet ik niet. Gisteren op Alicante staat er 2 uur voor vertrek bij de 3 aangewezen incheckbalies helemaal niemand. En ook op Alicante vetrekken en komen er tientallen vluchten per uur aan.
Ander voorbeeld. Vrienden van ons komen uit Amerika via
Frankfurt naar Amsterdam. Bij aankomst blijken de koffers er niet te zijn. Die stonden nog op
Frankfurt was het verhaal. Nee, die lagen op het platform. Uit het vliegtuig gekieperd en hebben daar uren gelegen voordat ze op de band lagen. Onder het mom die komen met het volgende vliegtuig uit
Frankfurt. Terwijl allerlei mensen op de app kunnen zien dat hun koffer in Amsterdam is.
Nogmaals, letterlijk werd er gisteren omgeroepen in het vliegtuig dat de "puinhoop" in Amsterdam voor deze malaise zorgt. Piloten en bemanning zijn het helemaal zat! Zij mogen elke keer de troep opruimen.
Bushmaster schreef: ↑27 jun 2022, 11:27
Dit herken ik zeker niet van Schiphol (v.w.b. de laatste 10 jaar), en ik kom er best vaak.
Ik vlieg de laatste 20 jaar tientallen keren per jaar naar Amerika en inmiddels ook meerdere keren per jaar naar Spanje. Ik zie Schiphol al jaren afglijden. Waar zo'n beetje alle vliegvelden in onze (directe) omgeving zijn gemoderniseerd. Is er in Amsterdam helemaal niks gebeurd. Boekte mijn werkgever 20 jaar geleden alles vanaf Schiphol. Nu doen ze dat alleen nog maar als er geen andere mogelijkheid is. Niet sinds dit jaar. Maar al jaren. Maar ik heb begrepen dat dit prima past in het beleid wat onze overheid wil bereiken...