Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

boeken over immigranten die een leven opbouwen in de VS

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

boeken over immigranten die een leven opbouwen in de VS

Bericht door kastelke »

Een lijstje van boektitels met boeken die gaan over immigranten uit allerlei hoeken van de wereld die een leven opbouwen in de VS:
http://www.buzzfeed.com/chikao/17-books ... .eyw8Lz4PM
Er staan er enkele bij die ik zeker wil lezen.

Hebben jullie ooit dergelijke boeken gelezen? Welke, en wat vond je er van?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Judith22
Amerika-ontdekker

Re: boeken over immigranten die een leven opbouwen in de VS

Bericht door Judith22 »

Zonder op de link geklikt te hebben wilde ik je al een boek noemen, klikte op de link en zag daarna dat die op 1 staat. Americanah van Chimamanda Adichie is absoluut geweldig, één van de mooiste boeken die ik ooit gelezen heb. Middlesex van Jeffrey Eugenides (nummer 5) vond ik ook prachtig.
Family5
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: boeken over immigranten die een leven opbouwen in de VS

Bericht door Family5 »

Aanrader vind ik het boek After the Fall: Srebrenica Survivors in St. Louis over het leven van circa 20.000 voormalige Bosniërs die na de val van Srebenica in de jaren negentig zijn opgevangen door Amerika en terecht zijn gekomen in St. Louis. Het boek gaat in op hun oorlogsverleden, maar ook over hun leven nu en de invloed van de Amerikaanse cultuur op hun kinderen.

De ervaringen van Nederlandse emigranten die vlak na WOII zijn vertrokken naar verre oorden, waaronder de Verenigde Staten, zijn opgetekend door de Friese journalist Hylke Speerstra in het boek Cruel Paradise (Het wrede Paradijs)

Tot slot een boek, dat eigenlijk buiten de categorie valt, maar ik noem hem hier toch:The Lost Continent (Het verloren continent) van de Britse schrijver Bill Bryson. Bryson is een Amerikaan die naar Engeland emigreerde. In het boek beschrijft hij zijn oude vaderland door de ogen van de Europeaan, die hij nu is geworden. Hij ging hiervoor op reis door 38 staten van Amerika, op zoek naar het land van zijn jeugd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer