We willen van tevoren eigenlijk niets boeken (misschien de eerste twee nachten en de laatste ofzo) en een beetje op de bonnevooi rijden. Een aantal dingen heb ik al in mijn hoofd, maar er zitten nog wat gaten in het geheel. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen aan goede tips!
Het idee van de reis is dat we het redelijk slow aanpakken. Kleine dorpjes en stadjes bezoeken, wat couleur locale opsnuiven (lokaal eten, live muziek, door straatjes slenteren/rijden, lekker wandelen in de natuur soms, beetje strand). Het is ook nog niet gezegd dat we deze route ook daadwerkelijk gaan rijden, maar wil wel een route op zak hebben. Dit heb ik vooralsnog in gedachte:
Dag 1(12 aug): aankomst Orlando middaguur - verblijf in hotel
Dag 2 (13 aug): Orlando - St Augustine (korte wandeling door stadje) - Okefenokee N. Wildlife Refugee (uitzoeken wat en hoe lang daar) - overnachting zoeken - 218 mijl-
Dag 3 (14 aug): Omgeving Okefenokee - Brunswick (crab cakes eten?) - omgeving Savannah (waarschijnlijk overnachten in cabin op KOA bij S.) - 170 mijl -
Dag 4 (15 aug): Savannah
Dag 5 (16 aug): Savannah - bezoek aan bv Ossabaw Island of St Catherines Island / evt beetje strand, 's avonds Savannah
Dag 6 (17 aug): Savannah - Beaufort - Charleston - 112 mijl-
Dag 7 (18 aug): Charleston
Dag 9 (19 aug): Charleston - Macon (via Augusta? Welke route moeten we rijden? Wil een rustige route door 'de binnenlanden' zonder attracties ofzo) - +/- 270 mijl-
Dag 10 (20 aug): Macon - New Orleans (dit is een monster rit. Kunnen we die in tweëen knippen? Leuke suggesties? Anders gewoon in 1 keer doorjakkeren) - 495 mijl -
Dag 11 (21 aug): New Orleans
Dag 12 (22 aug): New Orleans
Dag 13 (23 aug): New Orleans - naar strandbestemming (omg. Pensacola/Fort Walton Beach? Wat is leuk/betaalbaar? We houden van beetje relaxt & authentiek. Geen grote beachresorts) - 243 mijl-
Dag 14 (24 aug): Strand
Dag 15 (25 aug): Naar......
Dag 16 (26 aug): TIP van TROETELBEER: bezoek aan Micanopy (shoppen in Orlando? Of de dag van de vlucht? Welke mall is leuk?)
Dag 17 (27 aug): Begin van de avond vliegen vanaf Orlando naar Amsterdam
Ik twijfel nog een beetje over de rit naar New Orleans, maar 1 lange rijdag op het geheel maakt op zich niets uit. Overigens weet ik ook niet waar ik anders naartoe zou willen. Atlanta bijvoorbeeld trekt me niet zo. De Great Smokey Mountains trouwens wel, maar dat vind ik teveel naar het noorden liggen en ik wil de afstanden klein houden (je moet dan ook weer helemaal terug namelijk). De rest van Florida trekt me overigens ook niet zo, alhoewel Key West me dan weer wel heel leuk lijkt. Maar dat lijkt me de lange afstand niet waard.