Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis angeliquem: 1e keer Amerika LA-LV-SF
-
angeliquem
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Reis angeliquem: 1e keer Amerika LA-LV-SF
Hallo allemaal,
in mijn voorstel topic vertelde ik dat we (mijn vriend en ik) eigenlijk 3 oktober voor het eerst naar Amerika zouden gaan. Deze reis hebben we de dag voor vertrek geannuleerd vanwege de shutdown. Voor ons is het een reis waarvoor we lang hebben moeten sparen en waarschijnlijk niet snel nog eens kunnen doen. En om dan de parken die hoog op ons lijstje staan over te moeten slaan vonden wij te zonde.
We hadden nu een route SF-LV-LA met daarin Yosemite, Death Valley, Kings canyon, Sequoia, Zion, Bryce, Page, Grand canyon en Joshua tree. Dit in 16 dagen.
We willen nu opnieuw gaan plannen voor het voorjaar 2014, we dachten aan april/mei. En dan willen we graag de route andersom doen, dus van LA naar SF. En dan 19 of 20 dagen.
Onze voorkeur gaat voornamelijk uit naar de parken (wandelen, fotograferen, genieten).
Ik heb de route uitgezet zoals we die nu zouden reizen, maar dan andersom. Graag zou ik tips en adviezen krijgen over hoe het beter kan! Deze reis was door een reisorganisatie geregeld, maar nu willen we het zelf doen.
Dag 1: Aankomst LA
Dag 2: LA
Dag 3: LA - Palm springs
Dag 4: Palm Springs - Lake Havasu
Dag 5: Lake Havasu - Grand canyon village
Dag 6: Grand Canyon
Dag 7: Grand canyon - Page
Dag 8: Page - Bryce
Dag 9: Bryce - St. George
Dag 10: St. George -Las Vegas
Dag 11: Las Vegas - Furnace Creek
Dag 12: Furnace Creek - Visalia
Dag 13: Visalia - Oakhurst
Dag 14: Oakhurst - Yosemite village
Dag 15: Yosemite village - San Fransisco
Dag 16: San Fransisco
Dag 17: Naar huis
In deze planning vind ik zelf te weinig tijd voor Zion en Bryce (was in 1 dag gepland) reisbureau gaf aan dat dit wel kon, maar zoals ik hier overal lees wil ik hier meer tijd voor inzetten.
in mijn voorstel topic vertelde ik dat we (mijn vriend en ik) eigenlijk 3 oktober voor het eerst naar Amerika zouden gaan. Deze reis hebben we de dag voor vertrek geannuleerd vanwege de shutdown. Voor ons is het een reis waarvoor we lang hebben moeten sparen en waarschijnlijk niet snel nog eens kunnen doen. En om dan de parken die hoog op ons lijstje staan over te moeten slaan vonden wij te zonde.
We hadden nu een route SF-LV-LA met daarin Yosemite, Death Valley, Kings canyon, Sequoia, Zion, Bryce, Page, Grand canyon en Joshua tree. Dit in 16 dagen.
We willen nu opnieuw gaan plannen voor het voorjaar 2014, we dachten aan april/mei. En dan willen we graag de route andersom doen, dus van LA naar SF. En dan 19 of 20 dagen.
Onze voorkeur gaat voornamelijk uit naar de parken (wandelen, fotograferen, genieten).
Ik heb de route uitgezet zoals we die nu zouden reizen, maar dan andersom. Graag zou ik tips en adviezen krijgen over hoe het beter kan! Deze reis was door een reisorganisatie geregeld, maar nu willen we het zelf doen.
Dag 1: Aankomst LA
Dag 2: LA
Dag 3: LA - Palm springs
Dag 4: Palm Springs - Lake Havasu
Dag 5: Lake Havasu - Grand canyon village
Dag 6: Grand Canyon
Dag 7: Grand canyon - Page
Dag 8: Page - Bryce
Dag 9: Bryce - St. George
Dag 10: St. George -Las Vegas
Dag 11: Las Vegas - Furnace Creek
Dag 12: Furnace Creek - Visalia
Dag 13: Visalia - Oakhurst
Dag 14: Oakhurst - Yosemite village
Dag 15: Yosemite village - San Fransisco
Dag 16: San Fransisco
Dag 17: Naar huis
In deze planning vind ik zelf te weinig tijd voor Zion en Bryce (was in 1 dag gepland) reisbureau gaf aan dat dit wel kon, maar zoals ik hier overal lees wil ik hier meer tijd voor inzetten.
Re: 1e keer Amerika LA-LV-SF
In de genoemde route is voor Zion, Yosemite en San Francisco erg weinig tijd. In de Grand Canyon heb je wel veel tijd. Is het de bedoeling om in de Grand Canyon te gaan wandelen? Als jullie geen wandelaars zijn zou je er voor kunnen kiezen om maar 1 overnachting in de Grand Canyon te plannen, en een extra overnachting in de omgeving van Zion, Yosemite of San Francisco. Ook tussen LV en Yosemity zou je nog een overnachting kunnen schrappen. Je hebt dan wel langere reisdagen, maar hierdoor heb je wel een dag over voor de echte bezienswaardigheden.
Veel plezier met de voorbereiding van jullie reis!
Veel plezier met de voorbereiding van jullie reis!
2008 - CA,NV,AZ
2010 - NV, AZ, UT, ID, WY, MT, CA
2012 - NV, AZ, UT, ID, WY, MT, WA, OR, CA
2013 - FL
2014 - CA, NV (solo trip)
2014 - FL
2015 - CA, NV, AZ, UT, CO, NM
2010 - NV, AZ, UT, ID, WY, MT, CA
2012 - NV, AZ, UT, ID, WY, MT, WA, OR, CA
2013 - FL
2014 - CA, NV (solo trip)
2014 - FL
2015 - CA, NV, AZ, UT, CO, NM
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat bijzonder dat je de reis kon annuleren, ik zou denken dat een shutdown geen voldoende reden zou zijn voor het annuleren.
Leuk dat jullie het nu zelf gaan uitzoeken. Ligt de periode vast of kan het ook iets later? Het zou mooi zijn als in Yosemite de Tioga Road open zou zijn, en in elk geval de Mariposa Road en de Glacier Point Road. Eind april of begin juni is een prachtige tijd daarvoor.
Als je liever wat vroeger gaat zou je kunnen overwegen om niet naar Yosemite en SF te gaan maar een rondje Las Vegas of een route van Phoenix naar LA, zodat je meer tijd hebt voor Zion, Bryce, en wellicht voor de parken bij Moab (Arches, Canyonlands).
Met 20 dagen zou jouw route er zo uit kunnen zien (met Lee Vining als de Tioga Pass open is):
1 Amsterdam - LA
2 LA
3 LA - Kingman
4 Kingman - Grand Canyon
5 Grand Canyon - Page
6 Page
7 Page - Bryce
8 Bryce - Zion
9 Zion
10 Zion - Las Vegas
11 Las Vegas
12 Las Vegas - Death valley
13 Death valley - Oakhurst/Lee Vining
14 Oakhurst/Lee Vining - Yosemite
15 Yosemite
16 Yosemite - San francisco
17 San francisco
18 San francisco
19 San francisco - Amsterdam
20 Amsterdam
Voor Sequoia heb je geen tijd in deze route.
Een alternatieve route die goed geschikt is voor april:
1 Amsterdam - Phoenix
2 Phoenix - Grand Canyon
3 Grand Canyon
4 Grand Canyon - Page
5 Page - Monument Valley
6 Monument Valley - Moab
7 Moab
8 Moab
9 Moab - Capitol Reef
10 Capitol Reef - Bryce
11 Bryce - Zion
12 Zion
13 Zion - Las Vegas
14 Las Vegas
15 Las Vegas - Death Valley
16 Death Valley - LA
17 LA
18 LA
19 LA - Amsterdam
20 Amsterdam
Hier valt natuurlijk in te schuiven met het aantal dagen ter plekke. Op http://www.ontdek-amerika.nl kun je kijken wat er in de parken te doen is en hoeveel tijd je er voor uit zou willen trekken.
Marianne
Leuk dat jullie het nu zelf gaan uitzoeken. Ligt de periode vast of kan het ook iets later? Het zou mooi zijn als in Yosemite de Tioga Road open zou zijn, en in elk geval de Mariposa Road en de Glacier Point Road. Eind april of begin juni is een prachtige tijd daarvoor.
Als je liever wat vroeger gaat zou je kunnen overwegen om niet naar Yosemite en SF te gaan maar een rondje Las Vegas of een route van Phoenix naar LA, zodat je meer tijd hebt voor Zion, Bryce, en wellicht voor de parken bij Moab (Arches, Canyonlands).
Met 20 dagen zou jouw route er zo uit kunnen zien (met Lee Vining als de Tioga Pass open is):
1 Amsterdam - LA
2 LA
3 LA - Kingman
4 Kingman - Grand Canyon
5 Grand Canyon - Page
6 Page
7 Page - Bryce
8 Bryce - Zion
9 Zion
10 Zion - Las Vegas
11 Las Vegas
15 Yosemite
16 Yosemite - San francisco
17 San francisco
18 San francisco
19 San francisco - Amsterdam
20 Amsterdam
Voor Sequoia heb je geen tijd in deze route.
Een alternatieve route die goed geschikt is voor april:
1 Amsterdam - Phoenix
2 Phoenix - Grand Canyon
3 Grand Canyon
4 Grand Canyon - Page
5 Page - Monument Valley
6 Monument Valley - Moab
7 Moab
8 Moab
9 Moab - Capitol Reef
10 Capitol Reef - Bryce
11 Bryce - Zion
12 Zion
13 Zion - Las Vegas
14 Las Vegas
15 Las Vegas - Death Valley
16 Death Valley - LA
17 LA
18 LA
19 LA - Amsterdam
20 Amsterdam
Hier valt natuurlijk in te schuiven met het aantal dagen ter plekke. Op http://www.ontdek-amerika.nl kun je kijken wat er in de parken te doen is en hoeveel tijd je er voor uit zou willen trekken.
Marianne
-
angeliquem
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor jullie reacties!
De reden dat wij konden annuleren was dat wij alles vast hadden liggen en aan konden tonen dat het grootste deel van onze reis uit de nationale parken zou bestaan.
We zijn nog helemaal flexibel in de periode dat we willen gaan, maar liever niet later dan mei.
We wandelen graag, maar niet te fanatiek, dus ik denk dat we met 1 overnachting in de Grand canyon genoeg hebben. We willen daar wel een helikopter vlucht doen.
http://www.ontdek-amerika.nl had ik inderdaad al gevonden en veel van gebruikt, een geweldige pagina!
Ik ga me eens verdiepen in de 1e route van Marianne.
De reden dat wij konden annuleren was dat wij alles vast hadden liggen en aan konden tonen dat het grootste deel van onze reis uit de nationale parken zou bestaan.
We zijn nog helemaal flexibel in de periode dat we willen gaan, maar liever niet later dan mei.
We wandelen graag, maar niet te fanatiek, dus ik denk dat we met 1 overnachting in de Grand canyon genoeg hebben. We willen daar wel een helikopter vlucht doen.
http://www.ontdek-amerika.nl had ik inderdaad al gevonden en veel van gebruikt, een geweldige pagina!
Ik ga me eens verdiepen in de 1e route van Marianne.
- Montyrulezz
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Re: Reis angeliquem: 1e keer Amerika LA-LV-SF
Ik zou het eerste gedeelte van je reis via Joshua Tree Park rijden : http://goo.gl/maps/ldoPf of inderdaad zoals Marianne aangeeft via Kingmann, daar kun je dan een stukje route 66 meepakken http://goo.gl/maps/03kXy.
Ik vond 1 overnachting in Grand Canyon ook wel genoeg, wij hebben de bus genomen langs de hele rim, erg mooi, en zo de zonsondergang meegepakt. 's morgens vroeg de zonsopgang en nog wat rondgelopen, toen tegen de middag doorgereden.
Page zeker 2 nachten boeken. Bij Page heb je Antelope Canyon en de Horseshoe Bend waar ik zeker naartoe zou gaan! Met name Antelope Canyon (wij zijn naar de lower geweest) vond ik helemaal geweldig!!
Bryce Canyon hadden wij in 1 middag ook wel gezien, we zijn met de bus naar het uiteinde van de Rim gegaan en toen terug gelopen.
Zion vond ik zelf ook niet zo speciaal, maar daar heb ik al veel andere meningen over gelezen
.
De route tussen LV en Yosemite kun je met 1 overnachting zeker redden.
De rest zou ik ook zo doen zoals Marianne schrijft.
Ik vond 1 overnachting in Grand Canyon ook wel genoeg, wij hebben de bus genomen langs de hele rim, erg mooi, en zo de zonsondergang meegepakt. 's morgens vroeg de zonsopgang en nog wat rondgelopen, toen tegen de middag doorgereden.
Page zeker 2 nachten boeken. Bij Page heb je Antelope Canyon en de Horseshoe Bend waar ik zeker naartoe zou gaan! Met name Antelope Canyon (wij zijn naar de lower geweest) vond ik helemaal geweldig!!
Bryce Canyon hadden wij in 1 middag ook wel gezien, we zijn met de bus naar het uiteinde van de Rim gegaan en toen terug gelopen.
Zion vond ik zelf ook niet zo speciaal, maar daar heb ik al veel andere meningen over gelezen
De route tussen LV en Yosemite kun je met 1 overnachting zeker redden.
De rest zou ik ook zo doen zoals Marianne schrijft.
2006: 2 weken Fl. - 2008: 3 weken LA- SF
2009: 3 weken Fl. - 2012: 4 weken LA- LA
2013: 1 week New York - 2014: 3 weken New Orléans - Panhandle - Florida
2015: Florida - 2017: rondje LV - LV
2018: 1 week Weston en 1 week Orlando
2019: 3 weken LA - LA
2009: 3 weken Fl. - 2012: 4 weken LA- LA
2013: 1 week New York - 2014: 3 weken New Orléans - Panhandle - Florida
2015: Florida - 2017: rondje LV - LV
2018: 1 week Weston en 1 week Orlando
2019: 3 weken LA - LA
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Met 1 dag extra bij Yosemite in Marianne haar 1ste voorstel krijg je een perfecte route.
Mocht de Tioga Pass nog gesloten zijn (in april bijna zeker) heb je 2 dagen om te bekomen van de rit DV/Oakhurst.
De overnachting in DV zou ik nemen in Panamint Springs, dat scheelt weer aan rijtijd op de volgende dag.
Groetjes,
Ingrid
Mocht de Tioga Pass nog gesloten zijn (in april bijna zeker) heb je 2 dagen om te bekomen van de rit DV/Oakhurst.
De overnachting in DV zou ik nemen in Panamint Springs, dat scheelt weer aan rijtijd op de volgende dag.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Om in zowel Palm Springs als in Lake Havasu te gaan logeren is zonde van je tijd. Kingman of Laughlin of zelfs Needles is een veel beter idee. Je kan overigens niet met de bus langs de gehele rim in GCNP. Alleen van de village naar hermits rest en dat is maar een kort stuk. Je kan nog veel van de rim zien tussen GC Village en Desert View maar daar rijdt geen bus.
-
angeliquem
- Amerika-ontdekker
Onze vakanties zijn goed gekeurd en we zijn druk bezig met de voorpret!
De vliegtickets zijn geboekt en de overnachtingen in Yosemite, Grand Canyon en Bryce.
We vliegen op dinsdag 13-5 van Dusseldorf naar LA en op zondag 1-6 van SF naar Dusseldorf. Dit is de route die we willen gaan doen:
1 Dusseldorf - LA
2 LA
3 LA - Kingman
4 Kingman - Grand Canyon
5 Grand Canyon - Page
6 Page
7 Page - Bryce
8 Bryce - Zion
9 Zion
10 Zion - Las Vegas
11 Las Vegas
15 Yosemite
16 Yosemite
17 Yosemite - San francisco
18 San francisco
19 San francisco
20 San francisco - Dusseldorf
21 Dusseldorf
Ik heb voor Yosemite Housekeeping camp geboekt en voor Grand Canyon Yavapai lodge, beide annuleerbaar. Ik wilde eigenlijk in de Grand Canyon de Bright angel lodge, maar alles is vol
Voor Bryce heb ik Bryce Canyon resort geboekt.
Zijn er nog andere plaatsen die ik vroeg moet boeken? Iemand suggesties voor Page? Hoeft niet luxe te zijn, als de kamer maar schoon is.
De vliegtickets zijn geboekt en de overnachtingen in Yosemite, Grand Canyon en Bryce.
We vliegen op dinsdag 13-5 van Dusseldorf naar LA en op zondag 1-6 van SF naar Dusseldorf. Dit is de route die we willen gaan doen:
1 Dusseldorf - LA
2 LA
3 LA - Kingman
4 Kingman - Grand Canyon
5 Grand Canyon - Page
6 Page
7 Page - Bryce
8 Bryce - Zion
9 Zion
10 Zion - Las Vegas
11 Las Vegas
15 Yosemite
16 Yosemite
17 Yosemite - San francisco
18 San francisco
19 San francisco
20 San francisco - Dusseldorf
21 Dusseldorf
Ik heb voor Yosemite Housekeeping camp geboekt en voor Grand Canyon Yavapai lodge, beide annuleerbaar. Ik wilde eigenlijk in de Grand Canyon de Bright angel lodge, maar alles is vol
Voor Bryce heb ik Bryce Canyon resort geboekt.
Zijn er nog andere plaatsen die ik vroeg moet boeken? Iemand suggesties voor Page? Hoeft niet luxe te zijn, als de kamer maar schoon is.
Laatst gewijzigd door angeliquem op 03 dec 2013, 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Mooie route. 13-3 zal wel 13-5 moeten zijn. In Page heb je Lake Powell motel. Goedkoop en leuk.
Wij hadden ook moeite iets 'betaalbaars' te vinden in Page. Maar uiteindelijk vonden we Motel 6 aldaar (wel ver van te voren geboekt) en betaalde slechts €45 per nacht. Prima kamer en ligging, dus die zou ik zeker boeken (staat niet bij Booking.com maar gewoon via de site van Motel 6)angeliquem schreef: Zijn er nog andere plaatsen die ik vroeg moet boeken? Iemand suggesties voor Page? Hoeft niet luxe te zijn, als de kamer maar schoon is.
Groetjes,
Daniel
Daniel
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Page is inderdaad wel verstandig om te boeken. Een motel6 is niet verkeerd als je geen luxe zoekt. Het weekend van Memorial day zou ik ook vastleggen. Met een beetje geluk is net de Tioga Pass open als jullie er zijn! Housekeeping Camp is leuk. Je kunt ook regelmatig eens kijken of er een cabin - with bath - in Curry Village vrijkomt. Voor de GC kun je ook regelmatig een checken of bellen om te zien of er iets vrijkomt in de Bright Angel Lodge. Het is nu nog erg vroeg, en er zijn altijd veel annuleringen.
Wij waren dit jaar ook van half mei tot begin juni in het zuidwesten, misschien heb je iets aan ons reisverslag.
Marianne
Wij waren dit jaar ook van half mei tot begin juni in het zuidwesten, misschien heb je iets aan ons reisverslag.
Marianne
-
angeliquem
- Amerika-ontdekker
Ik ben bezig met onze route uit te stippelen en te kijken wat we waar willen doen.
We zouden graag tussen LA en Kingman via Joshua tree park willen rijden. Daar een aantal stops maken en evt. een korte wandeling maken. Maar ik wordt er niet echt wijs uit welke route we het beste kunnen nemen? En welk deel van het park het mooiste is. Iemand tips?
We zouden graag tussen LA en Kingman via Joshua tree park willen rijden. Daar een aantal stops maken en evt. een korte wandeling maken. Maar ik wordt er niet echt wijs uit welke route we het beste kunnen nemen? En welk deel van het park het mooiste is. Iemand tips?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ken alleen het deel in het noordwesten. Ik denk dat dat ook het mooiste deel is. Heb je op de NPS-site gekeken naar bezienswaardigheden en de ligging daarvan (je kunt een kaart vinden op de NPS-site)? Of kijk eens op http://www.ontdek-amerika.nl en leg de kaart van het park er naast om te zien waar alles ligt.
Voor een kort bezoek zou ik via de plaats Joshua Tree (West Entrance Station) het park binnen rijden en dan via Twentynine Palms (North Entrance Station) er weer uit.
Zie ook mijn wandelsite voor de wandelmogelijkheden in dat deel.
Marianne
Voor een kort bezoek zou ik via de plaats Joshua Tree (West Entrance Station) het park binnen rijden en dan via Twentynine Palms (North Entrance Station) er weer uit.
Zie ook mijn wandelsite voor de wandelmogelijkheden in dat deel.
Marianne
-
angeliquem
- Amerika-ontdekker
Ik heb die pagina's inderdaad bekeken, maar ik hoor graag ervaringen van anderen
Ik zat zelf ook te denken om via de west kant binnen te rijden en dan via noord er weer uit. Als ik de tijd bekijk op google maps moet dat goed kunnen.
Of is er iemand die zegt dat je het zuiden van het park echt niet mag missen?
Ik zat zelf ook te denken om via de west kant binnen te rijden en dan via noord er weer uit. Als ik de tijd bekijk op google maps moet dat goed kunnen.
Of is er iemand die zegt dat je het zuiden van het park echt niet mag missen?
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Wij deden ooit volgende route:
I-10 voorbij Indio tot afrit 168
Daar de Cottonwood Springs Road/El Dorado Mine Road tot de kruising met de Park Boulevard
Daar naar links de Park Boulevard (richting het dorpje Joshua Tree) tot de T-kruising
Naar Keys View en dan weer naar Park Boulevard
Dan verder Park Boulevard tot Joshua Tree
Het was prachtig, maar heet, wij waren er in juli.
Denk eraan dat je op deze route enkel drinkwater kan vinden bij Cottonwood Springs.
Eten kan je niet krijgen in het park.
Groetjes,
Ingrid
I-10 voorbij Indio tot afrit 168
Daar de Cottonwood Springs Road/El Dorado Mine Road tot de kruising met de Park Boulevard
Daar naar links de Park Boulevard (richting het dorpje Joshua Tree) tot de T-kruising
Naar Keys View en dan weer naar Park Boulevard
Dan verder Park Boulevard tot Joshua Tree
Het was prachtig, maar heet, wij waren er in juli.
Denk eraan dat je op deze route enkel drinkwater kan vinden bij Cottonwood Springs.
Eten kan je niet krijgen in het park.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
-
angeliquem
- Amerika-ontdekker
Over 4 weken is het zo ver!
Ik heb per stad/park een lijstje gemaakt van wat er te doen is. Een aantal dingen die we echt zeker willen doen en nog een aantal dingen zodat we dan kunnen kiezen waar we zin en tijd voor hebben. Veel informatie heb ik gehaald van Ontdek-amerika.nl en heel veel tips van dit forum, uit allerlei topics! Bedankt daarvoor!!
Onze route ziet er dan zo uit:
13-5 Dusseldorf - LA--> aankomst 11.50 uur, auto ophalen, evt. Venice/Santa Monica, hotel in Hollywood
14-5 LA
15-5 LA - Kingman--> via Joshua tree
16-5 Kingman - Grand Canyon--> hotel Maswik lodge
17-5 Grand Canyon - Page--> 8.15 uur helicoptervlucht, Lake powell motel
18-5 Page --> Antellope canyon (weten nog niet welke), horseshoebend
19-5 Page - Bryce--> hotel Bryce canyon resort
20-5 Bryce - Zion--> hotel Pioneer lodge in Springdale
21-5 Zion
22-5 Zion - Las Vegas --> via Valley of Fire, hotel Treasure island
23-5 Las Vegas
24-5 Las Vegas - Death valley --> hotel Furnace Creek
25-5 Death valley - Lee Vining --> Bodie, Mono lake, hotel Lake view lodge
26-5 Lee Vining - Yosemite --> Tenaya lake, Olmsted point, Housekeeping camp
27-5 Yosemite --> 8.30 uur bus naar Glacier point, Panorama trail
28-5 Yosemite
29-5 Yosemite - San francisco-->via Mariposa grove, auto inleveren, hotel Astoria
30-5 San francisco--> 18.30 uur Alcatraz night tour
31-5 San francisco
1-6 San francisco - Dusseldorf vlucht om 12.40 uur
2-6 Dusseldorf
Ik heb per stad/park een lijstje gemaakt van wat er te doen is. Een aantal dingen die we echt zeker willen doen en nog een aantal dingen zodat we dan kunnen kiezen waar we zin en tijd voor hebben. Veel informatie heb ik gehaald van Ontdek-amerika.nl en heel veel tips van dit forum, uit allerlei topics! Bedankt daarvoor!!
Onze route ziet er dan zo uit:
13-5 Dusseldorf - LA--> aankomst 11.50 uur, auto ophalen, evt. Venice/Santa Monica, hotel in Hollywood
14-5 LA
15-5 LA - Kingman--> via Joshua tree
16-5 Kingman - Grand Canyon--> hotel Maswik lodge
17-5 Grand Canyon - Page--> 8.15 uur helicoptervlucht, Lake powell motel
18-5 Page --> Antellope canyon (weten nog niet welke), horseshoebend
19-5 Page - Bryce--> hotel Bryce canyon resort
20-5 Bryce - Zion--> hotel Pioneer lodge in Springdale
21-5 Zion
22-5 Zion - Las Vegas --> via Valley of Fire, hotel Treasure island
23-5 Las Vegas
24-5 Las Vegas - Death valley --> hotel Furnace Creek
25-5 Death valley - Lee Vining --> Bodie, Mono lake, hotel Lake view lodge
26-5 Lee Vining - Yosemite --> Tenaya lake, Olmsted point, Housekeeping camp
27-5 Yosemite --> 8.30 uur bus naar Glacier point, Panorama trail
28-5 Yosemite
29-5 Yosemite - San francisco-->via Mariposa grove, auto inleveren, hotel Astoria
30-5 San francisco--> 18.30 uur Alcatraz night tour
31-5 San francisco
1-6 San francisco - Dusseldorf vlucht om 12.40 uur
2-6 Dusseldorf
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 5609 Weergaves