Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Visum aanvraag met strafblad

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Heisenberg
Amerika-newbie

Visum aanvraag met strafblad

Bericht door Heisenberg »

Geachte forumleden,

Komende nazomer willen ik en mijn vriendin een rondreis maken door de VS. Het probleem is alleen dat ik een jaar of 4 geleden veroordeeld ben voor mishandeling en daar een taakstraf voor heb moeten uitvoeren. Dit leek me in eerste instantie geen vergrijp die onder 'moral turpitude' valt en heb hier op de esta-aanvraag dan ook "nee" ingevuld, waarna mijn esta is goedgekeurd. Later begon ik toch te twijfelen. Op dit forum las ik in verschillende topics dat ik contact moet zoeken met de Amerikaanse ambassade. Die verwijzen mij echter door naar justitie in Nederland. Dus dat heb ik gedaan en nu mag ik mijn strafblad inzien. Heb alleen het idee dat ik daar weinig mee opschiet aangezien ik dan nog niet weet wat de Amerikaanse douane van mijn strafblad vindt.

Mijn vragen zijn dan ook:
Zijn er forumleden die hier ervaring mee hebben?
En gaat het problemen geven dat ik op het esta-formulier de 'moral turpitude' vraag met nee heb beantwoord?

Alvast bedankt!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Visum aanvraag met strafblad

Bericht door kastelke »

Dat ligt er aan welk soort mishandeling het was:

http://www.state.gov/documents/organization/86942.pdf :
a. Crimes committed against the person, family relationship, and sexual morality, which constitute moral turpitude as it relates to visa issuance, include:
(3) Assault (this crime is broken down into several categories, which involve moral turpitude):
(a) Assault with intent to kill;
(b) Assault with intent to commit rape;
(c) Assault with intent to commit robbery;
(d) Assault with intent to commit serious bodily harm; and
(e) Assault with a dangerous or deadly weapon (some weapons may be found to be lethal as a matter of law, while others may or may not be found factually to be such, depending upon all the circumstances in the case. Such circumstances may include, but are not limited to, the size of the weapon, the manner of its use, and the nature and extent of injuries inflicted.);

b. Crimes committed against the person, family relationship, or sexual morality which do not involve moral turpitude include:
(1) Assault (simple) (i.e., any assault, which does not require an evil intent or depraved motive, although it may involve the use of a weapon, which is neither dangerous nor deadly);
(klein detail: douane houdt zich bezig met de goederen die je bij hebt. Immigration gaat over de personen.)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
DixieChick
Amerika-expert

Re: Visum aanvraag met strafblad

Bericht door DixieChick »

Family violence (dus mishandeling van partner, kinderen, ander familie lid) wordt hier ook zwaar opgevat, en zou je ook onder het lijstje kunnen scharen.

In mijn ogen lijkt "mishandeling" me nou een klassiek voorbeeld van "moral turpitude", iemand fysiek letsel toebrengen, of toe willen brengen, om wat voor reden dan ook, doet twijfels opgaan over de morele achtergrond van de dader. Even een voorbeeld: Als ik een veroordeling zou krijgen voor assault/family violence (lees: mishandeling), zou mijn baan hier bij de uni op de tocht komen te staan, want ze tillen hier in de VS erg zwaar aan. Hiermee wil ik dus niet zeggen dat de topic starter morele issues heeft, want ik heb geen idee van het hoe/wat/waar/wie, maar in de ogen van de immigratie dienst doet dat er niet toe, is context irrelevant, en is mishandeling mishandeling en dus no bueno.

Ik zou, als ik jou was, het zekere voor het onzekere nemen, en een visum aanvragen.

Overigens, je moet niet contact zoeken met de ambassade, maar met het consulaat. Die hebben een nummer dat je kan bellen met je vragen. Het kost je wel 15 euro, maar als jij je strafblad ingezien hebt kan je ze misschien bellen en het vragen. Dan weet je het zeker.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer