Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vragen over mijn auto van Florida naar NL verschepen
Vragen over mijn auto van Florida naar NL verschepen
Hi, ik heb een aantal vragen over hoe het werkt omtrent mijn auto die meer dan een jaar op mijn naam staat, naar NL te verschepen. Hopelijk staat dit in de juiste topic en kan iemand mijn helpen.
Ik heb 5 jaar in California gewoond. In 2010 ben ik weer terugverhuisd naar NL (en al onze spullen + auto's naar Florida verhuisd), heb me 3 weken na aankomst bij de gemeente waar mijn ouders wonen ingeschreven. Heb gewerkt als freelancer. Ben vervolgens met mijn man naar Florida gegaan om van alles te regelen en om zijn familie te bezoeken. Onze spullen en auto's staan hier opgeslagen.
Mijn auto staat dus op mijn naam, en die wil ik graag in NL gebruiken, omdat mijn man en ik in NL gaan wonen. Ik heb op douane.nl het juiste formulier gedownload ("Aanvraag vergunning vrijstelling verhuisgoederen"). Ik heb een vraag over het volgende: "U voert de goederen in binnen twaalf maanden nadat u in Nederland of in een ander land van de Europese Unie bent gaan wonen." http://download.belastingdienst.nl/doua ... 2z2fol.pdf
Mijn vraag is: Moet de auto binnen 12 maanden verstuurd worden, zodat het binnen die 12 mnd aankomt? Het verschepen kan zo'n 6 weken duren. Of is het zo dat zolang de verstuurdatum binnen 12 mnd is, ik in aanmerking kom voor die vergunning van vrijstelling goederen, ook al komt het na de vereiste "12 mnd" aan?
Wie heeft hier ervaring mee? Wat staat mijn te wachten? Nogmaals, mijn auto is voor persoonlijk gebruik.
Alvast bedankt!
Ik heb 5 jaar in California gewoond. In 2010 ben ik weer terugverhuisd naar NL (en al onze spullen + auto's naar Florida verhuisd), heb me 3 weken na aankomst bij de gemeente waar mijn ouders wonen ingeschreven. Heb gewerkt als freelancer. Ben vervolgens met mijn man naar Florida gegaan om van alles te regelen en om zijn familie te bezoeken. Onze spullen en auto's staan hier opgeslagen.
Mijn auto staat dus op mijn naam, en die wil ik graag in NL gebruiken, omdat mijn man en ik in NL gaan wonen. Ik heb op douane.nl het juiste formulier gedownload ("Aanvraag vergunning vrijstelling verhuisgoederen"). Ik heb een vraag over het volgende: "U voert de goederen in binnen twaalf maanden nadat u in Nederland of in een ander land van de Europese Unie bent gaan wonen." http://download.belastingdienst.nl/doua ... 2z2fol.pdf
Mijn vraag is: Moet de auto binnen 12 maanden verstuurd worden, zodat het binnen die 12 mnd aankomt? Het verschepen kan zo'n 6 weken duren. Of is het zo dat zolang de verstuurdatum binnen 12 mnd is, ik in aanmerking kom voor die vergunning van vrijstelling goederen, ook al komt het na de vereiste "12 mnd" aan?
Wie heeft hier ervaring mee? Wat staat mijn te wachten? Nogmaals, mijn auto is voor persoonlijk gebruik.
Alvast bedankt!
Re: Vragen over mijn auto van Florida naar NL verschepen
Ik begrijp dat de auto al langer dan een jaar in je bezit is, dus dat moet geen probleem zijn.
Gebaseerd op het citaat dat je aanhaalt, zou je dus de auto kunnen importeren tot een jaar na de datum dat je jezelf in NL hebt ingeschreven. Ik neem aan dat hierbij de datum van aangifte bij de belastingdienst bepalend is.
Voor verdere info zou je de belastingdienst kunnen bellen, of wellicht een importeur kunnen vragen. Ik zou je aanraden het sowieso via een importeur te laten lopen want je auto zal een aantal aanpassingen moeten krijgen om goedgekeurd te worden door de RDW.
Gebaseerd op het citaat dat je aanhaalt, zou je dus de auto kunnen importeren tot een jaar na de datum dat je jezelf in NL hebt ingeschreven. Ik neem aan dat hierbij de datum van aangifte bij de belastingdienst bepalend is.
Voor verdere info zou je de belastingdienst kunnen bellen, of wellicht een importeur kunnen vragen. Ik zou je aanraden het sowieso via een importeur te laten lopen want je auto zal een aantal aanpassingen moeten krijgen om goedgekeurd te worden door de RDW.
Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
MW Drawings
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Vrijstelling geldt volgens mij alleen maar als de auto al meer dan 6 maanden in je bezit was (en meer dan 1 jaar in de states gewoond te hebben) voordat je uit amerika vertrok. Oftewel had je de auto al 6 maanden in bezit voordat je je in ned inschreef? Ook moet de auto minimaal nog een jaar in jouw naam staan voordat je hem mag verkopen
Bedankt voor jullie reacties.
Aangezien bellen naar NL heel duur is (met Amerikaanse mobiel) en douane.nl niet via email bereikbaar is
, probeer ik via dit forum zoveel mogelijk te weten te komen. Mijn man heeft al met een aantal bedrijven hier gesproken. Maar tot nog toe geen antwoord op onze vragen gekregen.
Nogmaals voor de duidelijkheid; ik heb 5 jaar in de VS gewoond, mijn auto staat anderhalf jaar (toen ik hier nog woonde) op mijn naam, het is puur voor eigen gebruik. Ik ben niet van plan om mijn auto te verkopen in NL. Dus ik moet in principe in aanmerking komen voor de vrijstelling.
Zijn er leden op dit forum die hier ervaring mee hebben?
Ik hoop antwoord te krijgen op deze vragen:
-Moet de auto binnen 12 maanden verstuurd worden, zodat het binnen die 12 mnd aankomt? Het verschepen kan zo'n 6 weken duren. Of is het zo dat zolang de verstuurdatum binnen 12 mnd is, ik in aanmerking kom voor die vergunning van vrijstelling goederen, ook al komt het na de vereiste "12 mnd" aan?
-Welke aanpassingen moeten er plaats vinden voor de RDW-keuring? Kan dit ook in de VS gedaan worden, of moet het in NL gebeuren?
- Wat zijn ongeveer de te verwachten kosten in NL (RDW-keuring, etc.)?
Bij voorbaat dank!!!
Aangezien bellen naar NL heel duur is (met Amerikaanse mobiel) en douane.nl niet via email bereikbaar is

Nogmaals voor de duidelijkheid; ik heb 5 jaar in de VS gewoond, mijn auto staat anderhalf jaar (toen ik hier nog woonde) op mijn naam, het is puur voor eigen gebruik. Ik ben niet van plan om mijn auto te verkopen in NL. Dus ik moet in principe in aanmerking komen voor de vrijstelling.
Zijn er leden op dit forum die hier ervaring mee hebben?
Ik hoop antwoord te krijgen op deze vragen:
-Moet de auto binnen 12 maanden verstuurd worden, zodat het binnen die 12 mnd aankomt? Het verschepen kan zo'n 6 weken duren. Of is het zo dat zolang de verstuurdatum binnen 12 mnd is, ik in aanmerking kom voor die vergunning van vrijstelling goederen, ook al komt het na de vereiste "12 mnd" aan?
-Welke aanpassingen moeten er plaats vinden voor de RDW-keuring? Kan dit ook in de VS gedaan worden, of moet het in NL gebeuren?
- Wat zijn ongeveer de te verwachten kosten in NL (RDW-keuring, etc.)?
Bij voorbaat dank!!!

- goldenhills
- Amerika-expert
Probeer Skype eens... een paar dollar op je account zetten, en dan kun je bellen je via de computer naar een telefoonnummer en betaal je het lokale beltarief van het land waar je naar belt.lala777 schreef:Aangezien bellen naar NL heel duur is (met Amerikaanse mobiel) en douane.nl niet via email bereikbaar is![]()
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
of een calling card. kan je kopen bij Walmart. kan je met je mobiel ook goedkoop naar ned bellen
Ik heb regelmatig naar de opties gekeken om een auto uit Amerika te halen en dan BPM te betalen...
Men adviseerde mij altijd om hem via Duitsland (Bremen) naar Nederland te halen vanwege regeltjes, in Duitsland hoeft je auto volgens mij geen
mistlampen te hebben, wat meestal het geval is bij Amerikaanse auto's en in NL moet je auto wel mistlampen hebben. Als je het via DE doet hoeft de auto, als je hem naar NL haalt geen mistlampen te hebben
.
Dat soort dingetjes...
Men adviseerde mij altijd om hem via Duitsland (Bremen) naar Nederland te halen vanwege regeltjes, in Duitsland hoeft je auto volgens mij geen
mistlampen te hebben, wat meestal het geval is bij Amerikaanse auto's en in NL moet je auto wel mistlampen hebben. Als je het via DE doet hoeft de auto, als je hem naar NL haalt geen mistlampen te hebben

Dat soort dingetjes...
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Geen idee, maar ik kan me zo voorstellen dat de auto hier fysiek aanwezig moet zijn om deze te kunnen invoeren.-Moet de auto binnen 12 maanden verstuurd worden, zodat het binnen die 12 mnd aankomt? Het verschepen kan zo'n 6 weken duren. Of is het zo dat zolang de verstuurdatum binnen 12 mnd is, ik in aanmerking kom voor die vergunning van vrijstelling goederen, ook al komt het na de vereiste "12 mnd" aan?
Die aanpassingen zijn inderdaad wellicht mistlicht achter, en vaak moet je ook even laten kijken naar je koplampen. Verder is het niet zo heel spannend. Die aanpassingen kun je ook in de US laten doen, zolang het er maar op zit als je hier je auto APK laat keuren.-Welke aanpassingen moeten er plaats vinden voor de RDW-keuring? Kan dit ook in de VS gedaan worden, of moet het in NL gebeuren?
Individuele RDW keuring kost je iets van E1500, maar die weg moet je eigenlijk niet bewandelen. Om welk type auto gaat het? Als er al precies 1 van deze rondrijdt in Nederland, is er geen probleem en kun je de auto invoeren en laten APK keuren (mits de aanpassingen gedaan zijn). Als er nog geen van rondrijdt, is Duitsland inderdaad een betere optie geloof ik.- Wat zijn ongeveer de te verwachten kosten in NL (RDW-keuring, etc.)?
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kan volgens mij gewoon naar Rotterdam verschepen en dan via dld invoeren
- JeroenB
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik heb me vorig jaar laten voorlichten over het importeren van een auto uit Amerika, Florida naar NL. De auto kan je gewoon naar Nederland laten verschepen en dan is er nog steeds de mogelijkheid hem via de Duitse manier te laten keuren.
Ik heb contact gehad met het volgende bedrijf hierover en ben zeer goed geholpen en met veel geduld:
VDS Automotive Services b.v.
Nick van Berkel
De Werven 7
2731 AZ Benthuizen
Nederland
Tel: +31 (0)79 593 94 45
Mo: +31 (0)649 38 99 57
Fax: +31 (0)79 593 99 01
Email: vanberkelADvdsautomotive.nl
Web: http://www.vdsautomotive.nl
Ik ga er vanuit dat dit mag op het forum.
De Douane is een ander verhaal, daar weet ik het hoe of wat niet van. Maar als er staat binnen 12 maanden dan vrees ik dat de auto binnen die tijd hier moet zijn ingevoerd. Overigens kan bovenstaand bedrijf alles incl transport voor je verzorgen.
Succes en ik hoop dat ze jou ook goed kunnen helpen.
AD= @
Ik heb contact gehad met het volgende bedrijf hierover en ben zeer goed geholpen en met veel geduld:
VDS Automotive Services b.v.
Nick van Berkel
De Werven 7
2731 AZ Benthuizen
Nederland
Tel: +31 (0)79 593 94 45
Mo: +31 (0)649 38 99 57
Fax: +31 (0)79 593 99 01
Email: vanberkelADvdsautomotive.nl
Web: http://www.vdsautomotive.nl
Ik ga er vanuit dat dit mag op het forum.

De Douane is een ander verhaal, daar weet ik het hoe of wat niet van. Maar als er staat binnen 12 maanden dan vrees ik dat de auto binnen die tijd hier moet zijn ingevoerd. Overigens kan bovenstaand bedrijf alles incl transport voor je verzorgen.
Succes en ik hoop dat ze jou ook goed kunnen helpen.
AD= @
Laatst gewijzigd door Rob op 07 jan 2011, 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: emailadres versleuteld om spam te voorkomen
Reden: emailadres versleuteld om spam te voorkomen
Property Manager voor vakantie woningen in de Kissimmee area
Hartstikke bedankt voor de nuttige informatie!!!! Ook voor de PB's! Ik heb VDS Automotive gemaild.. Goeie tip! 

Welke aanpassingen er gedaan moeten worden, ligt aan de auto. Aan een Amerikaanse Volkswagen zijn uiteraard minder aanpassingen dan aan een Ford Mustang.
De Duitse TUV is wel soepeler dan de NLse maar volgens mij moet je voor de RDW op elke auto van na 1998 toch mistlicht hebben. Maar ik kan me daarin vergissen. Koplampen zijn vaak een issue, en ook moeten er vaak richtingaanwijzers in de zijkant worden aangebracht (afhankelijk van het type auto).
Bovengenoemd bedrijf is één van velen, zo is mijn Mustang geimporteerd via Lek Import Cars http://www.lek-import-cars.nl/ (als we er een heleboel gaan noemen is het geen reclame meer
)
De Duitse TUV is wel soepeler dan de NLse maar volgens mij moet je voor de RDW op elke auto van na 1998 toch mistlicht hebben. Maar ik kan me daarin vergissen. Koplampen zijn vaak een issue, en ook moeten er vaak richtingaanwijzers in de zijkant worden aangebracht (afhankelijk van het type auto).
Bovengenoemd bedrijf is één van velen, zo is mijn Mustang geimporteerd via Lek Import Cars http://www.lek-import-cars.nl/ (als we er een heleboel gaan noemen is het geen reclame meer

Mack
MW Drawings
MW Drawings
Ah! nog meer goeie tips! Super! Ik mail ze gewoon allemaal en kijk welke ons de beste quote geeft!
Het gaat om een Volvo S70 (1998). Mijn man zag bij 1 v.d. achterlichten dat er ruimte was voor nog een lamp, mistlicht dus. Ik ben nu bezig met 't verzamelen van alle documenten voor de aanvraag van de "vergunning vrijstilling verhuisgoederen"
... Dus voorlopig zijn we wel even zoet.
Ben blij als dit met succes achter de rug is. Ik hou jullie op de hoogte.
Het gaat om een Volvo S70 (1998). Mijn man zag bij 1 v.d. achterlichten dat er ruimte was voor nog een lamp, mistlicht dus. Ik ben nu bezig met 't verzamelen van alle documenten voor de aanvraag van de "vergunning vrijstilling verhuisgoederen"

Ben blij als dit met succes achter de rug is. Ik hou jullie op de hoogte.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk dat als je de auto hier verkoopt en er de vervoerskosten bijlegt je in nederland er gewoon een kan kopen voor dat geld en die leeftijd
- Bertorelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Dat denk ik ookned in MO schreef:Ik denk dat als je de auto hier verkoopt en er de vervoerskosten bijlegt je in nederland er gewoon een kan kopen voor dat geld en die leeftijd

Als het nu een klassieke Mustang of andere musclecar was dan loont het verschepen wel, want die hebben hier een flinke waarde.
Je Volvo in de VS verkopen en hier een soortgelijk exemplaar aanschaffen is denk ik voordeliger.
Heb je ook meteen mistlampen

Bert
PS.
Ik rij zelf in een uit de VS geïmporteerde Mercedes, maar weet niet meer precies wat daar nou voor betaald is bij het invoeren.
Het ging al toch snel richting de $2.000 al met al.
Kan het wel even nakijken thuis.
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
Auto meenemen is ook een leuk souvenier en je krijgt van die mooie, kleine nummerplaten 

- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Niet op die volvo want daar passen gewoon de grote op. je krijgt alleen kleine als grote echt niet passen
Klopt, zelfs een Mustang krijgt grote platen als het past...

(gelukkig past het bij de mijne niet
)

(gelukkig past het bij de mijne niet

Mack
MW Drawings
MW Drawings
Ik denk niet dat dit voor een 13 jaar oude Volvo de moeite waard is. Dit is een auto met een waarde hier van tussen de EUR 2k en EUR 4k. Alleen al het verschepen, met alle kosten (inklaring, verzekering, etc) kost je zo'n EUR 1000 tot EUR 1500.
Dan volgen nog de keuring, tenaamstelling, BTW, eventuele BPM (al zal dat niet veel meer zijn met dit bouwjaar), etc.
Ik zou zeggen: verkopen, en hier een andere auto kopen.
Roel.
Dan volgen nog de keuring, tenaamstelling, BTW, eventuele BPM (al zal dat niet veel meer zijn met dit bouwjaar), etc.
Ik zou zeggen: verkopen, en hier een andere auto kopen.
Roel.
- Bertorelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Die achterste is geen 'echte' MustangMack schreef:Klopt, zelfs een Mustang krijgt grote platen als het past...
(gelukkig past het bij de mijne niet)

1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2017 CA/OR/NV