Ervaringen met Bravo Fly

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Lisette__
Amerika-ontdekker
Berichten: 59
Lid geworden op: 07 okt 2013, 16:34
Aantal x V.S. bezocht: 7

Ervaringen met Bravo Fly

Bericht door Lisette__ »

Heeft iemand ervaring met Bravo Fly?

Als ik via Skyscanner zoek naar tickets van Amsterdam naar Boston, lijken ze iedere steeds een paar euro goedkoper te worden. De goedkoopste tickets, met Iceland Air, worden aangeboden door Bravo Fly. Een voor mij onbekende organisatie. Zonder boekingskosten etc scheelt het 100 euro per ticket, dan wanneer je rechtstreeks bij Iceland Air zou boeken. De uiteindelijke totaalprijs bij Bravo Fly ligt ook nog onder die van Iceland Air.

Maar is Bravo Fly betrouwbaar?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Ervaringen met Bravo Fly

Bericht door mtl »

Typ die naam eens in op de zoekmachine. Of op google.
Gebruikersavatar
US-fanboy
Amerikakenner
Berichten: 1465
Lid geworden op: 14 mar 2010, 17:35
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Ervaringen met Bravo Fly

Bericht door US-fanboy »

Ik weet niet precies hoeveel het scheelt, maar ik heb liever "ease of mind" dan dat ik een paar euro minder uitgeef.
Zelf heb ik geen ervaringen met Bravofly, maar als ik veel negatieve en weinig positieve ervaringen lees, dan moet het verschil wel aanzienlijk zijn als ik de gok wil wagen.
De ervaringen die ik hierover hen lees zijn niet zozeer dat het boeven zijn, maar dat de klantenservice slecht is, en dat ze een slechte verbinding hebben met vliegmaatschappijen. Het lijkt erop dat ze mensen laten boeken bij hen, en dat ze dat dan zelf "handmatig" bij de vliegmaatschappij doen en daarna naar de klant bevestigen. Dat kan dan ook nog even een tijd duren. Als dan dat goedkope ticket net is uitverkocht en ze melden je dat je duurder uit bent, dan heb je ook geen mogelijkheid meer om zelf nog die paar euro duurdere ticket (die je ook had gevonden voordat je bij Bravofly boekte) op die ander site te boeken en ben je ineens een stuk duurder uit.

Dus om je vraag over betrouwbaarheid te beantwoorden, naar mijn mening:
Betrouwbaar in de zin van "eerlijk" denk ik wel.
Betrouwbaar in de zin van "je kunt er op rekenen ", dat denk ik niet.
Katja
Amerika-expert
Berichten: 3080
Lid geworden op: 18 apr 2009, 12:32
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Ervaringen met Bravo Fly

Bericht door Katja »

Qua beoordeling op Trustpilot zitten ze niet ver van Cheaptickets vandaan. Zou zelf de gok wel durven wagen.
Gebruikersavatar
RuudB
Amerikakenner
Berichten: 452
Lid geworden op: 03 feb 2008, 21:55
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Ervaringen met Bravo Fly

Bericht door RuudB »

Die goedkope prijzen via Bravofly gelden bijna altijd alleen als je met Visa Debit betaald. Je bent dan erg beperkt, helemaal als je die kaart eerst nog moet aanvragen en er maar EUR 150 per keer op mag storten. En ze iets van EUR 3 per storting inhouden. Ik vind die vergelijking met andere aanbieders dan ook niet terecht via Skyscanner.
Afbeelding
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Ervaringen met Bravo Fly

Bericht door mtl »

Ik zou niet bij ze boeken. Maar dat is puur mijn mening.
Lisette__
Amerika-ontdekker
Berichten: 59
Lid geworden op: 07 okt 2013, 16:34
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Ervaringen met Bravo Fly

Bericht door Lisette__ »

Uiteraard heb ik ook even gegoogled.
Maar ik was daarnaast benieuwd naar de ervaringen hier.

Interessante constructie met die Visa Debit card.
Ik denk inderdaad, ook om ons een hoop rompslomp te besparen, dat we maar gewoon bij Iceland Air rechtstreeks onze tickets boeken.

Bedankt!
Gebruikersavatar
Hansi1959
Amerikafan
Berichten: 288
Lid geworden op: 20 dec 2009, 22:14
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Stein (L)

Re: Ervaringen met Bravo Fly

Bericht door Hansi1959 »

Bij het zoeken naar tickets voor de volgende vakantie zag ik diverse malen de naam Bravofly opduiken met de goedkoopste tickets. Die firma kende ik nog niet dus even gegoogled en ja hoor…. te mooi om waar te zijn! Bij tripadvisor vind je genoeg negatieve reviews om een boek te vullen!
Nu worden er natuurlijk overal wel eens fouten gemaakt maar wat ik hier (tripadvisor) lees slaat werkelijk alles. Het merendeel van de klachten klinkt zeer legitiem en de ervaringen met de klantenservice is unaniem zeer slecht.
Enkele posts eerder wordt gesteld dat ze waarschijnlijk wel "eerlijk" zijn, echter niet "betrouwbaar"… als ik het zo lees zijn ze geen van beiden, Hun werkwijze is, of zit op de grens van oplichting en is minimaal als misleidend te bestempelen.
Hoezo "oplichting"? De klant op een aantrekkelijk tarief lokken en diens geld aannemen om vervolgens na enige tijd (soms uren, soms dagen of nog langer) daarop terug te komen en een hoger tarief vragen voor de tickets. Annuleren blijkt dan soms niet meer mogelijk of alleen tegen zeer hoge kosten.
Dat er een reservering op de creditcard gemaakt wordt voor het aanvankelijk aangeboden bedrag kan ik nog begrijpen maar dat dient bij het niet kunnen leveren van de tickets onmiddellijk en zonder boete ongedaan te worden gemaakt. Wat ik vaak lees in de reviews is dat bv de retourvlucht "gecanceld" is en er alleen een duurdere vlucht mogelijk is. Als je daarmee niet akkoord bent en de hele boeking wil annuleren wordt er gesteld dat de heenvlucht wel bevestigd is en dus niet meer te wijzigen (of alleen tegen extreme kosten). Daardoor zit je dus min of meer vast aan Bravofly en kost de hele trip je uiteindelijk fors meer dan aanvankelijk aangeboden. Ik kom dit scenario zo opvallend vaak tegen bij de reviews dat ik mij niet aan de indruk kan onttrekken dat dit een bijna standaard werkwijze is. Dat is IMHO gewoon oplichting.
Met een tarief van 6 euro per minuut (of gesprek, dit is niet helemaal duidelijk in hun voorwaarden) is hun "klantenservice-telefoonlijn" overigens de -met grote voorsprong- duurste die ik ooit ben tegen gekomen.
Het moge duidelijk zijn; voor mij dus nooit BravoFly!
No guts, no glory!
Gebruikersavatar
eddepet71
Amerikakenner
Berichten: 1086
Lid geworden op: 27 dec 2012, 21:23
Aantal x V.S. bezocht: 22

Re: Ervaringen met Bravo Fly

Bericht door eddepet71 »

Jammer hoor dat Skyscanner nu met van die vage sites als Bravofly flytobe etc komt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer