Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis TineL: LA-LV-SF-LA

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
TineL
Amerikafan

Reis TineL: LA-LV-SF-LA

Bericht door TineL »

Hallo,

volgende zomer (juli-augustus 2012) trekken mijn vriend en ik ongeveer 3 weken door Zuidwest-Amerika, gevolgd door een kleine week New York.
We gaan voor de eerste keer zo ver op reis en willen graag voor vertrek alle overnachtingen vastleggen.
Dit is de voorlopige route die we willen volgen:

1. Brussel-Los Angeles
2. Los Angeles
3. Los Angeles - Palm Springs (+ bezoek Joshua Tree)
4. Palm Springs - Williams
5. Williams - Grand Canyon
6. Grand Canyon
7. Grand Canyon - Page
8. Page (+ Antelope) - Bryce Canyon
9. Bryce Canyon
10. Bryce Canyon - Zion
11. Zion
12. Zion - Las Vegas
13. Las Vegas
14. Las Vegas - ?
15. ? - Yosemite
16. Yosemite
17. Yosemite - San Francisco
18. San Francisco
19. San Francisco - ?
20. ? - Los Angeles
21. Los Angeles - New York

Zoals je ziet, staan er nog enkele lege plekjes tussen, dit waar de rit tussen 2 plaatsen voor ons te lang is om in 1 keer te doen en we niet weten waar een leuke overnachtingsplaats is.
Death Valley staat er niet tussen, omdat ik niet goed tegen de hitte kan.
Erdoor heen rijden en even iets bekijken, tot daar aan toe, maar er overnachten zou ik liefst niet doen.

Wie heeft nog tips/aanvullingen/verbeteringen?
Alvast bedankt,

Tine
Dude
Moderator

Re: reis TineL: LA-LV-SF-LA

Bericht door Dude »

Dan kan je die overnachting in Lone Pine of Lee Vining zetten. Maar toch wil ik je proberen te overtuigen om in DV ye overnachten. In je slaapkamer heb je airco dus slapen hoeft geen probleem te zijn.
De hitte is erg droog en niet zo plakkerig als hier bij ons.
Wij hadden vorige week (snik snik) nog 48°C en dat was uiteraard wel heet maar nog goed te doen.

De rest van de route ziet er prima uit. Williams zou ik vervangen door Kingman en dan de dag ervoor een stukje route 66 rijden (tussen topock en Kingman)
Je kan ook een dag winnen door ineens van Palm springs naar Grand Canyon te rijden.

Het ? tussen SF en LA kan je invullen door Morro Bay of Big sur of Cambria

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Haha Bart is net zo'n Death Valley-fan als mij. Dan kom ik ook nog met een heel goed argument om te overnachten in Death Valley. Met een overnachting daar kun je in de vroege uurtjes ruim voor de warmste uren genieten van dit prachtige park. Het mooie is, dat je dan zonsondergang en zonsopkomst mee kan maken in Death Valley. Dante's View zou je kunnen kiezen voor zonsondergang, want het is daar een graad of 20 koeler dan in de vallei. Ik ben een fan van Stovepipe Wells als overnachtingsplaats, maar als je vanaf Las Vegas komt en in de ochtenduren Death Valley wilt bezoeken, ligt Furnace Creek beter.

Hoe belangrijk is Joshua Tree N.P. voor jullie? Anders is het handiger om te starten in Phoenix en te eindigen in Los Angeles. Ik zou de 2 nachten Bryce Canyon en 1 nacht Page omwisselen en een extra nacht San Francisco erbij doen. Met een overnachting in Death Valley en in Lee Vining of Mammoth Lakes heb je dus ook 1 extra overnachting tussen Las Vegas en Yosemite, waardoor je meer tijd hebt voor bijvoorbeeld Alabama Hills en Whitney Portal Road bij Lone Pine, Mono Lake en Bodie (ghosttown) bij Lee Vining en uiteraard de prachtige Tioga Road.

Ik zal mijn tips eens uitwerken in een route:

Dag 1: Aankomst Phoenix
Dag 2: Phoenix - Grand Canyon
Dag 3: Grand Canyon
Dag 4: Grand Canyon - Page
Dag 5: Page
Dag 6: Page - Bryce Canyon
Dag 7: Bryce Canyon - Zion
Dag 8: Zion
Dag 9: Zion - Las Vegas
Dag 10: Las Vegas
Dag 11: Las Vegas - Death Valley
Dag 12: Death Valley - Lee Vining/Mammoth Lakes
Dag 13: Lee Vining/Mammoth Lakes - Yosemite
Dag 14: Yosemite
Dag 15: Yosemite - San Francisco
Dag 16: San Francisco
Dag 17: San Francisco
Dag 18: San Francisco - Cambria
Dag 19: Cambria - Los Angeles
Dag 20: Los Angeles
Dag 21: Los Angeles - New York
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
TineL
Amerikafan

Bericht door TineL »

Bedankt voor de tips!
We kunnen inderdaad ook vanaf Phoenix vertrekken, vlucht en huurauto kosten ongeveer evenveel.
We overwegen om inderdaad in Death Valley te overnachten.

Nu hebben we besloten om 2 nachten langer in het zuidwesten te blijven en dat 5 dagen New York wel genoeg is.
Waar kunnen we best deze extra dagen/nachten doorbrengen?
We zijn geen pretparkbezoekers en we vinden dat er al zeker genoeg steden in de trip zitten nu :) dus liefst natuur!
Wat raden jullie aan?
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis TineL: LA-LV-SF-LA

Bericht door gleuknie »

- Je zou Monument Valley en Torrey (Capitol Reef) aan je route toe kunnen voegen tussen Page en Bryce Canyon.
- Een andere optie is Sedona (tussen Phoenix en Grand Canyon) en Monument Valley.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Voor meer rust is een extra dag Yosmite ook niet gek. Je hebt er nu maar 1 volle dag, dat is te weinig als je ook wilt wandelen of alle delen van het park wilt bezoeken. Het is verstandig om echt heel erg vroeg te boeken (nu al) als je in het park wilt overnachten en als je iets meer wilt dan een tent. Zie http://www.yosemitepark.com voor de mogelijkheden. Gezien de drukte in het park (probeer de weekenden te vermijden) is het handig om in het park te overnachten, dan heb je een parkeerplaats en sta je 's mogens niet in de file om het park in te komen.

Marianne
TineL
Amerikafan

Bericht door TineL »

Hier ben ik nog eens met mijn reisplanning.
De route is nu zodanig aangepast:

1. Brussel-Phoenix
2. Phoenix - Grand Canyon (overnachting in Williams)
3. Grand Canyon (Williams)
4. Grand Canyon - Page
5. Page
6. Page - Monument Valley
7. Monument Valley - Bryce Canyon
8. Bryce Canyon
9. Bryce Canyon - Zion
10. Zion
11. Zion - Las Vegas
12. Las Vegas
13. Las Vegas - Furnace Creek
14. Furnace Creek - Lee Vining
15. Lee Vining - Yosemite
16. Yosemite
17. Yosemite
18. Yosemite - San Francisco
19. San Francisco
20. San Francisco - ?
21. ? - ?
22. ? - LA
23. LA
24. LA - NY
25. NY
26. NY
27. NY
28. NY - Brussel

Zoals je kan zien, kiezen we ervoor om op de meeste plaatsen 2 nachten te blijven. Zo krijgen we wat rustpunten tijdens de reis en kunnen we alles bezoeken wat we willen.
De hotels/motels willen we graag boeken voor minder dan 100 dollar per nacht.
De overnachtingen in Yosemite, LA en NY liggen al vast en de vluchten zijn ook geboekt.

Nog enkele probleempjes:
- Ik wil erg graag naar Monument Valley, maar ik vind geen overnachting voor minder dan 220 dollar, wat echt te duur is. Kan iemand me daarover tips geven? Als ik geen overnachting vind, zal ik de route moeten aanpassen en Monument Valley laten vallen. Tips om deze dag op te vullen zijn heel welkom!
- Tussen SF en LA zitten 2 overnachtingen. We zouden deze dagen graag sportief doorbrengen (watersport/wandelen/...) maar ik heb geen idee waar we best overnachten. Tweemaal op dezelfde plek of niet?

Alvast heel erg bedankt!
Tine
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wij zaten bij Monument valley in een cabin op de camping bij Goulding's Lodge, zie ons 2008-verslag. Ik weet niet hoe duur het nu is, maar zeker goedkoper dan 220 dollar.
Als er geen cabins meer vrij zijn zou je in Mexican Hat kunnen kijken (San Juan Inn). Of bij Kayenta, maar dan zit je al weer wat verder van MV af. Misschien is het ook een idee om via Torrey te rijden en Capitol Reef mee te nemen, ten koste van een nacht Bryce.
Kijk voor de Graand Canyon toch eens in het park, je zit bij de Bright Angel Lodge, de Maswk Lodge en de Yavapai Lodge ook rond de 100 dollar.
Een hele mooie route trouwens!

Marianne
Joyco
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Joyco »

Hoi Tine,

Wat een heerlijk vooruitzicht hebben jullie! Ik zag dat je twee nachten in Williams slaapt, terwijl je die dagen de Grand Canyon gaat bezoeken. Wij hebben vorig jaar in de Grand Canyon zelf overnacht (bright angel lodge), en dat was absoluut geweldig! We hebben de zonsondergang en opgang meegemaakt, en dat is echt geweldig! Het mooiste vonden wij nog dat we de allereerste bus naar de rim hadden, en we waren in het park met 1 andere man! Wat een rust, en prachtig licht! Alleen hiervoor al zou ik je aanraden in de Grand Canyon te overnachten! Daarnaast is Williams toch nog minstens een uur heen en een uur terug, je mist dus echt veel tijd!

Wij hebben vorig jaar tussen SF en LA 2 overnachtingen gehad, 1 in Carmel en 1 in Santa Barbara. Vooral Carmel (of eigenlijk Carmel-by-the-sea) is echt aan te raden. Wij hebben daar geslapen in de Wayfarers inn, dit was toen erg betaalbaar (80 dollar uit mn hoofd), en is de leukste slaapplaats van de hele vakantie geweest. De hele dag door kan je zelfgemaakte chocolate chip cookies eten, en om 4 uur is er gratis wijn, kaas en andere lekkernijtjes!

Nog een tip voor Antelope Canyon: neem de lower canyon, kost wat minder, en is wat avontuurlijker en onbekender! Daarnaast kan je hier onbeperkt in rondlopen, terwijl je bij de meer gangbare upper canyon 'slechts' 50 minuten de tijd hebt!

In de buurt van Bryce kan je goed en goedkoop slapen in hatch station!

Veel plezier met het plannen van je trip!
2008 - CA,NV,AZ
2010 - NV, AZ, UT, ID, WY, MT, CA
2012 - NV, AZ, UT, ID, WY, MT, WA, OR, CA
2013 - FL
2014 - CA, NV (solo trip)
2014 - FL
2015 - CA, NV, AZ, UT, CO, NM
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

TineL schreef:4. Grand Canyon - Page
5. Page
6. Page - Monument Valley
7. Monument Valley - Bryce Canyon
Je zou eventueel 1 nacht Bryce Canyon nog kunnen verruilen voor een nachtje Torrey, zodat je via de UT-12 kunt reizen. Anders zou ik in bovenstaand deel Page en Monument Valley omdraaien, dus:

4. Grand Canyon - Monument Valley
5. Monument Valley - Page
6. Page
7. Page - Bryce Canyon
Joyco schreef:In de buurt van Bryce kan je goed en goedkoop slapen in hatch station!
Ik vind Hatch niet echt een goede uitvalsbasis voor Bryce Canyon. Het ligt nog ruim 40km. van Bryce Canyon vandaan. Je hebt lodging bij Bryce Canyon zelf en anders zou je in Tropic kunnen kijken.
Groetjes René

TineL
Amerikafan

Bericht door TineL »

Ik heb al heel veel gehad aan jullie tips, heb o.a. overnachtingen geboekt in Bright Angel Lodga, Gouldings en Tropic.
Enkel de nachten tussen SF en LA staan nu nog open.
De Wayfarers Inn die Joyco me aanraadde, kost toch 189 dollar voor de nacht dat wij er zijn (31 juli) dus dat is geen optie.

Kan er iemand nog tips geven voor deze nachten?
Een surfdorp/stad, Big Sur willen we graag bezoeken, als het maar geen te platte, toeristische plek is.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

TineL schreef:Een surfdorp/stad, Big Sur willen we graag bezoeken, als het maar geen te platte, toeristische plek is.
In Big Sur is toch geen surfmogelijkheid?
TineL
Amerikafan

Bericht door TineL »

Nee, ik wilde gewoon enkele opties opsommen van wat ons leuk lijkt om te doen tijdens deze dagen.
Misschien had ik het beter zo geformuleerd:
- surfen
- Big Sur bezoeken
- ...

8)
TineL
Amerikafan

Bericht door TineL »

Niemand een ideetje voor deze twee nachten?
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Big Sur kan gewoon in Big Sur, surfen weet ik niet.
TineL
Amerikafan

indeling Page

Bericht door TineL »

Hallo,

wij zullen in juli 2 nachten in Page zijn, tussen GC en Monument Valley.
We willen Horseshoe Bend zien, Glen Canyon Dam, Lake Powell en Lower Antelope Canyon.
Het lukt me niet goed om alles goed in te plannen.

We zullen op de eerste dag waarschijnlijk iets na de middag in Page aankomen.
Naar Monument Valley vertrekken we liefst zo snel mogelijk, om daar nog een volle dag te hebben.
Ik heb de zoekfunctie al gebruikt, maar ik vind vooral topics van mensen die maar 1 dagje in Page zijn.
Wie kan me helpen om deze dagen in Page te vullen? Wat op welke dag enz.?
Laatst gewijzigd door markro op 15 apr 2012, 17:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Nieuwe reistopic samengevoegd met het reeds bestaande. Zo blijven de vragen en antwoorden betreffende dezelfde reis bij elkaar.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als je van de GC naar Page rijdt zou je Horseshoe bend onderweg kunnen bezoeken; je rijdt er dan langs. Daarna kun je naar de Glen Canyon Dam gaan. De Lower Antelope canyon is het mooiste in de ochtend, dus die zou ik dan de volgede ochtend gaan bekijken. Wat willen jullie bij Lake Powell doen? Een boot huren? Of alleen maar even een kijkje nemen?
Je kunt ook nog wel iets doen op weg naar MV (bijvoorbeeld de Lower op die dag), want een volle dag voor MV is niet echt nodig. Of willen jullie daar in de omgeving nog iets doen?

Marianne
TineL
Amerikafan

Bericht door TineL »

We willen geen boot huren, dat is wat duur voor ons.
Dus gewoon even kijken, misschien wat zwemmen en luieren op het strand, ...
We hebben in elk geval geen zwembad bij het motel.

ik dacht dat een volle dag MV wel nodig was, vandaar het vroege vertrekken.

Als ik jouw voorstel volg, kom ik hier uit:
Dag 1: horseshoe bend en Glen Canyon Dam
Dag 2: lake Powell
Dag 3: antelope op weg naar MV

Kunnen we een hele dag vullen in lake Powell als we geen boot huren?
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Dit is een goede dagindeling. Hebben jullie zelf al ideeën over wat jullie verder graag in Page en omgeving willen doen, behalve het reeds genoemde?

Even voor het gemak:
Page en omgeving landkaart: http://www.nps.gov/glca/planyourvisit/u ... %20map.pdf
Glen Canyon NRA: landkaart: http://www.nps.gov/glca/planyourvisit/u ... yonnra.pdf
National Park Service website Glen Canyon NRA: http://www.nps.gov/glca/index.htm

Hierbij een aantal ideeën:

- ten zuiden van Page, vanaf Highway 89 loopt een korte zijweg naar de parkeerplaats voor een wandeling naar de Horseshoe Bend: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/be ... ebend.html

- aan de westkant van Page, vanaf Highway 89 loopt een korte weg naar het uitkijkpunt Dam Overlook. Hiervandaan een mooi uitzicht op de dam en de Colorado River (in middag, zonsondergang).

- bezoek aan de Glen Canyon Dam – Carl Hayden Visitor Center: http://www.nps.gov/glca/planyourvisit/guidedtours.htm en http://www.glencanyonnha.org/glen_canyo ... m_tour.php

- Wahweap Marina: rondvaart op Lake Powell (ik denk dat reserveren aanbevolen is): voor de boottocht: http://www.lakepowell.com/tours.aspx
Hierbij geldt ook een entree naar de Glen Canyon NRA. Indien je de Amerika The Beautiful Parks Pass hebt, geldt deze pas. Zie http://www.nps.gov/glca/planyourvisit/entrance-fee.htm

- raften op de Colorado River, halve dag, rustige vaartocht, o.a. vaar je door de Horseshoe Bend, met de bus terug naar Page: http://raftthecanyon.com/raft-trips.php

- om te zwemmen en te luieren op rotsen: rijdt vanuit Page naar het noorden op Highway 89. Ga net voor de brug naar rechts een korte onverharde weg op, met normale personenauto prima te rijden. Op de hierboven genoemde Page-landkaart bij Hanging Garden. Er is een parkeerplaats, een toiletgebouwtje, je kan er wandelen over de rotsen langs het water en ook makkelijk afdalen naar het water. Hier kan gezwommen worden, maar let op, het water kan er diep zijn.

- om te zwemmen en te luieren op het strand: rijdt vanuit Page naar het noorden op Highway 89, ga de brug over, sla niet af naar de Wahweap Marina maar rijd door tot de afslag naar Lone Rock en ga die weg op tot aan het strand. Ook hierbij kom je in de Glen Canyon NRA en moet je toegang betalen of de AtB-Pass laten zien.
Onderweg heb je ook nog een korte zijweg naar de Wahweap Overlook, van waaraf je een mooi uitzicht hebt op Lake Powell.

- als je een niet zo lange, maar wel mooie natuurwandeling wilt maken naar rotspilaren (hoodoos), iets verderaf van Page, de Paria Rimrocks Toadstool Trail.
Rijd via Highway 89 naar het noorden, ga de brug over en blijf de weg volgen. Je passeert de staatgrens en dan rijd je nog circa een half uur door. Langs de weg vind je paaltjes met daarop een mijlenaanduiding. Na het bordje van mijl 19 heb je rechts van de weg een parkeerplaats. Daar begint de wandeling. Ben je na circa 20 tot 30 minuten wandelen bij de hoodoos, dan kan je naar links lopen (gezien vanuit de richting zoals je komt aanlopen vanaf de P-plaats = naar westen) en nog veel meer witte hoodoos zien. Zelfde weg teruglopen naar de auto. Leuke en niet zo moeilijke wandeling: http://lonestartravelers.com/wordpress/ ... tool-trail

En natuurlijk de Upper Antelope Canyon en de Lower Antelope Canyon kunnen bezocht worden ten zuidoosten van Page langs Highway 98.
Hierover kan je veel info vinden op het forum.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
TineL
Amerikafan

Bericht door TineL »

Bedankt Markro,

hier kan ik zeker mijn dagen mee vullen!
We zullen op de volledige dag Page waarschijnlijk dit doen:
- 's morgens de Paria Rimrocks Toadstool Trail
- dan naar het strand/rotsen
- tegen de avond naar Dam Overlook.
Dan hebben we denk ik nog een vrij rustig relax-dagje.

Weet iemand iets leuk om 's middags te eten aan Lake Powell?
Dit mag zowel gewoon een broodje zijn, of echt warm eten.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer