overschrijving naar USA

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
ezra
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jul 2006, 21:44

overschrijving naar USA

Bericht door ezra »

Hallo,

Ik zit met een klein probleempje waar sommige van jullie
me vast bij kunnen helpen..

Als volgt; ik moet geld overmaken naar een bedrijf in Amerika.
Nu wil ik dat van mijn girorekening overschrijven naar hun
bankaccount. Mijn vraag; hoe moet dit precies?

Ik weet hoe je iternationale overschrijvingen kunt maken
maar volgens mij hebben ze in USA geen IBAN of BIC nummer.

Al wel heb ik de volgende gegevens:

Scotia Bank
7885 Boul.Décarie
Montréal, Québec
H4P 2H2
Transit number: 80051
Account number: 01360-18 USD ACCOUNT
00377-10 CND ACCOUNT

Aanvullende vraag: is 'bank transfer' hetzelfde idee als een overschrijving?

Ik hoop dat iemand me het een en ander kan verduidelijken!
Alvast bedankt
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door Njit »

De combinatie van het Transit number en het bank account maakt dat jouw geld de juiste bestemming bereikt. Maar deze nummers kun je niet zomaar in je Telebankieren kwijt.

Je dient hiervoor gewoon naar je bank te gaan. Meestal kost dit geld trouwens...
Laatst gewijzigd door Njit op 12 jul 2006, 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
ezra
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jul 2006, 21:44

Bericht door ezra »

Mijn bank is niet open om 10 uur 'savonds...
En aangezien er hier genoeg mensen zitten die veel/heel veel
van Amerika af weten dacht ik het hier even te vragen.

En dat het geld kost staat vast, is meestal zo bij internationale
overboekingen.
Gebruikersavatar
Rikky
Amerikafan
Berichten: 185
Lid geworden op: 25 apr 2006, 14:34
Locatie: Beersel, België

Bericht door Rikky »

Ik begrijp niet echt waarom uw bank moet open zijn om 22 u. Die overschrijving voer je toch gewoon uit tijdens de openingsuren van jouw bank en niet van de bank van bestemmeling. Vreemde reactie toch, of ben ik nu niet helemaal mee. Internationale overschrijvingen via iban zijn hiet in B trouwens gratis voor de meeste landen.
Michigan
Amerikakenner
Berichten: 1161
Lid geworden op: 03 okt 2005, 19:54
Locatie: Schagen, Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Michigan »

Montréal, Québec
Laatste keer dat ik in de atlas keek dacht ik dat dit nog steeds in Canada lag...

Trouwens, Njit heeft allang al het antwoord gegeven. Je moet gewoon langs je bank gaan. Of er hier nu een hoop mensen zitten die veel of weinig van Amerika afweten maakt niet uit. Wij kunnen je geld toch niet overmaken?
- Mike
Aïda
Amerika-expert
Berichten: 1866
Lid geworden op: 14 apr 2004, 08:36
Locatie: Flevoland

Bericht door Aïda »

ezra schreef:Mijn bank is niet open om 10 uur 'savonds...
En aangezien er hier genoeg mensen zitten die veel/heel veel
van Amerika af weten dacht ik het hier even te vragen.

En dat het geld kost staat vast, is meestal zo bij internationale
overboekingen.
Poeh Ezra, leuke binnenkomer hier op het forum. Njit is altijd zeer behulpzaam hoor, zo ook nu.

Kun je niet eventueel met PayPal betalen? Is handiger, sneller en ook nog goedkoper (voor jou dan, de ontvanger moet wel iets betalen meen ik).
rperre
Amerika-expert
Berichten: 2532
Lid geworden op: 17 mar 2004, 21:55
Locatie: Dothan, AL

Bericht door rperre »

Waarom betaal je niet met een creditcard en die betaal je dan weer af :wink: met een goede card krijg je nog miles ook :wink:

Meestal moet je voor overschrijving naar de VS het "Banknummer" weten en het rekening #. Dit tesamen is dan een soort van IBAN.

Maar bel even naar die bank of ga ernaartoe met je gegevens, ze kunnen je dat daar zeker uitleggen.

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door Njit »

rperre schreef:Meestal moet je voor overschrijving naar de VS het "Banknummer" weten en het rekening #. Dit tesamen is dan een soort van IBAN.
Ze heeft die beide codes. Ze heeft een (Routing) Transit number en een account number. Met die beide nummers kan ze het laten overmaken (bij haar bank).

Zie hier een voorbeeld:

Afbeelding
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Michigan
Amerikakenner
Berichten: 1161
Lid geworden op: 03 okt 2005, 19:54
Locatie: Schagen, Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Michigan »

Af en toe vraag ik mij weleens af hoe Njit toch zoveel dingen weet :-). Het orakel... :roll:
- Mike
ezra
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jul 2006, 21:44

Bericht door ezra »

Rikky schreef:Ik begrijp niet echt waarom uw bank moet open zijn om 22 u. Die overschrijving voer je toch gewoon uit tijdens de openingsuren van jouw bank en niet van de bank van bestemmeling. Vreemde reactie toch, of ben ik nu niet helemaal mee. Internationale overschrijvingen via iban zijn hiet in B trouwens gratis voor de meeste landen.
Als njit z'n post niet aangepast had dan zou je mijn reply wel begrijpen..

En btw, michigan, over dat de bank in Canada is. Er is mij ook een account gegeven met USD (Account number: 01360-18 USD ACCOUNT).
Vandaar dat ik het hier vraag.
En dat jij nou net niet weet hoe je geld moet overmaken, geldt dat automatisch niet voor iedereen..
Marby
Amerikafan
Berichten: 371
Lid geworden op: 18 okt 2005, 20:07
Locatie: St. Louis, MO

Bericht door Marby »

Als het om een girorekening bij the Postbank (zijn er nog anderen?) gaat, kun je hier de juiste details vinden ook voor diegenen die niet bekent zijn met de Postbank :lol: ):
http://www.postbank.nl/ing/pp/page/prod ... nktype=int

Als het erg dringend is dan kan je het IBAN of BIC nummer van de bank het beste bij de betreffende bank opvragen. Kijk op hun website even naar een telefoon nummer voor customer service.

Margaret
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door Njit »

Michigan schreef:Af en toe vraag ik mij weleens af hoe Njit toch zoveel dingen weet :-). Het orakel... :roll:
Er is een verschil tussen weten en goed weten waar je het moet zoeken :)
Google is your Friend..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
ezra
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jul 2006, 21:44

Bericht door ezra »

Njit/Marby, bedankt!!

En njit het is 'hij' ipv 'zij'..
Geeft niet, veel gemaakt fout ;)
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door Njit »

ezra schreef:Njit, bedankt!!

En het is 'hij' ipv 'zij'..
Geeft niet, veel gemaakt fout ;)
*oeps* Gelukkig wordt de fout vaker gemaakt :)
Laat je hier ook even weten of het gelukt is?
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Dan
Amerikakenner
Berichten: 633
Lid geworden op: 25 okt 2005, 23:30
Locatie: omgeving Atlanta, Georgia

Bericht door Dan »

Ik weet dat je met de Postbank ook online overboekingen naar de VS kan invoeren, want dat doet mijn broer ook. Dus Canada zal ook lukken lijkt me.

Ikzelf gebruik de ABNAMRO om online geld over te maken van mijn Nederlandse rekening naar mijn rekening in de USA.
Van mijn bank in de VS heb ik de BIC code opgevraagd bij de klantenservice van de ABNAMRO (telefonisch).
Een IBAN code gebruik ik niet voor de overboeking, maar ik zet in het betreffende veld de bankcode (waarschijnlijk wat jij transit nummer noemt) een slash en vervolgens het rekeningnummer.
Met de ABNAMRO gaat het super snel. Heb toevallig afgelopen maandag nog een opdracht ingevoerd, en vandaag stond het al op mijn rekening hier in de VS. Gaat haast nog sneller dan een overboeking in Nederland. :lol:

Kortom, vraag de BIC code even op bij de Postbank, en je bent er.
Ik kan overigens zoals NJIT aangeeft ook alleen de bankcode en het rekeningnummer opgeven, maar dan krijg ik bij de ABNAMRO extra kosten voor mijn kiezen.
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8333
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Bericht door Bennogr »

Hier is wat ik doe:

ik heb bij mijn Amerikaanse bank het SWIFT nummer opgevraagd. Dat is het nummer dat in Nederland BIC code heet, maar Amerikaanse banken lopen wat achter wat het geldverkeer betreft en je moet ze niet in verwarring brengen.

Dat SWIFT nummer voer ik ik op het overboeken buitenland van de Postgiro online. Het Amerikaanse 'routing number' gaat in het vakje banknummer en het rekeningnummer in het vakje rekeningnummer.

Voila, maandag ingevoerd, donderdag op de rekening.

Postgiro rekent €7,50, mijn Amerikaanse bank $20 voor het voorrecht via hun rekening geld te mogen ontvangen.

Hoeveel rekent de ABN AMRO voor een rechtstreekse overboeking? Ik heb slechte ervaringen met die bank. Toen ik de ABN AMRO nog had, kostte een overboeking in totaal zo'n $40, $10 voor de bank in Nederland, $20 voor de ABN in New York, en nog eens $10 voor de afdeling in Chicago. Tenslotte moeten die arme bankiers ook brood op tafel hebben.

Helemaal mooi vond ik dat ik op een gegeven ogenblik een vriendelijk briefje kreeg om 'even' een nieuwe bankkaart te komen ophalen in Amsterdam. De Postgiro stuurde dat pasje gewoon op en het wachtwoord kwam in een aparte envelop.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Staceybeesie
Amerika-expert
Berichten: 5154
Lid geworden op: 02 dec 2004, 17:23
Locatie: USA

Bericht door Staceybeesie »

Even aan Benno,
Ik maak ook geld over via de Postbank.
(sinds kort ook heel makkelijk online. Ideaal voor het kijken naar een gunstige wisselkoers, want de overboeking gaat per direct. )
Maar weet je dat als je "our" (costs) invult dat alle kosten zijn voor de verstuurder? En dat is alleen de 7,50 van de postbank en dan komen er geen kosten bij van de Amerikaanse bank. Waarschijnlijk vul jij share the costs in ? Of niets? Dan gaat het automatisch naar Share.
Schrijf op je overschrijving OUR en dan scheelt weer 20 dollar :wink:
Bij het online kun je het ook invullen.
Michigan
Amerikakenner
Berichten: 1161
Lid geworden op: 03 okt 2005, 19:54
Locatie: Schagen, Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Michigan »

Staceybeesie schreef:Even aan Benno,
Ik maak ook geld over via de Postbank.
(sinds kort ook heel makkelijk online. Ideaal voor het kijken naar een gunstige wisselkoers, want de overboeking gaat per direct. )
Maar weet je dat als je "our" (costs) invult dat alle kosten zijn voor de verstuurder? En dat is alleen de 7,50 van de postbank en dan komen er geen kosten bij van de Amerikaanse bank. Waarschijnlijk vul jij share the costs in ? Of niets? Dan gaat het automatisch naar Share.
Schrijf op je overschrijving OUR en dan scheelt weer 20 dollar :wink:
Bij het online kun je het ook invullen.
Handige tip!
- Mike
Michigan
Amerikakenner
Berichten: 1161
Lid geworden op: 03 okt 2005, 19:54
Locatie: Schagen, Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Michigan »

ezra schreef: Als njit z'n post niet aangepast had dan zou je mijn reply wel begrijpen..

En btw, michigan, over dat de bank in Canada is. Er is mij ook een account gegeven met USD (Account number: 01360-18 USD ACCOUNT).
Vandaar dat ik het hier vraag.
En dat jij nou net niet weet hoe je geld moet overmaken, geldt dat automatisch niet voor iedereen..
Sorry, over die regel had ik heen gelezen.

En laten we stoppen met het flamen van elkaar. Dit is een forum om elkaar te helpen en dit vind ik geen vriendelijk topic meer.
Daar ben ik zelf ook debet aan.
- Mike
Dan
Amerikakenner
Berichten: 633
Lid geworden op: 25 okt 2005, 23:30
Locatie: omgeving Atlanta, Georgia

Bericht door Dan »

Hoeveel rekent de ABN AMRO voor een rechtstreekse overboeking? Ik heb slechte ervaringen met die bank. Toen ik de ABN AMRO nog had, kostte een overboeking in totaal zo'n $40, $10 voor de bank in Nederland, $20 voor de ABN in New York, en nog eens $10 voor de afdeling in Chicago. Tenslotte moeten die arme bankiers ook brood op tafel hebben.
Die laatste overboeking kostte me $16.53 (kwam van mijn dollarrekening die ik aanhoud bij de ABNAMRO). Verder geen kosten van bijvoorbeeld de Bank of America waar ik mijn rekening aanhoud.
Ik erg tevreden over de ABN. Ik doe ook aan online beleggen (op de Nederlandse beurs) via hen. Voor de Amerikaanse beurs gebruik ik Ameritrade. Kan namelijk niet alle aandelen uit de VS kopen via de ABN (zogenaamde OTCBB stocks, very risky!!).
Laatste keer toen mijn oude pasje verlopen was, werd de nieuwe gewoon opgestuurd hier naar de VS.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer