tip nodig hotel Santa Monica

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
A&PnaarUSA
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 19 jun 2011, 13:40

tip nodig hotel Santa Monica

Bericht door A&PnaarUSA »

We zoeken een hotel in Santa Monica (liefst dichtbij strand) voor i.p. 9, 10 en 11 sept. a.s. (alleen 10 en 11 sept is ook mogelijk).
De keuze is enorm en de prijzen zijn erg divers. Ik gok op een gemiddeld totaalbedrag van 275euro (3 nachten, 2 pers, regio Santa Monica Beach) voor een 'middenklasse hotel' van 2 tot 3 sterren.
Is dit reël? Of ben ik dan echt een zeikerd wat betreft het mag kosten?
Zoals hier al vaker door anderen gezegd; ik zie door de bomen het bos niet meer.
Wat we willen doen daar?
Savonds 9 sept komen we i.p. aan vanuit regio Malibu (rond 18u) als er gelegenheid is willen we de rest van de avond in het 'uitgaansgebied' blijven in Santa Monica.
zaterdag 10 sept overdag L.A. in (met auto) namiddag/savonds aan het strand blijven
zondag 11 sept de hele dag strand + pier enzo.
maandagochtend 12 sept vroeg vertrek.(naar Kingman)
Is het eigenlijk wel logisch om 3 nachten in Santa Monica te verblijven? Ik zit te denken aan bijvoorbeeld vrijdag 9sept hotel in centrum L.A. en de resterende 2 nachten in hotel Santa Monica? Ik vraag me af of dat praktisch of voordeliger is?
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: tip nodig hotel Santa Monica

Bericht door Hockey »

Als je een hotel kan vinden in Santa Monica wat je 275 euro kost, totaal voor de periode met 2 personen zou ik zeggen: doen!
Dat komt dan neer op ongeveer 140 euro p.p. voor 3 nachten en aldus minder dan 50 euro p.p. per nacht. Zou ik direct voor tekenen.
Ik denk niet dat je qua locatie veel goedkoper zal kunnen, tenzij je besluit buiten Santa Monica te gaan zoeken, maar dan zit je weer met erheen rijden etc.
Evelien.
Amerikakenner
Berichten: 760
Lid geworden op: 08 aug 2010, 14:36

Re: tip nodig hotel Santa Monica

Bericht door Evelien. »

ik ben zelf op zoek naar een hotel in santa monica. We hadden graag onze laatste 2 nachten daar een mooi strand hotel geboekt met de nodige luxe, en we willen graag de laatste dag dan ook platte rust nemen. Maar als ik al de prijzen zo bekijk zijn die hotels bijna onbetaalbaar. Het goedkoopste wat ik tegen kom voor 2 nachten 2 personen is 500€..

Ik heb al via priceline gebprobeerd maar ook daar nog geen succes..

Zijn er nog sites waar je kortingen op hotels kunt vast krijgen? buiten priceline en hotwire?

Of andere mogelijkheden tot overnachten?
Heb al gezocht op apartementen of huisjes ofzo maar die zijn net zoals de hotels veel te duur, of als ze betaalbaar zijn hebben ze natuurlijk weer geen zwembad. Wat ook geen optie is.

Hulp of tips van mensen die er al overnacht hebben in een bepaald hotel zijn dus meer dan welkom !
Afbeelding
Peggy
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 jun 2011, 23:01

Re: tip nodig hotel Santa Monica

Bericht door Peggy »

Hallo,

Wij hebben ons ook suf gezocht naar een betaalbaar hotel aan de kust in LA. Uiteindelijk hebben we 2 nachten geslapen in het Marina international hotel in Marina Del Rey.
Marina Del Rey ligt vlak naast Venice Beach, wat op zijn beurt vlak naast Santa Monica ligt. Je kan, als je een fiets huurt, van Marina Del Rey, makkelijk via het strandpad tot in Santa Monica fietsen.

Dit is geen hotel met grote luxe, maar het is wel in orde: propere kamer en (misschien wel ietwat gedateerde) badkamer. Het zijn wel vrij rumoerige kamers. Om het straatlawaai te vermijden kan je een kamer vragen met 'garden view'. Deze zijn iets duurder, maar het scheelt een stuk in lawaai.

Voordeel is dat het een haalbare prijs is(in verglijking met andere badplaats hotels in LA). Wij hebben ongeveer $150 betaald per nacht (in de maand Juli).

Uitgaan is misschien wel een probleem (wij hebben kinderen,dus dat probleem stelde zich niet :wink: ).
Maar ik denk dat je kan kiezen om ofwel met de wagen tot in Santa Monica te gaan, of om in de buurt van de jachthaven op stap te gaan (lijkt me wel vrij beperkt). Venice beach werd ons niet aangeraden na zonsondergang wegens 'not safe'.

Groetjes.
Evelien.
Amerikakenner
Berichten: 760
Lid geworden op: 08 aug 2010, 14:36

Re: tip nodig hotel Santa Monica

Bericht door Evelien. »

bedankt voor de reactie. Kga het hotel zo meteen eens opzoeken! Maar tot nu toe hebben we nog altijd geen succes via priceline.

Ivm venice beach na zonsondergang, bedankt voor de tip want dat wist ik nog niet! Weten we ook weeral dat we daar best geen hotel zoeken!
Santa monica leek ons ook fijn dat je savonds nog naar die pier kunt enzo..
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4899
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: tip nodig hotel Santa Monica

Bericht door Hinko »

Dit motel heb ik op het oog voor volgend jaar.

http://www.seashoremotel.com/

Rates http://www.seashoremotel.com/Rates.htm
prima prijzen dacht ik zo.

positief volgens tripadvisor http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review ... ornia.html
Evelien.
Amerikakenner
Berichten: 760
Lid geworden op: 08 aug 2010, 14:36

Re: tip nodig hotel Santa Monica

Bericht door Evelien. »

dat ziet er ook goed uit. Alleen hadden we als aflsuiter graag wat luxuezer gelogeerd..

Nu alleen nog hopen dat priceline eindelijk men bod eens gaat accepteren :D
Afbeelding
A&PnaarUSA
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 19 jun 2011, 13:40

Re: tip nodig hotel Santa Monica

Bericht door A&PnaarUSA »

Okay, 'mijn' topic hier is zowat overgenomen door ene Evelien, die 3keer hetzelfde plaatst (no offence trouwens), maar mijn boeking voor Santa Monica is inmiddels geregeld.
Het was niet makkelijk om hier een hotel te vinden wat aan onze wensen voldeed, (aan het strand, veilig gelegen, op loopafstand van uitgaanscentra) en de pech was, dat wij er in een weekend verblijven..
Uiteindelijk hebben we op 'safe' gekozen en besloten dan maar meer te betalen.
We hebben geboekt bij Ocean View Hotel, kosten voor vijdag,zaterdag en zondagnacht totaal: -schrik niet- 555Euro
Hotel is tot 1 dag voor aankomst gratis te annuleren, dus af en toe zoek ik wel nog wat goedkopers, maar ik ga ervan uit dat dit niet gaat lukken.
Evelien.
Amerikakenner
Berichten: 760
Lid geworden op: 08 aug 2010, 14:36

Re: tip nodig hotel Santa Monica

Bericht door Evelien. »

dat 3 keer plaatsen had ik ook gezien , maar dat kwam toen met de problemen van het forum. Tis niet dat ik het express gedaan heb :)

Sorry als ik jouw topic overgenomen heb :) maar als ik een nieuw open krijg ik te horen dat er te veel geopend worden dusjaa .. :D

Nu dus terug on topic, dat hotel heb ik ook op het oog maar bij ons komt het voor 2 nachten zelfs even duur uit dusja.. Dan zitten jullie nog goed ? :wink:

ik zie juist dat jullie er 9 10 en 11 september gaan verblijven. Was het vroeger geweest had ik gevraagd om iets te laten weten maar dan is het al te laat voor ons om dan nog te boeken.
Afbeelding
Gebruikersavatar
RiverCola
Amerika-expert
Berichten: 6344
Lid geworden op: 16 nov 2007, 16:20
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Rotterdam

Re: tip nodig hotel Santa Monica

Bericht door RiverCola »

Santa Monica heeft misschien de naam van badplaats maar zo wervelend vind ik het er niet. Als je lekker aan het strand wil zitten zoek dan in Venice, Marina del Rey of nog zuidelijker in Manhattan Beach, Hermosa Beach of Redondo Beach. Vooral Manhattan Beach schijnt erg leuk te zijn, typisch Amerikaans, typisch LA; palmbomen, mooie huizen aan het strand, jachthaventjes en natuurlijk een pier. Nadeel van Manhattan Beach is dat het wel ver ligt van plekken als Hollywood maar als je toch van plan was om puur voor het strand te gaan dan maakt dat niets uit.

Uitgaan in Santa Monica? Er zitten wel wat barretjes en leuke restaurantjes maar erg wild zal het volgens mij niet worden :wink: Als je betaalbaarder wilt en relaxte stranden zoekt dan zijn er andere mogelijkheden dan Santa Monica.
Evelien.
Amerikakenner
Berichten: 760
Lid geworden op: 08 aug 2010, 14:36

Re: tip nodig hotel Santa Monica

Bericht door Evelien. »

en hoe zit het met het uitgaansleven in manhatten beach ? Is het een veilige buurt om savonds nog rond te wandelen ? Heeft het een beetje een gezellig centrum?
Afbeelding
Gebruikersavatar
RiverCola
Amerika-expert
Berichten: 6344
Lid geworden op: 16 nov 2007, 16:20
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Rotterdam

Re: tip nodig hotel Santa Monica

Bericht door RiverCola »

Als je de getto's van LA niet opzoekt (en daar komt sowieso geen enkele toerist) hoef je je in LA geen zorgen te maken over veiligheid hoor. Ik voel me er zelfs prettiger dan hier in NL. Mensen laten gerust hun auto zonder slot staan, ipod erin, voordeuren van huizen staan vaak gewoon open..... Dat is echt geen issue. In Venice trouwens ook niet. Er kunnen wat aparte figuren rondlopen op de boulevard maar dat het onveilig is is echt een hardnekkig gerucht.
Monke
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 aug 2011, 15:11

Re: tip nodig hotel Santa Monica

Bericht door Monke »

Hinko schreef:Dit motel heb ik op het oog voor volgend jaar.

http://www.seashoremotel.com/

Rates http://www.seashoremotel.com/Rates.htm
prima prijzen dacht ik zo.

positief volgens tripadvisor http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review ... ornia.html
Dit hebben wij ook geboekt voor 29 t.e.m 31 augustus aanstaande ;-)
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4899
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: tip nodig hotel Santa Monica

Bericht door Hinko »

Mooi! vertel even hoe het was :clap: :wink:
A&PnaarUSA
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 19 jun 2011, 13:40

Re: tip nodig hotel Santa Monica

Bericht door A&PnaarUSA »

Evelien. schreef:
Nu alleen nog hopen dat priceline eindelijk men bod eens gaat accepteren :D
Is dit al gelukt?
Evelien.
Amerikakenner
Berichten: 760
Lid geworden op: 08 aug 2010, 14:36

Re: tip nodig hotel Santa Monica

Bericht door Evelien. »

nee :( nog steeds geen succes. Ben de hoop daarop eig ook een beetje aan het verliezen. Hoop alleen og naarmate het dichterbij komt dat ik dan wel nog beet heb maarja..
Afbeelding
Evelien.
Amerikakenner
Berichten: 760
Lid geworden op: 08 aug 2010, 14:36

Re: tip nodig hotel Santa Monica

Bericht door Evelien. »

nog steeds geen succes met priceline. en ik vrees dat het zo gaat blijven.

Heeft er iemand ervaring met het Hyatt regency huntington beach of het waterfront hilton resort huntington beach ?
Afbeelding
Monke
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 aug 2011, 15:11

Re: tip nodig hotel Santa Monica

Bericht door Monke »

Hinko schreef:Mooi! vertel even hoe het was :clap: :wink:
We waren uiterst tevreden over het motel!
We hebben 444,60 dollar betaald voor 3 nachten voor een zeer ruime en propere basic kamer.
Ook de zéér vriendelijke service viel ons sterk in de smaak. Kregen voldoende tips en kaartjes van wat waar te beleven viel.
Het ligt in een zeer leuke relaxte buurt waar je op eerste zicht geen last hebt van enige criminaliteit. Het strand is vlakbij.
Er is ook gratis parking.
Enige minpunt is dat je 's nachts misschien beetje last kan hebben van voorbijkomend verkeer op straat.
ik vind het een aanrader! De andere hotels kosten allemaal stukken meer!
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4899
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: tip nodig hotel Santa Monica

Bericht door Hinko »

Ok super!!
Leuk om te horen. Dit jaar zijn we in New York geweest dus dit overleven we ook wel qua drukte ;)
Makki
Amerikafan
Berichten: 148
Lid geworden op: 08 sep 2003, 13:57

Re: tip nodig hotel Santa Monica

Bericht door Makki »

Hinko schreef:Dit motel heb ik op het oog voor volgend jaar.

http://www.seashoremotel.com/

Rates http://www.seashoremotel.com/Rates.htm
prima prijzen dacht ik zo.

positief volgens tripadvisor http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review ... ornia.html
Reeds meer dan tien jaar verblijven we altijd een week in dit motel bij ons verblijf in SM.
Voor SM zijn de prijzen heel redelijk.
De kamer is sober ingericht. Je beschikt over een TV, AC, telefoon en een kleine ijskast.
De badkamer bestaat uit een doucecel, toilet en een grote wastafel.
Heel ruim is die badkamer niet.
Alles is netjes gekuist en je kunt er genieten van een comfortabele rust.
Een nadeel van dit hotel is de reservatie via het net. Aangezien ze geen versleuterde site hebben, kun je (mag je) je kaartgegevens uit veiligheid niet doorgeven via hun site.
Als je een reservatie maakt, laat hen dan zeker weten dat je hen zult opbellen om je kaartgegevens door te geven.
Binnen de 24 uur krijg je normaliter een antwoord op je reservatie.
Dit motel ligt op amper 2 blokken van het zeer uitgestrekte SM strand en in het hart van de Main Street.
Nadeel is dat je een eind verwijderd bent van de 3rd street, the Malls en the Pier. Maar een (blauwe) bus zorgt ervoor dat je afgezet wordt aan de 3rd street.
Maar dit mag je zeker niet weerhouden hier te boeken
Veel plezier in SM
Makki
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer