Bellen vanuit Amerika naar NL met vaste lijn.

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Gast

Bellen vanuit Amerika naar NL met vaste lijn.

Bericht door Gast »

Ik gebruik normaal gesproken Skype om in contact te blijven met familie, vrienden e.d. Nu loop ik steeds tegen problemen aan met de verbinding. Onze verbinding is goed, maar die van familie in NL niet (oude computers, langzame internetverbinding).

Hoe kan ik zo goedkoop mogelijk bellen vanuit Amerika naar NL via een vaste lijn? Dus niet mobiel, ik heb nl nog een simpel prepaid ding :roll: (ben nog aan het uitzoeken welk mobiel contract voor ons het beste is).

Ik heb het forum doorzocht, maar kon het niet vinden.
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3996
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: bellen vanuit Amerika naar NL met vaste lijn

Bericht door Loek »

Je kunt met Skype ook naar vaste nummers of mobiele nummers bellen. Als jouw verbinding goed is, lijkt me dat een voordelige oplossing (2 ct/minuut naar vaste nummers, 25ct/minuut naar mobieltjes). Je hoeft geen abonnement te hebben; je stort middels een CC een bedrag op je Skype account en kunt dan daarmee bellen tot het op is en je het weer opnieuw opwaardeert. Als je wel een abonnement neemt is het nog goedkoper, dat kan dan weer voordeliger zijn als je veel belt.

Internationaal bellen met Skype
Laatst gewijzigd door Loek op 30 aug 2011, 21:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Re: bellen vanuit Amerika naar NL met vaste lijn

Bericht door Rob »

Wij bellen ook altijd via skype naar de (schoon)ouders hun vaste lijn zij hebben namelijk geen computer werkt altijd goed mits je een redelijke ontvangst hebt, soms is de wifi zo traag dat je er steeds uitgemikt wordt maar met een stabile wifi is het geen enkel probleem.
Gebruikersavatar
Dento
Amerika-expert
Berichten: 10199
Lid geworden op: 08 sep 2003, 07:36
Locatie: Thornton, Colorado, USA
Contacteer:

Re: bellen vanuit Amerika naar NL met vaste lijn

Bericht door Dento »

Je kunt ook bij bijvoorbeeld 7 Eleven of Safeway een telefoonkaart van $5 kopen waarmee je voor 2 cent per minuut naar Nederland belt. Dat is wat mijn ouders altijd doen als ze hier zijn.

Edit: PennyTalk, dat zijn de kaarten van $5 waar je 220 minuten mee naar Nederland kunt bellen. Als je niet vaak wilt bellen maar wel goedkoop wilt kunnen bellen (en bijv. geen maandlasten wilt hebben) is dat een goede optie.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Gebruikersavatar
johan67
Amerikafan
Berichten: 207
Lid geworden op: 28 jul 2011, 04:56
Locatie: Rockford, Michigan

Re: bellen vanuit Amerika naar NL met vaste lijn

Bericht door johan67 »

Bij Skype voor 10 dollar per maand alle vaste nummers overal ter wereld onbeperkt bellen.
Even zoeken op hun site, ik doe het al jaren. Mijn telefoonrekening ging van ongeveer 700 dollar per maand naar 10 dollar.
Gebruikersavatar
Rudolfje
Amerikafan
Berichten: 399
Lid geworden op: 01 apr 2009, 19:40
Locatie: Roswell, GA

Re: bellen vanuit Amerika naar NL met vaste lijn

Bericht door Rudolfje »

Ik gebruik vonage en betaal voor wereldcontract 15 dollar voor de eerste 3 maanden en daarna 25 per maand. Dit is met behoud van eigen nummer en kan zo lang bellen als ik wil.
Goede gesprekskwaliteit en ik kan met normaal draadloos toestel bellen.
Gast

Re: bellen vanuit Amerika naar NL met vaste lijn

Bericht door Gast »

Bedankt voor de reacties. Heb zojuist een Skype 12 maanden unlimited Europe gekocht. Onbeperkt bellen naar vaste nummers in Europa. Koste me in totaal 61,08 euro voor een jaar (inclusief 15% korting). Even een tip: voordat je een bestelling met je Amerikaanse creditcard doet: vergeet niet op je Skype-account je currency aan te passen naar dollars. Dat was ik dus vergeten :roll: :oops: Nu wordt het in Euro's afgeschreven
Vol
Amerikafan
Berichten: 283
Lid geworden op: 14 mei 2007, 00:12

Re: bellen vanuit Amerika naar NL met vaste lijn

Bericht door Vol »

Het is wat laat zie ik maar voor over 12 maanden een overweging... Ik gebruik Voipbuster op een normale Siemens Gigaset telefoon.

Voipbuster kost me $10 en dan krijg je 100 freedays waarmee je over een groot aantal landen in de wereld gratis naar vaste lijnen kunt bellen en in de US gratis naar vast en mobiel. Na die 100 dagen gebruik je die $10 credit (naar NL is dan 0.02 per minuut). Als dat op is koop je weer nieuw credit en beginnen de 100 dagen weer opnieuw.

Je krijgt er ook gratis een lokaal nummer bij zodat jij lokaal bereikbaar bent. Voordeel is imo dat je een vaste tel kunt gebruiken (zolang die voip ondersteunt) maar ook je PC of apps op de iPhone. Als ik dus in Europa ben bel ik gratis met mn vrouw in de US op die account. Beetje zelfde features als Skype maar dan goedkoper en een groter bereik.
Marcel5050
Amerikakenner
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 dec 2016, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: bellen vanuit Amerika naar NL met vaste lijn

Bericht door Marcel5050 »

De laatste reactie hier is ondertussen tien jaar oud.Waarschijnlijk zijn er nu al andere wegen om vanuit Amerika naar een vast nr.in Belgie te bellen.
Indien iemand tips heeft,graag.
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1527
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Re: Bellen vanuit Amerika naar NL met vaste lijn.

Bericht door dutch_in_seattle »

Ik gebruik zelf Rebtel. Met de Rebtel-app op je mobiele telefoon kun je heel goedkoop naar het buitenland bellen. Ik gebruik zelf het Global Unlimited-abonnement voor $10 per maand, waarmee ik onbeperkt naar vaste lijnen en ook mobiele nummers in 51 landen kan bellen, maar je kan ook per minuut betalen. Met name mobiele nummers is erg handig, aangezien veel mensen in Nederland tegenwoordig geen vaste lijn meer hebben, en bij andere, soortgelijke aanbieders betaal je vaak voor bellen naar mobiele nummers een stuk meer.
Ik heb ook andere, soortgelijke aanbieders geprobeerd, maar ik vind Rebtel het best. Van harte aanbevolen!
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Bellen vanuit Amerika naar NL met vaste lijn.

Bericht door hemmie »

Ik gebruik nog steeds Skype. Bel bijna nooit met vaste nummers, maar als het nodig is gebruik ik daar het kleine tegoed voor wat op ons account staat. We doen dan ook jaren met $10.
Terug in Texas!
Gast

Re: Bellen vanuit Amerika naar NL met vaste lijn.

Bericht door Gast »

@hemmie is bellen via FaceTime (mits je Apple hebt…binnenkort ook voor Android) of whatsapp dan niet veel minder omslachtig? Skype moet je altijd actief hebben om gesprekken te kunnen ontvangen toch? Misschien is dat intussen wel veranderd: ik gebruik het in de nieuwe vorm (teams) alleen zakelijk.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2243
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Bellen vanuit Amerika naar NL met vaste lijn.

Bericht door Big Al »

Nu Google Voice weer terug is op het lage tarief voor het bellen naar een vaste lijn in Nederland ($0,01 per minuut) gebruik ik dat weer.

Het gekke is echter dat het de ene keer $0,00 per minuut is en dan weer $0,01. Ik kan er geen pijl op trekken...
Marcel5050
Amerikakenner
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 dec 2016, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Bellen vanuit Amerika naar NL met vaste lijn.

Bericht door Marcel5050 »

Big Al schreef:
20 okt 2021, 00:40
Nu Google Voice weer terug is op het lage tarief voor het bellen naar een vaste lijn in Nederland ($0,01 per minuut) gebruik ik dat weer.

Het gekke is echter dat het de ene keer $0,00 per minuut is en dan weer $0,01. Ik kan er geen pijl op trekken...
Geld dit ook voor telefoneren naar Belgie?
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Bellen vanuit Amerika naar NL met vaste lijn.

Bericht door hemmie »

Terpies schreef:
17 okt 2021, 20:43
@hemmie is bellen via FaceTime (mits je Apple hebt…binnenkort ook voor Android) of whatsapp dan niet veel minder omslachtig? Skype moet je altijd actief hebben om gesprekken te kunnen ontvangen toch? Misschien is dat intussen wel veranderd: ik gebruik het in de nieuwe vorm (teams) alleen zakelijk.
De vraag betrof toch bellen naar een vaste lijn? Dat kan niet met Whatsapp, volgens mij ook niet met Facetime. Mijn antwoord betrof ook alleen uitgaande gesprekkken, dus als ik vanuit de VS een vaste lijn in NL moet bellen.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2243
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Bellen vanuit Amerika naar NL met vaste lijn.

Bericht door Big Al »

Huidige tarieven voor Google Voice. Je krijgt te horen hoeveel het per minuut gaat kosten voordat je verbonden wordt.

Code: Selecteer alles

Netherlands - Landline                  $0.01
Netherlands - Mobile                    $0.02
Netherlands - Mobile - Lycatel          $0.03
Netherlands - Paging                    $2.29
Netherlands - Premium                   $0.30
Netherlands - Special Services          $0.30
Netherlands - Toll Free                 $0.24
Netherlands - Universal Access          $0.24
Netherlands - VoIP                      $0.19

Belgium - Landline                      $0.04
Belgium - Mobile - BASE                 $0.05
Belgium - Mobile - Lycamobile           $0.32
Belgium - Mobile - Mobistar             $0.04
Belgium - Mobile - Others               $0.35
Belgium - Mobile - Proximus             $0.04
Belgium - Mobile - Telenet              $0.03
Belgium - Mobile - Tismi                $0.30
Belgium - Premium                       $0.07
Belgium - Shared Cost                   $0.07
Belgium - Special Services              $0.07
Belgium - Toll Free                     $0.07
Belgium - Universal Access Number       $0.05
Gast

Re: Bellen vanuit Amerika naar NL met vaste lijn.

Bericht door Gast »

hemmie schreef:
20 okt 2021, 13:57
De vraag betrof toch bellen naar een vaste lijn? Dat kan niet met Whatsapp, volgens mij ook niet met Facetime. Mijn antwoord betrof ook alleen uitgaande gesprekkken, dus als ik vanuit de VS een vaste lijn in NL moet bellen.
Oh ja nu zie ik het, my bad...ik heb al jaren geen vaste lijn meer... :roll:
Marcel5050
Amerikakenner
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 dec 2016, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Bellen vanuit Amerika naar NL met vaste lijn.

Bericht door Marcel5050 »

Ben net terug uit Egypte en heb daar een kaart gekocht enkel internet van 15€.Hiermee dagelijks naar vaste lijn in Belgie gebeld via Skype.Dit werkte prima.Wil dit nu ook in Amerika op deze manier doen op de plaatsen waar geen wifi is.Welke kaart kan ik hiervoor best kopen?
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Bellen vanuit Amerika naar NL met vaste lijn.

Bericht door Galapogos »

Daar is een heel topic aan gewijd, zie viewtopic.php?t=68607
Gast

Re: Bellen vanuit Amerika naar NL met vaste lijn.

Bericht door Gast »

Skype werkt ook gewoon vanuit de USA, maar je moet wel data hebben, dus dan kun je ook een US Sim kaart overwegen en in het topic kijken wat @Galapogos noemt.
Een kaart met alleen data heb ik niet gezien, maar met een unlimited data kaart via http://www.Arielimobile.com kun je ook 200 minuten gratis naar NL en BE vaste nummers bellen. Bovendien kun je hier ook in de US ongelimiteerd mee bellen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer