Huurwagen tss USA en Canada blijkt onmogelijk, wat nu ?

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Sophie
Amerika-ontdekker
Berichten: 80
Lid geworden op: 30 jun 2007, 22:06
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: Zürich, Zwitserland

Huurwagen tss USA en Canada blijkt onmogelijk, wat nu ?

Bericht door Sophie »

Hallo iedereen,

Heeft er iemand ideetjes :
de route die we wouden doen was SLC - Jackson - West yellowstone - Big sky, Mt - glacier - waterton- banff-jasper - calgary

Heeft er iemand ervaring met die huurauto's tss USA en CANADA?
Of weet er iemand of er hoegenaamd een trein of een bus rijdt tussen die 2 landen ?
Ik die dacht 2 vliegen in één klap te slaan en een heel deel nationale parken in eens te combineren ... :oops: :iroc:
Nooit gedacht dat de verbindingen qua openbaar transport en huurwagens zo slecht zouden zijn.

heeft er iemand een voorstel van hoe ik van A naar B geraak en ik wil best onderweg van auto wisselen of een trein nemen of een bus of desnoods te paard de grens overgaan.

Onze tickets liggen vast, daar geraak ik dus niet meer onderuit.
Alle hulp is van harte welkom!
Alvast bedankt, Sophie (beetje radeloos...)
2014 : CMA Fest Nashville - Atlanta - Memphis - New Orleans !!
2015: Washington en Vancouver
2016: Alaska en Yukon
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Huurwagen tss USA en Canada blijkt onmogelijk, wat nu ?

Bericht door Martin & Marianne »

Er zijn plaatsen waar je wel in de USA een auto kunt huren en in Canada kunt inleveren en/of andersom, maar of dat ook in het westen geldt weet ik niet. Ik zou er even een mailtje aan wagen naar www.usareisen.de of rechtstreeks bij een verhuurder, je weet het nooit. Het zal ongetwijfeld een aardig bedrag aan drop off kosten worden.
Als jullie wat ruimte in de route hebben zul je via Seattle kunnen rijden en daar ergens de auto inleveren en in Canada opnieuw huren (misschien met de Amerikaanse auto naar Vancouver, daar een auto huren en met beide auto's naar Seattle rijden en daar de auto inleveren?) maar Seattle ligt wel uit jullie route.

Lastig hoor.

Marianne
jolanxyz
Amerika-expert
Berichten: 1607
Lid geworden op: 03 dec 2009, 09:29

Re: Huurwagen tss USA en Canada blijkt onmogelijk, wat nu ?

Bericht door jolanxyz »

Het gebied kenmerkt zich door de ruimte. Veel plaatsen van enige betekenis zijn er niet dus te voet de grens over kan wel... maar ik gok dat het van het ene autoverhuurbedrijf naar de andere te ver lopen is. En of er internationale bussen rijden daar tussen Canada en de VS, dat weet ik niet. Kijk anders eens bij www.Greyhound.com of er een busdienst is. Hou er ook rekening mee dat niet in alle plaatsen een autoverhuurbedrijf zit en ik gok zomaar dat je dan toch al weer in Calgary uit komt qua bus en waar je dan moet opstappen... geen idee.

Je zou ook in 1 dag terug kunnen rijden naar Salt Lake City en vandaar een vlucht naar Calgary nemen om dan een rondje Jasper-Banff - Waterton - Glacier - Calgary te rijden. Je mag met een Canadese auto wel in de VS rondrijden (andersom mag ook) alleen het inleveren over de grens is lastig cq. onmogelijk, maar zoals Marianne al zei: vraag het bij verhuurmaatschappijen die zowel in Salt Lake City als in Calgary zitten (Avis bijvoorbeeld).
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Huurwagen tss USA en Canada blijkt onmogelijk, wat nu ?

Bericht door vana »

Misschien is het een idee om eerst een rondje SLC te maken met Yellowstone en Grand Teton. De auto weer inleveren, vliegen naar Calgary en daar weer een auto huren en een rondje Glacier, Banff en Jasper te doen.

Marjon
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1783
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Huurwagen tss USA en Canada blijkt onmogelijk, wat nu ?

Bericht door Felicitas »

Misschien is deze Airport Shuttle Express een oplossing? Op hun website: Airport Shuttle Express offers charter van service "anytime" TO most destination in Montana or FROM Montana to Calgary, Banff or Lake Louise.
FerryM
Amerikakenner
Berichten: 465
Lid geworden op: 19 okt 2008, 14:47
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Huurwagen tss USA en Canada blijkt onmogelijk, wat nu ?

Bericht door FerryM »

Of de optie van autohuur in SLC, rondje Yellowstone en Grand Teton, hier je auto weer inleveren bij Jackson Hole Airport (klein vliegveld in Grand Teton, daar vliegen wij ook op), dan korte vlucht terug van 30 minuten naar SLC en door naar Calgary. Vanaf hier is het 90 minuten rijden naar de Canadese Rockies. Zou dan niet Waterton/Glacier doen, maar direct Banff en Yoho en eventueel heen en weer naar Jasper.

Groet,
Ferry
Fam munneke
Amerikafan
Berichten: 114
Lid geworden op: 14 feb 2005, 16:01

Re: Huurwagen tss USA en Canada blijkt onmogelijk, wat nu ?

Bericht door Fam munneke »

Hallo allemaal,

Wij hadden hetzelfde idee maar dan vanaf Emerton (Canada) en dan via de Rockies naar Yellowstone.
Wij geinformeerd bij een bekend reisburo voor reisen naar Amerika en canada, het is niet mogelijke om een Camper of auto op te halen in Canada en weer in te leveren in de USA.
Wat voor jullie wel mogelijk is de Camper of auto in te leveren in Seatle en dan met de trein naar Vancouver.
Daar moet je dan weer opnieuw gaan huren, dit is denk ik qua kosten onvoordelig.
Je kan wel vanuit Vancouver met de Rocky Mountainer per trein de Rocky mountains in is ook heel mooi.
Informatie kan je vinden bij Amtrak (USA) of VIA Rail (Canada)

groeten

Tom.
jolanxyz
Amerika-expert
Berichten: 1607
Lid geworden op: 03 dec 2009, 09:29

Re: Huurwagen tss USA en Canada blijkt onmogelijk, wat nu ?

Bericht door jolanxyz »

Ik hoop dat we van Sophie horen wat de oplossing gaat zijn. ... ben wel benieuwd.
Sophie
Amerika-ontdekker
Berichten: 80
Lid geworden op: 30 jun 2007, 22:06
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: Zürich, Zwitserland

Re: Huurwagen tss USA en Canada blijkt onmogelijk, wat nu ?

Bericht door Sophie »

Hoi allemaal,

Alle verhuurmaatschappijen zeggen hetzelfde :geen mogelijkheid om de auto op te halen in SLC en af te zetten in Canada.

Er zijn, volgens mij en mijn zoektocht en jullie hulp, dan maar 2 oplossingen:

1) Auto ophalen in SLC en rijden tot Seattle
Auto inleveren in Seattle en daar een nieuwe auto ophalen of, treinrit tot Vancouver en daar een auto ophalen en afgeven in Calgary

2) Iets duurder maar sneller : De Airport Shuttle express waarover Felicitas het had.
Ik heb die mensen gecontacteerd en kreeg dit als info (zie onder) en we hebben besloten de auto op te halen in SLC en naar Kalispell te rijden (zo missen we niets van onze planning) en op 19/7 laten we ons eerst met een tweetjes ophalen in Kalispell, dan rijden we met de shuttle naar east glacier en daar delen/sharen we de shuttle naar Calgary.
Dankzij het "sharen" besparen we een pak geld en moeten we niet nutteloos naar Seattle.

Hierbij alle info die ik van de www.airportshuttleexpress.com kreeg.
Nogmaals bedankt voor al jullie ideetjes, ik ben er alleszins weer slimmer op geworden en zal wel 2 keer nadenken alvoren een "aller-retourje" te boeken USA-CAN :-)

Plan #1.

Airport Shuttle Express operates on a “charter” basis between Montana, including Kalispell and any address in Alberta, including Calgary. We will travel anytime, subject to road/weather conditions. For a map of the area please see the following:
http://www.nationalparkreservations.com ... er_map.php


For a five passenger van we charge as follows:

COSTS

Kalispell, Glacier Airport, Whitefish TO Calgary (USA) (One way 6-7 hours)

(1-5 Passenger Van)

732.00 Basic Cost

012.00 US Custom Van Clearance Fees

037.20 5% Goods and Service Tax

781.20

East Glacier (USA) (One way 4-5 hours)
549.00 Basic Cost

012.00 US Customs Van Clearance Fees

029.05 5% Goods and Service Tax

590.05

Waterton Park (Canada) (One way 3-4 hours)
360.00 Basic Cost

010.00 Waterton Park Van Entrance Fee

018.50 5% Goods and Service Tax

388.50

EXTRA COSTS:
A tip to the driver and any National Park Entrance Fees, if applicable.

TERMS/CONDITIONS:
No deposit is required but a credit card guarantee. The credit card charge is put thru on the day before the service in Canada in Canadian Funds. All financial transactions are done in Canada. In the unlikely event you must cancel a 72 hour advance cancellation notice must be received or you will be billed for the service as this is when the driver/van are assigned.

RESERVE THE RIGHT:
Airport Shuttle Express reserves the right to check all luggage, including carry-on, prior to leaving on this trip. We reserve the right to have the driver keep your passports to the border to be given to Canada Customs.

DOCUMENTS:
Please check with Canada Immigration regarding the correct documents required i.e passport and if a visa is required. Three days prior to the service we do need a copy of the “data” page of your passport to be added to the manifest for Canada Customs. It should show the names, birth dates, passport number, nationality, issued date and expiry date.

TO BOOK:
By return email advising that you wish to “share a ride”, if required.

SHARE A RIDE:
Many ask us if they could "share a ride". If the other party says yes then a new lower rate is given. However, should one party decides to cancel then the original rate would apply! Please email us your proposed travel dates and we will advise if we have any other party traveling. The following may be "some" of the dates for "share-ride". Ride-share is available to/from the USA but not within Canada.

19 July 2011
0900
Izaak Walton Inn
Calgary

19 July 2011
1015
East Glacier
Calgary

We hope this helps with your travel planning. Please note the following:
East Glacier has an AVIS and DOLLAR Rent-A-Car location. Whitefish, Columbia Falls has a Hertz. All of them are at Kalispell Airport.
You can get to East Glacier from Whitefish Montana by train. (see http://www.amtrak.com for times, rates)
There is a non reservation van, once daily between East Glacier, St Mary’s and Waterton Park Canada. It is called the “East Side” Shuttle and the cost from East Glacier is around USD50.00/head. Airport Shuttle Express could pick you up from Waterton Park.
If you are renting a car in Calgary avoid the airport for a pickup as they force the car rental company to charge 15.61% “concession recovery fee”. You can return an “off airport car” to the airport and still avoid paying this fee, as we understand it. We can take you to any car rental location in Calgary.


We hope this helps with your travel planning. If you have any questions or wish to book please reply by email.

Yours truly
Jim Townshend/Customer Service


groetjes aan allemaal en veel succes met de reisplanning xxxxxxxxxxx
2014 : CMA Fest Nashville - Atlanta - Memphis - New Orleans !!
2015: Washington en Vancouver
2016: Alaska en Yukon
swissdutchie
Amerikakenner
Berichten: 436
Lid geworden op: 09 jan 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Huurwagen tss USA en Canada blijkt onmogelijk, wat nu ?

Bericht door swissdutchie »

Dure grap, maar nog altijd beter dan de vluchten te moeten annuleren. Bovendien kun je met deze oplossing de geplande route aanhouden en hoef je niet iets heel anders te verzinnen.
Groetjes en toch heel veel voorpret en plezier toegewenst,
Franziska
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1783
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Huurwagen tss USA en Canada blijkt onmogelijk, wat nu ?

Bericht door Felicitas »

Gelukkig toch een oplossing. Dat ze naast het flinke bedrag ook nog een "tip to the driver" vragen... :shock: Straks moeten we piloten ook nog tippen :lol:
Sophie
Amerika-ontdekker
Berichten: 80
Lid geworden op: 30 jun 2007, 22:06
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: Zürich, Zwitserland

Re: Huurwagen tss USA en Canada blijkt onmogelijk, wat nu ?

Bericht door Sophie »

Even een update over dit item:

We zijn net terug van onze reis en we hadden de shuttle van de AIRPORT SHUTTLE EXPRESS dus geboekt.

Gelukkig was er nog een ander koppel die ongeveer dezelfde route had en hebben we de kosten dus kunnen delen!
Ik had natuurlijk stress biij het feit of de shuttle er wel zou zijn aan ons oppikpunt = luchthaven van Glacier/Kalispell en of ik hem makkelijk zou kunnen erkennen. :oops:
Maar al mijn zorgen waren nutteloos!

De shuttle was een half uur voor afspraak reeds ter plaatse, het busje was supergoed te herkennen, de chauffeur had ook een hemd aan met de naam erop en de chauffeur was een nederlander!
Herman verzorgde al jaren deze dienst en heeft ons vlekkeloos en snel naar onze bestemming geholpen!
Het was echt een superervaring en we waren op een hip en een wip de grens over (herman kende zelfs de douanier persoonlijk na al die heen-en weer ritjes) :thumbup:

Voor mensen die dus zoals wij sneller boeken dan de wind en niet door hadden dat je je auto van SLC niet in Calgary mag afgeven kan ik dus deze service zeker aanraden ( beetje duur maar beter dat dan tickets kwijt te raken)
Meer info op : http://www.airportshuttleexpress.com/

Groetjes, Sophie :flower:
2014 : CMA Fest Nashville - Atlanta - Memphis - New Orleans !!
2015: Washington en Vancouver
2016: Alaska en Yukon
swissdutchie
Amerikakenner
Berichten: 436
Lid geworden op: 09 jan 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Huurwagen tss USA en Canada blijkt onmogelijk, wat nu ?

Bericht door swissdutchie »

Goed te horen, dat jullie een oplossing voor dit probleem hebben gevonden en dat uiteindelijk alles zo vlekkenloos is verlopen. Hoe was jullie reis trouwens? Hebben jullie genoten?
Sophie
Amerika-ontdekker
Berichten: 80
Lid geworden op: 30 jun 2007, 22:06
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: Zürich, Zwitserland

Re: Huurwagen tss USA en Canada blijkt onmogelijk, wat nu ?

Bericht door Sophie »

Het was gewoonweg zalig: eventjes een opsomming=
Aantal vliegtuigen genomen om daar te raken= 3
Aantal vliegtuigen op een haar na bijna gemist om daar te raken = 2
Aantal koffers verloren door British Airways = 1
Aantal dagen dat de koffer vermist was = 3
Aantal upgrades van world traveller naar club world = 1
Aantal bizons gezien = enorm veel
Aantal beren gezien = 13
Aantal mountain goats = 5
Aantal wildhorn sheep =1
Aantal moose/eland = 0
Aantal herten/deers/pronghorns = massa's
Aantal wolven = 3
Aantal coyotes = 1
Aantal huurauto's =2
Aantal regendagen = 4 waarvan 3 achtereenvolgens in Canada :?

Het was echt wel leuk en weer veel te kort. Grand Teton vond ik geweldig, Glacier ook en dan vooral ook nog Waterton.
Banff en Jasper konden minder bekoren door de aanhoudende regen!
En nu al aftellen naar volgend jaar waarin we naar Zion, Bryce, Yosemite en de Grand Canyon gaan :thumbup:
Groetjes uit Würenlos xxx
2014 : CMA Fest Nashville - Atlanta - Memphis - New Orleans !!
2015: Washington en Vancouver
2016: Alaska en Yukon
swissdutchie
Amerikakenner
Berichten: 436
Lid geworden op: 09 jan 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Huurwagen tss USA en Canada blijkt onmogelijk, wat nu ?

Bericht door swissdutchie »

Hoi Sophie,
Goed te horen, dat jullie het ondanks wat tegenslagen (vermiste koffer, slecht weer in Banff / Jasper) toch naar jullie zin hebben gehad. Ik zou zeggen, Banff en Jasper moeten jullie dan gewoon nog een keertje overdoen, want ook dat zijn echt geweldige parken. Maar het zuidwesten, wat jullie voor volgend jaar op het programma hebben staan, is ook super mooi hoor. Sowieso is er in Noord-Amerika geen gebrek aan de meest schitterende bestemmingen. Alleen van het voortdurend keuzes moeten maken kun soms echt wanhopig worden.
Hoe is het weer trouwens in Würenlos? Hebben jullie daar ook zo een hopeloze zomer als wij hier in Nederland?
Groetjes,
Franziska
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer