MacBook Pro kopen in Amerika

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Gebruikersavatar
devosf
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 23 sep 2010, 20:46
Contacteer:

MacBook Pro kopen in Amerika

Bericht door devosf »

Over een week vertrek ik naar Amerika, daar zo ik mij graag een MacBook Pro kopen. Het qwerty toetsenbord maak voor mij niet uit, want dit staat ook op mijn iPhone en iPad ingesteld. Dus ik kan er mee werken, ook opladen is geen enkel probleem ik heb onlangs de internationale reisstekkers doos gekocht en daar zit zo een hulpstuk om hem in België op te laden.

Is hem voorbij de douane krijgen, weten jullie soms raad om dit tot een goed einde te brengen?
Mac Mini  iPod Touch - 16GB  MacBook Pro 13" - 2,26GHz  iPhone 4  iMac 27-inch  iPad 2 
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: MacBook Pro kopen in Amerika

Bericht door Hockey »

Je kan toch gewoon aangeven bij de douane dat je in de VS een MacBook Pro hebt gekocht in de VS?
Gebruikersavatar
devosf
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 23 sep 2010, 20:46
Contacteer:

Re: MacBook Pro kopen in Amerika

Bericht door devosf »

Moet je dan geen belastingen betalen? Ik ga hem in Amerika kopen, omdat hij daar zo goedkoop is.
Mac Mini  iPod Touch - 16GB  MacBook Pro 13" - 2,26GHz  iPhone 4  iMac 27-inch  iPad 2 
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: MacBook Pro kopen in Amerika

Bericht door Hockey »

Dan zal je inderdaad enkele invoerrechten en belastingen moeten betalen.
Gebruikersavatar
DVDGuy
Amerika-expert
Berichten: 3415
Lid geworden op: 04 aug 2010, 06:46
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Bergen op Zoom

Re: MacBook Pro kopen in Amerika

Bericht door DVDGuy »

Hockey schreef:Je kan toch gewoon aangeven bij de douane dat je in de VS een MacBook Pro hebt gekocht in de VS?
Dan zal je ook de invoerrechten moeten betalen en als ik TS goed begrijp, wil hij dat eigenlijk liever niet :wink:

Het gaat overigens over de Belgische douane.
Gebruikersavatar
devosf
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 23 sep 2010, 20:46
Contacteer:

Re: MacBook Pro kopen in Amerika

Bericht door devosf »

Inderdaad, dit zo ik liever niet willen betalen. Het gaat over de Nederlandse douane, want via Amsterdam heb ik een rechtstreekse vlucht naar San Francisco.
Mac Mini  iPod Touch - 16GB  MacBook Pro 13" - 2,26GHz  iPhone 4  iMac 27-inch  iPad 2 
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: MacBook Pro kopen in Amerika

Bericht door Hockey »

Het niet aangeven is tegen de wet en op dit forum mogen mensen geen advies geven aangaande illegale zaken. Terecht overigens.
Ik snap dat je dit niet wilt doen (aangeven en dus meer betalen), maar ik zie twee mogelijkheden. Of je geeft het aan en betaalt bij, of je geeft het niet aan, en loopt het risico gepakt te worden. En dan betaal je nog veel meer.
Als ik het goed begrijp ga je daarheen voor vakantie. Dan kom je niet weg met melden dat je het ding al langere tijd hebt en hebt gebruikt in de VS. Als je er een jaar zou studeren en er dan een koopt en dan terugreist is het een ander verhaal.
Gebruikersavatar
DVDGuy
Amerika-expert
Berichten: 3415
Lid geworden op: 04 aug 2010, 06:46
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Bergen op Zoom

Re: MacBook Pro kopen in Amerika

Bericht door DVDGuy »

@TS: ik begrijp dat je een Belg bent die op Amsterdam vliegt. Als je in Belgïe woont, hoef je m.i. geen aangifte te doen bij de Nederlandse douane.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: MacBook Pro kopen in Amerika

Bericht door Hockey »

@DVDGuy, waarop baseer je dat? Want dan zou een Nederlander die op België vliegt ook geen aangifte hoeven te doen. En gezien Schengen met vrij verkeer van personen en goederen in de EU komt het onlogisch op me over dat je als je op een ander land vliegt dan het land waar je woont je de invoerrechten kan omzeilen.
Gebruikersavatar
devosf
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 23 sep 2010, 20:46
Contacteer:

Re: MacBook Pro kopen in Amerika

Bericht door devosf »

Ik ga naar daar voor een taalcursus en heb daar mijn laptop nodig. Maar ik wist niet dat dit eigenlijk niet mocht op dit forum, hiervoor mijn excuses.
Mac Mini  iPod Touch - 16GB  MacBook Pro 13" - 2,26GHz  iPhone 4  iMac 27-inch  iPad 2 
Gebruikersavatar
DVDGuy
Amerika-expert
Berichten: 3415
Lid geworden op: 04 aug 2010, 06:46
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Bergen op Zoom

Re: MacBook Pro kopen in Amerika

Bericht door DVDGuy »

Hockey schreef:@DVDGuy, waarop baseer je dat? Want dan zou een Nederlander die op België vliegt ook geen aangifte hoeven te doen. En gezien Schengen met vrij verkeer van personen en goederen in de EU komt het onlogisch op me over dat je als je op een ander land vliegt dan het land waar je woont je de invoerrechten kan omzeilen.
Daar heb je een punt; ik dacht pas aan aangifte doen bij binnenkost België, want er gelden m.i. andere vrijstellingen per land, dus dat is dan wel weer vreemd.
michelvd
Amerikafan
Berichten: 267
Lid geworden op: 19 apr 2011, 11:30
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Amsterdam

Re: MacBook Pro kopen in Amerika

Bericht door michelvd »

DVDGuy schreef:
Hockey schreef:@DVDGuy, waarop baseer je dat? Want dan zou een Nederlander die op België vliegt ook geen aangifte hoeven te doen. En gezien Schengen met vrij verkeer van personen en goederen in de EU komt het onlogisch op me over dat je als je op een ander land vliegt dan het land waar je woont je de invoerrechten kan omzeilen.
Daar heb je een punt; ik dacht pas aan aangifte doen bij binnenkost België, want er gelden m.i. andere vrijstellingen per land, dus dat is dan wel weer vreemd.
Hahaha, dat is nu net waarom het op dit moment zo'n bende is in Europa. Ze willen van alles samen doen, maar de regelgeving is in de verschillende lidstaten zo anders in veel gevallen.
Gebruikersavatar
hdeweert
Amerikakenner
Berichten: 672
Lid geworden op: 26 jan 2004, 17:00
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: MacBook Pro kopen in Amerika

Bericht door hdeweert »

Het kopen van een iPod iPad kun je gewoon in Amerika aanschaffen. Hier vind je het antwoord op jouw vraag
http://www.douane.nl/veelgesteldevragen/
veel mensen nemen een laptop mee vanuit Amerika, en geven die niet aan. Als het apparaat minder dan €430 koste hoef je het niet aan te geven. Is dit wel het geval dan moet je het aangeven. Ik Denk dat niemand dat doet, en dat de douane er ook niet te zwaar aan tilt, als je met en laptop onder de arm Nederland binnen komt. Bij twee word het al wat moeilijker, zeker als je er een in je koffer en een onder je arm hebt. Het enige nadeel van het niet aangeven is dat als je weer een keer op reis gaat en met hetzelfde apparaat terug komt in Nederland je alsnog kan worden gesommeerd om de div belastingen etc. te betalen. Dit geld natuurlijk voor iedereen die van buiten de EU op schiphol aanomt.
Harm
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: MacBook Pro kopen in Amerika

Bericht door Hockey »

@hdeweert, dank, zal voor velen (mezelf incluis) verhelderend zijn. Doch een aanvulling, die € 430 geldt voor alle inkopen tezamen, niet voor alleen de MacBook Pro.
Gebruikersavatar
hdeweert
Amerikakenner
Berichten: 672
Lid geworden op: 26 jan 2004, 17:00
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: MacBook Pro kopen in Amerika

Bericht door hdeweert »

Daar heb je gelijk in maar dat is te lezen in de link die ik heb bijgevoegd. Daar staat ook dat als het artikel duurder is dan die € 430 je dat er niet af mag trekken maar dat je dan betaald over het volledige bedrag.
Harm
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2590
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: MacBook Pro kopen in Amerika

Bericht door Bushmaster »

en je mag de vrijstelling van €430,00 van meerdere personen niet bij elkaar optellen,
dus een Macbook pro van € 1200,00 moet je aangeven,
ook als je met totaal 3 personen reist, en de rest heeft niets aan te geven.
Gebruikersavatar
Dento
Amerika-expert
Berichten: 10199
Lid geworden op: 08 sep 2003, 07:36
Locatie: Thornton, Colorado, USA
Contacteer:

Re: MacBook Pro kopen in Amerika

Bericht door Dento »

michelvd schreef:
DVDGuy schreef:Daar heb je een punt; ik dacht pas aan aangifte doen bij binnenkost België, want er gelden m.i. andere vrijstellingen per land, dus dat is dan wel weer vreemd.
Hahaha, dat is nu net waarom het op dit moment zo'n bende is in Europa. Ze willen van alles samen doen, maar de regelgeving is in de verschillende lidstaten zo anders in veel gevallen.
Het bedrag van €430,- geldt voor invoer van buiten Europa voor elk EU land als je via lucht of zee komt (en €300,- als je op een andere manier de EU binnen komt): http://ec.europa.eu/taxation_customs/co ... dex_en.htm

Of je nu als Belg vanuit de VS in Nederland aankomt of als Nederlander in Duitsland maakt niet uit: de limiet van €430,- blijft gelden.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18754
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: MacBook Pro kopen in Amerika

Bericht door kastelke »

En je moet het dus aangeven daar waar je binnen komt. In dit geval dus in Nederland.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: MacBook Pro kopen in Amerika

Bericht door Hockey »

@devosf, wat je kan doen is uitzoeken hoeveel zo'n MacBook Pro in SF kost. En uitzoeken wat het je gaat kosten aan invoerrechten. En wellicht dat het dan nog steeds goedkoper is.
Gebruikersavatar
DVDGuy
Amerika-expert
Berichten: 3415
Lid geworden op: 04 aug 2010, 06:46
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Bergen op Zoom

Re: MacBook Pro kopen in Amerika

Bericht door DVDGuy »

Dento schreef: Het bedrag van €430,- geldt voor invoer van buiten Europa voor elk EU land als je via lucht of zee komt (en €300,- als je op een andere manier de EU binnen komt): http://ec.europa.eu/taxation_customs/co ... dex_en.htm

Of je nu als Belg vanuit de VS in Nederland aankomt of als Nederlander in Duitsland maakt niet uit: de limiet van €430,- blijft gelden.

Bedankt; weer wat geleerd :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer