USA -> Nederland: hoe lang moet paspoort nog geldig zijn?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
rozijntje
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 16 feb 2007, 00:44
Locatie: Portland, OR

USA -> Nederland: hoe lang moet paspoort nog geldig zijn?

Bericht door rozijntje »

Waarschijnlijk is deze vraag al heel veel vaker gesteld, maar ik kan het juiste antwoord nergens vinden.
Hoeveel maanden moet je voordat je paspoort verlopen is weer vernieuwen.
Mijn paspoort is in augustus 2011 verlopen, in maart van dit jaar gaan we naar Nederland. Kan ik nog met dit paspoort reizen.
Even voor de duidelijkheid, ik woon in the USA.
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1527
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Re: USA -> Nederland: hoe lang moet paspoort nog geldig zijn

Bericht door dutch_in_seattle »

Ik veronderstel dat je 2010 bedoelt?
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Gebruikersavatar
headhunterke
Amerikakenner
Berichten: 1104
Lid geworden op: 16 jun 2009, 12:34
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Aalst, Belgium

Re: USA -> Nederland: hoe lang moet paspoort nog geldig zijn

Bericht door headhunterke »

Als het in augustus verloopt, kan je er nog perfect mee reizen als je dan een nieuw paspoort hebt voor de terugreis, indien deze na augustus plaats vindt.
Als je 2010 wou zeggen, dan zou ik maar een anders paspoort aanvragen. Want visa moeten telkens met een geldig paspoort getoond worden dacht ik... (ik veronderstel toch dat je ginder op visa bent)
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
rozijntje
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 16 feb 2007, 00:44
Locatie: Portland, OR

Re: USA -> Nederland: hoe lang moet paspoort nog geldig zijn

Bericht door rozijntje »

Nee hoor, ik bedoel dat mijn paspoort in augustus 2011 verlopen is. Maar ik dacht ooit eens ergens te lezen dat je paspoort zes maanden voordat het verloopt is moet vernieuwen. Ik kan het ook nergens terug vinden.
Ik vind het verlengen ook nog wel een gedoe sinds ze deuren van de ambassade in Portland gesloten hebben.
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Re: USA -> Nederland: hoe lang moet paspoort nog geldig zijn

Bericht door Rob »

Dat van die zes maanden is een hele oude regel die is al een aantal jaren niet meer van toepassing, altans in de westerse landen best kans als je naar Afrika of Azie wil het daar nog wel is.
rozijntje
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 16 feb 2007, 00:44
Locatie: Portland, OR

Re: USA -> Nederland: hoe lang moet paspoort nog geldig zijn

Bericht door rozijntje »

Bedankt, nu kan ik in iedergeval met een gerust hart weggaan. Ik vond het al vreemd dat ik het nergens meer terug kon vinden, ik dacht het ooit te lezen te hebben in een informatie boekje van de VS.
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3996
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: USA -> Nederland: hoe lang moet paspoort nog geldig zijn

Bericht door Loek »

Als je je paspoort wilt verlengen in NL, zorg ervoor dat je doet binnen de 6 maanden termijn dat het vervalt. Mijn vrouw probeerde haar paspoort in Den Haag te verlengen toen ze in NL op bezoek was, maar dat kon niet als het niet binnen 6 maanden verliep. Die van haar was nog een jaar geldig en dus kreeg ze nul op het request. Nu moet ze dus volgende week naar LA vliegen om haar NL paspoort te verlengen. Duur geintje dat vernieuwen van een NL paspoort tegenwoordig: vliegreis, taxikosten en dan nog de kosten voor het paspoort zelf...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer