vraagje over usareisen.de SUPER SPAR of INKLUSIV

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: vraagje over usareisen.de SUPER SPAR of INKLUSIV

Bericht door Coyote »

Dude schreef:Mijn voornaamste vraag blijft echter of ik voldoende verzekerd ben voor de tegenpartij. Stel dat ik iemand omver rij of een ongeval met letsel aan derden. Dekt de CDW dan alle kosten voor die andere persoon en zijn wagen? Hoe ik het hier overal lees wel maar ik wil wel graag zekerheid :wink:
Bart,

Misschien is het goed om eerst te weten wat CDW (LDW) en SLI (LIS) betekenen. CDW dekt nl. geen persoonlijk letsel.

De dekking van CDW wordt op deze site als volgt uitgelegd, hieronder in het rood de belangrijkstre kenmerken:
LDW/CDW:
Insurance purchased from the rental company, is usually in the form of Loss Damage Waiver, (LDW), which is also referred to as Collision Damage Waiver coverage, (CDW). LDW coverage is very expensive and often only provides coverage the consumer has already maintained through a credit card program, personal automobile insurance policy, homeowners insurance policy, or renter’s home insurance policy.

Usually, LDW/CDW insurance contains many loopholes, excluding payment for bodily injuries or damage caused by intentional acts, driving recklessly, driving drunk or impaired, driving on unpaved roads, or driving out of the state in which the vehicle was rented. For that reason, not all states allow rental car companies to sell LDW/CDW coverage.

To represent LDW/CDW coverage as collision damage coverage is somewhat misleading. It is not the same as the full coverage or even the collision damage coverage on a personal automobile insurance policy. LDW/CDW is insurance guaranteeing the rental company will pay for all damages to their rented vehicle only! LDW/CDW will not pay for bodily injuries or damages to personal property. LDW/CDW does not cover damages to someone else's car, known as third party damages caused by the consumer. The consumer should check their personal or business automobile policy to how and when they are covered for third party damage when renting vehicles.

When sold LDW/CDW is usually listed on the rental contract as an optional charge of $10.00 to $15.00 per day. Rental car agents often refer to LDW/CDW as "collision damage" or “full” coverage and they usually encourage the consumer to purchase it at an additional cost. The consumer should be careful purchasing LDW/CDW coverage as it sometimes contains a deductible which makes the consumer liable for the first $1,000 or $2,000.
Hieronder de uitleg van LIS/SLI:
LIS:
LIS (Liability Insurance Supplement) is coverage that provides personal liability protection for damages that you cause to a third party. If in doubt, the consumer should purchase this coverage. Most states require that drivers renting vehicles have some form of third party protection, at least $15,000.00 payable to any one person, $30,000.00 payable to a group of persons.

SLI:
In addition to LIS, rental car companies may offer supplemental or additional liability coverage which pays over and above coverage contained in personal or business insurance liability limits. Once again, if you do not already have personal liability coverage for a rental car or your limits are low, you should consider purchasing this supplemental coverage.


Op de hierboven door mij genoemde site staan de andere verzekeringen ook uitgelegd.
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: vraagje over usareisen.de SUPER SPAR of INKLUSIV

Bericht door Dude »

Roland, hoe je het nu schrijf wordt het alleen maar ingewikkelder :lol:
Als ik het goed begrijp is er dan via de autohuur bij usareisen geen enkel aanbod wat dekt hetgeen ik in mijn vorige post vraag?
de CDW is dus enkel voor de wagen die je huurt.

Bij de reisverzekering van connections staat het volgende:
BURGERLIJKE AANSPRAKELIJKHEID (= vergoeding van schade berokkend aan derden)
lichamelijke en materiële schade (vrijstelling van € 125) tot € 125.000


Is dit in combinatie met het super spar plus pakket voldoende voor ons dan? Buiten de hospitalisatie verzekering van mijn werk en de gewone 'ziekenkas' hebben wij geen andere (reis)verzekering.
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: vraagje over usareisen.de SUPER SPAR of INKLUSIV

Bericht door Coyote »

Dude schreef:Is dit in combinatie met het super spar plus pakket voldoende voor ons dan? Buiten de hospitalisatie verzekering van mijn werk en de gewone 'ziekenkas' hebben wij geen andere (reis)verzekering.
Ik durf het niet met zekerheid te zeggen. Want wat voor schade dekt die 'Burgerlijke Aansprakelijkheid' van jou? (Is dat trouwens hetzelfde als wat wij in Nederland AVP (Aansprakelijkheidsverzekering Particulieren) noemen?). Is dat schade die jij iemand aanricht zonder auto of dekt het ook schade die jij met een auto aanricht? Op beide manieren kun jij immers schade veroorzaken. Stel, jij gooit een steen onhandig weg en die komt tegen het voorruit van een passerende auto en de bestuurder rijdt volgens zijn auto total loss. Denk dat dat onder jouw 'Burgerlijke Aansprakelijkheid' valt. Als jij echter met jouw huurauto een andere auto aanrijdt en die auto is total loss valt dat volgens mij onder LIS/SLI: personal liability protection for damages that you cause to a third party

Het is een lastige materie waarbij ik soms ook twijfel. :wink:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: vraagje over usareisen.de SUPER SPAR of INKLUSIV

Bericht door Dude »

defenitie van BA:
Uw verzekeraar in autoverzekering burgerlijke aansprakelijkheid (BA) zal elk slachtoffer van een verkeersongeval schadeloosstellen – met uitzondering van de verantwoordelijke bestuurder – zelfs als het gaat om een voetganger of een fietser die verantwoordelijk is voor een ongeval. De vergoeding dekt lichamelijke en morele schade van derden alsook schade aan goederen.

De BA-autoverzekering is dus een verzekering met aansprakelijkheid waarbij de verzekeraar tussenkomt om derden die het slachtoffer zijn schadeloos te stellen. Ze is verplicht.

Ik ben dus duidelijk ook niet goed thuis in deze materie.

Ik heb net even met Evy overlegd en we gaan toch kiezen voor het Super Inklusiv Plus Pakket, omdat zij graag hier en daar eens een stukje wil rijden (op wat langere rijdagen) zodat haar autozitten wat onderbroken wordt.
Enige optie is dan zowiezo het Super Inklusiv Plus pakket.

Of we dan voldoende verzekerd zijn vragen we dan nog na. Al drie jaar hebben we het enkel gedaan met de verzekering van Connections en het inklusiv pakket van usareisen. We hebben het nog niet nodig gehad (gelukkig), dus we weten eigenlijk niet of het voldoet.

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: vraagje over usareisen.de SUPER SPAR of INKLUSIV

Bericht door Dude »

en wat betreft dit: Als jij echter met jouw huurauto een andere auto aanrijdt en die auto is total loss valt dat volgens mij onder LIS/SLI: personal liability protection for damages that you cause to a third party lees ik op de site van usareisen het volgende:

1 Mio.USD Supplemental Liability Insurance (LIS) directly from the rental company!
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Gebruikersavatar
lsl
Amerikakenner
Berichten: 1209
Lid geworden op: 03 aug 2008, 10:24
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: België

Re: vraagje over usareisen.de SUPER SPAR of INKLUSIV

Bericht door lsl »

Bart, als je een auto bij National huurt kun je gratis een 2e bestuurder opgeven indien je lid wordt van de National Emerald club.
Vermits in mijn geval National ook nog de goedkoopste was, zowel in huurprijs als ivm de one-way fee, heb ik dan ook geen seconde getwijfeld.

Luc
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
MainOffender
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 09 jan 2011, 15:22

Re: vraagje over usareisen.de SUPER SPAR of INKLUSIV

Bericht door MainOffender »

Volgens mij kan je enkel als Amerikaan of Canadees lid worden van de EC.
Of is er een andere manier dan de site van National.com?
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: vraagje over usareisen.de SUPER SPAR of INKLUSIV

Bericht door Dude »

Intussen de auto daarstraks geboekt. Dus toch maar gekozen voor het Super Inklusiv Plus pakket, zodat Evy ook af en toe een stukje kan/mag rijden. Met de tank erbij bedroeg het verschil met het andere pakket nog +- 70 euro.
Op dollar.de kwam het iets goedkoper uit maar toch maar voor het 'bekende' gekozen. Na 3x alamo en 3x erg tevreden (weinig gezeur aan de balie en auto's steeds in prima conditie) blijven we liever bij het bekende (al zal dollar wel niet slechter zijn).
Bedankt iedereen voor het meedenken :wink:

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: vraagje over usareisen.de SUPER SPAR of INKLUSIV

Bericht door Coyote »

Mooi dat je geboekt hebt Bart. :thumbup:

Ik ben er niet meer aan toegekomen. Maar gelukkig gelden de kortingen nog steeds, zoals ik gisteren al schreef... :wink:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: vraagje over usareisen.de SUPER SPAR of INKLUSIV

Bericht door Njit »

Zag wel dat Dollar goedkoper is bij USAReisen dan Alamo voor een Midsize SUV. Vergeleken met een All-Inclusive pakket.

Alamo:
- Midsize: 654,31 €
- JL klasse: 648,88 €

Dollar:
- Midsize: 635,31 €

We huren meestal Alamo maar ik denk dat het deze keer toch een keer Dollar wordt :) Maar we hebben gelukkig nog even de tijd om te beslissen.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: vraagje over usareisen.de SUPER SPAR of INKLUSIV

Bericht door Coyote »

Dat is mooi als je de auto in dezelfde plaats inlevert. Als je 'm zoals ik ergens anders inlevert, in mijn geval andere kant Amerika, is National de beste keuze qua drop off kosten. :)

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
lsl
Amerikakenner
Berichten: 1209
Lid geworden op: 03 aug 2008, 10:24
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: België

Re: vraagje over usareisen.de SUPER SPAR of INKLUSIV

Bericht door lsl »

Volgens mij kan je enkel als Amerikaan of Canadees lid worden van de EC.
Of is er een andere manier dan de site van National.com?
via de website kan het inderdaad niet, maar ik had een mailtje gestuurd en kreeg de electronische formulieren in de mail
was op enkele dagen tijd rond en heb daarna per gewone post een omslag gehad met de membershipcard en wat uitleg

gratis en voor niks krijgen we nu dus een upgrade naar een hogere autoklasse "indien beschikbaar" EN kan een 2e persoon gratis het stuur nemen !

Luc
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: vraagje over usareisen.de SUPER SPAR of INKLUSIV

Bericht door Njit »

Coyote schreef:Dat is mooi als je de auto in dezelfde plaats inlevert.
niet in dezelfde plaats, wel in dezelfde staat :)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: vraagje over usareisen.de SUPER SPAR of INKLUSIV

Bericht door Coyote »

Njit schreef:niet in dezelfde plaats, wel in dezelfde staat :)
Dat bedoel ik. In principe dus altijd gratis. :)

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Fiesta68
Amerikakenner
Berichten: 505
Lid geworden op: 23 aug 2010, 12:31
Partner van: KingKong65
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: Gent

Re: vraagje over usareisen.de SUPER SPAR of INKLUSIV

Bericht door Fiesta68 »

Hallo'kes

Eerste keer voor ons de Verenigde staten, vlucht is geboekt,
het is ons al gelukt om de hotels rechtstreeks te boeken, dankzij de vele uitstekende tips die we hier lezen :thumbup: .

We hebben een paar vraagjes ivm het huren van een wagen.
Ons Duits is vreselijk slecht, we zouden dan geneigd zijn om via
http://www.drive-usa.de/rental-cars/ de huurwagen te boeken.
De Engels versie van usareisen.de is deze even goed?
We zouden een Midsize SUV verkiezen, Super-Save-Plus-Package / Super-Spar-PLUS
(we doen een rondje LA-LA, zijn twee 40+'ers, hebben een reis-bijstandsverzekering
(die ook bagage dekt + ook annulatie). Maar als ik vergelijk via de Engelse en de Duitse,
zie ik bij de Engelse dat er Cruise Control bij vermeld staat en bij de Duitse versie niet (Tempmat).
Wie heeft er al een Midsize-SUV gehuurd? En heeft deze Cruise Control?
Huren via Alamo of Dollar? Zelfde service?
Ophalen huurwagen ter plaatse? Hoe gaat dit in z'n werking? Is er een soort van balie in de luchthaven van LA?
Alvast bedankt
Grtn
Fiesta68
2011-05--2013-07--2015-08--2019-06--2020-06+10--2023-06--2024-05: Zuidwesten
2012(2x)-2015-2016-2017-2018-2019-2020-nov2021-2022(2x)-2023 Florida
2012-07: Noordoosten
2014-06: Zuidelijke Staten
2016-08: Texas
2017-07: Noordwesten
2018-07: Hawaii
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: vraagje over usareisen.de SUPER SPAR of INKLUSIV

Bericht door Dude »

Fiesta68 schreef:Hallo'kes

Eerste keer voor ons de Verenigde staten, vlucht is geboekt,
het is ons al gelukt om de hotels rechtstreeks te boeken, dankzij de vele uitstekende tips die we hier lezen :thumbup: .

We hebben een paar vraagjes ivm het huren van een wagen.
Ons Duits is vreselijk slecht, we zouden dan geneigd zijn om via
http://www.drive-usa.de/rental-cars/ de huurwagen te boeken.
De Engels versie van usareisen.de is deze even goed? Ja, is indentiek hetzelfde bedrijf
We zouden een Midsize SUV verkiezen, Super-Save-Plus-Package / Super-Spar-PLUS In Cali is de tweede bestuurder inbegrepen dus daar hoef je het niet voor te doen. Als je een goede verzekering hebt is het Super Spar Plus pakket dus voldoende. (wij hebben het Inklusiv pakket omdat mijn vriendin wssk ook af en toe zal rijden)
(we doen een rondje LA-LA, zijn twee 40+'ers, hebben een reis-bijstandsverzekering
(die ook bagage dekt + ook annulatie). Maar als ik vergelijk via de Engelse en de Duitse,
zie ik bij de Engelse dat er Cruise Control bij vermeld staat en bij de Duitse versie niet (Tempmat). Meestal hebben alle amerikaanse wagens cruise control, echter is het aangeraden om bij het afhalen er even op te letten. zit meestal op het stuur of aan een hendel aan de stuurkolom
Wie heeft er al een Midsize-SUV gehuurd? En heeft deze Cruise Control? de drie waar ik mee reed had telkens CC
Huren via Alamo of Dollar? Zelfde service? enkel alamo hier dus ik kan niet vergelijken, ik ben er tevreden over, in juni wordt de 4e keer
Ophalen huurwagen ter plaatse? Hoe gaat dit in z'n werking? Is er een soort van balie in de luchthaven van LA? Dit gaat supermakkelijk, volg de bordjes van rental car service en je komt uit de luchthaven en ziet meteen verschillende busjes staan die je naar de car rental gebouwen brengen (gratis uiteraard) , ze helpen je zelfs met de koffers. Enkel zorgen dat je in het juiste busje zit, dat hangt dus af met welke maatschappij je gaat huren. :wink: Op de terugweg net hetzelfde, in de car rental in het busje stappen en die brengt je terug naar de luchthaven, naar de juiste terminal.

Alvast bedankt
Grtn
Fiesta68
Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Gebruikersavatar
Fiesta68
Amerikakenner
Berichten: 505
Lid geworden op: 23 aug 2010, 12:31
Partner van: KingKong65
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: Gent

Re: vraagje over usareisen.de SUPER SPAR of INKLUSIV

Bericht door Fiesta68 »

Hallo Bart

Bedankt voor je reactie, wij zijn nu al een stuk wijzer :thumbup:
Het grootste gedeelte zal de mannelijke helft rijden, maar af en toe zal de vrouwelijke helft eens overnemen.
Ondertussen heb ik jullie verslag van 2008 (LA-LA) eens bekeken en gelezen :wink:
Grtn
Fiesta
2011-05--2013-07--2015-08--2019-06--2020-06+10--2023-06--2024-05: Zuidwesten
2012(2x)-2015-2016-2017-2018-2019-2020-nov2021-2022(2x)-2023 Florida
2012-07: Noordoosten
2014-06: Zuidelijke Staten
2016-08: Texas
2017-07: Noordwesten
2018-07: Hawaii
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: vraagje over usareisen.de SUPER SPAR of INKLUSIV

Bericht door KW1984 »

Mocht je toch via de Duitse site willen boeken dan kan je deze ook laten vertalen met google translate, nagenoeg de hele website wordt dan vertaald en behoudt zijn oorspronkelijke layout. Gaat heel een voudig, en de vertaling is tegenwoordig best goed (niet alles, want sommige woorden worden heel letterlijk vertaald). Mij heeft dit enorm geholpen met boeken via usareisen.de en alles werd daarmee voldoende duidelijk!
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6123
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: vraagje over usareisen.de SUPER SPAR of INKLUSIV

Bericht door Old Faithful »

En anders kun je altijd hier nog vragen stellen.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: vraagje over usareisen.de SUPER SPAR of INKLUSIV

Bericht door Njit »

KW1984 schreef:Mocht je toch via de Duitse site willen boeken dan kan je deze ook laten vertalen met google translate,
zo dus: http://translate.google.nl/translate?js ... areisen.de
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer