Net rijbewijs gehaald: rijden van Miami - New York?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
iris kranenbur
Amerikafan
Berichten: 133
Lid geworden op: 06 okt 2006, 14:16

Net rijbewijs gehaald: rijden van Miami - New York?

Bericht door iris kranenbur »

Hallo allemaal,

Twee weken terug heb ik mijn rijbewijs gehaald. Over twee maanden ga ik naar Amerika en ik zit eraan te denken om een auto te huren en van Miami naar NY te rijden (met tussenstops in o.a. Gainesville en Charlotte). Is dit aan te raden? Ik reis alleen en zal tot die tijd af en toe oefenen met rijden in NL. Is de route Miami - NY bergachtig op sommige delen en is het rijden in een automaat erg wennen als je dat nog nooit hebt gedaan?

Groetjes, Iris
Texas Boy
Amerika-expert
Berichten: 4930
Lid geworden op: 06 mar 2005, 14:57

Re: Net rijbewijs gehaald: rijden van Miami - New York?

Bericht door Texas Boy »

Misschien een onbeschofte vraag, maar hoe oud ben je want zijn leeftijds eisen aan huurauto's. Echte bergen kom je denk ik niet tegen als je langs de kust blijft rijden. Automaat is makkelijker dan schakelen, ff je linkerbeen uitzeten.
Thamar
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 13 aug 2010, 20:37

Re: Net rijbewijs gehaald: rijden van Miami - New York?

Bericht door Thamar »

Voor automaat, linkerschoen uitdoen ;)

En euhm, onderschat "alleen" rijden niet, zeker als je weinig ervaring hebt.
Oefen maar al eens met een tripje van 300km in NL, je zal zien wat'k bedoel. Het grote gevaar is verveling, en verveling maakt je tot een onoplettende chauffeur. Combineer dat met weinig ervaring en de rest moet ik je niet vertellen.
iris kranenbur
Amerikafan
Berichten: 133
Lid geworden op: 06 okt 2006, 14:16

Re: Net rijbewijs gehaald: rijden van Miami - New York?

Bericht door iris kranenbur »

Ja precies, daarom twijfel ik ook nog :) Ik ben 26 dus huren zal geen probleem zijn. Bedankt iig voor jullie reacties :):)!
Gebruikersavatar
Mack
Amerika-expert
Berichten: 2653
Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: Net rijbewijs gehaald: rijden van Miami - New York?

Bericht door Mack »

Net je rijbewijs hebben en dan in NL rijden is al doodeng omdat je nog niet gewend bent en het heel anders is dan een rijles.

Ik zou er dan ook niet aan moeten denken om die "gewenningsperiode" dan ook nog eens in een ander land te moeten rijden.

Tijdens je rijles leer je de regeltjes, maar je echte ervaring doe je op nadat je je rijbewijs hebt gehaald. Ik weet niet hoe verwarrend het is als je zonder ervaring en met alleen kennis van Nederlandse regeltjes ineens in Amerika gaat rijden. De regels zijn daar anders, en rij-ervaring heb je bijna niet, dus waar val je dan op terug?

Dit is wat ik denk, maar het zal ook aan jou persoonlijk liggen. Ik weet niet of je een makkelijke of een moeilijke leerling was en of je een beetje "gevoel" hebt voor autorijden. Ik zou hoe dan ook flink oefenen in Nederland, liefst met een flinke auto.
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Gebruikersavatar
ned in MO
Amerika-expert
Berichten: 7097
Lid geworden op: 02 jan 2007, 18:16
Locatie: Bradenton, FL
Contacteer:

Re: Net rijbewijs gehaald: rijden van Miami - New York?

Bericht door ned in MO »

Ik zou me geen zorgen maken.
Voor mij zou dit het ultieme zijn geweest. Net je rijbewijs en dan road trip in de USA. Geweldig. Maar goed ik ben dan ook gek op auto's en autorijden 8)

Autorijden is heel makkelijk en relaxed hier en de automaat helpt daarbij.
Koop een tomtom die je directions geeft zodat je je aandacht bij het verkeer kan houden in de wat drukkere gebieden.
Ook een tip is om even de amerikaanse verkeersregeltjes erop na te lezen zoals rechtsaf slaan als het stoplicht op rood staan. Hoe een 4 way stopsign werkt etc. Niet moeilijk maar wel nuttig om te weten.
Google even op department of motorvehicles

Veel rijplezier
Texas Boy
Amerika-expert
Berichten: 4930
Lid geworden op: 06 mar 2005, 14:57

Re: Net rijbewijs gehaald: rijden van Miami - New York?

Bericht door Texas Boy »

Autorijden is zeker relaxed maar niet in Miami en New York en neem wat geld mee voor de tol poortjes 8)
ralfbosz
Amerikafan
Berichten: 249
Lid geworden op: 20 aug 2010, 19:45

Re: Net rijbewijs gehaald: rijden van Miami - New York?

Bericht door ralfbosz »

Texas Boy schreef:Autorijden is zeker relaxed maar niet in Miami en New York en neem wat geld mee voor de tol poortjes 8)
En de drop-off kosten :) Oh dat is met cc.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Net rijbewijs gehaald: rijden van Miami - New York?

Bericht door roelb »

ned in MO schreef:Ik zou me geen zorgen maken.
Voor mij zou dit het ultieme zijn geweest. Net je rijbewijs en dan road trip in de USA. Geweldig. Maar goed ik ben dan ook gek op auto's en autorijden 8)
Ik sluit me hier volledig bij aan. Gewoon lekker rijden, je hebt dat rijbewijs niet voor niets.

Lijkt me wel saai trouwens, in je eentje.

Roel.
Texas Boy
Amerika-expert
Berichten: 4930
Lid geworden op: 06 mar 2005, 14:57

Re: Net rijbewijs gehaald: rijden van Miami - New York?

Bericht door Texas Boy »

Ik weet niet hoe laat je land in Miami maar een vlucht en Customs is redelijk vemoeiend. Ik zou even relaxen op vliegveld, bakkie koffie en op je dooie gemakkie de auto halen. Als je 's avonds aankomt vantevoren een hotel boeken vlakbij vliegveld, kan je alles met daglicht doen, gelijk Miami verlaten en dan via I95 naar het Noorden.
Gebruikersavatar
Georgie
Amerika-expert
Berichten: 3843
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Net rijbewijs gehaald: rijden van Miami - New York?

Bericht door Georgie »

Dit zou mijn topic kunnen zijn!

Ik ben ook 26 en ben nu aan het rijlessen. Als alles goed gaat, heb ik m'n rijbewijs ook voor deze zomer en wil ik ook in m'n eentje rond rijden door Amerika. Ik heb er dus ook het vertrouwen in dat ik dat kan. Ik wil niet meer dan 2 a 3 uur op een dag rijden en met name op de interstates. Ik ga er vanuit dat het wel vermoeiend is, maar dat ik het wel aan kan.

Dus mijn antwoord op jouw vraag is dus:

Ik zou het doen.

Voor nog wat praktische tips kan je ook in mijn topic kijken.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7899
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Net rijbewijs gehaald: rijden van Miami - New York?

Bericht door Pete.Z »

Ik dacht dat je minimaal een jaar je rijbewijs moest hebben om een auto te kunnen huren?
Of is dat iets van vroeger?
Texas Boy
Amerika-expert
Berichten: 4930
Lid geworden op: 06 mar 2005, 14:57

Re: Net rijbewijs gehaald: rijden van Miami - New York?

Bericht door Texas Boy »

Omgekeerd geld dat wel, dus bedoel als je een auto wilt huren in Nederland en je hebt pas kort je Amerikaanse rijbewijs.
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Net rijbewijs gehaald: rijden van Miami - New York?

Bericht door Njit »

Pete.Z schreef:Ik dacht dat je minimaal een jaar je rijbewijs moest hebben om een auto te kunnen huren?
je moet een geldig rijbewijs hebben. Hoe lang je die al hebt maakt niet uit.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19661
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Re: Net rijbewijs gehaald: rijden van Miami - New York?

Bericht door Petra/VS »

Mijn zorg zou het rijden in de steden zijn. Op de interstates of zelfs de staatswegen is het meestal heel makkelijk rijden en kun je gewoon stoppen om iets te bekijken, als je genoeg hebt van het rijden. In de steden is het druk en moet je ook veel meer op verkeersregels letten.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Gebruikersavatar
Bandido
Amerika-expert
Berichten: 5065
Lid geworden op: 21 jan 2007, 13:49
Locatie: Atlanta, Georgia, USA

Re: Net rijbewijs gehaald: rijden van Miami - New York?

Bericht door Bandido »

Ik zou inderdaad eerst eens een lange trip in je eentje maken (300 km bv) in NL maken om te bekijken hoe dat bevalt. Vergis je bovendien niet in de afstanden: ik heb van Orlando naar Atlanta gereden en dat is een 8 uur lange oersaaie rit. Maar ik ben geen goed vergelijkingsmateriaal, want ik haat autorijden en vlieg wanneer het kan. Maar toch, iets om over na te denken. En ik ben het Petra eens dat de steden heel overweldigend kunnen zijn. In Atlanta komen bv I-75 en I-85 samen, wat resulteert in een 18-baans weg. En dat is echt even schrikken, al moet je natuurlijk je hoofd koel houden en je niet op laten jagen. Maar hou ook met je planning rekening met de spits in de steden en dan zal het al meevallen.
"Keep Georgia On Your Mind"
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Net rijbewijs gehaald: rijden van Miami - New York?

Bericht door Njit »

Bandido schreef:In Atlanta komen bv I-75 en I-85 samen, wat resulteert in een 18-baans weg. En dat is echt even schrikken, al moet je natuurlijk je hoofd koel houden en je niet op laten jagen.
Die weg is echt een uitdaging ja, ook al heb je al een poos je rijbewijs :)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Gebruikersavatar
Georgie
Amerika-expert
Berichten: 3843
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Net rijbewijs gehaald: rijden van Miami - New York?

Bericht door Georgie »

Njit schreef:
Bandido schreef:In Atlanta komen bv I-75 en I-85 samen, wat resulteert in een 18-baans weg. En dat is echt even schrikken, al moet je natuurlijk je hoofd koel houden en je niet op laten jagen.
Die weg is echt een uitdaging ja, ook al heb je al een poos je rijbewijs :)
Haha wow!

Mocht ik vanuit Atlanta wegrijden, ben ik blij dat ik alvast gewaarschuwd ben ;)
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Gebruikersavatar
Bandido
Amerika-expert
Berichten: 5065
Lid geworden op: 21 jan 2007, 13:49
Locatie: Atlanta, Georgia, USA

Re: Net rijbewijs gehaald: rijden van Miami - New York?

Bericht door Bandido »

Desnoods rijd ik voor je uit, dan loods ik je er wel doorheen. :wink: Maar de stad uit is meestal ook niet zo'n probleem hoor.
"Keep Georgia On Your Mind"
MaVi
Amerikafan
Berichten: 111
Lid geworden op: 19 jan 2011, 11:00

Re: Net rijbewijs gehaald: rijden van Miami - New York?

Bericht door MaVi »

Een achttien baans weg... Als bij ons twee autostrades van elk drie vakken samen komen dan krijg je... juist, twee vakken. Dan schrikken ze dat er files staan... :o
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer