MLB wedstrijden

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Gebruikersavatar
Grandu
Amerika-expert
Berichten: 2863
Lid geworden op: 06 aug 2008, 00:39
Locatie: Londen
Contacteer:

MLB wedstrijden

Bericht door Grandu »

Ik zou graag volgende zomer twee MLB (baseball) wedstrijden meemaken waarvan één in San Francisco en één in New York. Ik vind de ticketprijzen heel erg meevallen ook al zullen de goedkoopste tickets niet de beste plaatsen geven, je krijgt waarschijnlijk toch veel mee van het gebeuren en het leven in een ''Amerikaans stadion'' in tegenstelling tot de gebeurtenissen in een ''Nederlands stadion''.

Ik ben wat research aan het doen en zie dat er tickets zijn voor in het AT&T Park en wanneer ik in New York spelen de New York Yankees tegen de Los Angeles Angels.

Wie heeft er eerder zoiets gedaan en wat is jullie ervaring? Dingen waar ik rekening mee moet houden?

Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Gebruikersavatar
Rudolfje
Amerikafan
Berichten: 399
Lid geworden op: 01 apr 2009, 19:40
Locatie: Roswell, GA

Re: MLB wedstrijden

Bericht door Rudolfje »

Derk,

Ik ga regelmatig naar MLB wedstrijden en ik kan je zeggen dat de goedkope plaatsen uiteraard niet altijd het beste zicht geven maar de hele sfeer van het bekijken van een honkbal wedstrijd pak je zeker mee. Ik kan je adviseren om voor aanvang binnen te zijn om ook het volkslied en waarschijnlijk ook het bedanken van de Amerikaanse troepen mee kan maken. Dit hoort bij de beleving. Verder stel je in op een duur biertje en vet eten.
Onthoud honkbal is voor de Amerikanen de sport voor eten, drinken en ondertussen kijk je naar een wedstrijd, het is laid back en zeer gezinsvriendelijk.

Have fun

Ruud
Gebruikersavatar
Grandu
Amerika-expert
Berichten: 2863
Lid geworden op: 06 aug 2008, 00:39
Locatie: Londen
Contacteer:

Re: MLB wedstrijden

Bericht door Grandu »

Ik ben nu aan het kijken voor tickets in New York :) American Football wil ik ook heel graag zien maar daarvoor is de kaartverkoop nog niet gestart. De Los Angeles Angels spelen tegen de Yankees de dag dat ik aankom in New York, gaat 'm dus niet worden. De andere dagen dat ik er ben spelen ze tegen de Tampa Bay Rays. Ik denk dat ik daarvoor maar voor $30 een kaartje ga kopen voor section 428 (http://cdn.seathound.com/content/stadiu ... ld_428.jpg). Is het dat waard?

Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
wiepster
Amerika-expert
Berichten: 2794
Lid geworden op: 06 apr 2005, 08:00
Locatie: Florida, USA

Re: MLB wedstrijden

Bericht door wiepster »

Als je met de auto gaat, probeer nu al een parkeerkaart te kopen. Als je daar te lang mee wacht moet je behoorlijk ver lopen om bij het stadium te komen.
En net wat de vorige poster al aangeeft, het is heel leuk om mee te maken, veel om te zien en te beleven. Ook al zit je op een slechte plek, je kan alles goed volgen via de grote screens die overal hangen.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: MLB wedstrijden

Bericht door mtl »

Ik ben zelf bij de volgende clubs geweest: Chicago Cubs, Chicago White Sox, Colorado Rockies, Montreal Expos en Toronto Blue Jays. Inderdaad is de sfeer heel gemoedelijk op de tribunes. Parkeren is inderdaad een probleem, overweeg met het OV te gaan. Hou er wel rekening mee dat wedstrijden gestaakt of afgelast kunnen worden bij regen. En kijk uit voor rondvliegende ballen, mocht je er een vangen dan mag je hem houden. Mocht je geraakt worden dan kan het best pijn doen! Overigens is het AT & T stadion van de Giants heel mooi aan het water gelegen.
Gebruikersavatar
Grandu
Amerika-expert
Berichten: 2863
Lid geworden op: 06 aug 2008, 00:39
Locatie: Londen
Contacteer:

Re: MLB wedstrijden

Bericht door Grandu »

AT&T lijkt me met het OV bereikbaar en ook het Yankee stadium. Ik wacht nog even tot na nieuwjaar met kaartjes kopen.

Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Gebruikersavatar
Georgie
Amerika-expert
Berichten: 3843
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: MLB wedstrijden

Bericht door Georgie »

Grandu schreef:AT&T lijkt me met het OV bereikbaar en ook het Yankee stadium. Ik wacht nog even tot na nieuwjaar met kaartjes kopen.

Derk

Er is een leuke ferrytocht naar het AT&T Ballpark!

Edit:

http://goldengateferry.org/events/ATTParkSched.php

Maar dat is natuurlijk vanuit Marin (Larkspur) bedenk ik me nu, en niet vanuit SF zelf.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Jikke
Amerikafan
Berichten: 119
Lid geworden op: 09 apr 2007, 19:27
Locatie: Wijhe

Re: MLB wedstrijden

Bericht door Jikke »

Hoi,

wij zijn naar twee wedstrijden geweest: San Diego en Anaheim. De kaartjes voor de wedstrijd in SanDiego hebben wij van tevoren besteld via de site van MLB. In Anaheim hebben we kaartjes aan de kassa gekocht. Dat waren wel dure kaartjes, want het was de laatste wedstrijd van het reguliere seizoen en ze konden kampioen van hun divisie worden en dat is ze gelukt!!
Bijlagen
Foto-O6TJ8QPS.jpg
Foto-ZDGAXMJF.jpg
USA 2007: http://arnojikke.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Florida 2010: http://florida2010.reismee.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
New York 2011: http://newyork2011.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false; (under construction)
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3208
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: MLB wedstrijden

Bericht door tosca »

De MLB is helemaal te gek!

AT&T Park is ook een superstadion met een superuitzicht op de baai! De Giants waren de enige waar we vooraf geen kaartjes voor gekocht hadden omdat het onze aankomstdag was vanuit Sacramento (trouwens misschien sowieso leuk om te bezoeken als je in SF bent van de zomer?) en dus niet zeker wisten of we het gingen halen.

Alle andere tickets gewoon via MLB.com besteld en dan kom je op de sites van de club of op ticketmaster uit.

De Yankees is natuurlijk gewoon te gek omdat het de Yankees zijn! Ik was bang dat het met de metro op de terugweg niet te doen zou zijn, maar dat viel reuze mee. Natuurlijk was het wel druk, maar wat wil je!

Als je een echte baseball fan bent kun je er misschien over denken om ook in Oakland te gaan kijken? Het stadion is super te bereiken met BART vanuit SF. Wij zijn naar de Red Sox @ the A's geweest en konden echt voor een spotprijs op supergoede plekken zitten!
peter1962
Amerika-ontdekker
Berichten: 98
Lid geworden op: 27 jan 2007, 09:01
Locatie: Vlaardingen

Re: MLB wedstrijden

Bericht door peter1962 »

ik probeer nu kaartjes te kopen voor 2 april in NY (Yankees) maar zie alleen seizoenskaarten.
Wie weet wanneer de losse kaartverkoop begint?
AnnArbor
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 okt 2010, 16:46

Re: MLB wedstrijden

Bericht door AnnArbor »

Hallo Peter,

Wij gaan eind april weer eens naar New York en willen de Yankees ook bezoeken. Als je de volgende link bezoekt kun je tickets kopen die je een maand van tevoren kunt printen.

http://newyork.yankees.mlb.com/ticketin ... p?c_id=nyy

Veel plezier. Baseball kijken is geweldig! Wij hebben dit jaar in Anaheim de Angels tegen de Rangers gezien en de Giants tegen de Mets. Een hele belevenis. Als je de kans hebt om ijshockey te gaan kijken zou ik dat ook zeker gaan doen.

Groet,
Machiel
Oktober - november 2003 Great Lake district en New York
Oktober 2009 Noordoosten Verenigde Staten
Juni - juli 2010 Zuidwesten Verenigde Staten
April - mei 2011 New York City
December 2012 New York en Hudson Valley
Gebruikersavatar
rvd4always
Amerikakenner
Berichten: 1480
Lid geworden op: 21 nov 2009, 16:07
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: MLB wedstrijden

Bericht door rvd4always »

428 is de bovenste ring, zie ook NYY ballpark seating pricing (klik op een sector van het stadion om dat gedeelte te vergroten, klik vervolgens op het vak en je ziet hoe het uitzicht is vanuit het desbetreffende vak).

Lees ook:Link New York Yankees topic

Afgelopen 20 Juli hadden wij 2 kaartjes (NYY-Los Angeles Angels) voor het vak 311 gekocht bij een zwarthandelaar voor het stadion. Bij de kassa wilden ze namelijk alleen kaartjes voor 150 dollar per stuk verkopen. Deze 2 kaartjes kosten normaal 40 dollar per stuk en ik kocht ze voor 75 dollar per stuk. Dit was ook de maximum prijs wat ik er voor wilde uitgeven. Als je wel kaartjes bij een zwarthandelaar koopt voor het stadion, reken dan af bij het nabijgelegen Mac Donald's restaurant, is wel zo relaxed.
peter1962
Amerika-ontdekker
Berichten: 98
Lid geworden op: 27 jan 2007, 09:01
Locatie: Vlaardingen

Re: MLB wedstrijden

Bericht door peter1962 »

Wij zijn met zn zessen dus de kans dat ik bij een handelaar 8 plaatsen naast elkaar heb is klein.
Die sectie van 311 (308-318) had ik al in gedachte.

Hoelang voor de wedstrijd beginnen ze met het volkslied en zo?
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3208
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: MLB wedstrijden

Bericht door tosca »

Via Stubhub kun je voor deze wedstrijd 6 tickets naast elkaar krijgen :)
peter1962
Amerika-ontdekker
Berichten: 98
Lid geworden op: 27 jan 2007, 09:01
Locatie: Vlaardingen

Re: MLB wedstrijden

Bericht door peter1962 »

Die site had ik al bekeken maar de prijs is hoger dan bij de kassa en de losse voorverkoop begint toch een maand van te voren?
Weet jij hoe de rij telling is, is rij 1 bovenin het vak of juist onderin?
Gebruikersavatar
rvd4always
Amerikakenner
Berichten: 1480
Lid geworden op: 21 nov 2009, 16:07
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: MLB wedstrijden

Bericht door rvd4always »

peter1962 schreef:Wij zijn met zn zessen dus de kans dat ik bij een handelaar 8 plaatsen naast elkaar heb is klein.
Die sectie van 311 (308-318) had ik al in gedachte.

Hoelang voor de wedstrijd beginnen ze met het volkslied en zo?
Als je met zijn achten bent kan je beter via internet proberen kaartjes aan te schaffen, zeker als je bij elkaar wilt zitten. Ik heb nog nooit via internet kaartjes besteld omdat ik de kaartjes altijd op de dag van de wedstrijd kocht. Of via de kassa van new york yankees of zoals de laatste keer bij een zwarthandelaar (was overigens mijn eerste keer dat ik dit deed). Soms kan je gewoon kaartjes aan de kassa kopen maar dat ligt een beetje aan de wedstrijd die er gespeeld word en hoe het seizoens verloop is.

Het volkslied begint meestal bij aanvang van de wedstrijd en als de 7e inning begint word het nog eens dunnetjes over gedaan. :salute:
peter1962 schreef:Weet jij hoe de rij telling is, is rij 1 bovenin het vak of juist onderin?
Rij 1 (bij de NYY) begint onderin en telt op naar boven.
Laatst gewijzigd door rvd4always op 27 dec 2010, 10:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3208
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: MLB wedstrijden

Bericht door tosca »

peter1962 schreef:Die site had ik al bekeken maar de prijs is hoger dan bij de kassa en de losse voorverkoop begint toch een maand van te voren?
Weet jij hoe de rij telling is, is rij 1 bovenin het vak of juist onderin?
Het verschilt per team wanneer de kaartjes in de verkoop gaan en soms zelf nog per wedstrijd van een team. Ik kan je niet vertellen waarom dat zo is?

Het kan inderdaad zijn dat de prijzen hoger zijn dan in de voorverkoop omdat je kaartjes van seizoenkaarthouders afneemt en zij zelf de prijzen mogen bepalen en je nog een soort commissie moet betalen. Het kan dus ook goedkoper zijn, maar dat ligt dus weer aan de wedstrijd :)

Maar ik denk dat als je meteen kaartjes koopt zodra deze in de verkoop gaan je geen problemen zult hebben :)

(wij willen zelf op 3 juli naar de Yankees @ Mets en ik heb er maara vast rekening mee gehouden dat we de hoofdprijs kwijt zijn ;))
Gebruikersavatar
rvd4always
Amerikakenner
Berichten: 1480
Lid geworden op: 21 nov 2009, 16:07
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: MLB wedstrijden

Bericht door rvd4always »

Enkele foto's van het New York Yankees stadion van 20-07-2010, NYY vs Los Angeles Angels:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Onze plaatsen in het NYY stadion: Section 311, row 6, seat 4

Afbeelding
Section 311, row 6, seat 4

Afbeelding
Section 311, row 6, seat 4
Gebruikersavatar
Grandu
Amerika-expert
Berichten: 2863
Lid geworden op: 06 aug 2008, 00:39
Locatie: Londen
Contacteer:

Re: MLB wedstrijden

Bericht door Grandu »

Wauw, ziet er goed uit! Ik ga zeker proberen een wedstrijd bij te kunnen wonen aanstaande zomer! :D

Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Gebruikersavatar
rvd4always
Amerikakenner
Berichten: 1480
Lid geworden op: 21 nov 2009, 16:07
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: MLB wedstrijden

Bericht door rvd4always »

Als je echt niets wilt missen van de honkbalwedstrijden dan kan je een abonnement nemen op mlb.tv zodat je alle wedstrijden van de mlb online kunt bekijken. MLB subscriptions :thumbup:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer