Gsm vanuit België mee naar Canada: vraagje?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Jeroen80
Amerikakenner
Berichten: 660
Lid geworden op: 17 mei 2007, 19:35
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Neerpelt (België)

Gsm vanuit België mee naar Canada: vraagje?

Bericht door Jeroen80 »

Hallo,

Ik heb een triband gsm op de kop kunnen tikken en we willen die volgende week meenemen naar Canada. Nu vraag ik mij af wat voor telefoonkaart we best kopen om af en toe eens naar België te bellen of te sms'en? Wat raden jullie aan?
Gebruikersavatar
headhunterke
Amerikakenner
Berichten: 1104
Lid geworden op: 16 jun 2009, 12:34
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Aalst, Belgium

Re: Gsm vanuit België mee naar Canada: vraagje?

Bericht door headhunterke »

Je kan ginder heel goedkoop een gsm en prepaid kaart kopen. Zelfs in warenhuizen vind je ze overal. Over welke operator, daar ga ik me niet over uitspreken, want heb er zelf geen ervaring mee.
Ik bel zelf altijd via Skype. Gratis, en heel erg makkelijk. Je moet natuurlijk wel internet ter beschikking hebben.
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
Gebruikersavatar
6foot6
Amerika-expert
Berichten: 2151
Lid geworden op: 27 apr 2006, 08:50

Re: Gsm vanuit België mee naar Canada: vraagje?

Bericht door 6foot6 »

Hoe het in Canada is weet ik niet, de prepaid telefoons in de US hebben in het algemeen geen kaart.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Jeroen80
Amerikakenner
Berichten: 660
Lid geworden op: 17 mei 2007, 19:35
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Neerpelt (België)

Re: Gsm vanuit België mee naar Canada: vraagje?

Bericht door Jeroen80 »

Iemand anders die hier ervaring heeft? Voor alle duidelijkheid het gaat hier niet om een prepaid phone maar om een (triband) gsm die ik wil meenemen vanuit België zonder simkaart. Dus die kaart zou ik dan nog in Canada moeten kopen. Is dit een goed idee? Valt de prijs daarvan mee?
Gebruikersavatar
headhunterke
Amerikakenner
Berichten: 1104
Lid geworden op: 16 jun 2009, 12:34
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Aalst, Belgium

Re: Gsm vanuit België mee naar Canada: vraagje?

Bericht door headhunterke »

Een kaart kopen in Canada is dan het beste wat je kan doen.
Let wel op met gsm mee te nemen. Ik ben zo eens voor een verrassing komen te staan.
Ik had me een nieuwe gsm gekocht, enkele weken voor vertrek naar de States, een quadband geloof ik, kom ik ginder toe, krijg ik geen verbinding met m'n telefoon.
Ik heb dan m'n simkaart moeten switchen met een vriend, en dan ging het wel. Doe ik deze winter m'n oude gsm mee, heb ik helemaal geen probleem :p
Dus op afstand wil zo'n ding nog wel eens tegenstribbelen he.
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
Jeroen80
Amerikakenner
Berichten: 660
Lid geworden op: 17 mei 2007, 19:35
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Neerpelt (België)

Re: Gsm vanuit België mee naar Canada: vraagje?

Bericht door Jeroen80 »

Hadden wij vorig jaar in NY ook aan de hand. Heb me laten vertellen dat dat aan een te oude simkaart lag.
Gebruikersavatar
headhunterke
Amerikakenner
Berichten: 1104
Lid geworden op: 16 jun 2009, 12:34
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Aalst, Belgium

Re: Gsm vanuit België mee naar Canada: vraagje?

Bericht door headhunterke »

Hmm, lijkt me wat moeilijk, omdat het met diezelfde simkaart in een andere telefoon wel ging.
Trouwens, telkens ik ga klagen bij mijn vorige provider (van wie ook die simkaart was) dat er berichten niet werden afgeleverd, dat ik geen oproepen kon ontvangen e.d., zei men me dat het aan m'n simkaart lag. Tot 3 keer toe een nieuwe kaart gekregen, maar het probleem bleef zich voordoen. Wat ik wil zeggen, men zegt héél vaak dat het aan de simkaart ligt, omdat jij daar niets kan aan doen, en zij zijn van je af.
Lijkt me dus larie
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
MoonlandMenace
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 26 jan 2009, 11:42

Re: Gsm vanuit België mee naar Canada: vraagje?

Bericht door MoonlandMenace »

Je kan ook een Ortel Mobile kaartje gebruiken, lage tarieven wereldwijd. Vanuit canada naar België betaal je dan €0,20 naar vaste lijn en €0,25 naar mobiele nummers.
Je kan deze kaart in België kopen vooraleer je vertrekt, dan ben je zeker dat de simkaart werkt in uw toestel (moet wel tri-band zijn, anders werkt het niet in canada).
Jeroen80
Amerikakenner
Berichten: 660
Lid geworden op: 17 mei 2007, 19:35
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Neerpelt (België)

Re: Gsm vanuit België mee naar Canada: vraagje?

Bericht door Jeroen80 »

En waar koop je zo'n kaartje?
Gebruikersavatar
headhunterke
Amerikakenner
Berichten: 1104
Lid geworden op: 16 jun 2009, 12:34
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Aalst, Belgium

Re: Gsm vanuit België mee naar Canada: vraagje?

Bericht door headhunterke »

Je kan ze zowel online als in de winkel kopen.
Meer info vind je hier: http://www.ortelmobile.be/landingpage.php?cat=SALEPOINT
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
Gebruikersavatar
6foot6
Amerika-expert
Berichten: 2151
Lid geworden op: 27 apr 2006, 08:50

Re: Gsm vanuit België mee naar Canada: vraagje?

Bericht door 6foot6 »

En kijk dan meteen even naar de tarieven.
Canada staat er niet bij(???), maar vanuit de US kost het € 2,49 per minuut om naar België te bellen of gebeld te worden
Van Canada naar Nederland( http://www.ortelmobile.nl) kost €1,75
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Jeroen80
Amerikakenner
Berichten: 660
Lid geworden op: 17 mei 2007, 19:35
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Neerpelt (België)

Re: Gsm vanuit België mee naar Canada: vraagje?

Bericht door Jeroen80 »

6foot6 schreef:Canada staat er niet bij(???), maar vanuit de US kost het € 2,49 per minuut om naar België te bellen of gebeld te worden
2,5€ vind ik toch wel veel om te bellen. En dat is ook totaal verschillend van het onderstaande:
MoonlandMenace schreef:Je kan ook een Ortel Mobile kaartje gebruiken, lage tarieven wereldwijd. Vanuit canada naar België betaal je dan €0,20 naar vaste lijn en €0,25 naar mobiele nummers.
Gebruikersavatar
Annie
Amerika-expert
Berichten: 4594
Lid geworden op: 07 apr 2007, 22:54
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Biggekerke
Contacteer:

Re: Gsm vanuit België mee naar Canada: vraagje?

Bericht door Annie »

Ik denk dat daar een foutje staat deze bedragen krijg je wel te zien maar dan moet je van België naar Amerika bellen en niet andersom.
kiamzo
Amerikakenner
Berichten: 405
Lid geworden op: 08 jan 2009, 21:16
Locatie: Deurne belgie

Re: Gsm vanuit België mee naar Canada: vraagje?

Bericht door kiamzo »

Gaan volgende week naar new york .Wij zijn met twee koppels ,en hebben elk een triband gsm ,wat is nu voor ons het goedkoop om naar elkaar de bellen in new york . Ons abonement van belgie is dan veel de duur hiervoor
Gebruikersavatar
headhunterke
Amerikakenner
Berichten: 1104
Lid geworden op: 16 jun 2009, 12:34
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Aalst, Belgium

Re: Gsm vanuit België mee naar Canada: vraagje?

Bericht door headhunterke »

In New York kan je gemakkelijk een prepaid kopen, (vind je in veel winkels overigens) da's stukken goedkoper hoor.
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
MoonlandMenace
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 26 jan 2009, 11:42

Re: Gsm vanuit België mee naar Canada: vraagje?

Bericht door MoonlandMenace »

Jeroen80 schreef:
6foot6 schreef:Canada staat er niet bij(???), maar vanuit de US kost het € 2,49 per minuut om naar België te bellen of gebeld te worden
2,5€ vind ik toch wel veel om te bellen. En dat is ook totaal verschillend van het onderstaande:
MoonlandMenace schreef:Je kan ook een Ortel Mobile kaartje gebruiken, lage tarieven wereldwijd. Vanuit canada naar België betaal je dan €0,20 naar vaste lijn en €0,25 naar mobiele nummers.
Mijn excuses voor de foute info die ik gaf. Ik had deze info uit een foldertje, maar blijkt dus niet helemaal correct te zijn.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer