Kosten.....

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Anneli
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 24 jan 2006, 09:10
Locatie: vleuten

Kosten.....

Bericht door Anneli »

Hoi Allemaal,

Misschien een gekke vraag hoor....en als hij hier niet op de juiste plaats staat dan hoor ik het graag.

Wij willen heel graag naar Amerika...maar ik schrik soms van de prijzen. Maar aan de andere kant lees ik heel veel mooie reisverslagen van mensen die elk jaar op vakantie gaan naar Amerika. Nu ben ik gewoon eens benieuwd wat iedereen gemiddeld kwijt is aan een reis van 4 weken.
Gebruikersavatar
Sel
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 11 okt 2009, 22:14

Re: Kosten.....

Bericht door Sel »

Ik heb je n PB gestuurt ;)
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3996
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Kosten.....

Bericht door Loek »

Sel schreef:Ik heb je n PB gestuurt ;)
Da's leuk voor Anneli, maar daar hebben wij niets aan. Waarom niet gewoon hier gepost?
Gebruikersavatar
Sel
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 11 okt 2009, 22:14

Re: Kosten.....

Bericht door Sel »

Omdat ik het een beetje vervelend vond om het zo openbaar neer te zetten..
vandaar mijn gewijzigde post.
als dat mag :)
Gebruikersavatar
1250
Amerika-expert
Berichten: 2625
Lid geworden op: 15 jan 2009, 17:13
Locatie: Fort Collins, CO

Re: Kosten.....

Bericht door 1250 »

Wij zijn een van de gelukkigen die ieder jaar naar Amerika kunnen, en ook gaan we vaak twee keer per jaar :oops:

Het hangt d'r heel erg vanaf van wat voor 'n vakantie-patroon je hebt, zoals in vrijwel ieder land.
In Amerika kan je het zo duur maken als je wilt maar het kan ook op een budget manier.

Ik houd meestal dit lijstje aan:
Vlucht: +/-€800 (dit is voor de zomer, buiten het hoogseizoen betalen we ongeveer €500)
Auto: €200 per week (Chevy Equinox, USA-Reisen.de)
Eten: -Ontbijt: $30 (voor vier personen)
-Lunch: $40 (voor vier personen
-Diner $60 (voor vier personen)
Overnachting: Wij gaan vrijwel altijd met een camper, maar hebben ook met de auto rondgereden, dan reken
ik ongeveer $150 per nacht, ik vind het wel prettig om in een luxe hotel te slapen.

Dit zijn de lasten die volgens mij iedereen heeft, of ben ik essentiële dingen vergeten..?
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
RoyBergen
Amerika-expert
Berichten: 1632
Lid geworden op: 15 mar 2008, 13:30
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Bergen-Noorwegen

Re: Kosten.....

Bericht door RoyBergen »

ik heb het eigenlijk nooit uitgerekend, maar denk iets van 5 tot 6000 euro. De vorige keer wat meer, maar toen was ik bijna 5 weken op pad, en een gedeelte canada, tevens de hele tijd uit eten bijna.... zoals genoemd, het hangt er heel veel van af hoe je je dagen indeeld, en hoe je reist...
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Kosten.....

Bericht door MattRob »

Ik denk dat je met eten ruim zit; ik denk als je samen gaat, dat je best kunt 'besparen' op eten, door 's ochtends ontbijtje bij supermakt te halen, net als lunch. En met avond-eten kan je ook heel flexibel zijn. Ik denk als je reisverslagen zult lezen, dat veel het op een goedkopere manier doen, wat eenvoudiger zeg maar. Alleen als je normaal wat gaat eten, dan zijn de bedragen van Menno denk ik wel een goed richtpunt (al vind ik $ 60 voor diner met z'n 4-en wel weer 'goedkoop').

Voor hotels geldt een beetje hetzelfde; de basis-ketens rekenen zo'n $ 35 - $ 45 per nacht, dus het kan wel goedkoper. Wij zitten vaak via priceline (zie ander topic) tussen de $ 75 en $ 100 voor een luxe keten.

Tenslotte, vaak zijn wij ook best wel wat geld kwijt aan de attracties (die op sommige plekken meer zitten, dan op andere plekken), maar er is altijd wel wat. Onderschat die kosten niet. En misschien niet echt een kostenpost (omdat je die in NL ook zou hebben), maar kleding en andere spulletjes zijn heel goedkoop in de US, dus je bent altijd geneigd hier iets meer in te slaan :mrgreen:
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Daantje85
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 apr 2010, 14:44

Re: Kosten.....

Bericht door Daantje85 »

Licht er helemaal aan wat je wil. In 2008 zijn we voor het eerst geweest en toen gingen we via kras georganiseerd in juni.
Toen hadden we hotels rond 2,5 a 3*, autohuur en vlucht voor 950 euro per persoon voor 9 dagen naar Florida.

Nu gaan we 12 dagen naar de oostkust, wederom in juni, hebben we alles zelf geboekt via internet en hebben we
4* hotels, treinreizen tussen de steden en vlucht van en naar een verschillende luchthaven (duurder dan gewoon retour)
voor +_ 1500 euro pp. Als je niet vantevoren wil weten waar je verblijft kun je nog goedkoper uit zijn, door mee te doen met
priceline/hotwire veilingen. Maar ik ben een control freak, dus dat is voor mij geen optie.

Een vriendin van mij gaat met de camper 5 weken rondtrekken door californie en nevada en is ongeveer hetzelfde kwijt als
ik hierboven.

Het maakt uit of je lang van tevoren boekt, wat je luxeniveau is, welk seizoen je gaat en hoe zuinig je daar bent.
Net als met elke andere vakantie dus. Maar als je alleen kijkt bij reisbureaus kun je soms schrikken. Ik zou zeggen, lees je goed in op
dit forum en schrik niet om een aantal dagen te speuren naar de beste aanbieding, dan kun je voor een heel redelijk budget weg.
Afbeelding
Gebruikersavatar
1250
Amerika-expert
Berichten: 2625
Lid geworden op: 15 jan 2009, 17:13
Locatie: Fort Collins, CO

Re: Kosten.....

Bericht door 1250 »

MattRob schreef: Alleen als je normaal wat gaat eten, dan zijn de bedragen van Menno denk ik wel een goed richtpunt (al vind ik $ 60 voor diner met z'n 4-en wel weer 'goedkoop').
Tja als jouw mannen nu ook ineens volwassen menu's gaan eten dan wordt het inderdaad duurder :mrgreen:.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Gebruikersavatar
Sel
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 11 okt 2009, 22:14

Re: Kosten.....

Bericht door Sel »

Loek schreef:
Sel schreef:Ik heb je n PB gestuurt ;)
Da's leuk voor Anneli, maar daar hebben wij niets aan. Waarom niet gewoon hier gepost?
Je hebt ook wel gelijk Loek... excuses!

Wij zijn voor onze aankomende vakantie ongeveer 7500 kwijt. (ligt ook nog aan de koers, hoe dat straks is als we de hotels meoten betalen :o )
Incl: vlucht, autohuur (die helaas hoger valt door jonger dan 25) , geschatte kosten benzine, hotels, excursies, parkeerkosten (voorberekend)
Maar wij hebben dan ook wel allemaal wat luxere hotels geboekt e.d.
Het kan allemaal vast stukken goedkoper ;)
jokaluma
Amerika-expert
Berichten: 2874
Lid geworden op: 30 sep 2007, 15:56
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: z-z-b riemst
Contacteer:

Re: Kosten.....

Bericht door jokaluma »

ik ben ook een super control freak,wil alles van a tot z weten en proberen te plannen.
Maar ook bij hotwire en priceline kan dit hoor! Als je je goed inleest weet je bij hotwire vaak voor 95 % zeker welk hotel je boekt ,maar ook mijn priceline ervaring is dat ik van te voren wist welk hotel het werd......dus ik zou zeggen als je luxe en goedkope overnachtingen wilt "go for priceline"! Doordat ik zo'n control freak ben zal ik ook in principe iedereen helpen op het topic over hotwire en priceline, m.a.w. meekijken e.d.
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Daantje85
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 apr 2010, 14:44

Re: Kosten.....

Bericht door Daantje85 »

Haha zo zie je maar weer. Heb voor deze trip al hotels geboekt (en betaald), maar ik maak voor de volgende keer graag gebruik van je advies over h/p boeken. bedankt! :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7900
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Kosten.....

Bericht door Pete.Z »

Varieert, als ik alleen ben, zal ik ongeveer 2200 euro kwijt zijn voor een dag of tien.
Gaan we samen, reken ik op ongeveer 5000 euro voor 2 weken. (minimale periode die mijn vriendin de moeite vindt om dat roteind te vliegen, haar woorden)

Maar het kan een heel stuk minder als je een beetje oplet, dat weet ik zeker, want ik/wij zijn niet echt prijsbewuste types. :wink:
winnys
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 29 dec 2009, 20:47

Re: Kosten.....

Bericht door winnys »

Hallo Anneli,

De kosten die je maakt in vier weken hangen voor een deel af van waar je overnacht en je bestedingspatroon.
Vluchtprijzen varieren sterk door het jaar. In het hoogseizoen (schoolvakanties) betaal je beduidend meer dan in bijvoorbeeld juni en september. Een rechtstreekse vlucht is meestal duurder dan een vlucht met een stop-over. Vroeg boeken kan geld besparen.
Je kunt hotels boeken met korting of bijvoorbeeld priceline gebruiken. Met wat speurwerk kun je soms voor $30,- / $50,- een 3-sterrenhotel boeken. I.p.v. een camper kun je ook denken aan kamperen met een tent. Voor een paar tientjes koop je een tent. Wij nemen onze slaapzakken en slaapmatjes van thuis mee en hebben dan verder niet veel kosten meer. Een campingplaats voor een tent kost ongeveer $15,- / $18,- in de Nationale Parken. KOA-campings (vaak met zwembad) zijn wel wat duurder, meestal tussen de $25,- en $35,- per nacht.
Ga je met een camper of tent dan kun je zelf koken.
Met de vlucht en autohuur erbij zijn wij wel meer kwijt dan 3 weken kamperen in Italie maar het valt best mee. Hangt natuurlijk wel af van de koers van de Euro!
Succes met het uitzoeken.
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3208
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: Kosten.....

Bericht door tosca »

Hai Anneli,

Wij gaan komende zomer ook voor 4 weken naar de VS. Wij slapen in hotels die we deels via Hotwire en deels via Expedia geboekt hebben (minimaal 3*). Ook hebben we voor 3 weken een auto gehuurd.

Verder hebben we veel attracties die we gaan bezoeken komende zomer al via internet betaald en vouchers voor ontvangen (per post of internet). (Alcatraz, 3 baseballwedstrijden, SeaWorld, Universal Studio's, een concertbezoek).

Wij zijn met z'n tweeen hiervoor 5000 euro kwijt. Hier komt natuurlijk nog wel je kosten voor eten en winkelen in de States zelf bij :P

Gr. Tosca
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Kosten.....

Bericht door MattRob »

1250 schreef:
MattRob schreef: Alleen als je normaal wat gaat eten, dan zijn de bedragen van Menno denk ik wel een goed richtpunt (al vind ik $ 60 voor diner met z'n 4-en wel weer 'goedkoop').
Tja als jouw mannen nu ook ineens volwassen menu's gaan eten dan wordt het inderdaad duurder :mrgreen:.
Oeps, ging eigenlijk standaard uit van 4 volwassenen, zat niet eens aan kinderen te deken :lol:
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
JeroenMioch
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 07 feb 2010, 08:57

Re: Kosten.....

Bericht door JeroenMioch »

Wij waren 3200 euri kwijt voor drie personen, voor een week New York met Niagra falls uitstapje. Echter het kan veel goedkoper.
Gebruikersavatar
1250
Amerika-expert
Berichten: 2625
Lid geworden op: 15 jan 2009, 17:13
Locatie: Fort Collins, CO

Re: Kosten.....

Bericht door 1250 »

MattRob schreef:
1250 schreef: Tja als jouw mannen nu ook ineens volwassen menu's gaan eten dan wordt het inderdaad duurder :mrgreen:.
Oeps, ging eigenlijk standaard uit van 4 volwassenen, zat niet eens aan kinderen te deken :lol:
Ik ging uit van 2 volwassenen en 2 kinderen, die nog wel een kindermenu nemen :mrgreen:.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Krisjuh
Amerikafan
Berichten: 143
Lid geworden op: 15 mar 2010, 10:24

Re: Kosten.....

Bericht door Krisjuh »

We hebben de vlucht, alle hotels en huurauto geregeld en zitten nu net onder de €2000 voor 2 personen. Geen idee hoeveel we daar nog kwijt gaan zijn, maar dat merken we vanzelf wel.
Afbeelding
Chi Sin X
Amerika-expert
Berichten: 1541
Lid geworden op: 06 jun 2006, 14:16
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Antwerpen

Re: Kosten.....

Bericht door Chi Sin X »

Bij ons zit het meestal tussen de 5 en 6000 Euro voor 3 weken Zuidwesten. We nemen in het algemeen gemiddelde hotels zoals Best Westerns of zo. In het algemeen proberen we zelf ons ontbijt te regelen en nemen we een lunchpakket (zelf gemaakt of broodje bij Subway) mee voor 's middags ergens te picknicken. In steden gaan we meestal wel uit ontbijten (gemakkelijker).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer